Uskonto osaksi arkipäivää

Catti-brie

Olen tässä miettinyt kuinka saisin uskontoni osaksi arkipäivääni. Pidän itseäni wiccana. Kuinka te muut wiccat teette? Entä muiden uskontojen harjoittajat?

6

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sehän helppoa

      on . Kun alkaa elämään sen mukaan mihin uskoo . Toimii omien oikeiksi uskomiensa arvojen mukaan . Parhaansa mukaan : ) .

      • Goddess Worshipper

        Vaikeampaa olisi mielestäni yrittää sulkea se pois arkipäiväisestä elämästäni.
        Ainakin itselleni uskontoni ja elämäntapani ovat niin yhtä ja osa omaa itseäni, että en pystyisi mitenkään erottamaan uskoni ja toimieni eri aspekteja toisistaan.
        Jumalattareni ja yhteys häneen on läsnä joka hetkessä.
        Magiakin on osa ihan arkipäivän elämääni.


    • johannes-angelos

      ...jos joudut oikein pyristelemään sen kanssa miten teet elämänkatsomuksestasi "osan arkipäivää", se ei silloin ehkä toteuta tarkoitustaan. Jos uskonto (ja sen harjoittaminen) tarkoittaa ulkoluettuja rituaaleja ja yritystä vaikuttaa tämän maailman rakenteisiin ilman, että ymmärtää

      a) vaikutuskanavaa
      b) maailmaa, johon yrittää vaikuttaa
      c) omia motiiveja tehdä edellämainittua
      d) kykyä nähdä omien päätösten yli,

      niin kysymyksessä on minun kirjoissani silkkaa ajanhukkaa, väline-urheilua ja kahvipöytä-mystiikkaa.

      En tarjoa mitään muuta tilalle kuin todennetun ja kiistattoman tiedon etsimistä ja hyödyntämistä tämän maailman ihmeitä tutkiessa. Siinä on tekemistä pariksi tuhanneksi vuodeksi.

    • Catti-brie

      Kiitos vastauksista teille! En ehkä ole jotenkin vain tajunnut, että uskontoni taitaapi olla jo osa arkipäivääni... :P Välillä asiat ovat niin lähellä, että niitä on vaikea nähdä. Hyvä saada vähän muidenkin näkökulmaa asiaan. Joskus haluaa enemmän, eikä ymmärrä olla onnellinen siitä, mitä itsellä jo on.

    • mie vua

      Wicca tai ei mutta nykyisessä ateismia ihannoivassa yhteiskunnassa virallisesti rukoukset on kielletty kouluissa ja Jumalasta ei saa puhua muuten kuin uskontotunnilla. Eli viralliset tahot kieltävät uskonnonharjoituksen vaikka maaa on kristillinen. Mutta ehkä hommassa kusee juuri se kristillisyys joka on niin pahasti sekoittunut globalisaatioon ja kilpailevan talouden tarpeisiin. On ymmärrettävää että kaikki perheet eivät ole uskonnollisia mutta lapset joilla on totuus selkärangassa joutuvat näkemään aikuisten maailman ja heidän pitäisi sovittaa se omaansa. Lapset eivät tiedä mikä on Jumala mutta heillä on selkärangassa tieto oikeasta ja väärästä.

    • leimulintu

      Arjen keskellä voi antaa tilaa uskonnolle monella tapaa. Itse panostaisin alkuvaiheessa enemmän oppimiseen kuin suorittamiseen. Wicca on hyvin maanläheinen ja kokemuksellinen uskonto, joten Jumalan ja Jumalattaren voi toiminnan niiden eri aspekteissa voi ymmärtääkseni nähdä kaikessa ympärillä olevassa, helpoiten luonnonilmiöitä tarkkailemalla.

      Itse en kylläkään ole wicca vaan eklektinen pakana, mutta monessa mielessä aika lähellä wiccaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe