Sattuuko kukaan muistamaan/tietämään, kuka on esittänyt tämän samban suomen kielellä ja vähemmän vakavasti otettavilla sanoilla - ja mikä olisi kappaleen nimi, ellei tuo alkuperäinen???
"Hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon, ja varkain pyrkii arkaa paikkaa hieroon..."
Jotenkin tyyli sattuisi 7 Seinähulluun, mutta en löytänyt tuota esim Ylen äänilevystön sivuilta.
El cumbanchero?
12
2456
Vastaukset
- Elina
Voisiko olla joku näistä?
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/haku.php- Elina
Ei näköjään onnistunut tuo linkitys, mutta Äänitearkoston sivulla kun kirjoitat biisin nimen kohtaan "Alkuperäinen nimi" niin johan alkaa löytyä. :)
- Loviisa
Elina kirjoitti:
Ei näköjään onnistunut tuo linkitys, mutta Äänitearkoston sivulla kun kirjoitat biisin nimen kohtaan "Alkuperäinen nimi" niin johan alkaa löytyä. :)
Kiitos!
Kyllähän minä tuolta olin jo kertaalleen etsinytkin, mutta en kai katsellut riittävän pitkälle, kun oletin kaikkien olevan vain instrumentaaliesityksiä.
No löytyihän sieltä ihan lopusta tuo "Marokosta Sudaniin", joka ainakin sattuu tuohon muistamaani tekstipätkäään - en vaan muistanut itse noita paikkakuntia.
Esittäjät ei vaan paljoa minulle sano, tai siis ovat sellaisia joita tuskin levyhyllyiltä pahemmin löytyy - kirjastosta korkeintaan...
- xczxv s
En tie mut nimi ainakin tuo mieleeni Laila Kinnusen. Muistaisin että hänellä on sellainen biisim kielestä en muista
- Mus.t
Mielestäni Marokosta Sudaniin on ainakin toinen käytetty nimi.
- Nimby2
Ellen aivan väärin muista, niin poppoon nimialbumilla "Pentti Oskari Kankaan 7 seinähullua veljestä" (v. 1973) olevassa Karmee-biisissä lauletaan Bizet'n Carmen-oopperan tuttujen melodioiden välissä "El Cumbanchero" sävelmää noilla mainitsemillasi sanoilla.
- Nimby2
... mutta Seitsemän seinähullua kuitenkin.
Kaivoin esiin ikivanhan itseäänitetyn C-kasetin, jossa tuo biisi oli "Heipä hei" ja "Karmee" kappaleiden välissä. Olin nimennyt sen "Guantanameraksi", koska biisi alkaa sen suomennoksella "Rantalan Veera". Sitten se jatkuu sikermänä: "Besame mucho"-suomennos "Vessaan mee juosten" ja lopuksi on tuo "El Cumbanchero"-suomennos " .. hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon...". Tuo kasetti on äänitetty 7 seinähullun LP:ltä, mutta mikään netistä löytävä biisin nimi ei tunnu natsaavan tuohon kappaleeseen. - tuju
Nimby2 kirjoitti:
... mutta Seitsemän seinähullua kuitenkin.
Kaivoin esiin ikivanhan itseäänitetyn C-kasetin, jossa tuo biisi oli "Heipä hei" ja "Karmee" kappaleiden välissä. Olin nimennyt sen "Guantanameraksi", koska biisi alkaa sen suomennoksella "Rantalan Veera". Sitten se jatkuu sikermänä: "Besame mucho"-suomennos "Vessaan mee juosten" ja lopuksi on tuo "El Cumbanchero"-suomennos " .. hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon...". Tuo kasetti on äänitetty 7 seinähullun LP:ltä, mutta mikään netistä löytävä biisin nimi ei tunnu natsaavan tuohon kappaleeseen.se on nimellä: lattarisikermä
guantanamera/besame mucho/el cumbanchero. - Loviisa
tuju kirjoitti:
se on nimellä: lattarisikermä
guantanamera/besame mucho/el cumbanchero.Tuo Lattarisikermä sisältää todellakin sen mitä hain - löysin sen jo itsekin!
Muutenkin on harvinaisen hauska juttu - ne välispiikit olen "osannut" jo vuosikausia sitten, mutta en muistanut mistä ne ovat. - ja vielä
Loviisa kirjoitti:
Tuo Lattarisikermä sisältää todellakin sen mitä hain - löysin sen jo itsekin!
Muutenkin on harvinaisen hauska juttu - ne välispiikit olen "osannut" jo vuosikausia sitten, mutta en muistanut mistä ne ovat.Armeija-aikana kuulin El Cumbancheron melodialla laulettuna kertosäkeen "Kuka kusi kaminaan..."
Taisi sekin alkaa "jompaankumpaan suuntaan... jne"
- jjhjjjj
.....
- lkuuju
....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019