maistraatti & mahtihäät

ei kirkkopelleilyä

Eikö täällä ole ketään muita, jotka aikovat mennä maistraatissa naimisiin, mutta pitää silti isot häät? Itse maistraattiin ei ole tulossa muita kuin läheisimmät ihmiset, mutta varsinaiseen hääjuhlaan sitten enemmän.

Sekä sulhanen että minä kuulumme kummatkin edelleen kirkkoon, vaikka olemme ateisteja...eli kirkkohäät olisivat myös (teoriassa) mahdolliset. Haluamme, että tulevat lapsemme oppivat kristillisiä arvoja (esim. heikompien auttaminen), ja siksi kuulumme edelleen kirkkoon. Aikanaan lapset saavat itse päättää, eroavatko kirkosta vai eivät.

3

1163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös siviilivihitty

Miksi mennä maistraattiin, jossa - vaikka olisi miten kivasti yritetty järjestää huonetta vähän nätimmäksi - ei kertakaikkiaan pääse pakoon sitä että kyseessä on kuitenkin virasto, josta ei saa juhlavaa ei sitten millään?

Samalla vaivalla kutsuu vihkijän maistraatista juhlapaikalle. Siitä tulevat lisäkustannuksetkaan eivät ole kovin suuret (varsinkaan suhteessa jos on muutenkin tarkoitus ettei häiden kanssa pihtailla).

Näin me teimme ja saimme taatusti ikimuistoisen ja ihanan vihkimisen ja häät jotka olivat juuri sellaiset kuin halusimme.

• Corpse Bride

Suunnitelmissa olisi myös hommata vihkijä juhlapaikalle. Oliko teidän juhlat viikonloppuna? Jos oli, niin oliko ongelmia saada kyseinen henkilö paikalle? Olen kuullut että näissä on aikalailla eroja paikkakuntien suhteen. Hinnan pitäisi kuitenkin olla suunnilleen samat, eli 200 euroa matkakulut?

Toinen vaihtoehto meidän ateisti-häihin on, että virallinen vihkimeinen tapahtuisi vaikka jo edellisenä päivänä maistraatissa ja juhlapäivänä paikalle hommattaisiin pro-seremoniamestari puhumaan ja hoitamaan meidän liiton solmiminen vieraiden edessä juhlallisesti.

Jotenkin tuntuu että uskonnottomien häiden järjestäminen on aikalailla hankalampaa (ja kalliimpaa) Suomenmaassa kuin uskovien, mur.

Ja aloittajalle vielä semmonen juttu, että "kristillisiä arvoja" voi opettaa lapselleen myös kuulumatta kirkkoon ja reilumpaa olisi, että lapsi saisi itse päättää kirkkoon liittymisestä eikä vasta myöhemmin siitä eroamisesta. Jos näillä arvoilla tarkoitat juuri lähimmäisen rakkautta ja heikompien auttamista, etkä esim. seksuaalivähemmistöjen sortamista on maailmassa olemassa muitakin hyviä arvoja tunnustavia ja vähemmän huonoja arvoja sisältäviä uskontoja kuin kristinusko. Mun mielestäni hyvät arvot pitäisi opettaa ihmisille sellaisinaan, eikä minkään uskonnon varjolla. Ja niinmussutimussuti edelleen... :)

• morsio
        Corpse Bride kirjoitti:

Suunnitelmissa olisi myös hommata vihkijä juhlapaikalle. Oliko teidän juhlat viikonloppuna? Jos oli, niin oliko ongelmia saada kyseinen henkilö paikalle? Olen kuullut että näissä on aikalailla eroja paikkakuntien suhteen. Hinnan pitäisi kuitenkin olla suunnilleen samat, eli 200 euroa matkakulut?

Toinen vaihtoehto meidän ateisti-häihin on, että virallinen vihkimeinen tapahtuisi vaikka jo edellisenä päivänä maistraatissa ja juhlapäivänä paikalle hommattaisiin pro-seremoniamestari puhumaan ja hoitamaan meidän liiton solmiminen vieraiden edessä juhlallisesti.

Jotenkin tuntuu että uskonnottomien häiden järjestäminen on aikalailla hankalampaa (ja kalliimpaa) Suomenmaassa kuin uskovien, mur.

Ja aloittajalle vielä semmonen juttu, että "kristillisiä arvoja" voi opettaa lapselleen myös kuulumatta kirkkoon ja reilumpaa olisi, että lapsi saisi itse päättää kirkkoon liittymisestä eikä vasta myöhemmin siitä eroamisesta. Jos näillä arvoilla tarkoitat juuri lähimmäisen rakkautta ja heikompien auttamista, etkä esim. seksuaalivähemmistöjen sortamista on maailmassa olemassa muitakin hyviä arvoja tunnustavia ja vähemmän huonoja arvoja sisältäviä uskontoja kuin kristinusko. Mun mielestäni hyvät arvot pitäisi opettaa ihmisille sellaisinaan, eikä minkään uskonnon varjolla. Ja niinmussutimussuti edelleen... :)

Mekin ollaan menossa maistraatissa naimisiin, koska mies ei kuulu kirkkoon. Nämä ovat pienet kemut, koska paikalla vain todistajat ja me. Pari päivää myöhemmin vietämme ns. häät. Siunaus tapahtuu kotonamme ja sinne tulevat ystävämme ja vähät sukulaiset. Aiomme panostaa näihin rentoihin ja ehkä hauskasti ajatellen hiukan mahtipontisiin "häihimme" kohtalaisesti. Pukeudumme hyvin ja tarjottavat ovat kuin ainakin häissä...jopa toivon, että koska aiomme itse tanssia häävalssin, niin vieraatkin innostuisivat tanssimaan. Tätä varten laitamme booliin terästystä, ettei juhlaväen tarvi kuivin suin tanssahdella;).
        Mietin vaan että mitäs jos juhlat typistyvät alkuunsa. Mitä voisi keksiä että ainakin osa porukkaa viihtyisi kanssamme iltapuoleen asti. 25-40 henkeä vaan tulossa, joten ei kovin suuret häät kuitenkaan ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6808
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe