paljonko te saatte viikkorahaa?

gerbiil

se tulikin jo...sanokaa myös ikänne.
minä en saa viikkorahaa vaan aina kun tulee tili vanhemmilleni.yleensä joudun sillä rahalla hakemaan gerbuille ja hamsulle ruokia tai vatteita.saan yleensä sellaset 40e jos haen vaikka paidan ja muuten jos en hae mitään saan 20e ja kuukaudessa sellaset 70e rahaa saan,mut 30e menee eläimiin.äiti ja isä antaa mulle rahaa eläimiin 30e kuussa.asun 30km päässä kotoani siskolla ja käyn koulua siellä 30km päässä maalla.asun siskolla vaasassa sillä en kestä asua siellä läpykylässä!olen 14v

49

3965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siina

      Olen tällä hetkellä 13-vuotias ja saan kuukaudessa 13 euroa, jos teen viikoittain kaikki tietyt työt.
      Rahasta vähenee aina osa, jos en tee kaikkia hommia.
      Se voi olla myös niin, että en saa ollenkaan rahaa, jos en tee yhtään hommia.

      Joudun ostamaan tuolla 13 eurolla kaikki meikkini, lehteni ja cd-levyni, asusteeni (vyöt, laukut, lompsat, aurinkolasit ja korut) ja alusvaatteeni. Vanhemmat ei nimittäin tiedä edes rintsikoideni kokoa, joten vähän pakko ostaa itse. Stringejäkin mutsi kutsuu perseen paljastimiksi, joten ostan ne itse.
      Vanhukset kustantaa housut ja paidat.

      Mielestäni tuo on ikäiselleni liian vähän, koska kaikki on niin vitun kallista nykyään. Halvinkin meikki maksaa yli kolme euroa, ja kalleimmat on jopa 20 euroa! Yksi vyökin maksaa 15-20 euroa. Niin tuolla 13 eurolla paljon törsäilläänkin.

      • mievaanhfhdh

        olen viisitoista vuotta ja saan koko lapsilisän..


      • stringit?

        Ja mitä 13-vuotias tekee stringeillä?!!??!?!


      • gerbiil
        stringit? kirjoitti:

        Ja mitä 13-vuotias tekee stringeillä?!!??!?!

        ihmettelen vaan et mitä stringeillä tehdään?en usko että kovin moni harrastaa seksiävielä tuon ikäisenä ja käyttäisi niitä.varmaan ne vaan haluaa esittää kovempaa....minä en edes voisi käyttää sellaisia!


      • Hurme
        gerbiil kirjoitti:

        ihmettelen vaan et mitä stringeillä tehdään?en usko että kovin moni harrastaa seksiävielä tuon ikäisenä ja käyttäisi niitä.varmaan ne vaan haluaa esittää kovempaa....minä en edes voisi käyttää sellaisia!

        miten stringit liittyy seksiin? ..voi perkele
        itse käytän stringejä sen takia, että ne ovat mukavemmat, ja en pidä rajoista, jotka tulevat tavallisia pikkareita pitäessä. ja joo, ei, en yritä esittää kovaa. olen kuules jo sen iän ylittänyt, kohta lähennellään 18 ikävuotta. aloitin käyttämään stringejä 12 -vuotiaana, ja käytin niitä samasta syystä kuin nytkin.


      • sitten käskee

        käyttämään meikkejä????? hä??!?!?!


      • violetsound
        stringit? kirjoitti:

        Ja mitä 13-vuotias tekee stringeillä?!!??!?!

        Muistan, että käytin stringejä 15-vuotiaana, koska halusin tuntea olevani vanhempi kuin olin.


    • ...

      ...

    • ...

      3€ viikossa,lisäksi saan rahaa kokeista!

      • tyyppi

        oon 12 wee enkä saa yhtään viikkorahaa...
        kiva tietää et jotkut saa monta kymmentä euroo kuussa. saan rahaa vaan jouluna ja synttäreinä, koossa on täl hetkel 168€


    • omituinen

      ite täytän tänä vuonna 18 enkä saa yhtään mitään... lapsilisätkin loppui kun täytin 17 eli jos meinaa jotai saada on pakko käydä välillä töissä. ja vaatteet, puhelinlaskut bussikulut jne. olis pakko pystyä maksamaan.. kävin töissä jonkin aikaa viime vuoden puolella mutta nekin rahat loppuvat pian. niin ja rottiakin on elätettävänä 8 kpl..

      • .........

        50€ kuukausi raha mutta sitten saan vielä muuta rahaa kuukaudessa suunnillleen 100€


      • Jon
        ......... kirjoitti:

        50€ kuukausi raha mutta sitten saan vielä muuta rahaa kuukaudessa suunnillleen 100€

        Sama täällä... Viikkorahasta ei ole toivoakaan.. :/


      • käkättäjä
        Jon kirjoitti:

        Sama täällä... Viikkorahasta ei ole toivoakaan.. :/

        . . . saan joskus kuukausirahan 20e. (yleensä en saa) Mutta kun käymme esim. kaupassa niin saan lehden tms... Ja en osta itse vaatteita tai mitään muutakaan sellaista. Suurimmat rahat tulevatkin synttäreiltä nyt on säästössä n.295e.
        Olen 12 vuotias. Ja teen totta kai kotihommia imurointia yms...


      • Daniela
        käkättäjä kirjoitti:

        . . . saan joskus kuukausirahan 20e. (yleensä en saa) Mutta kun käymme esim. kaupassa niin saan lehden tms... Ja en osta itse vaatteita tai mitään muutakaan sellaista. Suurimmat rahat tulevatkin synttäreiltä nyt on säästössä n.295e.
        Olen 12 vuotias. Ja teen totta kai kotihommia imurointia yms...

        No ite saan 10 egee viikos, eli 40 egee kuussa. Ihan hyvin pärjään. Ja sit jos mummu maksaa aina 2 egee jos saan 9 tai 10 kokeest. Hyvin pärjään. Täytän joulukuus 15.


    • pikkuinen_filosofi

      saan 10 (viikossa)josta 5 käytän ja 5 menee säästöön tulevaisuuta varten xD
      Porukat ostaa vaatteet, ymym

    • nr.

      viikkoraha 40 euroa 100 euron lapsilisät ja ikää on 15v

      • nr2.

        ja mutsi/isäntä maksaa laskut/vaatteet ja ei tartte mitään koti hommia tehä..


      • ns3.
        nr2. kirjoitti:

        ja mutsi/isäntä maksaa laskut/vaatteet ja ei tartte mitään koti hommia tehä..

        otsikko..


    • -LiTTLeBeaR-LoVe^^

      ...NiiN...
      MuN VaNhEmMaT Ovat Eronneet... AsUn MutSin LuonA...
      MeiLLä On Iha HelVeTisti LaiNaa, MutT´ SiLti SaaN ÄiSkäLtä 120 € / kk.
      20 € säästötilille.
      5 € KoiRan RuoKiin ( syötän raksuja kun muille allerginen..)
      Muut JääKin MuLLe ItSeLLeNi VaaTTeiSiiN tMS...
      Ja IsÄLtÄ Saan RaHaa YLeenSä KuuKauDessA SeMMoiSet
      20 - 120 €...VaiHtELeE AiKa PaLjON MuN ReiSSaiLusTA YMs..
      EnNeN Isä Osti MuLLe TuPakaT, mUt Ku Mä LopEtiN... SaaN SiTTeN KäTeiStä EnEMän. :D
      ELi YhT. KorKeiNtAAn 22o €/ Kk. PaLjOn..??
      Nyt KUn On RiPpiJuHLat TuLosSa, SaaN ViSsiiN RaHaa LahJaKsi. KyLLä TiettY MuutAkiN.
      VaiKKeN Mä JuHLia VieTäKäÄn...
      SaaNHan Mä JosKus IsoVanHemMiLta RaHaa VaaTTeiSiin, ReiSSuuN, KaRKkiiN... Mut YLeeNsä AbOut 20 - 30 €. TäMä TosiN HarviNaiSta.

      OLen 15 Wee.
      ...KoMmENttiA...??

      • evek1

        Olet 15-vuotias ja sun iskä makso ennen sun röökit?


      • haidrä

        sä kirjotat ihan kauheella tavalla. häpeä.


      • --------

        hei pissis kirjota niin että ymmärretään!


    • h3lium

      M-o-i

      Olen tuossa 12 vuoden iässä tarvitsisin rahaa omiin juttuihin, mutta en saa yhtään vaikka yritän vanhemmelli sanoa et olen jo siinä iässä että rahalle olisi käyttöä, mutta ne ei usko eikä vieläkään anna mulle viikko rahaa. Teen joka viikko kotitöit (siivoan huoneen imuroin kämpän ja tiskaan mut ei siltikään rahaa tipu ja vihaan sitä. Tällä hetkellä kaikki rahat tulee synttäreilt enkä silloinkaan saa kun ehkä yhteensä 80 euroo.
      Surkeeta vai mitä?

    • mikko16

      Mä saan 500€ joka kuukaus ja vanhemmat ostaa kaikki kuteet ja sen semmoset. Itellä menee rahaa vaan tupakkeihi ja alkoholipitoisiin tuotteisiin. Ton verran on mun tilil tippunu jo vauvast asti ja oon nyt 16.

      Lisäks saan vanhemmilt (tai no oikeestaan ukolt) 2000€ aina synttärilahjaks. kevarin ja mopon joutusin maksaa ite, mut onneks oli tota rahhaa vähän jo sukanvarres :D

      • 8+8=16

        pois...


      • ootääliö :d

        mä en usko en tippaakaan..


    • 16-vuotias

      Saan 20 euroa kahdesti kuukaudessa tai kahden viikon välein, miten sen nyt tahtoo ilmaista. Tolla pitää maksaa suurin osa meikeistä ja vaatteista (ei lasketa mitää toppatakkia tms kallista ja aika pakollista), levyt, keikat ja muut huvitukset, junamatkat jos haluun käydä vaikka eri kaupungissa kaverin luona jne...
      Vanhemmat maksaa mulle jooga- ja käsityötunnit kansalaisopistolla sekä bussikortin.

    • mulle

      mä saan kuukaudessa 45e kokeista (numero yli 8) 5e

      • evek1

        No mä en nyt varsinaisesti saa viikkorahaa, mut mutsi antaa ku pyydän. Faija taas ostaa mulle kaikki lehet, pelit yms. Ja kympistä todistuksessa saan tädiltä 10e. Sit yleensä synttäreilt saan jotaa 100e ja jouluna jotaa 300-600e. Ni ihan hyvin menee. Niin ja olen 12-vuotias ja täytän 15.5 13.


      • 6656
        evek1 kirjoitti:

        No mä en nyt varsinaisesti saa viikkorahaa, mut mutsi antaa ku pyydän. Faija taas ostaa mulle kaikki lehet, pelit yms. Ja kympistä todistuksessa saan tädiltä 10e. Sit yleensä synttäreilt saan jotaa 100e ja jouluna jotaa 300-600e. Ni ihan hyvin menee. Niin ja olen 12-vuotias ja täytän 15.5 13.

        minä saan viikko rahaa 23e ja synttäreiltä 120-400e jouluna saan 400e-500e nyt on kasassa 2300e olen vasta 10w


      • Factsoflife.
        6656 kirjoitti:

        minä saan viikko rahaa 23e ja synttäreiltä 120-400e jouluna saan 400e-500e nyt on kasassa 2300e olen vasta 10w

        .. millasia summia jotku saa!? o.o
        Omg.. Noh, itselläni on ikää 15, saatan saada 15e/kk ja teen joka päivä kotitöitä. (vien roskat, siivoan keittiön ja hoidan tiskit päivittäin, joskus teen ruokaa ja laitan pyykit koneeseen-pois-kaappeihin)
        Sisko (11v) saa 30e. Ei tee kotitöitä.

        Reilua vai mitä?

        kokeista saan .. 10 -> 2e 9-> 1e 8-> 50snt 7 -> lähtee 3 euroa pois 6-> 5euroa pois 5-> 7euroa pois 4-> 10 euroa pois.
        (Sisko saa 10-> 10 e 9-> 9e jne.)


      • Factsoflife.2
        Factsoflife. kirjoitti:

        .. millasia summia jotku saa!? o.o
        Omg.. Noh, itselläni on ikää 15, saatan saada 15e/kk ja teen joka päivä kotitöitä. (vien roskat, siivoan keittiön ja hoidan tiskit päivittäin, joskus teen ruokaa ja laitan pyykit koneeseen-pois-kaappeihin)
        Sisko (11v) saa 30e. Ei tee kotitöitä.

        Reilua vai mitä?

        kokeista saan .. 10 -> 2e 9-> 1e 8-> 50snt 7 -> lähtee 3 euroa pois 6-> 5euroa pois 5-> 7euroa pois 4-> 10 euroa pois.
        (Sisko saa 10-> 10 e 9-> 9e jne.)

        siis ostan kaikki vaatteet, meikit, lehdet mitä nyt tarvitsenkaan, itse.
        Jos haluan farkut, säästän 2-4kk rahaa. Ostan yleensä kuukauden aikana yhden lehden (suosikki/missmix/demi) ja loput laitan säästöön. Nyt on kasassa 30e, säästin koska ostin kaverilta sen vanhat farkut 5e.

        Siskolle ostetaan vielä kaikki vaatteet yms. kun on niin nuori. maksetaan muutenkin kaikki.
        (saa täytettyään 12 lapsilisärahat.)

        Minun lapsilisärahani käytetään siskon vaatteisiin ja kuukausirahoihimme.


      • Factsoflife.3
        Factsoflife.2 kirjoitti:

        siis ostan kaikki vaatteet, meikit, lehdet mitä nyt tarvitsenkaan, itse.
        Jos haluan farkut, säästän 2-4kk rahaa. Ostan yleensä kuukauden aikana yhden lehden (suosikki/missmix/demi) ja loput laitan säästöön. Nyt on kasassa 30e, säästin koska ostin kaverilta sen vanhat farkut 5e.

        Siskolle ostetaan vielä kaikki vaatteet yms. kun on niin nuori. maksetaan muutenkin kaikki.
        (saa täytettyään 12 lapsilisärahat.)

        Minun lapsilisärahani käytetään siskon vaatteisiin ja kuukausirahoihimme.

        Ja tosiaan. Synttäreillä saan mummolta 20 euroa. Vahemmilta yleensä esim. 20e lahjakortin kauppaan yms. suklaalevyn. (en syö suklaata, olen vegaani.. silti he ostavat)
        Jouluna saan n. 50e lahjakortin vaatekauppaan/prismaan .
        Saldoraja 10 euroa, jos ylittyy, en saa kuukausirahaa.
        Yleensä saldo on tasan 10 euroa. Saattavat ottaa 2-3e pois.

        Siskon saldoraja 30e, menee yleensä yli 40euron.
        Saa jouluna (viimejouluna) läppärin, kameran 100e mummolta ja vanhemmilta vaatteita.
        Mummolta saa synttäreillä näin: 9v -> 90e 10v -> 100e 11v -> 110e jne.


    • nadja`?

      saan viikkorahaa 20 e.

      • 15.v

        Olen 15v poika ja saan vanhemmiltani 50e kuukausirahaa, 30e aina ihan muuten vaan ja töistä joita teen saan noin. 120-150e, joten kuukaudessa rahaa minulla on käytettävissä noin 200e. Yleensä kuitenkin käytän n.40e vain kuukaudessa kaikennäköiseen jos en mitään erikoista osta, joten minulle jää noi 150e kuukauden lopuksi säästöön.


    • ja

      saan kuukausirahaa 50-100€ menoihin ja muuhun mihin tarvitsen

      • sasdasd

        Itse en ole saanut kuukausirahaa koskaan, mutta kun täytin 17 sain kaikki säästetyt lapsilisät tililleni. (n.22k€). Nyt kelpaa jatkaa kouluja, vuokrata kämppä ja ostaa auto :)


    • maustemylly

      Saan 50 € kuukausirahaa nyt kun aloitin lukion. Ylä-asteella sain 20 € kuukausirahaa ja ala-asteella 3 € viikkorahaa. Mun mielestä on aika tyhmää vanhemmilta antaa lapsille heidän kuukausittainen lapsilisänsä heti käteen. Eihän tän ikäiset lapset käytä niitä mihinkään järkevään! Meidän vanhemmat on keränny jokaiselle lapselle lapsilisät tilille, ne ovat täysin koskemattomat. Nyt ku kohta aletaan täyttää kahdeksantoista niin 18 vuoden lapsilisät tulee kerralla tilille ja nyt ne eivät mene hukkaan vaan todelliseen tarpeeseen. Siskokin saa ihan mukavasti rahaa ku kohta lukion jälkeen muuttaa Tampereelle ja menee yliopistoon. Pitäkää järjestä kiinni niiden rahojenne kanssa.
      Kuukausirahan pitäis olla mun mielestä silti jokaisen lapsen oikeus jos lapsilisätkin menee ruokaan vaatteisiin yms. Tosin jos rahaa ei vaan oo niin sitten ei mahda mitään. Tosin opiskelijat voivat hankkia opintotukea...

      • maustemylly

        korjaus... 17 vuoden lapsilisät...


    • ,,,,,,,,,,,,,,jt

      Saan kuukaudessa jotain 80e, kun teen kotitöitä. Synttäreillä rahaa tulee 250-350e ja jouluna 200-300e. Vaatteet ja lehdet saan porukoilta. Puhelinlaskut maksaa porukat. Kokeista saan 10>10e 9>5e. Jos kevättokarin keskiarvoks saan yli 8,7 saan 150e. Rippijuhlatki ois tulossa :) Jos lähetään matkalle saan muuten monesti matkarahaa.

    • no lol

      15 ja ikinä en oo saanu viikkorahaa enkä oo tarvinnukkaa ikinä :P mihin sitä rahaa tarvii nuo kersat kun ei niiden tarvitse maksaa tyylii laskujakaan tai mitään... haluaisin rahaa vain jostain minkä olen ansainnut, vituttaa noi kersat jotka kinuaa satoja euroja viikkorahaa. eihän ne sitä edes tarvitse.

      Ja ärsyttää ku tyypit antaa rahaa jostai kokeesta, jos on luonnostaan oppimisvaikeuksia ja saa kutosia ja ei saa rahaa, ja sisko saa kymppejä ja sille sitte annetaa rahaa...
      äitiltä saan kyllä rahaa jos todella tarvitsen mutta viikko tai kuukausirahaa ei heru ja se on ihan ok mulle :)

    • 16vVv.

      Mutsi antaa kuussa joku 150-200€ Faija ei anna mitää, mut mummolassa käyn maanantaisin ja perjantaisin ja joka kerta tippuu keskimäärin about 30€.
      Mut tosiaa meneehä tota rahaa lähinnä mopoon jne vuodessa koht 20 000 kilsaa ajanu. ;s

      • Monkibomber_93

        Taitaa mutsis olla joku plastiikkakirurgi tai kansanedustaja. Meillä päin jos tuon verran pyytäisi ilman mitään vastinetta rahalle niin sais turpaan. Kaks kymppiä meitsi saa kuukaudessa, ja joka kuukaus kun meen mopolla kouluun saan 20€ bensarahaa. Eihän tuo mihinkään riitä, sen takia olen lomat töissä.

        T: Moponsa aikoinaan itse maksanut sekä omalla työllä ansaitulla rahalla sitä rakentanut.


    • Jotain rajaa...

      Moi, mun mielest noi summat on ihan outoi... Ite saan 10€ viikossa jos siivoon huoneeni ja kokeista saan vaan kiitettävistä rahaa ( esim. 10=10€ 9=9€) Jos meen ite ostaan vaatteita omalla rahalla mun vanhemmat maksaa mulle takas. Todistuksista saan keskiarvon mukaan rahaa eli jos saan ysin keskiarvon saan 90€.

    • rosenttiina

      En saa lainkaan viikkorahaa enkä ole koskaan saanutkaan, ikää minulla on 13-vuotta ja auinoat rahat mitä saan ovat ne mitän itse tienaan. Elikkäs roudaan pulloja, tein äiten töitä (Vahdin lapsia siis.) ja pidin yleisesti ottaen taloa pystyssä. Nytkään kun äite on eläkkeellä mitään ei tipu ja jotenkin sitten kihnutellaan elämää, vanhemmat maksaa safkat, vaatteet ja asumisen. (Vaatteita minulle ei osteta kaupoista, käytän sisaren ja äiten vanhoja eli vain lnakaan jolla vaatteet korjataan menee rahaa.) Minä en meikkaa joten siihenkään ei mene rahaa mutta minä hoidan siskon vanhat lemmikit kuten yhden kanilauman jne. Eli minä en saa koskaan mitään.

    • Rikkaita kersoja..

      Aika huvittavaa, että täällä pyörii kersoja jotka saa tyyliin viikossa (liekkö sitten oikeasti..) toistasataa euroa, vanhemmilta tai sukulaisilta kerjättynä mutta kuitenkin. Itsehän asun avomieheni ja koirani kanssa omillaan (täysi-ikäisiä siis ollaan) ja tulot reilun tonnin kuussa, yhteensä :DD Että siitä kitisemään että ette saa "kuin" 20e viikossa, ettehän te joudu vielä maksamaan mitään laskuja tai ruokianne. Itse en ole saanut lapsena viikkorahaa, pari vuotta kokeiltiin, että 50markkaa (= alle 10e) kuussa kun olin ala-asteella mutta turhuuksiin meni nekin rahat niin lopetettiin. Joskus lukiossa ollessani taisin saada 15e viikossa mutta lopetin itse kun en halunnut porukoilta olla kinuamassa rahaa. Vaatteet ym. minulle on kyllä aina ostettu jos niitä oikeasti olen tarvinnut. Opintotuki oli lukiossa 9euroa/kk, että eipä sillä paljoa osteltu.Töihin vaan kaikki rahaa tarvitsevat lapsoset täältä netistä, sillä te sitä rahaa saatte. :D Aina joku tarvitsee koiranulkoiluttajaa tms, oma-aloitteisuutta jos ette vähällä rahalla pärjää. :P

    • tuleva miljonääri

      opintotuki 85 euroa kuussa lapsilisä, joka maksetaan suoraan tililleni 150e/kk = 235 euroa kuussa. Tietysti omilla idearikkailla keinoilla tienattu tässä nyt puolen vuoden aikana n. 400 e/ per joka kuukausi.

      Ja ikää 17v. Itse olen maksanut lähes kaiken mitä minulta löytyy, (pelit ja vehkeet löytyy) ja köyhästä perheestä olen. Rahaa voi tienata näppärillä keinoilla, ja kekseliaisyyttä tarvitaan. Kaikki ylimääräinen raha kiinni osakkeissa. SÄÄSTÄKÄÄ ja sijoittakaa, varma tie menestykseen!

    • raha massi

      mä saan 150-200 euroo kuukausrahaa. synttäreil saan joku 700-1000e tilil jasama jouluna. ja sit mimmu ja vaari antaa mul rahaa aina välil. ei se musta oo ni paljoo. oon 10 v

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe