Pixmania

välttäkää

Kaupat sujuvat ok, mutta jos ongelmia ilmenee, koittavat livetä vastuusta. After sales palvelu ei toimi ollenkaan. Välttäkää tätä firmaa!

9

1897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TTL

Ihme systeemi Pixmaniassa...? Tein tilauksen ja valitsin maksutavaksi Visa-luottokortin, koska en omista Nordean tiliä/tunnuksia eikä postiennakkomahdollisuutta ole. Tilauksesta tuli ensin vahvistus (kahteen kertaan) ja seuraavana päivänä englanninkielinen sähköpostiviesti, jossa kehotettiin lähettämään faksilla tai sähköpostitse kuvana kopio ajokortista tai muusta henkilökortista, jossa näkyy osoitetiedot... haloo. Veikkaanpa, että ainoa tieto, jota siellä kaivataan on henkilötunnuksen loppuosa ja olisi kai hölmöä mennä sitä antamaan, kun luottokortin numero jo siellä on... Onko kokemuksia? Miten toimitte? Miten saisin peruttua koko hiivatin tilauksen?

• mulle tuli samanlainen

kyssä lisätiedoista (mulla merkattu tilauksessa email-ossaks .yahoo), pistin pari jpg-kuvaa emailin replyllä pankin tiliotteesta (joissa näky mun nimi, osote, pankin tiedot = se yläkulma ilman varsinaisia tilin tietoja) -> päästiin seuraavaan vaiheeseen, eli odotellaan, että ne sais dhl:lle sen perhanan kameran. ei sillä dhl:llä enää varmaan kauaa mee, mutta ne siellä "logistiikassa" on tunannu jo koko päivän seuraavaan tapaan: "Logistiikkakeskuksemme valmistelee tilaustasi parhaillaan. Tilaus lähetetään sinulle mahdollisimman pian." mitään ei oo vaan vielä tapahtunu, eli homma on jo päivän verran seissy. jos huomenna ei ala tapahtuun, ajattelin soittaa, että mitä vittua sielä oikein tapahtuu, eli mikä viivyttää? ei lähemmäs 500 euron maksamisen jälkeen viittis enää mitään saatanan mikkihiiri-leikkejä leikkiä.

• TUORE

Niinkuin joku alempana kirjoitti, sain minäkin lisätiedustelun itsestäni, eli kopioita laskuista tai muita piti lähettämän. No, toisella digillä pari kuvaa pankin tiliotteista (ilman niitä tilien saldoja ja numeroita, luonnollisesti) ja siinä se. Päästiin tilauksenseurannan seuraavaan vaiheeseen, eli kamera ja oheissälä odottelee logistiikkakeskuksen toimitusta. Ja odottelee, ja odottelee. Lainaus sivuilta kertoo samaa kuin alla kirjoittaneella, eli "Logistiikkakeskuksemme valmistelee tilaustasi parhaillaan. Tilaus lähetetään sinulle mahdollisimman pian." Heh heh, täälläkin kirjoitettuja viestejä lukiessa alkaa hiki valua selkää pitkin, etenkin kun kehuvat nopeuttaan ja muuta, ja tilauksenseuranta sanoo: "
      Tilaus päivämäärä : 2006-06-03 20:20:51 Toimitustapa : DHL 24-48 tuntia". Saa nähdä, sujautettiinko käsi paskaan ja kuinka syvälle..

• hivakka

Kyllä pixismannilta ainakin minulle on toimitettu tilaamani tuotteet ajallaan enkä voi moittia kuljetustakaan .Miksi pitää käytää uhkailua sekä rummaa hävitöntä kieli asua kirjoitelussa.

• televisio

"After sales palvelu ei toimi ollenkaan."

Toivottavasti kuitenkin jotenkin.

Olen tehnyt kaksi tilausta, ensin ostin kameran, johon olin tutustunut huolella etukäteen eli aika hyvin tiesin mitä tilasin.

Toimitus sujui, mutta oli sikäli epätarkoituksenmukainen, että tuovat tuotteen kotiovelle yllättäen toimistotyöaikana, eli kun olen päivätyössä niin käyvät ovella kolkuttelemassa ja sitten täytyy soitella perään ja säätää. Ihan tyytyväinen olin kun kamera ole selvästi edullisempi kuin liikkeestä ostettuna ja ainakin toistaiseksi on toiminut hyvin.

Toinen tilaukseni oli matka-TV http://www.pixmania.com/fi/fi/165895/art/roadstar/kannettava-lcd-televisio.html jossa mukana digisovitin. Periaatteessa mainio kapine veneeseen.

Tuotteesta on kuitenkin ollut pelkkää harmia. Hinta 264 e ja toimituksineen 306 e. Laite on sangen ärsyttävä koska missään ei tunnut olevan riittää signaalia vaikka laitteessa on ulkoinen antenni. Kuva näkyy joskus ja sitten taas tunteja ruudussa teksti ”no signal”, ihan sama käytänkö laitetta vaikka kaupungin keskustassa tai saaristossa. Nyt muutaman viikon harvajaksoisen kokeilun jälkeen näyttö meni täysin pimeäksi. Ja tätä ennen en saanut katsottua yhtään ohjelmaa loppuun koska yhteys aina katkesi. Periaatteessa siis vähän kallis mutta mainio laite, mutta käytännössä hintava murhe.

Voi kunpa olisi nyt jokin kauppa jonne voisin laitteen palauttaa tai keskustella myyjän kanssa. Täytynee nyt sitten selvitellä kuinka Ranskalaisen nettifirman kanssa asiaa saa selviteltyä, onhan laitteessa tietysti takuu.

• hauskaa..

"Periaatteessa siis vähän kallis mutta mainio laite, mutta käytännössä hintava murhe."

Pixmanian sivuilla olevat mielipiteet kertovat "että tuote on hankintalistalla", miten voi arvostella tuotteen jos sitä ei edes omista..?

• dee146
        hauskaa.. kirjoitti:

"Periaatteessa siis vähän kallis mutta mainio laite, mutta käytännössä hintava murhe."

Pixmanian sivuilla olevat mielipiteet kertovat "että tuote on hankintalistalla", miten voi arvostella tuotteen jos sitä ei edes omista..?

tilasin tammikuussa pixmaniasta pentaxin digikameran. Kameran toimitus kesti joku 2 viikkoa ja kuitenkin kamera on toiminut hyvin. Yhtäkkiä kuitenkin kamera lopetti siirtämään kuvia tietokoneeseen! Olen 2 eri usb-kaapelilla kokeillut eikä mitään tapahdu. kamera on kytkettynä koneeseen ja kun sen laittaa päälle se vain on ihan normaalitilassa eikä aloita kuvien siirtämistä! Mitä pitäisi tehfä? lähetin pixmanialle postia ja vastaus oli kamalan epäselkeä. "jos olet tilannut tuotteen 14 päivän sisällä" vaikka olin kirjoittanut että tammikuussa. Neuvottiin lähettämään lakustodiste jonnekin ja kamera jonnekin ja toimituskulut/korjauskulut maksetaan jos siinä kamerassa todellakin on vikaa, takuuhan on 2 vuotta ja ostosta kulunut nyt puoli vuotta. Epäilyttää kyllä lähettää tätä minnekään kun v astauskin noin sekava ja jos en saa enää kameraani ollenkaan.

• Julho

Tässä kokemuksia tuotteen palautuksesta Pixmaniaan. Tilasin Pixmaniasta tuotteen, jossa ilmeni yhteensopivuusongelmia. Pixmania mainostaa näyttävästi tyytyväisyystakuuta, 14 päivän palautusoikeutta ja "huolettoman kaupankäynnin palvelua". Oman kokemukseni mukaan se on kaikkea muuta. Ensinnäkin tuotetta ei voi palauttaa asiakaspalautuksena eli itse joutuu maksamaan palautuskulut, vaikka kuluttajansuojalaki lähtee siitä, että elinkeinonharjoittaja maksaa asiakaspalautuksen postituskulut. Kun paketti lähtee Ranskaan, niin postituskustannuksista tulee paketin painosta riippuen nopeasti aika suolainen hinta. Lisäksi itse palautus on tehty vaikeaksi ja monimutkaiseksi "return coupon"-lappusten täyttämisineen, täydellisine paketteineen, mahdollisine paketin vakuuttamisineen etc. etc. Eli jo pelkkä tuotteen palautus nosti verenpainetta ja laihdutti kukkaroa.

No, palautustuote saatiin matkaan ja sitten vain odottelemaan. Kahteen viikkoon mitään ei kuulunut. Usempi viesti asiakaspalveluun sähköpostilla, josta saa aina saman automaattivastauksen. Useamman viestin ja puhelun jälkeen tuli viimein ilmoitus, että lähetys on saapunut perille. Seuraavassa virkkeessä todetaan ,että nyt tuote lähtee tekniseen tarkistukseen; tämä vie noin kolme viikkoa. Sitten ilmoitus, että "huolettoman kaupankäynnin palvelu" oikeuttaa minut saamaan Pixmanian ostokupongin, kunhan tuote on tarkastettu. En ollut jostain syystä kauhean innostunut. Useampi viesti ja muutama ärtynyt puhelu asiakaspalveluun saivat aikaan sen, että Pixmania-tiimi lähestyi minua sähköpostilla, ja tiedusteli pankkiyhteystietoja eli IBAN-koodia, Swift-koodia ym. ym. Lähetin tarvittavat tiedot. Meni viikko eikä mitään kuulunut. Soitto asiakaspalveluun. Uusi viesti Pixmania-tiimiltä, jossa tiedusteltiin täsmälleen samat asiat. Lähetin tiedot uudelleen. Meni viikko. Soitto asiakaspalveluun ja annoin samat tiedot puhelimitse. Sanomatta selvää, että vain kerran asiakaspalvelusta on saanut palvelun suomeksi, muuten täytyy käyttää englantia. Tämä siis tilanne tällä hetkellä. Nyt sitten vain odottelemaan, että rahat tulevat tilille...

Ehkä eniten kypsyttää se, ettei keskustele kenenkään henkilön kanssa, vaan sähköpostia saa Pixmania-tiimiltä, Pixmania.comista tms. Omien kokemusteni perusteella luulen, että on aivan turha lähettää sähköpostia esim. [email protected] osoitteeseen; kukaan ei niitä viestejä lue ja vastaukset ovat automaattisia.

Kaiken kaikkiaan omat kokemukseni tästä firmasta ovat vain ja ainoastaan negatiivisia. Homma tämän firman kanssa voi toimia, jos tuote on ehjä ja toimiva eikä tuotteen palautukselle ole tarvetta. Tämän varaan en kuitenkaan laskisi missään olosuhteissa; kerroin sille, että joku menee pieleen, on liian suuri. Jos kuitenkin tilaat ko. firmasta tavaraa ja myöhemmin tarvetta tuotteen huollolle, korjaamiselle tai palautukselle ilmenee, varaudu piiitkään, epätoivoiseen odotukseen, turhautumiseen ja useampaan puheluun asiakaspalveluun, josta palvelua saa tai sitten ei. Omat kokemukseni Pixmaniasta ovat ja olivat tässä yhdessä kerrassa. Onneksi ei ollut kallis tuote, mutta rahat siitä olisi kyllä tästä huolimatta mukava saada. En turvaudu enää jatkossa ko. firman palveluihin. Over and out.

• palvelua

Itse tilasin ~700e arvoisen objektiivi pixmaniasta, joka oli siellä huomattavasti halvempi kuin muualla. Toimituspäiväksi luvatiin saman viikon perjantaita, koska tuotetta ei ollut varastossa. Perjantaina päivä siirty kuitenkin seuraavaan maanantaihin, maanantaina keskiviikkoon ja keskiviikkona perjantaihin. No kyselin sitten sähköpostilla, että mikäs siinä on kun lupaillaan aina tietyksi päiväksi mutta sitten vaan siirretään saapumispäivää sen kummemmin ilmoittelematta.

No sain vastauksen sähköpostilla parin päivän päästä (ooh), jossa oli pahoittelut tapahtuneesta ja luvattiin siksi päiväksi, joka sivuille taas oli merkattu. Tämän jälkeen sama oravanpyörä jatkui viikon verran, jolloin lähetin uuden mailin. Taas tuli parin päivän sisään vastuksena pahoittelut, ja luvattiin seuraavalle päivälle joka sivuille oli merkitty. Ajattelin sitten vielä odottaa, koska sain halvemmalla objektiivin tuolta, eikä ollut mikään kiire asialla. Sama rumba jatkui vielä kaksi viikkoa, kunnes minulla paloi pinna lopullisesti. Tavoitin taas asiakaspalvelun sähköpostilla, ja peruin tilaukseni. Samana päivänä tuli vastaus, että rahat palautetaan tilille (maksoin electronilla). Meni kuitenkin viikko ennen kuin rahat näkyi tilillä, mutta sainpa omani takaisin.

Eli pähkinänkuoressa koko pixmania:
        halvat hinnat
        - maailman huonoin palvelu

Tilattiin tuossa pikkuveljelle 32" lcd-telkku tuolta, kun halvimmalla sai. Varmistettiin ensiksi, että tuote on varastossa kun tilataan. Tilasin maanantaina DHL:n toimituksella, ja saivatpa nuo vielä paketin lähtemään samana päivänä. Maksu onnistuu nykyään paypalilla, mikä on iso plussa. Nyt se on enää DHL:stä kiinni (kyseisestä firmasta minulla on kymmeniä huonoja kokemuksia töiden kautta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2900
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1676
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1391
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1374
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1079
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      855
    Aihe