D-Link DWL-G122 ajurit uusiksitä

dongeli

Tommoinen USB-mokkula ei löydä WLAN verkkoa jos SSID on piilotettu. Ajurit on nyt mallia 1.01 mutta päivitys uudempaan ei onnistu millään.

Suomen DLink tarjoaa 1.02 versiota. Jenkkisivuilla olisi jo 2.00 tarjolla mutta onko ne ihan sopimattomia Suomeen.

Tota 1.02 yritin asentaa, mutta ilmoitti, että vanha pitää ensin poistaa. Poistin vanhan mutta tosta uudemmasta "ei löytynyt sopivia ajureita tälle laitteelle". No nyt on taas 1.01 ja toimii.

Onko kukaan saanut tehtyä päivitystä?

Kiitos etukäteen

3

6237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dlink??

      Itse olen onnistunut päivittämään tuon DWL-G122:n ajurit tuohon 1.02-versioon. Vanhemmassa versiossa oli tosiaan tuo bugi, että ainakaan DSL-G604T -tukiaseman kanssa kyseinen kortti ei vanhoilla ajureilla toiminut, jos tukiasemassa käytti piilotettua SSID:tä (tosin piilotettu SSID ei ole niin tärkeä, jos jo käytät WPA-salausta). Uusimman 1.02-version myötä ongelma korjaantui.

      Ei kannata päivittää mihinkään jenkkiversioon noita ajureita. Käytä vain D-Linkin suomen sivuilta saatavia päivityksiä. Kyllä tuon kortin ajureiden päivitys onnistuu. En muista tarkalleen miten tuo päivitys meni, mutta ei se muistaakseni ollut kovin "kivulias". Olethan ladannut Windowsiisi uusimmat päivitykset.

      Uuden ajureversion myötä ei tarvitse enää sitä D-Linkin omaa hallintaohjelmaa kortille, vaan Windows hoitaa langattoman verkon muodostamisen itse. Kokeile poistaa kaikki D-Linkkiin viittaava ja sitten ajureiden asennus, uudelleenkäynnistystä jne. Joskus voi olla, että ajureiden asentaminen vaatii, että etsit Windowsin "ohjattu ajureiden asennus" -ohjelmaan ajuripaketin mukana tuleen inf-tiedoston.

      Osaatko antaa mitään tarkempaa kuvausta, mihin tuo uusien ajureiden asennus tyssää?

      • Dongeli

        Vastauksestasi innostuneen päätin yrittää vielä 10. kerran mutta ei. Poistin ensin vanhat ajurit/asetusohjelman.. ja tietysti itse mokkulan.

        Uuden ver.1.02 (WinXP) SETUP.EXE:n asennus menee aluksi ihan jees niin kuin 1.01:kin. On muuten englannin kielinen näköjään toi 1.02.

        Eli ihan ohjeiden mukaan: (Ohjelman asennus - koneen sammutus - USB kiinni - kone käyntiin) Tämän jälkeen uusi 802.11_WLAN löytynyt! Pyyntö CD-levystä, jota ei tietenkään ole kun on ladattu tiedosto.

        No sitten vain "oma sijainti:" Program Files/D-Link/Drivers tai suunnilleen noin. Sieltä hakee ja ilmoittaa ettei löydy. Eikä löydy siitä alkuperäisestä puretusta (.zip) kansiostakaan jossa setup.exe ym.

        1.01 asennus löytää uudelleenkäynnistyksen jälkeen laitteen ja se on heti valmis. Ei kysele cd-levyä.


    • vaikeasti

      Tappelin myös tuon kanssa. Sain päivitettyä näin:
      Poistin vanhan ajurin.

      Katsoin ajuritiedostot asennus CD:ltä, ja laitoin koneen etsimään ko. tiedostoja kovalevyltä. Olihan ne edelleen sielllä. Etsin yksitellen ne ja poistin.

      Sen jälkeen uuden version asennus onnistui, ja verkon sai piiloon.

      Sittemmin se palikka osoittautui vielä vialliseksi, palautin ja vaihdoin merkkiä. No nyt olen allikosta ojassa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe