Miten aloit kaivuuyrittäjäksi

Koneyrittäjäksi?

Koneyrittäjäksi on melko helppo alkaa, teet laskelmat, selvittelet "paperihommat" ja verotuksen, perustat yrityksen jne. ja ostat koneen. Tämä lienee helpoin homma. Se taas, miten koneelle saa töitä, tuntuu taasen vaikeammalta. Kallista konetta, kun ei kellään ole varaa seisottaa pihalla. Kertokaapa, miten itse aloititte oman kaivuuyrityksenne.

5

2387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stetson-pentti

Mielessä on kyllä käynyt josko alkaisin

• Koneyrittäjäksi?

Eipä taideta haluta uusia yrittäjiä alalle, kun ei ole kukaan vastaillut. No, eipä tämä estä minua yrittämästä. ;)

• ja jussi

ei koneyrittäjäksi vaan ruveta.pitää olla paalua millä koneen ostaa ja taito tehdä sillä töitä.tiedän usean entisen koneyritäjän jotka harjoittelivat koneurakointia mutta homma tyssäs siihen kun piti lähteä talonpohjia,kaivoja,viemäreitä ja pihatöitä tekemään.se kiviraunion hautaaminen oli paljon helpompaa...

• Koneyrittäjäksi?
        ja jussi kirjoitti:

ei koneyrittäjäksi vaan ruveta.pitää olla paalua millä koneen ostaa ja taito tehdä sillä töitä.tiedän usean entisen koneyritäjän jotka harjoittelivat koneurakointia mutta homma tyssäs siihen kun piti lähteä talonpohjia,kaivoja,viemäreitä ja pihatöitä tekemään.se kiviraunion hautaaminen oli paljon helpompaa...

Tuo on varmasti totta. Kyllä koneurakoinnissa pitää muutakin osata, kun se miten heiluttaa kauhaa. Pelkällä ojankaivuu kokemuksella ei välttämättä pitkälle pötkitä.

• Traktoriurakointia.

Vanha viesti, uusi vastaus. Itse olen harkinnut traktoriurakointiin lähteä mukaan. Kuitenkaan yrityksen perustaminen jollakin muulla yhtiömuodolla kuin "Tmi", eli yksityinen elinkeinoharjoittaja, ei ihan niin helppoa ole, kuin vain tehdä laskelmat ja paperihommat. Tarvitaan tarkkaan laaditut toimintasuunnitelmat, tavoitteet, liikeidean täytyisi olla edes osin muista poikkeava, sekä alkupääomaa ja halua tehdä duunia. Noilla eväillä pääsee alkuun, minkä jälkeen etsimään konetta, ja siihen rahoitusta, ja kun nämä on suoritettu ja hankittu, alkaa se haastavin, eli etsiä koneelle töitä, kilpailukykyiseen hintaan. Tuossa yrityksen perustamisesta, ja yrittämisestä hyvin lyhyesti. -Tero

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe