Tutkintavankeus

Pirkko

Mä taas epätietoisena kyselen...kuinka kauan yleensä pidetään poliisivankilassa? Jos ja kun joutuu lähtemään suoraa istumaan,pääseekö vanki vielä siinä vaiheessa vaikuttamaan milläänlailla mihin hänet sijoitetaan vai hakevatko he vasta myöhemmin siirtoa johonkin toiseen vankilaan.Onko se kuinka yleistä että vangitaan suoraan?

41

28629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-vanki2004

      Yleensä joitakin viikkoja jopa kuukausia vaikka ei saisi pitää kun se katsotaan kidutukseksi. Sitten Vantaalle tai riippuen siitä missä on kiinni. Jos joutuu suoraan istumaan niin sehän riippuu sitten siitä valittaako hoviin vai ei. Jos valittaa niin yleensä pidetään tutkintavankina samassa paikassa koko ajan esimerkiksi Vantaalla. Sen jälkeen sitten jos hovista tulee tuomio ja yhä pidetään kiinni niin sijoitustaloon jossa katsotaan mihin se poika sitten joutuu. Riippuu taas sitten hovin käsittelyn venymisestä ja muista seikoista voi hakea suoraan vaikka avotaloon Vantaaltakin. Suoraan vanginta riippuu taustasta, rikoksesta ja tuomion pituudesta.

      • Kake

        Kidutusta? no huh huh, kylläpä taas tuli mielenkiintoinen tulkinta pakkokeinolaista, heh heh!


      • LakiLissu
        Kake kirjoitti:

        Kidutusta? no huh huh, kylläpä taas tuli mielenkiintoinen tulkinta pakkokeinolaista, heh heh!

        Tunnet ilmeisesti pakkokeinolain kuin omat taskusi. Tunnetko kidutuksenvastaisen komitean antamia huomatuksia Suomelle koskien tutkintavankien säilyttämistä poliisivankilassa? HEH HEH


      • syytteestä

        ja kauanko tutkinta kestää. Mun mies oli murhan yrityksestä vangittuna. Piti vangitsemisen kestää syksyyn ja siirron tulla Kuopioon. 3 viikkoa putkassa ja tutkinnanjohtaja päästi pois. ELÄMÄNI PARAS PÄIVÄ. Olin varautunut jo pidempään yksin oloon. Edellis Tiistaina oli ollu uus vangitsemis oikeudenkäynti ja pe jo kotona.


    • Ex-vanki1974

      Epäiltyä ei pidetä poliisivankilassa kauempaa kuin on tutkinnallisista syistä tarpeen. Siirrot tapahtuvat vankilassa ja vanki voi jollain tavalla vaikuttaa sijoituspaikkaansa. Poliisivankilassa ei voi itse vaikuttaa mihin vankilaan siirretään. Oikeus määrää vankilan mihin tyyppi sijoitetaan tutkintavankeus ajaksi.
      Kysyit suoraan vangitsemisesta. Se riippuu rikoksen laadusta ja tuomion pituudesta. Nyrkkisääntö on se, että mikäli tuomio menee yli 2 vuoden, niin silloin oikeuden ei tarvitse perustella suoraan vangitsemista, mutta alle 2 vuoden tuomioissa oikeuden täytyy perustella asia. Yleisiä syitä ovat mm. rikollisen toiminnan jatkaminen (jatkamisvaara), jos ei ole Suomen kansalainen, ei vakituista asuntoa/osoitetta. Näillä perusteilla voi joutua suoraan istumaan.

    • "Ammattina rikos"

      ..itse olin vangittuna poliisiasemalla yhtä soittoo 11kk ja 14pvää!! Jonka jälkeen käräjät ja sit linnaan, mikä oli kyllä upea juttu, siis se että PÄÄSI linnaan. Monet ei selviä poliisin putkassa montaakaan päivää kun tulee pysyviä henkisiä sairauksia, eikä se ihme olekkaan.

      • vaimoke

        itse ollut kanssa jokusen yön putkas.. linnaan ei toivottavasti ikinä.. kuulemma vankilan on luksusta poliisiputkaan verrattuna.. itsellä parin yön jälkeen erikoinen ajattelu maailma.. :(
        no onnex selvisin, nyttemmin vaan viha poliiseja kohtaan.. ei siä terve järkiset montaa yötä pysy oleen..


      • perseestä
        vaimoke kirjoitti:

        itse ollut kanssa jokusen yön putkas.. linnaan ei toivottavasti ikinä.. kuulemma vankilan on luksusta poliisiputkaan verrattuna.. itsellä parin yön jälkeen erikoinen ajattelu maailma.. :(
        no onnex selvisin, nyttemmin vaan viha poliiseja kohtaan.. ei siä terve järkiset montaa yötä pysy oleen..

        juu no ite olin 3 päivää kiinni ku ikää oli 15:D aika vitun pahalta tuntu olla..


      • kyttälän
        vaimoke kirjoitti:

        itse ollut kanssa jokusen yön putkas.. linnaan ei toivottavasti ikinä.. kuulemma vankilan on luksusta poliisiputkaan verrattuna.. itsellä parin yön jälkeen erikoinen ajattelu maailma.. :(
        no onnex selvisin, nyttemmin vaan viha poliiseja kohtaan.. ei siä terve järkiset montaa yötä pysy oleen..

        putkasta haluaa äkkiä pois, itse odotin koko ajan läänille pääsyä vaikka en ollut kuin 21 päivää kiinni. mutta jostain syystä tutkinnanjohtaja pyysi minun vapauttamista vaikka olin jo vangittu todennäköisin syin. kyllä poliisivankila on yks helvetin perse istua ja odottaa.


      • täti tää
        kyttälän kirjoitti:

        putkasta haluaa äkkiä pois, itse odotin koko ajan läänille pääsyä vaikka en ollut kuin 21 päivää kiinni. mutta jostain syystä tutkinnanjohtaja pyysi minun vapauttamista vaikka olin jo vangittu todennäköisin syin. kyllä poliisivankila on yks helvetin perse istua ja odottaa.

        soittaa ulkomaailmaan? kuinka usein? entä vankilassa istuva?
        Saako vankilassa olevaa hlöä tavata, vai riippuuko se rikoksesta tai lusimisajasta?


    • :::ninja::

      mun miestä pidettiin ensin neljä viikkoa poliisivankilassa sen jälkeen se siirrettiin läänille jatkamaan tutkinta vankeutta koska poliisivankilassa ei kuulemma saa pitää yli 4 viikkoa.

      • The future?

        Itse olin tukintavankeudessa n 12 h (nainen), jota mies pahoinpidellyt vuoden muttei jätä jälkiä, (taistelulajit). Tajuttomaksi saa minut kyllä (esim. kuristamalla) En voi sietää väkivaltaa, mutta nyt tuli mitta täyteen: löin häntä keittokasarilla päähän päästäkseni vapauteen. Häneltä verta tuli päästään muttei tarvittu edes tikkejä; minä jouduin tkv:n ja oikeusjuttu edessä.
        Nyt mieheni (alkoholisti) nauraa kaikki päivät kuinka hän nauttii tilanteesta.
        Tuo tkv jätti minuun pysyvät arvet. Luulin että poliisi on Suomessa "järjestyksenvalvoja".
        Pahinta on pelko ja avuttomuuden tunne.
        Asuntoa olen koko ajan ollut etsimässä, mutta netissä en saa olla.
        Mistä apua?


    • PUTKA ON PERSEESTÄ!

      Ite olin 8 vurokautta putkassa jonka jälkeen kuukauden kuopiossa ja taas 3 päivää putkassa tutkintavankina, kunnes pääsin ulos ehdonalaisella tuomiolla
      olin silloin 16 vuotias. Voin sanoo putkassa on niin vitun perseestä, eläessäni en oo paskemmassa paikassa ollut, iha oikeasti henkilökuntakin oli iha täysiä kusipäitä!!!

    • Kangasalaboy

      Minulla löytyy kokemusta 2päivän ajan tampereen poliisivankilasta ja siinä ajassa jo toivoi että viäkäää mielummin vaikka kivitaloon ku jättäkää tänne paskaan.

    • 18V.

      VTTU PUTKA ON SAIRASTA!! ÄLKÄÄ IKINÄ HANKKIUTUKO SINNE 1 YÖTÄ PIDEMMÄKSI SIELLÄ SEKOAA... MÄ OLISIN MIELUMMIN TURPAAN SAANEENA YÖTÄ PIHALLA KUIN PUTKASSA. NE JOTKA EI OLE OLLUT EI VOI KUVITELLAKKAAN SITÄ PANIIKKIA SE ON VIELÄ HELPPOA KÄNNISSÄ MUTTA SEURAAVANA AAMUNA TAJUAT ETTET PÄÄSE POIS! ..MULLA VANTAAN PUTKASSA NE EI TULLU VAIKKA SOITIN KELLOA. jos on ensi kertalainen niin saatta mielen terveydelle oikeasti käydä jotain esim tulla ahtaan paikan kammo.

    • tyttövanki

      2 viikkoa meni ennen ku aloin puhumaan ja sen jälkeen muutaman päivän päästä kun oli kaikkki kuulustelut hoidettu niin vapauduin. oli kamalaa enkä ikinä aio joutua enää..

      • Hyvää jatkoa:)

        Tyhmyydestä kärsii koko kroppa!
        Kannattaa ottaa oppia menneistä mokista, eikä toistaa niitä enää tulevaisuudessa.

        Sääli on sairautta, jos koppiin joutuu, ihan omasta tyhmyydestään.


      • 'nakkivaras' :-)
        Hyvää jatkoa:) kirjoitti:

        Tyhmyydestä kärsii koko kroppa!
        Kannattaa ottaa oppia menneistä mokista, eikä toistaa niitä enää tulevaisuudessa.

        Sääli on sairautta, jos koppiin joutuu, ihan omasta tyhmyydestään.

        En ole puhunut koskaan.

        Siitä syystä olen joutunut olemaan pidätettynä 3 x 21 vuorokautta.
        Kerran 4 viikkoa Tampereen Sorilla.

        Syistä olen viettänyt putkissa ja tutkintavankeuksissa noin 3 vuotta elämästäni. Niin ja on tullut lusittuakin joitakin vuosia. Se on ammattuvarkaan kohtalo :)

        Niistä ajoista on jo kauemmin. Nyt olen yhtä rehellinen kuin Paavi.

        Aloitus on vanha näköjään. Mutta samalla ajankohtainen. Nykyisiä käytäntöjä en tiedä, missä pidetään ja minkä ajan.

        Totuushan on, ken leikkiin ryhtyy, pitää omata myös pelihermot. Turha inistä jos käy vanhanaikainen ja boden ovi pamahtaa kiinni.


    • Nurmivasara

      Tällä foorumilla näkyy olevan Suomen pahimmat konnat .

      Olen ylpeä teistä !

    • hehesdasdsadsadsadsa

      itse olin sorin poliisivankila 21 päivää ja sen jälkeen pääsin kylmäkosken kivitaloon ja todellakin PÄÄSIN!!! siellä olin vielä 12 päivää kunnes tutkinnanjohtaja soitti sinne 2 päivää ennen uusia pakkokeinokäräjiä että minut voi vapauttaa .
      Tampereen polisivankila ei ole mikään hienoin paikka... siellä sitä miettiii tosiaan et kannatiko =)

    • kjhfdsdd

      Itse olin sähköttömässä putkassa 30 päivää. Ei kelloa, ei radiota, eikä oikeastaan yhtään mitään. Kaikki tapaamiset oli kielletty, paitsi juristi tietenkin. Soittaa en tietenkään saanut.

      Tietty tämä oli paljolti oma valintani, kun tapana ei ole paljoa jutella poliiseille.

      Poliisivankilassa pitäminen on oikeastaan kidutusta jolla pyritään murtamaan epäilty tunnustamaan rikoksensa.

      Siirto Saramäkeen oli aika lailla lottovoitto, sai sentään soittaa läheisille ja ostaa RUOKAA.

      Saramäessä sit käräjille saakka ja sieltä heti vapaaksi.

      • kkffkxkcjkglfjxklgck

        Itse olen kokenut, että taloon siirretään nopeimmin juuri silloin, kun poliisille ei mitään kerro. Ne huomaa parissa päivässä etteihän tuota kuulustella kannata.
        Pahinta on, jos kertoo kuulusteluissa asioita ripotellen tai vaihdellen tarinaa. Silloin ne pitää niin kauan, että saavat mieleisensä tarinan. Eli tässäkin se perinteinen "en kommentoi" on paras mahdollinen vastaus kaikkeen. Joka kuulusteluun pyydetään myös paikalle asianajaja ka kuulustelutodistaja kuulemaan tuo yksi maaginen lause. Näin poliisilla on paljon turhaa hommaa, jota eivät montaa kertaa viitsi ja jaksa.


      • ttrrtewewwwerrttyy

        Miten vitussa muutama päivä ilman seuraa voi olla aikuiselle ihmiselle noin kova paikka? MInulla menee välillä viikko tai pari etten puhu kenellekään enkä poistu himasta kuin kauppaan.


      • Anonyymi
        ttrrtewewwwerrttyy kirjoitti:

        Miten vitussa muutama päivä ilman seuraa voi olla aikuiselle ihmiselle noin kova paikka? MInulla menee välillä viikko tai pari etten puhu kenellekään enkä poistu himasta kuin kauppaan.

        Putka on melkolailla eri juttu kuin hima. Ei oo tietsikkaa eikä tv. lukemista ei ole. Melko tylsää räkiä seinille taskut tyhjennettynä. Ei puhelinta! Istupa kopissa pari viikkoa niin opit kyllä olemaan.
        Kidutusta joka VITUN MINUUTTI !!!!!
        Mulla kävi joskus parin viikon setti, kun polttelin myssyjä skidinä. Enpä viittiny kertoa KYRPÄNAAMOILLE mistä sain.
        Vitun HOMOT veti vesiperän.
        VIHA niitä kohtaan nousi uskomattomiin lukemiin. Ja on johtanut lukuisiin vaikeuksiin.
        Aina kun joudun kyttien kanssa mihin tahansa tekemisiin, niin alan täristä ja raivo kasvaa sisuksissa. Viha on sitä luokkaa että pelkään menettäväni kontrollin ja sit se on menoa....
        Mulla on KYRPÄNAAMOISTA vain huonoja kokemuksia. Ja urpo kun olen niin perkele aina provosoin niitä ääririrajoille. Joku päivä mun käy huonosti vaikken olisi tehnyt mitään muuta, kuin louskutan leukojani...


      • Anonyymi
        ttrrtewewwwerrttyy kirjoitti:

        Miten vitussa muutama päivä ilman seuraa voi olla aikuiselle ihmiselle noin kova paikka? MInulla menee välillä viikko tai pari etten puhu kenellekään enkä poistu himasta kuin kauppaan.

        Nää vangit onkin yhteiskunnan paskasakkia ja heille kaikki normaali ja lakien mukainen on vierasta.


    • 8+13

      Kidutustahan se onkin. Sillä pyritään pehmentämään kielenkannat ja moniin se tehoaakin, yllättävän moneen tänä päivänä.
      Mies kestää, pojat ei, vai miten se nyt meni.

    • Tutkija4568643

      Hei!

      Voin työn suoman kokemuksen kautta kertoa että lähes kaikki puhuvat. Kaikkea ei tietenkään merkitä kuulustelupöytäkirjaan. Rikosperusteinen kiinniotto aika on 24h. Sen jälkeen tulee pidättää tai laskea vapaaksi. Vangitseminen tapahtuu käräjäoikeudessa jos poliisi sitä hakee. Jos k-oikeus vangitsee niin sellissä vaihtuvat paperilakanat ns oikeisiin lakanoihin ja usein vanki itkee ja jotkut joutuvat paniikkii. Tässä vaiheessa puhuminen alkaa. Eikä se ihme olekkaan jos olet jo 3pv ollut ja tiedät että 2viikkoa sitä samaa on edesssä.

      Simo.

      • oikeusvaltio(ko)

        oikeinko itkut tulee ja paniikki 3 pvn jälkeen. kauheeta tuo 2viikkoakin, meillä päin noita on siis kutsuttu vasraoiksi jotka tollaseen sortuu. Ei pidä tehdä jekkua jossei kestä kakkua. elämä on valintoja täynnä, ja pitkälle pääsee kun pitää huolen vain omista asioistaan. voisin myös kertoa muita houkutteita joita poliisi ystävämme järjestää tai lupaa syytetylle tämän kerrottua isompaa tietoa tai tunnustusta vastaan,


    • hohhoijaa5

      Joo-o.Oikein on ollut kova ja kamala paikka ja kovasti odotetaan pääsyä vankilan mukavuuksiin tai jatkaan konnuuksia. Mielenkiintoista että yhdessäkään vastauksessa ei tullut ilmi että olis tyyppi mennyt itseensä ja ottanut vastuun omista vääristä teoistaan ! Saati kärsinyt siten, että olis murehtinut aiheuttamaansa tuskaa mahdolliselle uhrille ! Maalaisjärki kertoo mulle, että tyypit uusii tekojaan jos ei pysty tajuun että on tehnyt väärin. vankilan ja putkan tarkoitus ei ole viihdyttää. Sori mut kaikki ei vaan pyöri teidän ympärillä vaan aikuiset yleensä ottaa huomioon toisetkin ihmiset ja omien tekojen vaikutuksen niihin.

    • Hellä herkkä hermo

      Hellanduudelis sentään.

    • Lila Q M

      Saako poliisivankilassa olevan luona vierailla ? Saako poliisivankilassa pidettävä henkilö soittaa esim. tyttöystävälleen ?

      • Ikuisesti vaiennutEx

        Se riippuu onko kuulusteleva poliisisetä julma vai kiltti.
        Kiltti hän on ja järjestää vierailun ja jopa piparia saa antaa tunkintavangille puhumattakaan, että saa selliin oman matkapuhelimen jolla voi soitella tyttöystävälleen mielin määrin.
        Mutta se edellyttää että tuo konnapoloinen laulaa kaiken ja vähän enemmänkin ja käräyttää mahdollisimman monta mahdollista rikoskumppaniaan, myös tyttöystävän.


    • trevanki

      Tampereen tutkintavankila on pahin paikka minne ihminen voi joutua olin siellä 4 päivää jonka jälkeen mulle sanottiin että myönnät nii pääset pois ja jos et nii joudut olemaan täälä pitempää ite kerroin kaikki koska tyttöystävä oli ilmotellu kaikille mun sukulaisille että olen kadoksissa koska en saanu soittaa tai ilmoittaa edes omille vanhemmille että missä olen tai työn antajalle että en pääse tulemaan töihin ku olen siellä kolossa

      • Älä varasta hevosta

        Niin, kannattaiskohan erottaa vieraat ja omat rahat.
        Ajella vain omalla autolla.
        Tankata vain omalla kortilla.
        Panna vain omaa muijaa.
        Jättää puukot ja puntarit kotiin.
        Pulveripojista eroon.
        Joka golttiin tartuu se golttiin hukkuu
        (Viimeinen Lakki Luke)


      • aasdfgdsfgf

        mitä jengi valittaa jostain radioista ja kelloista? en ole ikinä poliisivankiloiden selleissä sellaisia nähnyt

        pasila on paras, siellä voi saada kirjan luettavaksi


    • tre yläkerta

      Itsehän noi asiat valitsee,pitää ottaa paskat niskaan jos jää kiinni jostain.itte pääsin pois 4 pv jälkeen.eipä siellä muita päässy näkee ku asianajajaa ja tutkintaa.eikä pääse ilmoittelee kenellekään.

    • Anonyymi

      Tutkintavankeudessa olin joskus 13 vrk:tta poliisivankilassa, en aluksi puhunut, koska olin luvannut kaverille, joka tässä oli mukana, mutta se kertoi kaiken jo ensimmäisenä päivänä ja pääsi pois jo toisena päivänä.
      3 vrk:tta kohtelivat minua hyvin ja sitten alkoi ns. "kidutus". Valoja ei sammutettu 9 vuorokauteen, soittokellooni ei vastattu kertaakaan, en saanut kipulääkitystäni ajallaan , ruokani tuotiin jäisenä, oikeasti lämmin ruoka oli jäädytetty, en saanut hammasharjaa, jotta olisin voinut hampaat pestä, naapurisellistä soitettiin nauhalta jotain, jossa ulkomaalainen vanki itki, anoi armoa ja hakkasi sellin ovea tuntikausia monena päivänä, minusta tuntui, että se tuli nauhalta ja sillä oli tarkoitus murtaa minut. Viimeistä edeltävänä päivänä aloin olla jo aika rikki henkisesti, annoin kertomuksen, joka kuulustelijoille kelpasi, niin heti sen jälkeen sain hammasharjan, lämmintä ruokaa ja kohtuu hyvää kohtelua. Tää oli erittäin kova kokemus ensi kertaa sellissä olleelle. Tämä jäi onneksi ainoaksi ja viimeiseksi kerraksi, onhan tästä jo 11 vuotta aikaa. Myönnän, että olin osallinen rikokseen, mutta en olisi uskonut, että alle 800€ rikoshyödystä näin kohdellaan. Tässä rikoksessa ei ollut uhria, muuta kuin valtio, joka halusi tuon 800€ korvauksia. Valtio sai korvauksensa heti käräjien jälkeen. Kyseessä olis ulkomailta tilatut lisäravinteet, jotka sisälsivät hormonien esiastetta. Aika kovat seuraamukset tuli. Kai sitä olin sitten kova rikollinen kun itse halusin lisäravinteella itseä kehittää., pitää yrittää antaa joskus itselle anteeksi.

      • Poliisivankila on itse luciferin luomuksia


      • Anonyymi

        Kun tuodaan esim. keittoa, niin aina peukalo keitossa ja jääkylmää.

        Tosin täytyy myöntää, ilman polisien temppuja en olisi tunnustanut.
        Tietysti poltin myös rikoskumppanini. Hienoa olla rikollinen


    • Anonyymi

      Tampereen poliisin toiminnasta kannattaa antaa medialle lausunnot. Tuttavani joutui syyttömänä huokausten sillan toiselle puolelle yli viikoksi. Mitä osaa kertoa rikoksesta, mistä et tiedä mitään.
      Vaatikaa heti vangin oikeudet kirjallisena, Suomen lain mukaista. Vihko ja kynä, omat lääkkeet, kirjoja ja lehtiä, tulopuhelu ym.
      Tampereen poliisin kohtelu oli epäinhimillistä ja itsessään rikoksen täyttävää käytöstä. Kaikki vääryydet ylös, mitä joudut kohtaamaan, sekä ilmoitus asianajajalle kohtelusta.
      Tämä henkilö sai lopulta valtiolta korvauksia syyttömänä kopitetuksi jouduttuaan ns koppikorvausta.
      Tampereen poliisista kanne eteempäin toiseen piiriin sekä eduskuntaan. Muutama empaattinen tavallinen työtä tekevä mukava tutkijakin talosta löytyy, mutta pääosin ukot läpimätiä työhönsä kyllästyneitä vaimonhakkaajia.
      Narsistien leikkikenttä. Hyvä, että psykiatrista valmiutta tiukennettu jo tehtaalle hakiessa, karsiutuu psykopaatit varmemmin jatkossa järkkäriuralle.
      Terveisiä Tampereelle taloon, jatkakaa. Sisäiset ongelmat suuria, riitoja kollegoilla keskenään ja mustamaalausyrityksiä toisiaan kohtaan. Hieno laitos.
      Kyllä täällä pohjoisessa on lepposaa olla ja tehdä työtä hymy huulilla, pilke silmäkulmassa terveiden työtovereiden kannustamana.
      Laittakaa nyt mädät pihalle hinnalla millä hyvänsä, kai teillä on porukalla munaa siihen? Aivan. Mutta kun ei ole.
      Tampereen laitos, jätelaitos.
      Mukavaa päivää sinne teille, vaan mukava sanaa siellä ei kuulemma tunneta!

      • Anonyymi

        Kuullut myös, että siellä ei ammattitaitoa tunneta. Hakuammuntaa, paha olo puretaan kansalaisiin. Tsemppiä Tampere!


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe