Italian Riviera/Génova

Ensikertalainen

Tarkoitus on kesällä vierailla ensimmäistä kertaa Italiassa n.2 viikkoa. Matka suuntautuu Pohjois-Italiaan Venetsiaan ja Milanoon.
Haluaisin käydä myös Italian Rivieralla/Genovassa.
Tarkoitus olisi n.4-5 päivää tuolla suunnalla. Miten esimerkiksi Savona? Mitä paikkoja suosittelette?

Lisäksi kiinnostaisi tietää miten tuolla Pohjois-Italissa pärjää englannilla? Riittääkö englanti ja kärsivälliset kädet? :-)(Genévessä/Ranskassa tulin kyllä loppujen lopuksi käsillä englannilla hienosti toimeen)?

8

2919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen

      Suosittelen lämpimästi Pisaa. Aivan mahtava paikka ja hintataso suhteellisen edullista. Italian riviera kaunista seutua, mutta aikasen kallista.
      Firenze on tietysti näkemisen arvoinen paikka, kulttuuria on vaikka kuinka.
      Jäätelö Italiassa on aivan ihanaa, suosittelen.

      Italia on ihana paikka ja varmasti lähdemme mekin vielä jonakin päivänä uudestaan.

      Englannilla kyllä pärjää, me ainakin pärjäsimme. Italialaiset sitten yrittävät tietysti hieman "huijata" asioissa, joten olkaa tarkkana... Myöskin italialaiset suuttuvat helposti ja todella sen näyttävät, jos suuttuvat. Ystävällinen kannattaa olla ja opetella muutamat Italiankieliset sanat, niin kohtelu pelaa.

      Mukavaa matkaa Ialiaan!

      • G.Galilei

        Makuasioita. Itse kuulun niihin, joiden mielestä Pisan seutu ei kuulu Toscanan mielenkiintoisimpiin. Campo dei Miracoli toki kuuluisine torneineen, tuomiokirkko ja kastekappeli. Ritareiden aukio toki myös.

        Itse olen pitänyt paljon enemmän monista muista Toscanan kaupungeista, ja maisematkin ovat mielestäni kaakompana aivan eri luokkaa.

        Mihin muuten perustuu arviosi, että Pisan "hintataso suhteellisen edullista" ja Italian Rivieralla taas "aikasen kallista". Itse en moista luokitusta pystyisi noin vain tekemään.

        Ja varmaan sinulla on pitävät näytöt siitä, että "Italialaiset sitten yrittävät tietysti hieman "huijata" asioissa". Melkoista leimaamista on myös yksioikoinen väite, että "italialaiset suuttuvat helposti ja todella sen näyttävät, jos suuttuvat". Ja että "ystävällinen kannattaa olla" - siis etteivät nuo alkukantaiset hermostu, vai?


    • aihetta

      Milano on aika nopeasti nähty. Kaupunki on suuri, mutta varsinaista nähtävää on aika vähän, sillä tavalla arvokas keskusta on pieni. Vertailukohtana Genova ja sen lähistön pienet rantakaupungit antavat mielestäni enemmän: Nervi, Porto Fino, Cinque Terre, Spotorno... Pieniä kaupunkeja ihan vieri vieressä. Ja tässä vain esimerkkejä. Genovasta käsin on hyvä suihkia junalla menemään.

      Mutta tämä on vain mun mielipiteeni, vapaasti saa olla eri mieltä. Mä vain oon asunut kummassakin aika pitkään.

      Ja mitä Pisaan tulee, en myöskään itse osaa arvostaa sitä kovin erityisesti. Jos Toscanaan menet, piipahda mieluummin vaikka Luccaan, vuokraa pyörä ja ajele ympäriinsä autottomassa keskustassa ja pitkin muureja :)

      Hyvää matkaa!

      • äskeistä

        Niin siis Rivieralla on pieniä kaupunkeja kuin helminauhassa vieri vieressä, mutta esimerkkinä mainitsemani eivät toki ole kaikki vierekkäin :) Piti vain korjata, ettei heti päästä soittamaan suuta.


      • ensikertalainen
        äskeistä kirjoitti:

        Niin siis Rivieralla on pieniä kaupunkeja kuin helminauhassa vieri vieressä, mutta esimerkkinä mainitsemani eivät toki ole kaikki vierekkäin :) Piti vain korjata, ettei heti päästä soittamaan suuta.

        Tällä kertaa matkamme suuntautuu Venetsiaan, Milanoon ja Genovan suuntaan. Milanosta varmaan nipistämme matka-aikaa pois vihjeiden mukaan.

        Kiitos vastauksista kaikille!


      • qqqwwew
        ensikertalainen kirjoitti:

        Tällä kertaa matkamme suuntautuu Venetsiaan, Milanoon ja Genovan suuntaan. Milanosta varmaan nipistämme matka-aikaa pois vihjeiden mukaan.

        Kiitos vastauksista kaikille!

        Kuten tässä jo sanottu, Milano on joko vaikeasti avautuva, tai yksinkertaiesti tylsä paika. MUTTA siinä ihan kulmalla on erinomaisen mukava kaupunki, Bergamo. Jos valitsisin, skippaisin Milanon ja oleilisin B:ssä - kuten olen usein tehnytkin...

        Pisa on ihan OK, mutta myös Siena on vallan hieno. Se Campo kuuman päivän iltana on ihmeellinen. Koko tori hehkuu lämpöä ja ihmisten vaivatonta yhdessäoloa.

        Kieleen mukaan vain! Englantia osataan satunnaisesti, mutta yrittää vain, niin kyllä ne ymmärtämisessä vastaan tulevat, vaikka olisi vain muutama sana hallussa.


    • ligurian rannikko

      Savonassa ei juuri ole näkemistä mutta Genovasta etelään päin on monia kauniita rantakyliä ja kaupunkeja, Levanto ja ennen kaikkea Rapallo jossa on vaikka millä mitalla kirkkoja ja luostareita ja kauniita rakennuksia.

      Juna Genovasta kulkee pitkin rannikkoa ja on ehkä mailman kaunenimpia junamatkoja. Junat kulkevat tiheeään välillä Genova -Pisa. Halpaa kyyytiä. Junaan voi ostaa vuorokausikortin joka on voimassa keskiyöstä seuraavaan keskiyöhän kello 24. Rapalloa edeltävä pysäkki sijaitsee Santa Margherita Liguressa joka on rakennettu yhteen Rapallon kanssa. Sieltä löytyy ehkä hieman halvempia hotelleja kuin Rapallosta.

      Portofino on yksi Italian hienoimmista paikkakunnista, luxusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe