Olen ennenkin kirjoitellu,kun raitistuin ja sain siihen teiltä apua ja tukea ja jatkossakin pääsin taas avullanne eteenpäin,mutta nyt on tilanne aivan persiillään.
Mieheni jatkaa juomista ja on jo tänäaamunakin ehtinyt sammua ja nukkua örvöttää sohvalla.
En alkanut hänen hoivaajaksi,kun sain viisaan neuvon senkin suhteen,mutta onko tämä nyt loppuelämäni tässä?
Olen saanut elämänvoimani takaisin ja nuortunut henkisesti ja fyysisesti ja reipastunut kovasti.
En vain osaa enää suhtautua tuohon mieheen,kun olemme sentään yli 30v oltu aviossa ja ollut ylä,mutta myös alamäkiä,niinkuin kaikissa pitkissä liitoissa.
Olisiko kellään viisasten kiveä ,miten tässä jatkaisi elämää???????
edelleen raitis
6
544
Vastaukset
- mutta
ainakin se on poitiivista että olet itsesi pelastanut ja se on jo paljon.
Jos olis kysymyksessä lyhyempi yhdessäoleminen,
kehoittaisin antamaan ukollesi vaihtoehdon joko alko tai sinä ja potkaisu peffalle tai itse lähtisin.
Onko liittonne muuten pelastamisen arvoinen, jos ei ole, ei muuta kuin anna prinssisi uinua humalaisen
unta ja jatka yksin.
Sekin parempi vaihtoehto, kuin taistella kännikalan kanssa.
tiedän sen, kun väsyin itse aikoinaan kymmenessä vuodessa moiseen touhuun. Yritä elää omaa elämääsi niin, että hän mahdollisimman vähän häiritsee sitä.
Älä yritä ryhtyä terapeutiksi, avioliitto ei voi olla terapiasuhde.
Et voi auttaa miestäsi, ellei hän itse halua raitistua.
Älä anna hänen pilata omaa elämääsi tai menee turhaan vähintään kaksi elämää pilalle yhden sijasta.
Ellei hän suostu tiedostamaan ongelmaansa ja hakemaan itselleen apua, pistä hänet pihalle.
Kukaan ei voi ottaa vastuuta toisen aikuisen ihmisen elämästä, älä sinäkään yritä.
Ajoissa otettu asumusero saattaisi ehkä havahduttaa miehen. Ehkä antaa myöhemmin uuden mahdollisuuden uuteen alkuun, kun mies olisi parantanut tapansa.
Ajatukset kuulostavat julmilta, mutta on tärkeätä huomata, että joskus hyvää tarkoittava apu vaan pahentaa tilannetta. Mahdollistaa juomisen jatkumisen, kun joku hoitaa muut asiat. Kun eteen tulee tilanne, jossa on pakko ottaa vastuu omasta elämästä, monet havahtuvat tekemään sen. Ellei ota, tilanne saattaa johtaa ojan pohjalle, mutta tuskin auttaa jos toinen seuraa tilannetta vieresta tai lähtisi ehkä matkaseuraksi.
Yritä vähitellen päästä siihen tilanteeseen, että otat ainakin oman elämäsi omiin käsiisi.
Kun olet yrittänyt parhaasi, voit varmaan tehdä sen hyvällä omalla tunnolla. Elämällä voi olla vielä paljon hyvää tarjottavana, ellei teille molemmille, niin ainakin sinulle.
Sinä ajattelet ja järjestät elämäsi tietysti omalla tavallasi. Toivon, että näistä mielestäni hyvistä ajatuksista olisi sinulle apua omia ajatuksiasi selvitellessä. Minä ainakin koin saavani niistä tukea. Nyt pidän niitä ihan oikeaan osuvina, vaikken monia niistä silloin olisi ollut valmis allekirjoittamaan.
Toivotan sinulle jaksamista ja voimia selviytyä.- ymmärrettävä
Ymmärtämyksellä ja rakkaudella saa ihmeitä aikaan.
- paikkakunnaltasi
tai läheltä sitä A-Anon ryhmä, ota selvää kokoontumisajasta ja rohkaise mielesi osallistuaksesi edes yhteen istuntoon. Olen itse saanut avun sieltä mieheni juodessa. Suosittelen!
- M.ust
Tuo edellinen on hyvä neuvo ja jos tuo kumppanikin jotenkin jossain välissä sinne lähtis. Ero noin pitkästä suhtesta on rankkajuttu molemmille, tulee toisille retkahduksia sentakia vaikka en sinulle sitä toivo tai usko, mut jos ei ole muuta mahdollisuutta niin sitten....
- oras
Olen nyt 66 v. ja ryypiskellyt aika rankastikin ajoittain ja aiheuttanut kaikenlaista mielipahaa perheelleni. Sammuin kotonani milloin mihinkin, saunan lauteille tai olkkarin ja keittiön kynnykselle, josta vaimoni otti valokuvat, nolostutti p:leesti. Naapurit kertoivat töppäyksistä
ja siihen se juominen lopahti enkä ole katunut.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6442450Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291197- 1091148
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki111053- 93945
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101885Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?96823Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e230722