Uskonto osaksi arkipäivää

Catti-brie

Olen tässä miettinyt kuinka saisin uskontoni osaksi arkipäivääni. Pidän itseäni wiccana. Kuinka te muut wiccat teette? Entä muiden uskontojen harjoittajat?

6

1191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sehän helppoa

on . Kun alkaa elämään sen mukaan mihin uskoo . Toimii omien oikeiksi uskomiensa arvojen mukaan . Parhaansa mukaan : ) .

• Goddess Worshipper

Vaikeampaa olisi mielestäni yrittää sulkea se pois arkipäiväisestä elämästäni.
        Ainakin itselleni uskontoni ja elämäntapani ovat niin yhtä ja osa omaa itseäni, että en pystyisi mitenkään erottamaan uskoni ja toimieni eri aspekteja toisistaan.
        Jumalattareni ja yhteys häneen on läsnä joka hetkessä.
        Magiakin on osa ihan arkipäivän elämääni.

• johannes-angelos

...jos joudut oikein pyristelemään sen kanssa miten teet elämänkatsomuksestasi "osan arkipäivää", se ei silloin ehkä toteuta tarkoitustaan. Jos uskonto (ja sen harjoittaminen) tarkoittaa ulkoluettuja rituaaleja ja yritystä vaikuttaa tämän maailman rakenteisiin ilman, että ymmärtää

a) vaikutuskanavaa
      b) maailmaa, johon yrittää vaikuttaa
      c) omia motiiveja tehdä edellämainittua
      d) kykyä nähdä omien päätösten yli,

niin kysymyksessä on minun kirjoissani silkkaa ajanhukkaa, väline-urheilua ja kahvipöytä-mystiikkaa.

En tarjoa mitään muuta tilalle kuin todennetun ja kiistattoman tiedon etsimistä ja hyödyntämistä tämän maailman ihmeitä tutkiessa. Siinä on tekemistä pariksi tuhanneksi vuodeksi.

• Catti-brie

Kiitos vastauksista teille! En ehkä ole jotenkin vain tajunnut, että uskontoni taitaapi olla jo osa arkipäivääni... :P Välillä asiat ovat niin lähellä, että niitä on vaikea nähdä. Hyvä saada vähän muidenkin näkökulmaa asiaan. Joskus haluaa enemmän, eikä ymmärrä olla onnellinen siitä, mitä itsellä jo on.

• mie vua

Wicca tai ei mutta nykyisessä ateismia ihannoivassa yhteiskunnassa virallisesti rukoukset on kielletty kouluissa ja Jumalasta ei saa puhua muuten kuin uskontotunnilla. Eli viralliset tahot kieltävät uskonnonharjoituksen vaikka maaa on kristillinen. Mutta ehkä hommassa kusee juuri se kristillisyys joka on niin pahasti sekoittunut globalisaatioon ja kilpailevan talouden tarpeisiin. On ymmärrettävää että kaikki perheet eivät ole uskonnollisia mutta lapset joilla on totuus selkärangassa joutuvat näkemään aikuisten maailman ja heidän pitäisi sovittaa se omaansa. Lapset eivät tiedä mikä on Jumala mutta heillä on selkärangassa tieto oikeasta ja väärästä.

• leimulintu

Arjen keskellä voi antaa tilaa uskonnolle monella tapaa. Itse panostaisin alkuvaiheessa enemmän oppimiseen kuin suorittamiseen. Wicca on hyvin maanläheinen ja kokemuksellinen uskonto, joten Jumalan ja Jumalattaren voi toiminnan niiden eri aspekteissa voi ymmärtääkseni nähdä kaikessa ympärillä olevassa, helpoiten luonnonilmiöitä tarkkailemalla.

Itse en kylläkään ole wicca vaan eklektinen pakana, mutta monessa mielessä aika lähellä wiccaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1319
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1098
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      63
      1093
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1023
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      801
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      734
    Aihe