12-vuotiaan seukkailu?

CherryPoP

Tyttäreni (13.v) ystävällä on menossa poikaystävä # 2 . Aloin tässä miettimään, kuinka yleistä noinkin nuoren tytön seurustelu on?!??

Vaikka olen kaikin puolin "jees-mutsi" niin tota seurustelukuvioita en kyllä hyvällä katsoisi omani kohdalla. Pojat on hitsin hyviä kavereita, mutta mikä on se tarve seukata ja leikkiä isompaa ihmistä kun oikeasti onkaan? Nämä nuoret (paitsi se poikaystävä) hengailevat sekaporukassa useasti ja tämä tyttö on ainut kaikista, kuka seurustelee.
Itselläni on hyvät ja avoime välit tyttäreeni, joetn tämä agenttina juttujen urkkiminen käy helposti:)

20

3524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • john

      siis mitä? onkohan viestin kirjoittaja kolmen promillen humalassa vai tuliko naukkailtua väärän värisiä lääkkeitä? en todellakaan saanu puoliakaan selvää tosta viestistä ja mitä # 2 olivatkaan.
      ei kannnata kännissä kirjoitella

      • teaosdfkölsdfaa

        #2 ts. no.2 ts numero 2, kertoo järjestysnumeron


      • CherryPoP

        Lienee sinun lukemisenymmärtämyksessä jotain pielessä, kun moni muu kumminkin tajunnut mitä kysyin. Sivistyksen eteen pitää nähdä vähän vaivaa.


    • myös 12-w

      oon 12-w ja huomasin lopussa että urkit tyttäreltäs asioita, ei ei....älä urki vaan anna sen kertoo itte ne.....mullakin on poikafrendi ja se on ihan normaalia tässä iässä, että olla isompia, kun oikeesti ollaan ja se on ok....anna tyttäres olla pojan kaa, jos se haluu,mutta jos ei se jättää sen...se on niin..anna pojan vaikka tulla käymään teillä ja tutustu siihen.....kyllä sä totut ajatukseen aikanaan..älä pidä tytärtäs outona sen poika kaverin takia...ok?

      • ....

        Anteeksi vaan sä 12-w tyttönen,näin ammattilaisen näkökulmasta ei todellakaan ole normaalia noin nuorena aloitella jo ns. vakavaa seurustelua koska kummiskin 12-vuotias on vielä lapsi jonka pitäisi vielä leikkiä ja keskittyä todellakin vakavasti koulunkäyntiin eikä ns.seurustella vaikka harvoin se seurustelu noin nuorena on vakavaa vielä.
        Tietenkinhän se on ns. cool olla kavereiden silmissä "aikuinen".

        Kyllä sitä kerkeää aikuistua myöhemmin. Ei tämä aikuisen maailma todellakaan ihanoinnin arvoista ole.


      • tainnut...
        .... kirjoitti:

        Anteeksi vaan sä 12-w tyttönen,näin ammattilaisen näkökulmasta ei todellakaan ole normaalia noin nuorena aloitella jo ns. vakavaa seurustelua koska kummiskin 12-vuotias on vielä lapsi jonka pitäisi vielä leikkiä ja keskittyä todellakin vakavasti koulunkäyntiin eikä ns.seurustella vaikka harvoin se seurustelu noin nuorena on vakavaa vielä.
        Tietenkinhän se on ns. cool olla kavereiden silmissä "aikuinen".

        Kyllä sitä kerkeää aikuistua myöhemmin. Ei tämä aikuisen maailma todellakaan ihanoinnin arvoista ole.

        ymmärtää. Tarkoutus ei olekaan seurustella vakavat mielessä.


      • ris-ta
        .... kirjoitti:

        Anteeksi vaan sä 12-w tyttönen,näin ammattilaisen näkökulmasta ei todellakaan ole normaalia noin nuorena aloitella jo ns. vakavaa seurustelua koska kummiskin 12-vuotias on vielä lapsi jonka pitäisi vielä leikkiä ja keskittyä todellakin vakavasti koulunkäyntiin eikä ns.seurustella vaikka harvoin se seurustelu noin nuorena on vakavaa vielä.
        Tietenkinhän se on ns. cool olla kavereiden silmissä "aikuinen".

        Kyllä sitä kerkeää aikuistua myöhemmin. Ei tämä aikuisen maailma todellakaan ihanoinnin arvoista ole.

        Joillakin murrosikä alkaa jo 12-vuotiaana, joskus ennemminkin. Tietenkin silloin alkaa kiinnostaa vastakkainen sukupuoli. Ja mikä on söpömpää kuin 12-vuotiaiden "alaks mun kaa viestit" tai nähdä vaikkapa puiston penkillä kuudesluokkalaisten kaveriporukka, ja penkillä istuu tyttö ja poika, pitäen toisiaan kädestä kiinni. Eihän sitä voi sanoa kuitenkaan "vakavaksi seurusteluksi" eikä silloin seukata sen takia, että olisi "aikuinen" vaan sen takia että tykkää toisesta! (kyllähän niitä poikkeuksiakin löytyy). Itse olin aina iloinen, oli kiva kertoa äidille että "me seurustellaan Joonaksen kans" eikä mutsi ikinä siitä alkanut valittamaan, sehän on sellaista söpöä ja viatonta. (okei, kyllä poikkeuksiakin löytyy :> )


      • Voikukka^
        .... kirjoitti:

        Anteeksi vaan sä 12-w tyttönen,näin ammattilaisen näkökulmasta ei todellakaan ole normaalia noin nuorena aloitella jo ns. vakavaa seurustelua koska kummiskin 12-vuotias on vielä lapsi jonka pitäisi vielä leikkiä ja keskittyä todellakin vakavasti koulunkäyntiin eikä ns.seurustella vaikka harvoin se seurustelu noin nuorena on vakavaa vielä.
        Tietenkinhän se on ns. cool olla kavereiden silmissä "aikuinen".

        Kyllä sitä kerkeää aikuistua myöhemmin. Ei tämä aikuisen maailma todellakaan ihanoinnin arvoista ole.

        ...Olin menettää silmät päästäni kun viestiäsi luin.
        Mikä ihme lapsensa elämisen ohjaamisen tarve vanhemmilla on? Mitä pahaa on siinä, että jos tuon ikäiset ihastuvat toisiinsa ja alkavat `seurustella`? Lastasi ei se satuta että hänellä on jonkun kanssa pientä kipinää, päin vastoin. (tosin, kyllä tuonkin ikäiset jo menettävät neitsyyksiäänkin.)
        Itse olen huomannut, että nykyään oikeasti lapset kehittyvät paljon nopeammin kuin ennen: 12-vuotiaalle on enää turha syliin barbia tunkea, ne ajat olivat monta vuotta sitten.


      • nallepuhhhh
        .... kirjoitti:

        Anteeksi vaan sä 12-w tyttönen,näin ammattilaisen näkökulmasta ei todellakaan ole normaalia noin nuorena aloitella jo ns. vakavaa seurustelua koska kummiskin 12-vuotias on vielä lapsi jonka pitäisi vielä leikkiä ja keskittyä todellakin vakavasti koulunkäyntiin eikä ns.seurustella vaikka harvoin se seurustelu noin nuorena on vakavaa vielä.
        Tietenkinhän se on ns. cool olla kavereiden silmissä "aikuinen".

        Kyllä sitä kerkeää aikuistua myöhemmin. Ei tämä aikuisen maailma todellakaan ihanoinnin arvoista ole.

        ei herranjumala luulisin että se ei olisi sitä että näyttäisi coolilta muitten kavereitten silmissä? nykyäänhän jo 9- vuotias seurustelee😂


      • gdfgyry
        .... kirjoitti:

        Anteeksi vaan sä 12-w tyttönen,näin ammattilaisen näkökulmasta ei todellakaan ole normaalia noin nuorena aloitella jo ns. vakavaa seurustelua koska kummiskin 12-vuotias on vielä lapsi jonka pitäisi vielä leikkiä ja keskittyä todellakin vakavasti koulunkäyntiin eikä ns.seurustella vaikka harvoin se seurustelu noin nuorena on vakavaa vielä.
        Tietenkinhän se on ns. cool olla kavereiden silmissä "aikuinen".

        Kyllä sitä kerkeää aikuistua myöhemmin. Ei tämä aikuisen maailma todellakaan ihanoinnin arvoista ole.

        "Ammattilainen" joo monkähän alan...


    • HottisBeibi

      luulempa että keskustelun aloittaja on 12 vuotias tyttö,joka haluaa tietää kuinka yleistä seurustelu on sen ikäisenä:) "CherryPoP" tosi äidillinen nimimerkki...x)

      • tiitu

        ja muutenkin taitaa olla kivikaudelta tämä keskustelunaloittaja jos luulee että 12vuotiaan seurustelussa on jotain kummaa. nykyään ne ollaan yhdessä leikit alkavat jo 9vuotiaana, ja 13vuotiaana yleensä jo ryypätään ja harrastetaan seksiä. turha väittää vastaan, näin asia on. been there, done that. tätä se nykypäivänä on.


      • CherryPoP

        Rakas lapsi, ei me kaikki äidit olla pullantuksuisia ja nimeltämme Aune.


    • tuo on..

      ..itsekin "seurustelin" ekoja kertoja juuri tuon ikäisenä. Ei siinä mitään pahaa ole ja melko viatonta se seurustelu oli, vähän pussailua väliillä ja halailua. Sellaista toisessa "nuohoamista", mutta lähinnä vaan oli hienoa että sai sanoa muille että seurustelee jonkun kanssa.
      Pisimmät jutut kesti kuukauden ja sitärataa... ;)

      Että anna mennä. Jos oot muistanut seksivalistuksen, enkä nyt tarkoita ehkäsyä tai sitä kukkaset ja mehiläiset juttua vaan sitä että olet myös puhunut lapsesi kanssa siitä milloin on hyvä aloittaa seksielämä (silloin kun on täysin varma ja haluaa oikeasti sitä), eikä _koskaan_
      painostuksen alla(sitäkin tulee varmasti eteen seurusteltiin tai ei).
      Olethan myös puhunut siitä ettei ole "kamalaa" tai "outoa" olla neitsyt vaikka olisi kahdeksantoista tai ylikin... Monet tuntevat kauheasti paineita juuri sen takia ja voivat ajautua liian aikaisin sänkyyn...Monet liioittelevat juttujaan ja muka sänkykokemuksiaan..

      Minulla kotona puhuttiin asioista ja keskusteltiin ja neitsyyteni menetin vasta kuusitoistavuotiaana (enkä ole katunut) vaikka "seukkasinkin" jo paljon aiemmin :)
      Itse tiesin milloin olen valmis ja kenen kanssa haluan olla, enkä mennyt ennen kuin olin täysin varma.

      Jos siis nämä asiat ja tyttösi itsetunto on kunnossa hän kyllä voi hyvillä mielin seukata ilman sen kummempaa vahinkoa ;)

    • ris-ta

      No, itse "seurustelin" 12-vuotiaana. Sehän oli viatonta vierekkäin istumista tai kädestä pitämistä, ja sitte ku oltiin oltu yhes n. kuukausi, niin sitten tuli mukaan tälläinen viaton pussailu. Voisinpa sanoa, että tämä 12-vuotiaana "seukkailu" on ns. "harjoittelemista" sitten myöhemmälle iälle :D

    • =====

      Kyllähän tuon ikäiset voivat "seurustella". He ovat vain kenties keskenään sopineet seurustelevansa ja viettävät aikaa yhdessä sekä isolla porukalla että kahdestaan. Mitään kädestä pitelyä kummempaahan tuohon ei välttämättä liity.

    • nuorena seurustellut

      Minä ainakin seurustelin nuorena sen takia, että kotona oli vaikeaa ja seurustelu oli mielestäni ainoa keino saada rakkautta ja huolenpitoa. En minä halunnut leikkiä aikuista, vaan päinvastoin, halusin että minusta pidetään huolta.

      12 vuotiaana seurustelin päälle parikymppisen miehen kanssa, jolloin menin myös tämän kanssa sänkyyn (en ollut neitsyt miehen tavatessani). Mies oli minulle ystävällinen, kiltti ja antoi hellyyttä ja rakkautta. Kuunteli ja neuvoi minua. Antoi ruokaa ja katon pääni päälle silloin kun kotona en voinut olla. Siis seurusteluni syy oli lyhyesti se, että halusin saada rakkautta ja tuntea olevani hyväksytty. Ja tarjosihan mies minulle turvapaikan jonne olin aina tervetullut. Kukaan ei kuitenkaan koskaan puuttunut asiaan. Olisipa puuttunut niin ehkä olisin päässyt aikanani sijaisperheeseen ja ehkä elämästäni olisi tullut helpompaa. Kaikilla lapsilla ei ole vanhempia jotka huolehtisivat heistä, jolloin on hyvä että kavereiden vanhemmat tai muut "ulkopuoliset" pitävät silmällä. Aina maailmasta löytyy ystävällisiä majapaikan tarjoajia, joiden mukaan lapsi lähtee vaikka tietääkin mitä tulee tapahtumaan. Se ei tarkoita että lapsi olisi tyhmä, vaan että lapsi on epätoivoinen. Minusta seurustelu ei kuulu siihen ikään. Jos minulla olisi lapsia, en antaisi heidän seurustella niin nuorena. Toivon myös, että minun mahdollisilla lapsillani ei olisi myöskään tarvetta seurustella niin nuorena.

      Mutta ei kait aina seurustelun takana ole näin synkkää tarinaa.

    • Kilju

      12-13 vuotiaan seurustelu on yleensä kädestä kiinni pitämistä eli eihän se nyt niin kamalan vakavaa ole.
      Kannattaa tehdä selväksi, ettei pidemmälle tarvi vielä mennä!!

    • minä vaan

      Moi!
      Olen poika 12v, ja minulla on tyttöystävä. Seurustelu kuuluu tähän ikään, ei siinä mitään pahaa minusta ole. Se kuuluu tähän ikään PS:koittakaa vanhemmat ymmärtää

    • MC_A.H

      ...parrua perseeseen! Rähähähäää! Lähtee kutinakin hyvin pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe