Koneyrittäjäksi on melko helppo alkaa, teet laskelmat, selvittelet "paperihommat" ja verotuksen, perustat yrityksen jne. ja ostat koneen. Tämä lienee helpoin homma. Se taas, miten koneelle saa töitä, tuntuu taasen vaikeammalta. Kallista konetta, kun ei kellään ole varaa seisottaa pihalla. Kertokaapa, miten itse aloititte oman kaivuuyrityksenne.
Miten aloit kaivuuyrittäjäksi
5
2427
Vastaukset
- stetson-pentti
Mielessä on kyllä käynyt josko alkaisin
- Koneyrittäjäksi?
Eipä taideta haluta uusia yrittäjiä alalle, kun ei ole kukaan vastaillut. No, eipä tämä estä minua yrittämästä. ;)
- ja jussi
ei koneyrittäjäksi vaan ruveta.pitää olla paalua millä koneen ostaa ja taito tehdä sillä töitä.tiedän usean entisen koneyritäjän jotka harjoittelivat koneurakointia mutta homma tyssäs siihen kun piti lähteä talonpohjia,kaivoja,viemäreitä ja pihatöitä tekemään.se kiviraunion hautaaminen oli paljon helpompaa...
- Koneyrittäjäksi?
ja jussi kirjoitti:
ei koneyrittäjäksi vaan ruveta.pitää olla paalua millä koneen ostaa ja taito tehdä sillä töitä.tiedän usean entisen koneyritäjän jotka harjoittelivat koneurakointia mutta homma tyssäs siihen kun piti lähteä talonpohjia,kaivoja,viemäreitä ja pihatöitä tekemään.se kiviraunion hautaaminen oli paljon helpompaa...
Tuo on varmasti totta. Kyllä koneurakoinnissa pitää muutakin osata, kun se miten heiluttaa kauhaa. Pelkällä ojankaivuu kokemuksella ei välttämättä pitkälle pötkitä.
- Traktoriurakointia.
Vanha viesti, uusi vastaus. Itse olen harkinnut traktoriurakointiin lähteä mukaan. Kuitenkaan yrityksen perustaminen jollakin muulla yhtiömuodolla kuin "Tmi", eli yksityinen elinkeinoharjoittaja, ei ihan niin helppoa ole, kuin vain tehdä laskelmat ja paperihommat. Tarvitaan tarkkaan laaditut toimintasuunnitelmat, tavoitteet, liikeidean täytyisi olla edes osin muista poikkeava, sekä alkupääomaa ja halua tehdä duunia. Noilla eväillä pääsee alkuun, minkä jälkeen etsimään konetta, ja siihen rahoitusta, ja kun nämä on suoritettu ja hankittu, alkaa se haastavin, eli etsiä koneelle töitä, kilpailukykyiseen hintaan. Tuossa yrityksen perustamisesta, ja yrittämisestä hyvin lyhyesti. -Tero
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.962191Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452142Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751380- 901326
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311130Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621093- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920