Luciferilaisuus?

saijamaaria

Onko Luciferilaisuus jo aivan kuollut hanke? Löytyykö enää nettisivuja/muuta tietoa, onko sitä enää edes olemassa?
Satuin lukemaan pätkän aiheesta, ja se vaikutti enemmän kuin kiinnostasvalta.

27

5251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • G-Mies ja sutensa

      Älä, älä, noin kaunis tyttö, joudut suven suuhun, bailamaan siitä senkin lutunen mussukka.

      • siinä

        jo tullutkin jo kaikki,mitä nuoren ihmisen tarvii tietää.ÄLÄ sotkeennu vahingossakaan siihen.


      • oooooooooooooooooooooo
        siinä kirjoitti:

        jo tullutkin jo kaikki,mitä nuoren ihmisen tarvii tietää.ÄLÄ sotkeennu vahingossakaan siihen.

        "sinä" this is love i give, shine ol o round", älä ala punkkarin uskontoa arvotelee!


      • saijamaaria

        ...se bailaus hoidu siinä samalla.


      • saijamaaria
        siinä kirjoitti:

        jo tullutkin jo kaikki,mitä nuoren ihmisen tarvii tietää.ÄLÄ sotkeennu vahingossakaan siihen.

        Kiitos kauheasti huolenpidosta, mutta taidan pystyä itse päättämään mihin sotkeennun jos sotkeennun.


      • tuleehan se
        oooooooooooooooooooooo kirjoitti:

        "sinä" this is love i give, shine ol o round", älä ala punkkarin uskontoa arvotelee!

        kova joo...

        kun maailman uusi illuminaati valta ajaa koko ajan lusifei-bullshittii,,,

        mut jeesus onkin mahdollisesti 10000000000000 kertaa suurempi voima?

        ..jeeesus vapahda toi sielu pahuudestaan ja demoneistaan?


      • Anonyymi
        tuleehan se kirjoitti:

        kova joo...

        kun maailman uusi illuminaati valta ajaa koko ajan lusifei-bullshittii,,,

        mut jeesus onkin mahdollisesti 10000000000000 kertaa suurempi voima?

        ..jeeesus vapahda toi sielu pahuudestaan ja demoneistaan?

        Vittu se Jeesus Ja koko Kristinusko on pelkkää manipuloitua uskomista täyttä paska puhetta


    • lauluna
      • lue teksti loppuun

      • tekstissä kerrottua

      • lähellä jotain..........
        saijamaaria kirjoitti:

        Jotenkin olen jo aivan täynnä tuota jeesus_rakastaa_sinua sontaa.

        vielä kun saat kokea Jumalalta, uudestisyntymisen, niin sitten:KAIKKI ON UUTTA!
        Raaamattuhan sanoo:kukaan ei voi tulla Jeesuksen luokse, jos ei Jumala vedä.
        So. uudestisyntyminen, kun ihminen alkaa uskomaan ja elämään Jeesuksen yhteydessä.
        Ja toi edellä kerrottu on ihan kaikkea muuta kuin, kuin mitä ev. lut kirkko opettaa tänä päivänä.
        Sen tähden monilla nuorilla on aivan väärä kuva/tieto mitä usko on.Monesti se heillä perustuu siihen mitä itse elävästä uskosta oleva nuorisopappi esim. riparilla toi esiin.
        tai sitten toisen käden tietoon, mitä joku on selittänyt, joka ei kuitenkaan itsekkään tiedä....
        No Jumala on niin suuri että Hän kestää kaikenlaiset vastaan väittelyt, epäilymme, tai ihan mitä tahansa, ja ajallaan on jokaista kutsuva yhteyteen, sinuakin.
        Toivoton sinulle kaikkea hyvää...elämääsi.
        t.Yx edellä mainitun todeksi kokenut.


    • Huhhah, hei
      • saijamaaria

        Tuon kyllä olen jo lukenut, mutta kiitos kumminkin.


    • max

      Lucifer on yhtä kuin Saatana, tai ainakin mytologisessa mielessä ne edustavat kuta kuinkin samaa asiaa eli kristillisen Jumalan vastavoimaa tai ilmentymää.

      Tosin joissakin kieletyissä tai paremminkin sanottuna vaikeasti saatavissa mustan magian kirjoissa Lucifer on eri olento kuin Saatana, tosin Saatana on korkeampi.

      Kai luciferilaisuus lahkoja tai suuntauksia löytyy, kun kerran jopa vanhoille viikinkijumalillekkin löytyy.

      Itse en ole ikinä ymmärtänyt näitten mytologia hahmojen palvontaa, vaikka kiinnostunut olenkin niistä.

      Kannattaa muuten Saija ehdottomasti mielummin olla Lucifer uskovainen kuin Saaatana. Lucifer sanana ei herätä niin paljon negatiivisia tunteita tavallisissa ihmisissä kuin Saatana.

      • saijamaaria

        "Lucifer sanana ei herätä niin paljon negatiivisia tunteita tavallisissa ihmisissä kuin Saatana. "

        Sen olen huomannut. Mutta sama asia ne kuitenkin ovat, en minä aijo uskonnollista suuntaustani piilotella. Yleensäkkin kaikki Saatanaan -tai Luciferiin liittyvä myönteinen kiinnostus saa ainakin kristinsaastat näkemään punaista, sille ei voi mitään.

        Eihän tuossa nyt varsinaisesti Lusiferilaisuudesta ollut juuri mitään, mutta kiitos kumminkin.


      • max
        saijamaaria kirjoitti:

        "Lucifer sanana ei herätä niin paljon negatiivisia tunteita tavallisissa ihmisissä kuin Saatana. "

        Sen olen huomannut. Mutta sama asia ne kuitenkin ovat, en minä aijo uskonnollista suuntaustani piilotella. Yleensäkkin kaikki Saatanaan -tai Luciferiin liittyvä myönteinen kiinnostus saa ainakin kristinsaastat näkemään punaista, sille ei voi mitään.

        Eihän tuossa nyt varsinaisesti Lusiferilaisuudesta ollut juuri mitään, mutta kiitos kumminkin.

        Niin ei mulla tosiaan ole tarkkaa tietoa lusiferilaisuudesta, koska pidän Lusiferia ja Saatanaa samana hahmona, tai oikeastaan he edustavat mytologiassa kutakuinkin samaa asiaa.

        Mullehan on ihan sama mihinkä ihmiset uskovat, musta kaikki uskonkiihkoillu on älytöntä ja negatiivista, oli sit se kristinusko, muhamettilaisuus tai joku muu.

        Saatananpalvonta on siittä ongelmallinen, että yhteiskunta ei ikinä tule hyväksymään sitä. Älä saija liian pitkälle mene tuon saatanan innostuksesi kanssa. Itse en kyllä pitäsi sitä minään vaarattomana suuntauksena nuorelle tytölle.
        Pidä järki kasassa jos alat leikkiin jollain loisulla tai vastaavilla..


      • Poison

        Lucifer on alunperin pakanallinen jumala, josta kristinusko muokkasi pahan. Siinä mielessä on virheellistä sanoa että Lucifer ja Saatana on yksi ja sama, Lucifer kun ei alunperin ollut mitenkään "paha" tai erityisen synkkä.


      • saijamaaria
        max kirjoitti:

        Niin ei mulla tosiaan ole tarkkaa tietoa lusiferilaisuudesta, koska pidän Lusiferia ja Saatanaa samana hahmona, tai oikeastaan he edustavat mytologiassa kutakuinkin samaa asiaa.

        Mullehan on ihan sama mihinkä ihmiset uskovat, musta kaikki uskonkiihkoillu on älytöntä ja negatiivista, oli sit se kristinusko, muhamettilaisuus tai joku muu.

        Saatananpalvonta on siittä ongelmallinen, että yhteiskunta ei ikinä tule hyväksymään sitä. Älä saija liian pitkälle mene tuon saatanan innostuksesi kanssa. Itse en kyllä pitäsi sitä minään vaarattomana suuntauksena nuorelle tytölle.
        Pidä järki kasassa jos alat leikkiin jollain loisulla tai vastaavilla..

        ..innostus? Olen aina ollut tätä mieltä.

        Mitään loitsuja en ole pahemmin koskaan kokeillut enkä ole suunnitellutkaan kokeilevani. Tosiaan, Saatananpalvontaa ei tulla koskaan hyväksymään mutta en minäkään hyväksy esim tavallista kristinuskoa.


      • sulle tiedoksi

        saatana on voitettu, kuolema on kukistettu, sinutkin on jo sovitettu(tosin sovitus astuu voimaan vasta sinun kohdallasi kun otat lahjan vastaan Jumalalta, ja se lahja on Jeesus Kristus ja usko Häneen).Sen teki Jeesus Kristus Golgatan keskimmäisellä ristillä:SE ON TÄYTETTY, olivat Hänen viimeiset sanat, ennen kuin Hän antoi hengensä.Synnin palkka oli kuolema, Jeesus tehtiin vähäksi aikaan synniksi.Mutta kuten satoja vuosia aiemmin oli profeetat ennustaneet, Jeesus nousi 3 päivänä kuolleista, mikä ihme!Hän eli kuolleista nousemisensa jälkeen 40 vuorokautta täällä maan päällä, yli 500 ihmistä kohtasi Jeesuksen silloin.Sen jälkeen kun aika oli valmis nousi Jeesus ylös taivaaseen Isä Jumalan luokse ja on nyt siellä.Tuossa tapahtumassa paikalla olleet enkelit sanoivat, että Hän, Jeesus on kerran tuleva samalla tavalla takaisin hakemaan Häneen uskovat , taivaaseen.kun Hän Jeesus nousi ylös, Hän sanoi lähettävänsä puolustajan uskoville, Pyhän Hengen.Pyhä Henki näyttää tälle maailmalle, synnin(sehän on nyt nähtävissä ja sen seuraukset)vanhurskauden(kun julistetaan ilosanomaa, evankeliumia, Raamatun sanaa ihmiset kääntyvät syntielämästä piston sydämeensä saaneina Jumalan puoleen ja alkavat elämään, Jumalan mieleistä elämää Jeesuksen seurassa) ja vielä Pyhä Henki näyttää täälle maailmalle sen tuomion mikä odottaa ihmistä jos ei tee parannusta, synnistä.Suurin synti on , ettei usko Jumalaan!


      • setkam
        saijamaaria kirjoitti:

        ..innostus? Olen aina ollut tätä mieltä.

        Mitään loitsuja en ole pahemmin koskaan kokeillut enkä ole suunnitellutkaan kokeilevani. Tosiaan, Saatananpalvontaa ei tulla koskaan hyväksymään mutta en minäkään hyväksy esim tavallista kristinuskoa.

        Lucifer= Kointähti, valontuoja jne. Tietääkseni nimi demonisoitiin vasta keskiajalla.

        Tässä muuten yksi Kristillissatanistinen lahko:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Process_Church

        Ainakin perspektiiviä löytyy/löytyi...


      • Poison
        sulle tiedoksi kirjoitti:

        saatana on voitettu, kuolema on kukistettu, sinutkin on jo sovitettu(tosin sovitus astuu voimaan vasta sinun kohdallasi kun otat lahjan vastaan Jumalalta, ja se lahja on Jeesus Kristus ja usko Häneen).Sen teki Jeesus Kristus Golgatan keskimmäisellä ristillä:SE ON TÄYTETTY, olivat Hänen viimeiset sanat, ennen kuin Hän antoi hengensä.Synnin palkka oli kuolema, Jeesus tehtiin vähäksi aikaan synniksi.Mutta kuten satoja vuosia aiemmin oli profeetat ennustaneet, Jeesus nousi 3 päivänä kuolleista, mikä ihme!Hän eli kuolleista nousemisensa jälkeen 40 vuorokautta täällä maan päällä, yli 500 ihmistä kohtasi Jeesuksen silloin.Sen jälkeen kun aika oli valmis nousi Jeesus ylös taivaaseen Isä Jumalan luokse ja on nyt siellä.Tuossa tapahtumassa paikalla olleet enkelit sanoivat, että Hän, Jeesus on kerran tuleva samalla tavalla takaisin hakemaan Häneen uskovat , taivaaseen.kun Hän Jeesus nousi ylös, Hän sanoi lähettävänsä puolustajan uskoville, Pyhän Hengen.Pyhä Henki näyttää tälle maailmalle, synnin(sehän on nyt nähtävissä ja sen seuraukset)vanhurskauden(kun julistetaan ilosanomaa, evankeliumia, Raamatun sanaa ihmiset kääntyvät syntielämästä piston sydämeensä saaneina Jumalan puoleen ja alkavat elämään, Jumalan mieleistä elämää Jeesuksen seurassa) ja vielä Pyhä Henki näyttää täälle maailmalle sen tuomion mikä odottaa ihmistä jos ei tee parannusta, synnistä.Suurin synti on , ettei usko Jumalaan!

        ... että herätät tuolla saarnaamisellasi muuta kuin ärtymystä ihmisissä? Voisin melkein kuvitella että olet kristinuskoa inhoava henkilö joka tahallaan käy täällä trollailemassa kristittynä ärsyttääkseen ihmisiä, mutta valitettavasti tuo järjetön kirjoitustyyli viittaa ihka aitoon fundamentalistiin.

        Olen aina pitänyt tuota teidän jumalaanne hieman erikoisena, että periaatteessa mikä tahansa käy, mutta jos ei usko häneen niin johan kyseistä henkilöä odottaa vaikka mitkä kärsimykset. Kuulostaa melko fasistiselta, paitsi että tuon jumalanne olemassa olo on uskon varassa, fasistien ihan faktaa ja jokaisen todettavissa.


    • Ukuli

      Mitä tarkoitat luciferilaisuudella? Keskiaikaiseen lahkoon linkitettiin ja Saatana mainittiin jo. Lisäksi Lucifer oli roomalaisten nimi aamutähdelle, eli sama asia kuin antiikin kreikkalaisten Hesperos-jumala. Internetissä on sivuja aiheesta "Luciferianism", joka vaikuttaa olevan uususkonnollisuutta, jossa tulkitaan esimerkiksi aamutähti-Lucifer-hahmoa ja John Miltonin "Kadotettua paratiisia". Tulkinnassa Lucifer edustaa vapautta, tietoa ja muuta mukavaa. Tällainen luciferilaisuus on kiinnostavaa, jos minulta kysytään.

      Niitä linkkejä:
      * http://www.light-bringer.com/ - Raskaan sarjan synkretismiä, mm. antiikin Kreikkaa, gnostilaisuutta ja Noitaevakeliumia.
      * Jokin luciferilainen uskonnollinen yhteisö, josta en tiedä muuta kuin nämä sivut: http://geocities.com/orbis_lucifera/

      Noilla sivuilla on linkkejä, joiden kautta voi löytää aiheesta lisää tietoa.

      • Ukuli

        Korjaan, että roomalaisten Lucifer oli sama asia kuin kreikkalaisten Fosforos. Aamutähti meni sekaisin Hesperoksen eli iltatähden kanssa.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      410
      4208
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2841
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1968
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1302
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1268
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1262
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1031
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe