Mulla on 96/97 Megane, jonka mittariston valoista osa ei pala. Eli bensa- ja lämpötilamittarit on pimeinä, samoin nopeusmittarin vasen reuna. Koputtelu ei auta eli missä vika? Sulakkeessa? Liitoksissa? Vaiko ehkä lamppu palanut? Huolto on kohta tulossa, joten asia selvinnee sielläkin, mutta jos jollain on kokemuksia vastaavasta, niin olis kiva tietää mikä on todennäköisin syy tähän vikaan. Kokemuksia kun on korjaamoista, joissa meitä naisihmisiä vedätetään kybällä tekemällä täysin turhia ja kalliita korjauksia...
Meganen mittariston valot
9
5308
Vastaukset
- rellutelija
poltimot ovat palaneet ja niiden vaihto otaa aikaa noin 1 h ja polttimoita menee noin 10 kpl!
kustannus on varmaan noin 70 € merkkikorjaamolla mutta taas jos viet auton esim SEPPÄSELLE korsooseen (entinen) merkki korjaamo niin kustanus on varmasti noin puolet pienenpi.- Heidi
Kiitos, relluttelija, vastauksestasi :)! Itseasiassa juuri tuolle Seppäselle olin ajatellut autoni huoltoon viedäkin, joten saavat vaihtaa nuo polttimot samalla.
Hyvää syksynjatkoa :)! - Kirjaa lueskellut
Haynesin korjauskäsikirjassa on selitetty juurtajaksain Meganen (96-98) mittaritaulun irroitus ja lamppujen vaihto. Ei muuten ole vaikeaakaan, kun kuvituksen ja tekstin avulla on näytetty ns. "piilossa" olevat kiinnityskohdat ja -ruuvit.
Valitettavasti kirjaa saa vain englannin- ja ranskankielisinä. Lisäksi englanninkielisessä häiritsee joissakin paikoissa oikeanpuoleinen ohjaus ja mailimerkinnät huoltoväleissä.
Jo mittarilamput itse vaihtamalla säästää kirjan ostohinnan. - Valopää
Kirjaa lueskellut kirjoitti:
Haynesin korjauskäsikirjassa on selitetty juurtajaksain Meganen (96-98) mittaritaulun irroitus ja lamppujen vaihto. Ei muuten ole vaikeaakaan, kun kuvituksen ja tekstin avulla on näytetty ns. "piilossa" olevat kiinnityskohdat ja -ruuvit.
Valitettavasti kirjaa saa vain englannin- ja ranskankielisinä. Lisäksi englanninkielisessä häiritsee joissakin paikoissa oikeanpuoleinen ohjaus ja mailimerkinnät huoltoväleissä.
Jo mittarilamput itse vaihtamalla säästää kirjan ostohinnan.Mulla kanssa hävis valot mittareista, ja Haynesista löytyi apu. En kyllä jaksa käsittää miten englannin kieli, mailit tai oikeanpuoleinen ohjaus voisi tuottaa kenellekään ongelmia. Ainakin kaikki alle 55-vuotiaat on lukeneet koulussa enkkua :)
- Repa
Mittarivalolamput on aika helppo vaihtaa itse.
Kojelaudan kulmista ruuvarilla kaiutinritilät pois. Sieltä löytyy 2 ruuvia, ovat 6 tähtiavaimelle. Ruuvit pois, ja eikun varovasti
nostamaan kojelaudan yläosa pois. Aloittaa voi vaikka apumiehen puoleisesta kulmasta vähän kerrallaan. Mittaristo on kiinni 3:lla tähtiruuvilla.
Johtoliittimet on lukittu paikalleen, käännetään
lukitusta jolloin saa liittimen pois. Mittari pöydälle ja lamppuja vaihtamaan. Ovat -96 lasikantalamppuja 1,2w. Lähtevät pihdeillä varovasti vetäen. Tänään vaihdoin ja aikaa meni noin puoli tuntia. 10 lamppua maksoi 8 €.- 2.0 16v 2d
Tuo aika siinä menee kun itse tekee. Ei voi helpommksi Ranskan pojat asiaa tehdä tai sitten lamput vaihdetaan mittariston etupuolelta. Mulla kojelaudan "kansi" lähti parhaiten kun otti tukevan otteen siitä rarin molemmin puolin ja junttasi ylös. Naps ja poks ja irti oli... Ehjänä. Ihme.
- Megane Girl
AlfaMerin korjauspas sanoo että ledeillä ei ole polttimoita ja sen vuoksi 96 meganen(mulla ainakin) koko mittaristo pitää uusia..
- lssah
Alkuperäisestä Haynesin kirjasta www.ago.fi tuokin asia selviää paremmin.
- Anonyymi
Minulla kierroslukumittari osittain pimeänä. Laitoin sisätilalämmittimen puhaltaan yöksi kuskin jalkatilassa eteen ja ylös niin aamulla alkoivat toimimaan pari päivää .
Sitten taas pimeni vasen reuma . Taas yöksi lämpöä ja se auttoi. Ilmeisesti saa kosteutta vaan mistä ja mitä kautta.??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1031677- 2101517
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311000Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K58825En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k49783Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49775Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉58725Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5722