Faktaa Tolkienista?

Narbeleth

Arvoisat naiset ja herrat! :D
Kertokaapa sivuja joista löytää hyvin faktaa Tolkienista kun teen portfoliota ja tarttisin sivuja :]
oon toki ite googlettanu ja Konnussa ottanu jotakin jo...
Mutta muita sivuja? Pitäis saada mahollisimman hyvä kokoelma :D Josta sit koota se portfolio.. xD

Kiitos jo näin etukäteen

4

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narbeleth-

Ystävällisesti pyydän. :D

• Meriadoc

Kaikkein parhaiten tietoa tolkienin elämästä löydät hänen elämäkerrastaan. Elikas kirjastoon vaan ja sitten lukemaan! On muuten melko mielenkiintoinen kirja kuiteskin. Sitten olikohan se David Dayn Tolkien tarujen taustaa- kirja, minkä alkulehdiltä löytyi Tolkienin lyhyehkö elämäkerta. Siis aika lyhyt, tärkeimmät vuodet ja mitä silloin tapahtui.
      Kyllä kirjat on kaikkein parhaita tiedon hankintaan. Helppoahan se on etsiä netistä ja tulostella, mutta opettajt ja lehtorit ym henkilöt antavat työllesi enemmän arvoa kun olet nähnyt paljon vaivaa lähteiden eteen. Itse olen tämän huomannut, esitelmissä ja esseissä näyttää huomattavasti paremmalta jos on käyttänyt lähteenä kirjoja. Konnusta tosin löytää hyvää tietoa, täsmää niihin mitä olen itse lukenut. Elämäkertaa suosittelen, mutta jos se tuntuu liian puisevalta, niin kokeilehan sitten sitä lyhempää versiota. Niin ja sitten voi kirjastosta katsoa teoksia, joissa kerrotaan kirjailioista. Näistäkin yleensä löytää paljon hyödynnettävää.

Onnea portfolioosi!
      T. Meriadoc

• Meriadoc

Unohdin kysyä, että ootko katsonut Suomen Tolkienseuran sivuille. Sieltäkin muistaakseni löytää jotain.

• Narbeleth-

Siinä on vain sellainen onkkelma et meikän pitää hakee se elämänkerta luultavasti isommasta kirjastosta mutta eiköhän onnistu. :D
        itse ajattelin kyl etsiä sen käsiin tässä joskus. xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 75
      1161
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1154
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1034
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      988
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      965
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      34
      737
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      714
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      53
      634
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      39
      632
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      577
    Aihe