Canon EOS 5D:llä huonoja kuvia

pettynyt

Ostin verkkokauppa.com:in tarjouksesta Canon EOS 5D -kameran.

Sillä ottamani kaikki kuvat ovat epäteräviä ja näyttää siltä, että siinä ei ole ollenkaan lasilinssiä.

Jos ei ota sen kameran edessä olevasta reiästä pois muovikantta, ei tähtäimestä näy mitään. Jos sen muovikannen ottaa pois kirjastuu tähtäin kuva, mutta se on epäselvä.

Täytyykö minun lähettää kamera korjattavaksi?

43

5181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Onhan sinulla objektiivi paikallaan? Sellainen putkilo kamerasta eteenpäin jossa niiden linssien pitäisi olla...

• Ansku

Verkkokauppa.com:ista tuli perjantaina paketissa tämä Canon EOS 5D -kamera. Lähetelistassakin lukee, että Canon EOS 5D -digitaalikamera 1 kpl.

Latasin ohjeiden mukaan akun, mutta kuvista ei saa mitään selvää. Se minua ihmetyttää, että kun kameran edestä ottaa pois muovikannen niin sieltä paljastuu valtava tyhjä reikä, aivan kuin kamera olisi jotenkin jäänyt kesken. En ole ikinä nähnyt vastaavaa reikää missään kamerassa.

Kamerassa ei ole mitään putkiloa, mutta oikeassa reunassa on pullistuma, minkä sisään työnnetään akku. Olisiko tehtaalta päässyt lähtemään viallinen laite ulos?

Tässä tulee pian kiire, sillä ostin sen siskon hääkuvien ottamista varten, ja häät ovat ensi lauantaina. Ajattelin, että nyt viikonloppuna olisi ollut hyvää aikaa harjoitella.

• Käsikirjassa
        Ansku kirjoitti:

Verkkokauppa.com:ista tuli perjantaina paketissa tämä Canon EOS 5D -kamera. Lähetelistassakin lukee, että Canon EOS 5D -digitaalikamera 1 kpl.

Latasin ohjeiden mukaan akun, mutta kuvista ei saa mitään selvää. Se minua ihmetyttää, että kun kameran edestä ottaa pois muovikannen niin sieltä paljastuu valtava tyhjä reikä, aivan kuin kamera olisi jotenkin jäänyt kesken. En ole ikinä nähnyt vastaavaa reikää missään kamerassa.

Kamerassa ei ole mitään putkiloa, mutta oikeassa reunassa on pullistuma, minkä sisään työnnetään akku. Olisiko tehtaalta päässyt lähtemään viallinen laite ulos?

Tässä tulee pian kiire, sillä ostin sen siskon hääkuvien ottamista varten, ja häät ovat ensi lauantaina. Ajattelin, että nyt viikonloppuna olisi ollut hyvää aikaa harjoitella.

Neuvota, miten ja millä tuo "reikä" tukitaan?
        Eikös ole aivan selvää, että muovikannen läpi on vaikea kuvata?

• Terv. Ansku
        Käsikirjassa kirjoitti:

Neuvota, miten ja millä tuo "reikä" tukitaan?
        Eikös ole aivan selvää, että muovikannen läpi on vaikea kuvata?

Nyt Canon toimii todella hienosti. Siihen tuli 50 millimetrin linssi ja muistikortti.

Ei kannata naureskella kuvaustiedoilleni, koska en todellakaan ole ollut ennen kiinnostunut kuvauksesta. Minä voisin yhtä hyvin sanoa, että te (arvostelijat) olette kehittymättömiä, kun ette tiedä flamencon viuhkatanssin askelkuvioita. Minä harrastan tanssia enkä kuvausta (paitsi nyt taisi kuvauskärpänen purra).

Tämä Canon on kyllä niin fantastinen, että ostan kesällä itselleni jonkin käsilaukkuun sopivan pikkukameran.

Ps. Aion edelleen kuvata häissä - uskon kyllä, että homma hoituu.

• Hulivilihei
        Terv. Ansku kirjoitti:

Nyt Canon toimii todella hienosti. Siihen tuli 50 millimetrin linssi ja muistikortti.

Ei kannata naureskella kuvaustiedoilleni, koska en todellakaan ole ollut ennen kiinnostunut kuvauksesta. Minä voisin yhtä hyvin sanoa, että te (arvostelijat) olette kehittymättömiä, kun ette tiedä flamencon viuhkatanssin askelkuvioita. Minä harrastan tanssia enkä kuvausta (paitsi nyt taisi kuvauskärpänen purra).

Tämä Canon on kyllä niin fantastinen, että ostan kesällä itselleni jonkin käsilaukkuun sopivan pikkukameran.

Ps. Aion edelleen kuvata häissä - uskon kyllä, että homma hoituu.

...mikä näitä pellejä eniten v....aa? Se, kun laitat 5D:n automaattiasetuksille ja alat räpsimään kuvia ja otat niitä tarpeeksi paljon, saat tod. näk. ainakin rullan verran HYVIÄ hääkuvia. Huolehdit vaan että muistikorttilla on tarpeeksi tilaa ja akku on täyteen ladattu. Kun muistikortti on tyhjä, kamera kyllä näyttää paljonko kuvia kortille mahtuu. Pidä huoli että tilaa on lähtiessä ainakin 100:lle kuvalle. Mielummin ylikin.

• samoin
        Hulivilihei kirjoitti:

...mikä näitä pellejä eniten v....aa? Se, kun laitat 5D:n automaattiasetuksille ja alat räpsimään kuvia ja otat niitä tarpeeksi paljon, saat tod. näk. ainakin rullan verran HYVIÄ hääkuvia. Huolehdit vaan että muistikorttilla on tarpeeksi tilaa ja akku on täyteen ladattu. Kun muistikortti on tyhjä, kamera kyllä näyttää paljonko kuvia kortille mahtuu. Pidä huoli että tilaa on lähtiessä ainakin 100:lle kuvalle. Mielummin ylikin.

Eikös se suuri päivä ole tänään.

Ei muuta kuin onnea kuvaamisessa ja varmasti on jo vähän taitoakin, kun olet ehtinyt harjoittelemaan muutaman päivän.

• Terv. Ansku
        samoin kirjoitti:

Eikös se suuri päivä ole tänään.

Ei muuta kuin onnea kuvaamisessa ja varmasti on jo vähän taitoakin, kun olet ehtinyt harjoittelemaan muutaman päivän.

*Ei muuta kuin onnea kuvaamisessa ja varmasti on jo vähän taitoakin*

Kiitokset onnen toivotuksista. Kuvaus meni todella paremmin kuin uskalsin edes odottaa - onneksi ei ollut valtavan kovia paineita, koska kirkossa oli ammattikuvaaja.

(Vielä kerran kiitokset)

Lue lisää tästä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000182&posting=22000000015351705

• Terv. Ansku
        Hulivilihei kirjoitti:

Kiitokset ohjeista. Luin ne ennen häitä. Kuvaus meni todella hienosti.

Kiitokset ohjeista ja sympatiasta. Tästä voit lukea lisää:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000182&posting=22000000015351705

• Ari

• Mika...

Objektiivin tarvitset:) ei sillä pelkällä rungolla kuvia saa. Toivottavasti pudjettiisi jäi vielä vähän rahaa objektiivia varten. Jos ostat sen verkosta, niin varmista että objektiivi on tyypiltään EF sillä canonin EF-s lasit eivät sovi tuohon runkoon. Jos käyt kamerakaupassa, niin kerrot myyjälle kamerasi mallin niin myyjä osaa kertoa mitkä optiikat siihen sopii.

• Ansku

"objektiivi on tyypiltään EF sillä canonin EF-s lasit eivät sovi tuohon runkoon. Jos käyt kamerakaupassa, niin kerrot myyjälle kamerasi mallin niin myyjä osaa kertoa mitkä optiikat siihen sopii."

Minä en kyllä ymmärrä, kun kamera tilattiin verkkokauppa.com:ista niin ohjeena oli kauppaan, että kameran tulisi olla paras mahdollinen hääkuvien ottamista varten, koska vihittävien vanhemmat maksavat osan kamerasta. Minun piti hoitaa vain kuvaus eikä ruveta rakentamaan kameraa.

Tämä rakkine sieltä tuli toissa päivänä - on se kummaa, että eivät lähetä koko kameraa kerralla.

• ideana
        Ansku kirjoitti:

"objektiivi on tyypiltään EF sillä canonin EF-s lasit eivät sovi tuohon runkoon. Jos käyt kamerakaupassa, niin kerrot myyjälle kamerasi mallin niin myyjä osaa kertoa mitkä optiikat siihen sopii."

Minä en kyllä ymmärrä, kun kamera tilattiin verkkokauppa.com:ista niin ohjeena oli kauppaan, että kameran tulisi olla paras mahdollinen hääkuvien ottamista varten, koska vihittävien vanhemmat maksavat osan kamerasta. Minun piti hoitaa vain kuvaus eikä ruveta rakentamaan kameraa.

Tämä rakkine sieltä tuli toissa päivänä - on se kummaa, että eivät lähetä koko kameraa kerralla.

on se, että siitä nimen omaan rakennetaan omiin tarpeisiin sopiva kokoonpano.

• Mika....
        Ansku kirjoitti:

Tuo kamera on oikeasti ehkä paras mahdollinen kamera tämän hetken tarjonnasta ja juurikin hää/muotokuvaukseen aivan erinomainen. Kyllä, objektiivin sinä tarvitset siihen. Kannattaa mennä käymään läheiseen kamerakauppaan neuvoa sen hankintaan, jos et ole asiaan perehtynyt itse. Tuossa kamerassa toiminee myös automatiikka, jos et ole tottunut kuviasi käsin säätämään. Yleensä en suosittele kenellekään mitään, mutta canonin kiinteäpolttovälinen 50mm f:1,8 tai f:1,4 optiikka on laadukas ja edullinen yleislasi jolla hoituu useimmat tarpeet. Edullisia zoomejakin löytyy, mutta niissä piäisi sitten jo valita kuvaustilanteissa polttoväliä. Lisäksi siinä kamerassa ei ole kiinteää salamaa, vaan sekin pitäisi ostaa erikseen. Tuo valovoimainen kiinteä lasi mahdollistaa tuolla kemralla herkkyyden nostamisen sellaiseksi ettei salama ole välttämätön siskuvissakaan.

Onnea vaan kuvaussessioon. Jos minulla olisi niin paljon rahaa, että voisin hukata kolmetonnia yhtä kuvaussesiota varten, niin harkitsisin valokuvaajan palkkaamista häihin.

PS: jos meinaat nakata vesilintua sillä rakkineella häiden jälkeen, niin nakkaa tänne viestiä mihin heitit:) luulisin että tuo voisi jollekulle täällä kelvata juuri ja juuri:)

• Ansku
        Mika.... kirjoitti:

Tuo kamera on oikeasti ehkä paras mahdollinen kamera tämän hetken tarjonnasta ja juurikin hää/muotokuvaukseen aivan erinomainen. Kyllä, objektiivin sinä tarvitset siihen. Kannattaa mennä käymään läheiseen kamerakauppaan neuvoa sen hankintaan, jos et ole asiaan perehtynyt itse. Tuossa kamerassa toiminee myös automatiikka, jos et ole tottunut kuviasi käsin säätämään. Yleensä en suosittele kenellekään mitään, mutta canonin kiinteäpolttovälinen 50mm f:1,8 tai f:1,4 optiikka on laadukas ja edullinen yleislasi jolla hoituu useimmat tarpeet. Edullisia zoomejakin löytyy, mutta niissä piäisi sitten jo valita kuvaustilanteissa polttoväliä. Lisäksi siinä kamerassa ei ole kiinteää salamaa, vaan sekin pitäisi ostaa erikseen. Tuo valovoimainen kiinteä lasi mahdollistaa tuolla kemralla herkkyyden nostamisen sellaiseksi ettei salama ole välttämätön siskuvissakaan.

Onnea vaan kuvaussessioon. Jos minulla olisi niin paljon rahaa, että voisin hukata kolmetonnia yhtä kuvaussesiota varten, niin harkitsisin valokuvaajan palkkaamista häihin.

PS: jos meinaat nakata vesilintua sillä rakkineella häiden jälkeen, niin nakkaa tänne viestiä mihin heitit:) luulisin että tuo voisi jollekulle täällä kelvata juuri ja juuri:)

"Onnea vaan kuvaussessioon. Jos minulla olisi niin paljon rahaa, että voisin hukata kolmetonnia yhtä kuvaussesiota varten, niin harkitsisin valokuvaajan palkkaamista häihin."

Kirkkoon on tilattu ammattikuvaaja joka ottaa siellä (tai ulkona) myös ns. "virallisen hääkuvan".

Minun tehtäväni on kuvata kaikki muu: vieraat, leikit ja tietenkin tärkeimpänä kakun leikkaus ja häävalssi.

Kameraa ei heitetä mihinkään, koska sehän on nuorenparin häälahja. He saavat näin kameran ja kuvat lahjana.

Itse en ole aikaisemmin kuvannut kuin siten, että joku on pannut käteeni valmiiksi laitetun kameran ja minä olen sitten katsonut tähtäimestä hyvän kuvakulman ja painanut sitten nappia.

Nyt täytyisi saada kamera nopeasti kuntoon, että ehtisi harjoitella sen kanssa. Nyt alkuun tuntuu, että kuuraketin ohjaus saattaisi olla helpompaa kuin Canonin säätöjen ymmärtäminen.

• Mika....
        Ansku kirjoitti:

"Onnea vaan kuvaussessioon. Jos minulla olisi niin paljon rahaa, että voisin hukata kolmetonnia yhtä kuvaussesiota varten, niin harkitsisin valokuvaajan palkkaamista häihin."

Kirkkoon on tilattu ammattikuvaaja joka ottaa siellä (tai ulkona) myös ns. "virallisen hääkuvan".

Minun tehtäväni on kuvata kaikki muu: vieraat, leikit ja tietenkin tärkeimpänä kakun leikkaus ja häävalssi.

Kameraa ei heitetä mihinkään, koska sehän on nuorenparin häälahja. He saavat näin kameran ja kuvat lahjana.

Itse en ole aikaisemmin kuvannut kuin siten, että joku on pannut käteeni valmiiksi laitetun kameran ja minä olen sitten katsonut tähtäimestä hyvän kuvakulman ja painanut sitten nappia.

Nyt täytyisi saada kamera nopeasti kuntoon, että ehtisi harjoitella sen kanssa. Nyt alkuun tuntuu, että kuuraketin ohjaus saattaisi olla helpompaa kuin Canonin säätöjen ymmärtäminen.

No vitsiksihän se mun heitto oli tarkoitettukin:) No tosi hienon lahjan hääpari sitten saakin. Mahtaako hääpari tai toinen heistä harrastaa valokuvausta? ajattelin, että josko heillä olisi ennestään objektiiveja tuohon kameraan, niin voisit vaivihkaa lainata. Muussa tapauksessa hommasi alkaa matkalla kamerakauppaan hommaamaan se puuttuva optiikka. Tuossa edellisessä viestissä heitinkin suositukseni optiikaksi, mutta varmasti kaupassa osaavat neuvoa siinä asiassa.

EOS 5D on sen verran järeän luokan vehje, että kun marrssit kauppaan sen kanssa, niin voivat olettaa sinua ammattilaiseksi tai vaativammaksi harrastajaksi ja siksi kannattaa kertoa myyjälle asian taustat, että saat riittävästi opastusta siinä objektiivi asiassa.

Näin lyhyellä varoitusajalla sinun ei kannata yrittää perehtyä kovin syvällisesti kameran ominaisuuksiin (sillä niitä piisaa vähän enemmänkin kuin kotitarpeiksi). Kannattaa ohjekirjan tai ystävän avulla säätää kameran ISO herkkyys automaattiseksi ja kynnysarvoksi sulkimen s. 1/60 jolloin kamera osaa automaattisesti nostaa herkkyyttä kun optiikan valovoima loppuun ja sulkimen nopeus uhkaa pudota liian hitaaksi. Sitten asetat kameran tilanvalintakiekon automaattisen kohdalle (en muista mikä se kanonissa on voisi olla esim "P") ja kuvaat kuten millä tahansa kameralla tähtää ja laukaise periaatteella. Varmista, että akut on ladattu täyteen ja muistikortti alustettu kun lähdet häihin. Näin toimien varmistat, että sinulla on mahdollisuus saada ainakin tyydyttävät kuvat sillä jos et ole koskaan vakavissasi valokuvannut, on viikko aivan liian lyhyt aika opetella sitä tuon syvällisemmin.

Vielä kerran onnea matkaan:)

• voi..

olla noin tyhmää... keksitty juttu?

• Fotokauppias

Yli puolet meidän asiakkaistamme on vastaavia; eli nopeasti tarvitaan johonkin esim. perhejuhlaan kamera - ja se ostetaan ihan lopputingassa.

Näin se vaan on tänään. Tässä tapauksessa myyjä on mokannut pahan kerran, tai sitten tehnyt "elämänsä kaupan".

Aika usein nimenomaan kysytään "parasta mahdollista kameraa siihen ja siihen tehtävään". Minusta me olemme juuri tätä varten. Meillä on usein pitkä kokemus ja hyvät tiedot, mitkä olisivat parhaat vaihtoehdot mihinkin kuvaustehtävään.

Toisaalta juuri siksi, että meillä täytyy olla henkilökuntaa emme pysty kilpailemaan hinnoissa, MUTTA JOS JA KUN TULEE KÄYTÖSSÄ ONGELMIA, kuinka helppoa asiakkaan on tulla meidän luoksemme ja me hoidamme asiat maahantuojan ja huollon suuntaan.

• minulle..

maksan 400 niin ongelmasi on ratkaistu

• vaikkakin aika uskomatonta

Heräsipä vain kysymys, eikö olisi löytynyt ketään valokuvauksen harrastajaa hoitamaan tuon kuvauspuolen ja ehkä vielä kameran hankinnankin?

Toinen ihmetyksen aihe on, kenen toiveiden mukaan tuo lahkakamera on hankittu?

Olihan tämä provo, olihan?

• Muistikortti!

Kun otat yhteyttä kameraliikkeseen, niin osta samalla myös muistikortti. Muuten sen hankkiminen on edessä sitten kun kakkulat on nokalla.
      Lue myös käyttöohje, eiköhän siinä kerrota, ettei kuvia tule ilman objektiivia.

• olla totta

Ei noin tyhmää ihmistä voi olla vapaana ilman holhousta. Jos nyt kuitenkin sattuisi olemaan, niin saa tasan sen minkä ansaitsee.

• mononen

Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä. Englantilainen liikemies hiihti Rukalla kuntovitosen laskettelusuksilla.

• Mika...

kukaan ansaitsisi mitään pahaa kohdallensa?!?

• nimetön

ai että päätit sitte yhtäkkiä tilata tosta vaan parhaan kameran mitä verkkokauppa.com:lla on tarjota...2900€ pelkkä runko, 3800€ objektiivin kans... ;)
      eikö järki sano mitään, ei järjestelmäkamerat kuulu amatööreille (amatöörit eivät yritä kuvata ilman objektiivia)
      hyvä provo, täys 10 ;)

• tosta noin vaan

Kameran ostit ja nyt häitä kuvaamaan, heh!

Eipä muuta kuin Lycka Till, ja tosiaankin muista se muistikortti ja käytöohjeet
      (jaa verkkokaupastahan ei saakaan suomenkielisiä käyttöohjeita..)

No toivotaan että muillakin on kamerat mukana, edes pokkarit taskussa. ;)))

• oho

Minulle kävi samalla tapaa. Ostin huikean kalliin kameran. Tulin innoissani kotiin ja avasin paketin. Siellä oli sellainen putki, jossa oli lasi toisessa päässä. Kun minun piti kuvata en löytäny mistään nappia mistä painaa. Kun tihrutin silmällä siitä putken toisesta päästä, näin sieltä jotain epämääräistä, mutta en mitään tarkasti. Nyt vaan en tiedä mitenkä saan tuolla putkella kuvan kun ei sitä nappiakaan löydy vai olisiko jonkinlainen automaatti. Käyttöohjeitakaan en löydä. Puuttuukohan tästä paketista muutakin, vai patterit? Se oli kyllä ihan arvostettu kameraliike. En voi kuin ihmetellä, että tällaista sattuu.

• niin kävi : /
        oho kirjoitti:

Minulle kävi samalla tapaa. Ostin huikean kalliin kameran. Tulin innoissani kotiin ja avasin paketin. Siellä oli sellainen putki, jossa oli lasi toisessa päässä. Kun minun piti kuvata en löytäny mistään nappia mistä painaa. Kun tihrutin silmällä siitä putken toisesta päästä, näin sieltä jotain epämääräistä, mutta en mitään tarkasti. Nyt vaan en tiedä mitenkä saan tuolla putkella kuvan kun ei sitä nappiakaan löydy vai olisiko jonkinlainen automaatti. Käyttöohjeitakaan en löydä. Puuttuukohan tästä paketista muutakin, vai patterit? Se oli kyllä ihan arvostettu kameraliike. En voi kuin ihmetellä, että tällaista sattuu.

Kyllä nyt marssit sinne liikkeeseen ja kyseiseltä myyjältä vaadit selitystä
        kuinka hän saattoi sinulle myydä tälläisen tehdasvalmistusvirheisen kameran.
        Jos kallis oli, niin takuukin on voimassa ja voit saada
        uuden putken jossa on se nappula.

Ja muista myös tarkkaan kertoa sille myyjälle ettei sieltä putken toisesta
        päästä näy mitään. Eihän sellaista voi kuvata mitä ei näe!
        Ja tarkasta jo siellä liikkeessä että se nappula löytyy, ja jos ei löydy
        niin uhkaa kuluttajasuojalla. Tehoaa yleensä kaikkeen ; )

Sympatiat puolellasi, onnea matkaan!

• mollaus pois
        oho kirjoitti:

Ei kukaan voi olla seppä syntyessään.

On vain hienoa, että kuvauksen piiriin tulee uusia ihmisiä - pyritään mieluummin tukemaan heitä kuin mollaamaan.

• karkkikauppa.com

Korkki pois siitä Kanjonin rungosta. Pyyhi nenä ja työnnä se siitä lävestä kameran sisään ja räpsäse lähikuva nokastasi.
      Taatusti terävä ja epäterävissä tapauksissa seuraavalla kerralla vähän taidokkaampi PRovo

• nyt kovasti

vitsikkäitä, jos joku alottelija ei tiedä, että järjestelmäkamerat on vielä niin kehittymättömiä, jottei niissä ole vielä edes objektiiviakaan. Useampi aloittelija pettyy kovasti tuohon objektiivien vaihtorumbaan. Ehkäpä jokaisen kunnollisen objektiivilasin takana saisi olla ihan kiinteänä sellainen näpsäytyslaite (esim se EOS 5D), kun vielä nykyäänkään ei sitä linssiä olla osattu korvata jollain kehittyneemmällä komponentilla.

• oho
        nyt kovasti kirjoitti:

vitsikkäitä, jos joku alottelija ei tiedä, että järjestelmäkamerat on vielä niin kehittymättömiä, jottei niissä ole vielä edes objektiiviakaan. Useampi aloittelija pettyy kovasti tuohon objektiivien vaihtorumbaan. Ehkäpä jokaisen kunnollisen objektiivilasin takana saisi olla ihan kiinteänä sellainen näpsäytyslaite (esim se EOS 5D), kun vielä nykyäänkään ei sitä linssiä olla osattu korvata jollain kehittyneemmällä komponentilla.

Hei haloo! Ollaan sitä nyt niin tosissaan. Sinänsä kunnioitettava ja fiksuasenne, mutta ettekö tajua, että nyt teitä vedettiin pahan kerran höplästä. Jos joku oikeasti olisikin niin toope, että yrittäisi kuvata pelkällä rungolla, ei hän sitä tänne tulisi kertomaan ja kyllä hänen pieni pottuilu täytyy sietää.

• kylllä jokaisen
        oho kirjoitti:

Hei haloo! Ollaan sitä nyt niin tosissaan. Sinänsä kunnioitettava ja fiksuasenne, mutta ettekö tajua, että nyt teitä vedettiin pahan kerran höplästä. Jos joku oikeasti olisikin niin toope, että yrittäisi kuvata pelkällä rungolla, ei hän sitä tänne tulisi kertomaan ja kyllä hänen pieni pottuilu täytyy sietää.

tulisi ensiksi ottaa selvää mikä on kamera,
        ja mitä sillä tehdään....

Sitten minkälaisia kameroita on olemassa?

Mikä olisi nyt se minun kamera jolla voisin kuvata...

Ensiksi kyllä kyselisin ja ottaisin selvää, kuin
        ilmoittaisin ostaneeni vempeleen jolla ei mitään tee...

: )))

• ennen omia ohjeita
        kylllä jokaisen kirjoitti:

tulisi ensiksi ottaa selvää mikä on kamera,
        ja mitä sillä tehdään....

Sitten minkälaisia kameroita on olemassa?

Mikä olisi nyt se minun kamera jolla voisin kuvata...

Ensiksi kyllä kyselisin ja ottaisin selvää, kuin
        ilmoittaisin ostaneeni vempeleen jolla ei mitään tee...

: )))

Kannattanee lukea artikkelin ensimmäinen juttu, ennen kuin antaa omat ohjeensa.

Minä ymmärsin niin, että laaja suku oli päättänyt ostaa nuorelle parille häälahjaksi kameran, jolla piti kuvata niitä häätapahtua. Jossakin kohtaa oli jopa kerrottu, mitä juuri tällä kameralla piti kuvata.

Mutta huom. kirkkoon oli tilattu OIKEA kuvaaja, joka teki OIKEAT kuvat tilaisuudesta.

• Maailman Matti

Tulee mieleen 30 vuoden takainen kysymys Tekniikan Maailman mopo-palstalla,jossa joku tyyppi oli ostanut uuden mopon ja oli ajanut sillä 1000km ykkösvaihteella ja kysyi neuvoa siihen,milloin oikein pitää vaihtaa kakkoselle!

• can you go

Ja mitähän kertoo tämän palstan lukijoiden ÄO:sta se että tämä aihe, sisällöltään -0, on suosituin koko listalla? Hankkikaa elämä, minä lähden toisille palstoille.

• Lets go

"Ja mitähän kertoo tämän palstan lukijoiden ÄO:sta"

Toivotaan, että tämä täällä käyminen ei ole päässyt vaikuttamaan sinun korkeaan ÄÖ:hösi, etkä ole saanut mitään tartuntaa täältä.

Ps. Tämä saitti voi olla meille muille tyhmemmille ihan mukava ja sopiva saitti.

• Mika.....

....suhteessa keskiarvoihin. Suurimmalla osalla ihmisiä se on siinä sadan kieppeillä ja idea on, että kuni enemmän äö poikkeaa tuosta sadasta ylös tai alas niin sitä vähemmän sellaisia ihmisiä on. Jos sinua on kirottu korkeammalla äö:lä, on todennäköistä että törmäät itseäsi typerämpiin ihmisiin, missä vain liikutkin.

• Minolta on rautaa
        Mika..... kirjoitti:

....suhteessa keskiarvoihin. Suurimmalla osalla ihmisiä se on siinä sadan kieppeillä ja idea on, että kuni enemmän äö poikkeaa tuosta sadasta ylös tai alas niin sitä vähemmän sellaisia ihmisiä on. Jos sinua on kirottu korkeammalla äö:lä, on todennäköistä että törmäät itseäsi typerämpiin ihmisiin, missä vain liikutkin.

*Jos sinua on kirottu korkeammalla äö:lä, on todennäköistä että törmäät itseäsi typerämpiin ihmisiin, missä vain liikutkin.*

Näinhän se pahus on, kunnes Alzheimerin tauti iskee.

• itseesi

Kommentti ÄÖ:lle

Ole itse tyytyväinen että olet niin tosi fiksu että osaat vehkeet ja vempeleet ilman neuvoja ja ohjeita.

• on koitoksen hetki

Toivottavasti kamera pelaa ja saat hyviä kuvia!!

Vara muistikortti ja vara-akku mukkaan, jos oikein
      innostut kuvamaan : )

• Terv. Ansku

Hääjuhlat onnistuivat hienosti ja samoin Canonilla ottamani kuvat - sittenkin.

Tosi mahtava kamera vaikka aluksi tuntui että sitä ei jaksa raahata koko aikaa mukana. Ei se sittenkään ollut liian raskas ja kuvaaminen oli vaivatonta.

Otin yli kolme sataa kuvaa ja akkuun jäi vielä paljon virtaa jäljelle.

Katsoimme eilen illalla jo osan kuvista ja nyt katsottiin vielä kaikki kuvat. Parikymmentä kuvaa poistettiin lähinnä epätarkkuuksien vuoksi.

On kyllä mahtavat kuvat, ehkä ammattilainen olisi saanut vielä parempia, mutta jo nämäkin ovat ihan laatukuvia, vaikka en ehtinyt harjoittelemaan kuvausta kuin muutaman päivän.

Morsiusparista sain pari kolme niin hyvää kuvaa kirkon rappusilla, että pari sanoi, että turhaan tuli tilattua ammattikuvaaja kirkkoon. Saapas nähdä, kun ko. "viralliset" kuvat tulevat, kuinka paljon paremmat ne ovat.

Vielä tästä kirkon rappusilla otetuista kuvista, varsinkin yksi niistä on tosi makee:
      kirkon oven kaari reunustaa paria ja pienet morsiustytöt naureskelevat parin edessä toisilleen - se on kuvattu JUURI OIKEALLA HETKELLÄ, siinä on jotakin, jota ei voi saada kuin vahingossa. Voi olla että ammattikuvaaja tarjoaa "vakavampia" kuvia.

Loppusanoiksi sanon, että en katso olevani mikään hyvä kuvaaja, mutta ottamani kuvat ovat lähipiirin mukaan todella hienoja - toivottavasti he kertoivat rehellisesti mielipiteensä.

Kuten kerroin jo aikaisemmin ostan kesällä itselleni 110%:n varmuudella pikku-kameran, joka sopii pieneenkin käsilaukkuun - sen verran innostuin kuvauksesta.

• Ari

Hienoa että pärjäsit hyvin hääkuvauksessa.

Se kun mietit omaa kameraa kannattaa katsella esim. Canonin Ixuksia ja Nikonin pieniä - ne ovat kuitenkin laatumerkkejä ja akkuja ja muuta tilpehööriä saa myöhemminkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3245
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1289
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1215
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1001
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      998
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      181
      958
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      937
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      901
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      880
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      76
      807
    Aihe