Eikö täällä ole ketään muita, jotka aikovat mennä maistraatissa naimisiin, mutta pitää silti isot häät? Itse maistraattiin ei ole tulossa muita kuin läheisimmät ihmiset, mutta varsinaiseen hääjuhlaan sitten enemmän.
Sekä sulhanen että minä kuulumme kummatkin edelleen kirkkoon, vaikka olemme ateisteja...eli kirkkohäät olisivat myös (teoriassa) mahdolliset. Haluamme, että tulevat lapsemme oppivat kristillisiä arvoja (esim. heikompien auttaminen), ja siksi kuulumme edelleen kirkkoon. Aikanaan lapset saavat itse päättää, eroavatko kirkosta vai eivät.
maistraatti & mahtihäät
3
1185
Vastaukset
- Myös siviilivihitty
Miksi mennä maistraattiin, jossa - vaikka olisi miten kivasti yritetty järjestää huonetta vähän nätimmäksi - ei kertakaikkiaan pääse pakoon sitä että kyseessä on kuitenkin virasto, josta ei saa juhlavaa ei sitten millään?
Samalla vaivalla kutsuu vihkijän maistraatista juhlapaikalle. Siitä tulevat lisäkustannuksetkaan eivät ole kovin suuret (varsinkaan suhteessa jos on muutenkin tarkoitus ettei häiden kanssa pihtailla).
Näin me teimme ja saimme taatusti ikimuistoisen ja ihanan vihkimisen ja häät jotka olivat juuri sellaiset kuin halusimme.- Corpse Bride
Suunnitelmissa olisi myös hommata vihkijä juhlapaikalle. Oliko teidän juhlat viikonloppuna? Jos oli, niin oliko ongelmia saada kyseinen henkilö paikalle? Olen kuullut että näissä on aikalailla eroja paikkakuntien suhteen. Hinnan pitäisi kuitenkin olla suunnilleen samat, eli 200 euroa matkakulut?
Toinen vaihtoehto meidän ateisti-häihin on, että virallinen vihkimeinen tapahtuisi vaikka jo edellisenä päivänä maistraatissa ja juhlapäivänä paikalle hommattaisiin pro-seremoniamestari puhumaan ja hoitamaan meidän liiton solmiminen vieraiden edessä juhlallisesti.
Jotenkin tuntuu että uskonnottomien häiden järjestäminen on aikalailla hankalampaa (ja kalliimpaa) Suomenmaassa kuin uskovien, mur.
Ja aloittajalle vielä semmonen juttu, että "kristillisiä arvoja" voi opettaa lapselleen myös kuulumatta kirkkoon ja reilumpaa olisi, että lapsi saisi itse päättää kirkkoon liittymisestä eikä vasta myöhemmin siitä eroamisesta. Jos näillä arvoilla tarkoitat juuri lähimmäisen rakkautta ja heikompien auttamista, etkä esim. seksuaalivähemmistöjen sortamista on maailmassa olemassa muitakin hyviä arvoja tunnustavia ja vähemmän huonoja arvoja sisältäviä uskontoja kuin kristinusko. Mun mielestäni hyvät arvot pitäisi opettaa ihmisille sellaisinaan, eikä minkään uskonnon varjolla. Ja niinmussutimussuti edelleen... :) - morsio
Corpse Bride kirjoitti:
Suunnitelmissa olisi myös hommata vihkijä juhlapaikalle. Oliko teidän juhlat viikonloppuna? Jos oli, niin oliko ongelmia saada kyseinen henkilö paikalle? Olen kuullut että näissä on aikalailla eroja paikkakuntien suhteen. Hinnan pitäisi kuitenkin olla suunnilleen samat, eli 200 euroa matkakulut?
Toinen vaihtoehto meidän ateisti-häihin on, että virallinen vihkimeinen tapahtuisi vaikka jo edellisenä päivänä maistraatissa ja juhlapäivänä paikalle hommattaisiin pro-seremoniamestari puhumaan ja hoitamaan meidän liiton solmiminen vieraiden edessä juhlallisesti.
Jotenkin tuntuu että uskonnottomien häiden järjestäminen on aikalailla hankalampaa (ja kalliimpaa) Suomenmaassa kuin uskovien, mur.
Ja aloittajalle vielä semmonen juttu, että "kristillisiä arvoja" voi opettaa lapselleen myös kuulumatta kirkkoon ja reilumpaa olisi, että lapsi saisi itse päättää kirkkoon liittymisestä eikä vasta myöhemmin siitä eroamisesta. Jos näillä arvoilla tarkoitat juuri lähimmäisen rakkautta ja heikompien auttamista, etkä esim. seksuaalivähemmistöjen sortamista on maailmassa olemassa muitakin hyviä arvoja tunnustavia ja vähemmän huonoja arvoja sisältäviä uskontoja kuin kristinusko. Mun mielestäni hyvät arvot pitäisi opettaa ihmisille sellaisinaan, eikä minkään uskonnon varjolla. Ja niinmussutimussuti edelleen... :)Mekin ollaan menossa maistraatissa naimisiin, koska mies ei kuulu kirkkoon. Nämä ovat pienet kemut, koska paikalla vain todistajat ja me. Pari päivää myöhemmin vietämme ns. häät. Siunaus tapahtuu kotonamme ja sinne tulevat ystävämme ja vähät sukulaiset. Aiomme panostaa näihin rentoihin ja ehkä hauskasti ajatellen hiukan mahtipontisiin "häihimme" kohtalaisesti. Pukeudumme hyvin ja tarjottavat ovat kuin ainakin häissä...jopa toivon, että koska aiomme itse tanssia häävalssin, niin vieraatkin innostuisivat tanssimaan. Tätä varten laitamme booliin terästystä, ettei juhlaväen tarvi kuivin suin tanssahdella;).
Mietin vaan että mitäs jos juhlat typistyvät alkuunsa. Mitä voisi keksiä että ainakin osa porukkaa viihtyisi kanssamme iltapuoleen asti. 25-40 henkeä vaan tulossa, joten ei kovin suuret häät kuitenkaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2386656Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r524706Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004441Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli74239Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393733Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173638Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683606Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233511SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713293Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532425