Sattuuko kukaan muistamaan/tietämään, kuka on esittänyt tämän samban suomen kielellä ja vähemmän vakavasti otettavilla sanoilla - ja mikä olisi kappaleen nimi, ellei tuo alkuperäinen???
"Hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon, ja varkain pyrkii arkaa paikkaa hieroon..."
Jotenkin tyyli sattuisi 7 Seinähulluun, mutta en löytänyt tuota esim Ylen äänilevystön sivuilta.
El cumbanchero?
12
2588
Vastaukset
- Elina
Voisiko olla joku näistä?
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/haku.php- Elina
Ei näköjään onnistunut tuo linkitys, mutta Äänitearkoston sivulla kun kirjoitat biisin nimen kohtaan "Alkuperäinen nimi" niin johan alkaa löytyä. :)
- Loviisa
Elina kirjoitti:
Ei näköjään onnistunut tuo linkitys, mutta Äänitearkoston sivulla kun kirjoitat biisin nimen kohtaan "Alkuperäinen nimi" niin johan alkaa löytyä. :)
Kiitos!
Kyllähän minä tuolta olin jo kertaalleen etsinytkin, mutta en kai katsellut riittävän pitkälle, kun oletin kaikkien olevan vain instrumentaaliesityksiä.
No löytyihän sieltä ihan lopusta tuo "Marokosta Sudaniin", joka ainakin sattuu tuohon muistamaani tekstipätkäään - en vaan muistanut itse noita paikkakuntia.
Esittäjät ei vaan paljoa minulle sano, tai siis ovat sellaisia joita tuskin levyhyllyiltä pahemmin löytyy - kirjastosta korkeintaan...
- xczxv s
En tie mut nimi ainakin tuo mieleeni Laila Kinnusen. Muistaisin että hänellä on sellainen biisim kielestä en muista
- Mus.t
Mielestäni Marokosta Sudaniin on ainakin toinen käytetty nimi.
- Nimby2
Ellen aivan väärin muista, niin poppoon nimialbumilla "Pentti Oskari Kankaan 7 seinähullua veljestä" (v. 1973) olevassa Karmee-biisissä lauletaan Bizet'n Carmen-oopperan tuttujen melodioiden välissä "El Cumbanchero" sävelmää noilla mainitsemillasi sanoilla.
- Nimby2
... mutta Seitsemän seinähullua kuitenkin.
Kaivoin esiin ikivanhan itseäänitetyn C-kasetin, jossa tuo biisi oli "Heipä hei" ja "Karmee" kappaleiden välissä. Olin nimennyt sen "Guantanameraksi", koska biisi alkaa sen suomennoksella "Rantalan Veera". Sitten se jatkuu sikermänä: "Besame mucho"-suomennos "Vessaan mee juosten" ja lopuksi on tuo "El Cumbanchero"-suomennos " .. hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon...". Tuo kasetti on äänitetty 7 seinähullun LP:ltä, mutta mikään netistä löytävä biisin nimi ei tunnu natsaavan tuohon kappaleeseen. - tuju
Nimby2 kirjoitti:
... mutta Seitsemän seinähullua kuitenkin.
Kaivoin esiin ikivanhan itseäänitetyn C-kasetin, jossa tuo biisi oli "Heipä hei" ja "Karmee" kappaleiden välissä. Olin nimennyt sen "Guantanameraksi", koska biisi alkaa sen suomennoksella "Rantalan Veera". Sitten se jatkuu sikermänä: "Besame mucho"-suomennos "Vessaan mee juosten" ja lopuksi on tuo "El Cumbanchero"-suomennos " .. hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon...". Tuo kasetti on äänitetty 7 seinähullun LP:ltä, mutta mikään netistä löytävä biisin nimi ei tunnu natsaavan tuohon kappaleeseen.se on nimellä: lattarisikermä
guantanamera/besame mucho/el cumbanchero. - Loviisa
tuju kirjoitti:
se on nimellä: lattarisikermä
guantanamera/besame mucho/el cumbanchero.Tuo Lattarisikermä sisältää todellakin sen mitä hain - löysin sen jo itsekin!
Muutenkin on harvinaisen hauska juttu - ne välispiikit olen "osannut" jo vuosikausia sitten, mutta en muistanut mistä ne ovat. - ja vielä
Loviisa kirjoitti:
Tuo Lattarisikermä sisältää todellakin sen mitä hain - löysin sen jo itsekin!
Muutenkin on harvinaisen hauska juttu - ne välispiikit olen "osannut" jo vuosikausia sitten, mutta en muistanut mistä ne ovat.Armeija-aikana kuulin El Cumbancheron melodialla laulettuna kertosäkeen "Kuka kusi kaminaan..."
Taisi sekin alkaa "jompaankumpaan suuntaan... jne"
- jjhjjjj
.....
- lkuuju
....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605768- 1144958
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4022943Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s951421Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3401129- 65961
- 29958
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46886Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109867Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52839