Onko kukaan kokeillut/käyttänyt, minkälaisia vaikutuksia on huomannut? Kiinnostaisi kovasti?
kylmäpuristettu
30
29371
Vastaukset
- - coconut
ei ole terveellistä. Se on halpaa, epäterveellistä rasvaa jota käytetään elintarvikkeissa kustannusten säästämiseksi.
- Bea
Kookosrasva jota myydään halvalla on hieman eri asia kuin kylmäpuristettu kookosöljy joka maksaa erkkinä... Netissä erinäisillä saiteilla erinäiset tahot ainakin väittävät että neitsyt-kookosöljyllä olisi monia hyödyllisiä vaikutuksia, sen esim. pitäisi ehkäistä hiivojen, sienien ja bakteerien kasvua elimistössä.
Samaiset sivut myös kertovat että kookoksen epäterveellisyydestä pitävät suurinta ääntä monikansalliset yhtiöt joiden tarkoitus on vain saada omat soijansa sun muunsa myytyä (vaikka väkisin).
On hieman huvittavaa pelätä kookosöljyä ja samaan aikaan syödä kaikenlaista roskaa kuten karamellejä, munkkeja, sipsejä etc... Kahvinkaan terveellisyydestä ei ole päästy vielä lainkaan yksimielisyyteen, ja jotkut vetävät sitäkin kuin viimeistä päivää.
Kaikkein naurettavimmaksi jonkin tietyn ruoka-aineen pelkääminen menee mikäli ihminen polttaa tupakkaa ja vetää viinaa. Sitten on aivan yksi hailea mitä hän suuhunsa tunkee... - ..ihan sama asia toki..
Bea kirjoitti:
Kookosrasva jota myydään halvalla on hieman eri asia kuin kylmäpuristettu kookosöljy joka maksaa erkkinä... Netissä erinäisillä saiteilla erinäiset tahot ainakin väittävät että neitsyt-kookosöljyllä olisi monia hyödyllisiä vaikutuksia, sen esim. pitäisi ehkäistä hiivojen, sienien ja bakteerien kasvua elimistössä.
Samaiset sivut myös kertovat että kookoksen epäterveellisyydestä pitävät suurinta ääntä monikansalliset yhtiöt joiden tarkoitus on vain saada omat soijansa sun muunsa myytyä (vaikka väkisin).
On hieman huvittavaa pelätä kookosöljyä ja samaan aikaan syödä kaikenlaista roskaa kuten karamellejä, munkkeja, sipsejä etc... Kahvinkaan terveellisyydestä ei ole päästy vielä lainkaan yksimielisyyteen, ja jotkut vetävät sitäkin kuin viimeistä päivää.
Kaikkein naurettavimmaksi jonkin tietyn ruoka-aineen pelkääminen menee mikäli ihminen polttaa tupakkaa ja vetää viinaa. Sitten on aivan yksi hailea mitä hän suuhunsa tunkee...Tokihan karkit, limsat ja kahvit ovat epäterveellisiä, mutta ne ovatkin herkullisia ja mm. kahvia useimmat juovat sen piristävän vaiktuksen vuoksi. Mitä järkeä sen sijaan on maksaa maltaita pahanmakuisesta kookosöljystä, jos siitä ei ole mitään hyötyä ja korkeintaan haittaa? Eli järkeä peliin noissa kirjoituksissa. ;)
- - coconut
Bea kirjoitti:
Kaikkein naurettavimmaksi jonkin tietyn ruoka-aineen pelkääminen menee mikäli ihminen polttaa tupakkaa ja vetää viinaa. Sitten on aivan yksi hailea mitä hän suuhunsa tunkee..."Ravinto-opillisesti kookosöljy tai -maito eivät ole parhaita terveystuotteita. Kookosöljy sisältää - toisin kuin muut kasvisöljyt - jopa noin 90 % tyydyttyneitä, lyhytketjuisia rasvahappoja, joiden tiedetään edesauttavan sydän- ja verisuonitautien kehittymistä."
http://www.maailmansivu.fi/uutiset?125
Ja jos on kykyä tulkita faktaa, niin sitä on tuolla:
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=29014&lang=fi - Alex
- coconut kirjoitti:
"Ravinto-opillisesti kookosöljy tai -maito eivät ole parhaita terveystuotteita. Kookosöljy sisältää - toisin kuin muut kasvisöljyt - jopa noin 90 % tyydyttyneitä, lyhytketjuisia rasvahappoja, joiden tiedetään edesauttavan sydän- ja verisuonitautien kehittymistä."
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=29014&lang=fiKokonainen tuore kookospähkinä tai kylmäpuristettu kookosöljy ei ole epäterveellistä, päinvastoin. Kookos muuttuu pahaksi, jos sitä on kuumennettu, käsitelty tai hydrogenoitu. Silloin tyydyttyneet rasvat muuttuvat haitallisiksi transrasvoiksi.
- Miikku***
- coconut kirjoitti:
"Ravinto-opillisesti kookosöljy tai -maito eivät ole parhaita terveystuotteita. Kookosöljy sisältää - toisin kuin muut kasvisöljyt - jopa noin 90 % tyydyttyneitä, lyhytketjuisia rasvahappoja, joiden tiedetään edesauttavan sydän- ja verisuonitautien kehittymistä."
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=29014&lang=fiei syö niin voiskohan sillä öljyllä ainakin voidella itseään? Mikähän vaikutus sillä olisi psoriasiksen hoidossa?
- - coconut
Alex kirjoitti:
Kokonainen tuore kookospähkinä tai kylmäpuristettu kookosöljy ei ole epäterveellistä, päinvastoin. Kookos muuttuu pahaksi, jos sitä on kuumennettu, käsitelty tai hydrogenoitu. Silloin tyydyttyneet rasvat muuttuvat haitallisiksi transrasvoiksi.
Taas yritetään väittää mustaa valkoiseksi. Mitä tuohon enää muuta voi vastata kuin että mene kouluun ja opettele perusasiat ennen kuin rupeat puhumaan ravinto-opista mitään.
- Alex
Miikku*** kirjoitti:
ei syö niin voiskohan sillä öljyllä ainakin voidella itseään? Mikähän vaikutus sillä olisi psoriasiksen hoidossa?
Ostin pari päivää sitten kylmäpuristettua kookosöljyä ja olen sitä kokeillut laittaa voiteena kasvoille ja kädessäni olevaan ihottumaan. Kasvovoiteena se tuntuisi toimivan ainakin yhtä hyvin, kuin kalliit rasvat. Kädessäni oleva ihottuma on alkanut häviämään, mihin ei perusvoide tehonnut.
- vai niin
Alex kirjoitti:
Ostin pari päivää sitten kylmäpuristettua kookosöljyä ja olen sitä kokeillut laittaa voiteena kasvoille ja kädessäni olevaan ihottumaan. Kasvovoiteena se tuntuisi toimivan ainakin yhtä hyvin, kuin kalliit rasvat. Kädessäni oleva ihottuma on alkanut häviämään, mihin ei perusvoide tehonnut.
taas on löydetty ihmeyrtti joka tehoaa kaikkeen. Niin sitä ihmisiä rahastetaan. Uskokoon ken haluaa.
- Bea
vai niin kirjoitti:
taas on löydetty ihmeyrtti joka tehoaa kaikkeen. Niin sitä ihmisiä rahastetaan. Uskokoon ken haluaa.
...jos nähdään. Jos ei nähdä niin ei uskota.
Kyllä minuakin ärsyttää kaikki sellaiset "penikoji punainen riisi tappaa syövänkin sinusta" -hömpötykset. Siispä päätän aineiden arvon jos ne toimivat. Itselläni kookosöljy on toiminut ihovoiteena, sisäisestikin sitä käyttäisin mutta se aiheuttaa herkästi kaasuvaivoja, kun minulla on näemmä alentunut kyky hajottaa rasvoja (viime aikoina kalanmaksaöljykin alkoi pierettää joten lopetin sen, ja jostain rypsistä tai rapsista tulee rintapistoa).
Edelleenkin olen sitä mieltä on hölmöä hysterisoitua siitä että kookoksessa oleva rasva on samansorttista kuin esim. voissa tai lihassa oleva rasva. Kaikki eivät tietenkään käytä voita, mutta jotkut käyttävät ja sanovat että se on hyväksi silmille. On myös niitä jotka eivät syö lihaa, mutta on niitäkin jotka vetävät rasva roiskuen grillikylkeä harva se päivä. On meille myös kerrottu että kananmuna on itsestään perkeleestä kun se nostaa kolesterolia, ja nykyään ollaan taas sitä mieltä että kyllä niitä voi syödä, oliko se nyt yhden päivässä...
Pysy siinä sitten mukana. - -coconut
Bea kirjoitti:
...jos nähdään. Jos ei nähdä niin ei uskota.
Kyllä minuakin ärsyttää kaikki sellaiset "penikoji punainen riisi tappaa syövänkin sinusta" -hömpötykset. Siispä päätän aineiden arvon jos ne toimivat. Itselläni kookosöljy on toiminut ihovoiteena, sisäisestikin sitä käyttäisin mutta se aiheuttaa herkästi kaasuvaivoja, kun minulla on näemmä alentunut kyky hajottaa rasvoja (viime aikoina kalanmaksaöljykin alkoi pierettää joten lopetin sen, ja jostain rypsistä tai rapsista tulee rintapistoa).
Edelleenkin olen sitä mieltä on hölmöä hysterisoitua siitä että kookoksessa oleva rasva on samansorttista kuin esim. voissa tai lihassa oleva rasva. Kaikki eivät tietenkään käytä voita, mutta jotkut käyttävät ja sanovat että se on hyväksi silmille. On myös niitä jotka eivät syö lihaa, mutta on niitäkin jotka vetävät rasva roiskuen grillikylkeä harva se päivä. On meille myös kerrottu että kananmuna on itsestään perkeleestä kun se nostaa kolesterolia, ja nykyään ollaan taas sitä mieltä että kyllä niitä voi syödä, oliko se nyt yhden päivässä...
Pysy siinä sitten mukana.ei ne tiedot sillä tavalla synny että joku vaan sanoo että näin on ja sitten siitä kirjotetaan lehdissä.
Kyllä ne perustuu ihan tutkimustietoon, sekä näkemykset eri rasvojen epäterveellisyydestä ja terveellisyydestä että yleensäkin ravitsemus*tiede*.
Hömpötykset taas joilla huijataan ihmisiä uskomaan milloin mihinkin aineeseen, eivät perustu tutkimukseen. Ne perustuvat vain siihen että ruvetaan panemaan kalkkijauhoa pillereinä purkkiin ja sanotaan ihmisille että "tässäpä mainio laihdutusvalmiste. 50 euroa, olkaa hyvä." - Coconutille
-coconut kirjoitti:
ei ne tiedot sillä tavalla synny että joku vaan sanoo että näin on ja sitten siitä kirjotetaan lehdissä.
Kyllä ne perustuu ihan tutkimustietoon, sekä näkemykset eri rasvojen epäterveellisyydestä ja terveellisyydestä että yleensäkin ravitsemus*tiede*.
Hömpötykset taas joilla huijataan ihmisiä uskomaan milloin mihinkin aineeseen, eivät perustu tutkimukseen. Ne perustuvat vain siihen että ruvetaan panemaan kalkkijauhoa pillereinä purkkiin ja sanotaan ihmisille että "tässäpä mainio laihdutusvalmiste. 50 euroa, olkaa hyvä."Mutta jos olet vielä kuulolla, niin heitäppä nyt niitä *tutkimuksia* jotka tukevat väitteitäsi.
Minä olen asiaan selvitellyt ja voin kertoa sinulle: sellaisia tutkimuksia ei löydy.
Kookosrasvaa ei voi verrata mihinkään muuhun tyydyttyneeseen rasvaan, se on aivan omanlaistaan.
Mainittakoon, että Tyynen valtamerten saarilla elelee alkuperäiskansoja, joiden päivittäisestä eneergiasta 60-70% tulee kookoksesta. Heillä ei ole sydäntauteja lainkaan. (mutta sama väestö saa heti infarketeja kun muuttavat Uuteen seelantiin ja rupeavat syömään sinun suosittelemiasi länsimaisia "terveys"mömmöjä). Miten selität tämän? :-)))
Elikkä tutkimukset lähdeviitteineen ja ydinkohtien referaatteineen kehiin tai vaikene ikuisesti , sinä harhaanjohdettu hölmö. - Hyvä iho
Alex kirjoitti:
Aurinkoöljynä toinut ainakin mainiosti!
- - coconut
on sisäinen tarve hurahtaa kaikenlaisiin huuhaajuttuihin.
Käyttäkää järkeä, ei suuret mainospuheet tee tuotteesta hyvää. - ja Intia
Minullakin on Intian matkoilta kookosöljyjä. En kuitenkaan ole uskaltanut käyttää niitä sisäisesti, vaikka lukee NATURAL COCONUT OIL. Mutta Intiassa hierojatytöillä oli tätä samaa öljyä, jolla he hieroivat.
- leo K.
Lääkäri Antti Heikkilän uudessa kirjassa Ravinto ja Terveys todetaan, että kookosöljy on erittäin terveellistä!!! Samoin oliiviöljy ja voi. Muita rasvoja ei Heikkilä suosittele. Lukekaa kirja,että saatte pätevää tietoa.
- laximi
Jokaisen on hyvä kuunnella itseään, se mikä sopii toiselle ei välttmätä sovi sinulle, me olemme yksilöitä, jokainen erilaisia, mutta muistakaamme olemme osa luontoa ja mahdollisimman luonnonmukainen ravinto on parasta.Kylmäpuristettu kookosöljy on minulle sopinut erinomaisesti sekä sisäisesti että ulkoisesti. Ensimmäiset kolme kuukautta ihoni oireili,(n. 20 v.ollut ihottumaa, ajoittain pitkäänkin pois) tuli näppylöitä- jatkoin käyttämistä ja oireet alkoivat hävitä. Tiesin, että kun alkaa käyttämään jotain todella parantavaa ja puhdstavaa sen vaikutus on ensin, että oireet jopa pahenevat, koska tapatuu puhdistumista ja oma keho alkaa pikku hiljaa korjaantumaan ja paranemaan, ssa uutta voimaa ja vastustuskykyä.Vanhat kuonat on ensin hävitettävä. Kannattaa malttaa odottaa varsinkin jos vuosia on käyttänyt erilaisia lääkkeitä kuten kortisonia. On hyvä antaa aikaa keholle ja mielelle puhdistua ja uudistua ja antaa omien ja luonnon parantavien voimien vaikuttaa ja toivoa... se on suurin parantavin voima.... sanotaanhan, että ilman toivoa ei ole elämää. Uskoa ja toivoa ei kannata vähätellä, ne ovat täysin ilmaisia ja kaikkien käytettävissä...mutta niin valitettavan usein näitä asioita vähätellään...miksiköhän...suuret lääkefirmat, jotka paljolti ohjaavat ajatteluamme eivät saisi rahojaan jos me ihmiset enemmän uskoisimme ja luottaisimme itseemme. Rohkeutta.
- puffader19
Sitä mukaa kun monityydyttymättömien, hydrogenoitujen ja lisäaineilla terästettyjen kasviöljyjen käyttö on lisääntynyt, ovat myös sydän- ja verisuonitaudit, diabetes, ylipaino, allergiat ja muut autoimmuunisairaudet yleistyneet.
Kylmäpuristtettu kookosöjly on erittäin terveellinen ja nyt, kun tietoa voi lukea esimerkiksi netistä - eikä tarvitse uskoa ravintotieteilijöiden hömppää ja paskapuhetta - voi onneksi tehdä valinnat itse.
Se menee näin gold pressecd coconut, extra vergine olive oil, ja voi - muita ei tarvira - coco nut
Moro! Itse oon jo pitkään käyttänyt kookosöljyä ruoanlaitossa ja leivän päällysteenä ja pelkästään oma kokemukseni kyseisestä tuotteesta kyllä varmistaa mielipiteeni sen terveellisyydestä. Eipä oo ollu ainakaan mulle haittaa, päinvastoin, esim. kävin mitauttaa rasva-arvojani ja lääkäri rupesi ihan ihmeissään kyselemään miten oon saanut ne niin hyväksi ja kyllähän toi ihokin tuntuu hyvältä ja pehmeeltä ilman minkäänlaisia voiteita täällä kylmässäki ilmanalassa, että kyllä pystyn suositteleen kaikille ihan jo kokeilun vuoksi käyttämään. Kookosöljyssä on kuitenkin tärkeetä niinkuin muissakin ravintaöljyissä, että se on sitä kylmäpuristettua tavaraa, eikä mitä tahansa supermarketin hyllyltä löytyvää "kookosöljyä".
- Mardazzu
kiitti noista hyvistä kokemuksista.
Aion käydä huomenna ostamassa "ehtaa" kookosöljyä.
Löysin tuolta myyntipisteetkin.
http://www.kookosravinto.com/_sgt/mdm1_1.htm
Eipä mitkään lääkkeet oo mun ihottumaani parantaneet, toivossa on hyvä elää.
Testin perusteella ihoni ainakin tuntuu ihanan pehmeältä :)
Kiva että meitä toisin ajattelijoita on muitakin.
- niin että...
LIhottaako kookosöljy enemmä ku muut rasvat? Ja mihin tämä nyt sitten vaikuttaa? Sitä kuulemma voi käyttää sisäisesti sekä ulkoisesti.
- coconutcoconut
...kaverin suosittelemana. Olen atoopikko ja kalliita apteekin voiteita käyttänyt iholleni ilman hyviä tuloksia. Ostin kylmäpuristettua kookosöljyä luontaistuotekaupasta, makso 11e 0,5l eli halpaa on verrattuna apteekin hyviin voiteisiin(esim. Vichy maksaa 23e ainakin ja sitä on purkissa pari ruokalusikallista). Kyllä toimii; meikit lähtee pois ilman että naamaa kiristää, hyvä myös voiteena, hiuksiinkin voi laittaa, ihanan hajuista... Eipä ole enää kuiva iho. Ulkoisesti en ole käyttänyt. Voin suositella!
- coconutcoconut
coconutcoconut kirjoitti:
...kaverin suosittelemana. Olen atoopikko ja kalliita apteekin voiteita käyttänyt iholleni ilman hyviä tuloksia. Ostin kylmäpuristettua kookosöljyä luontaistuotekaupasta, makso 11e 0,5l eli halpaa on verrattuna apteekin hyviin voiteisiin(esim. Vichy maksaa 23e ainakin ja sitä on purkissa pari ruokalusikallista). Kyllä toimii; meikit lähtee pois ilman että naamaa kiristää, hyvä myös voiteena, hiuksiinkin voi laittaa, ihanan hajuista... Eipä ole enää kuiva iho. Ulkoisesti en ole käyttänyt. Voin suositella!
piti sanoa että en ole sisäisesti käyttänyt :)
- 53
coconutcoconut kirjoitti:
piti sanoa että en ole sisäisesti käyttänyt :)
Luulen, että kaloreita siinä on paljon. Onhan se puhdasta rasvaa. Ihovoiteena olen käyttänyt. En oikein osaa vielä sanoa onko hyvää. Meikit sillä lähtee hyvin. En tosin tiedä voinko jatkossa käyttää meikin poistoon. Olen hyvin allerginen, ja monista tuotteista tulee silmät kipeiksi.
- Puhdasta ruokaa
53 kirjoitti:
Luulen, että kaloreita siinä on paljon. Onhan se puhdasta rasvaa. Ihovoiteena olen käyttänyt. En oikein osaa vielä sanoa onko hyvää. Meikit sillä lähtee hyvin. En tosin tiedä voinko jatkossa käyttää meikin poistoon. Olen hyvin allerginen, ja monista tuotteista tulee silmät kipeiksi.
Olen käyttänyt kulmäpuristettua kookkosöljyä jo useamman vuoden sisäisesti ja ulkoisesti
ja hyvää on tehnyt. Se vaikuttaa rasvaaineenvaihduntaan suotuisasti, laihduin muutaman kilon
vaikken ollut edes ylipainoinen, käytän sitä ruuanlaitossa paljon koska olen maitoproteiinille
allerginen enkä pysty käyttämään voita ja margariinia en suuhuni laita se on lisäainemössöä
enkä käytä muitakaan aineita jossa on E-koodeja koska tulen niistä kipeeksi. Muita kymäpuristettuja
öljyjä käytän myös. Olen näillä jutulla saanut itseni kuntoon eikä lääkärit mua osanneet auttaa. - dr3dg3
Ei lihota vaan LAIHDUTTAA.
- Kookospähkinätyttö
Kookosöljyssä on vähemmän energiaa kuin muissa rasvoissa. Kookosöljy kiihdyttää aineenvaihduntaa ja edistää ruoansulatusta. Kookosöljy ei varastoidu elimistöön samalla tavalla kuin muut rasvat - etc.. Mulla menee muiden ruokien päälle 3 rkl kookosöljyä päivässä. Samaan aikaan, kun lisäsin tuon, vähensin liikuntaa ja nostin muutenkin syödyn ruoan määrää. Kiloakaan ei ole tullut lisää! Suosittelen ehdottomasti, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin!
- kookospähkinäkroppa
>Kookosöljyssä on vähemmän energiaa kuin muissa rasvoissa.
Ei pidä paikkaansa. Kookosöljyssä on 900 kcal energiaa sadassa grammassa eli sama kuin voissa tai rypsiöljyssä.
>Kookosöljy kiihdyttää aineenvaihduntaa ja edistää ruoansulatusta.
Ei. Kookosöljy koostuu ihan tavallisista tyydyttyneistä rasvahapoista ja toimii tasan samalla tavalla kuin muukin laardi.
>Kookosöljy ei varastoidu elimistöön samalla tavalla kuin muut rasvat
Ei ole totta. Ihmisen elimistö kykenee käyttämään kookosrasvaa ravinnoksi tosi hyvin. Mikäli energiankulutus ei ole riittävää, kroppa varastoi ylijäämän rasvakudokseksi. - Kookos on hyvää
Kookospähkinäkroppa ei ilmeisesti oel kokeillut kylmäpuristettua kookosöljyä.
Kookosöljy on tyydyttynyttä rasvaa, mutta erilaista kuin voi tai yleensä eläinrasvat. Se, että nämä niputetaan samaan "tyydytteneisiin rasvoihin", on ollut virhe! Ne todellakaan eivät ole samanlaisia. Eri asia on se halpa munkkiöljy, joka on kuumapuristettu.
On hyvin yksisilmäistä kuvitella että kalori on kalori eikä sen lähteellä ole väliä! Tottakai on. Veren sokeri vaihtelee eri tavoin riippuen siitä kuinka nopeasti ravintoaine imeytyy ja tarkoitus olisi pitää verensokeri tasaisena. Sekä nälkä pitkään poissa. Lisäksi tarvitsemme erilaisia rasvahappoja, kaikkia niitä, mutta eniten omeg3-rasvahappoa. Sitä ei ole kookosöljyssä, sitä saa kalasta.
Kooosöljy sisältää ns. luonnon antibiootteja kuten moni muukin luonnontuote. Eli siinä on viruksia ja bakteereja tappavia ominaisuuksia. Siksi se on erittäin hyvää iholle ja suolistolle. (Tuhoaa helikobakteeria joidenkin tutkimusten mukaan.)
Käytän huuliherpekseen, alapään hiivaan, finneihin, kuivaan ihoon, pieniin raapaisuihin... kaikki toimii. Eihän se mikään lääke ole, mutta esimerkiksi huuliherpekseen auttaa minulla yhtä hyvin kuin apteekin lääke, mutta maistuu paremmalta! ;)
Kannattaa hankkia luomulaatua. Joka aamu ruokalusikallinen suuhun, toinen mokoma munakkaaseen. Kuumennettuna jotkin ominaisuudet katoavat, kuten juuri tuo antibioottisuus, muuten kookosöljy kestää hyvin kuumennusta. Luomulaatu on sangen kallista, joten purkin voi pitää vain "lääkkeenä", käyttää sitten muita rasvoja ruuanlaitossa.- dr3dg3
Toinen mikä auttaa noihin samoihin ulkoisiin oireisiin on greipinsiemenöljy.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822