JA TAAS SE NÄHTIIN

PEKKA83

Niin meidän doobermanni sattu olemaan 2 tuntia pihalla ja erehtyi räkyttämää vähän aikaa siinä kun naapurin mummo oli hakemmassa lehteään keskellä kirkasta päivää !!! Ja kävi valittamaa heti meille kun satuttiin olemaan pihalla tupakalla jolloin kyllä koirat olivat hiljaa ! mutta silti niistä piti oikeen tulla henk koht tulla aukomaan päätään tosin oli siinä meidän sekaroitunenki koira ! JOO MYÖ TIEDETÄÄN ETTÄ EI OLE KIVA KUN NAAPURISSA HAUKKUU KOIRAT MUTTA ON SE JUMALAUTA KUN EI EDES KUUNNELLA KOIRAN OMISTAJIA NOI KOIRAT OVAT VÄHÄN REILUN VUODEN IKÄSIÄ PENTUJA VIELÄ JA NE EI OLE TOTTUNEET OLEMAAN YKSIN PIHALLA EI SITÄ VOI HEILTÄ HETI VAATIA ETTÄ OLISIVAT HILJAA !!! EMME MEKÄÄN SIITÄ TYKKÄÄ MUTTA TARVIAAKO MEILLE JONKUN 70 VUOTIAAN NAAPURIN MUMMON TULLA SIITÄ AVAUTUMAAN KUN NE HAUKKUU JA SITTEN KUN YRITTÄÄ KERTOA VÄHÄN ASIASTA NIIN HAISTATELLAA PASKAT SUORAAN PÄIN NAAMAAN ! JUMALAUTA ETTÄ OTTI PANNUU ANNOIN SITTE SAMALLA MITALLA TAKASIN KYLLÄ MUTTA MUISTAKAA TÄMÄ ETTÄ MUMMO ALOITTI SEN ITSE ! JA AINA LUETAAN ETTÄ NUORET HAISTATTELEE MUMMOILLE LEHDISTÄ ! KUN "NYKYAJAN NUORISO" EI OSAA KÄYTTÄYTYÄ ! MINÄ ITSE AINAKIN KUNNIOITAN VANHEMPIA IHMISIÄ MUTTA SANON KYLLÄ TAKASIN JOS RUVETAAN AUKOMAAN PÄÄTÄ ! JA OLEN ITSE 22 VUOTTA ! EIKÖS SE OLISI RIITTÄNYT JOS HÄN OLISI VAIN MAINNINNUT ASIASTA JA KUUNNELLUT SITTEN KOIRAN OMISTAJAA SEN AIKAA ETTÄ MISTÄ LÖYTYY VIKA ! EMME OLE KUIN VÄHÄNAIKAA ASUTTU PARITALOSSA JOSSA ON PIHA SITÄ ENNEN OLLAAN ASUTTU KERROSTALOSSA JA KOIRAT EIVÄT OLE OLLEET PIHALLA YKSISTEEN NIIN EIKÖS SE JOSTAIN OLE ALOITETTAVA JUMALAUTA ETTÄ NE TOTTUU OLEMAAN YKSISTEEN ! JA MOLEMMILLA KOIRILLA ON EROAHDISTUSTA! VOIN KERTOA VIELÄ YHDEN ASIAN MIKSI PITI VALITTAA ! SIKSI KUN KYSEESSÄ SATTUI OLEMAAN DO0BERMANNI JOKA ON OLEVINAAN "TAPPAJAKOIRA" !.........

SITÄ MINÄ VAAN EIKÖS KOIRILLA KUITENKIN OLE LUPA HAUKKUA PÄIVÄLLÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!

JA TIETÄÄKSENI KOIRALLA ON LUPA VAROTTAA ETTÄ ELÄ TULE MINUN REVIIRILLENI......

KOIRAMME ON KYLLÄ KILTTI JA SYMPAATTINEN MUTTA VOIHAN SELLAINENKIN KOIRA VAROTTAA ETTÄ EI TÄNNE OLE ASIAA TULLA ILMAN LUPAA SIIIIIIS ILMAN LUPAA

PITEMMITTÄ PUHEITTA SIIS JOS MEILLÄ OLISI JOKU PIENI KOIRA JOKA SATTUISI HAUKKUMAAN NIIN EI VARMASTI OLISI TULLUT SANOMAAN MITÄÄN....

PAINOTAN EDELLEENKIN SITÄ ETTÄ OLEMME VASTA KOULUTTAMASSA HEITÄ OLEMAAN YKSISTEEN PIHALLA...

PAINOTAN MYÖS SITÄ ETTÄ EMME MEKÄÄN SIITÄ TYKKÄÄ KUN KOIRAMME HAUKKUU PIHALLA...

"NYKYAJAN NUORISO" MITES SE "NYKYAJAN VANHAT IHMISET"

22

2913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PEKKA83

      SIIS SAIMME VAIN HAUKUT SEN TAKIA KUN KYSEESSÄ ON DOOBERMANNI ! JOS MUILLA ON SAMANLAISIA KOKEMUKSIA NIIN KERTOKAA IHMEESSÄ....

      • Voi, voi

        Yritähän kasvaa aikuiseksi!


      • nikkimari
        Voi, voi kirjoitti:

        Yritähän kasvaa aikuiseksi!

        Mulle tuli sellainen olo että teksti vaan alkoi hyppiä silmillä, aikuistuminen olisi ok ja myös asian rauhallisesti ja järkevästi esitettynä kanssa. Jaksaisi ja viitsisi lukea loppuun.


    • jenssku

      jotkut vanhemmat ihmiset on tollasia valittajia. asun kerrostalossa ja täällä asuu sellasia pihakyttääjiä mitkä tarkkailee varmaan jokaisen mun liikkeen! ja muittenkin! sellaset on ärsyttäviä! vois hankkia oman elämän eikä kyttäis tuolla pihalla koko päivää mitä naapurit tekee! mut koita jaksaa sen valittaja mummon kanssa!!

    • juddha

      Onneksi meilläpäin ei ole valitettu haukkumisesta,vaikka koirani on todella haukkuvaista tyyppiä ja asun rivitalossa!
      Itsekin olen samaa mieltä että kyllä ne koirat voivat haukkua päivällä, mutta kyllä katson sitten ettei ilta yhdeksän jälkeen haukuta.
      Meillä naapurit eivät ole kyllä valittaneet vaikka naapurissa pieniä lapsiakin. (tietenkin jos epäilen, että lapset nukkumassa yritän pitää koiran hiljaisempana.) Siksi juuri ihmettelenkin että juuri mummot valittavat vaikka luulisi että helpommin lapsiperheet...
      Mutta kyllä se nykyään on niin että helpommin aloitetaan valittaminen niin ettei edes saa puheenvuoroa ja vaikka selittää ensiksi.

      Ja se on kyllä totta että aina nuorisio syytetään kaikesta, vaikka monesti vanhemmat ihmiset osaavat kyllä olla yhtä töykeitä kuin nykyajan nuoriso väitetään olevan...
      Elikkä kaikkien kyllä sitä kärsivällisyyttä näköjään pitäisi harjoitella :)

      • että vanhukset potkivat näyteikkunoita rikki, tai autojen ovia... Vaan valitettavasti monet nuoret kyllä käyttäytyvät varsin provokatiivisesti ja ikäänkuin kaiken omistaen. Eikä siinä mitään, sehän kuuluu nuoruuteen.

        Vaan jos vanhemmat ihmiset yrittävät laittaa ojennukseen huonosti käyttäytyviä alunperinkin huonosti kasvatettuja nuoria, niin heti kyllä alkaa kamala haloo...

        Mitä tuohon koirahommaan tulee, niin kyllähän koira pitää suunsa kiinni kun emäntä/isäntä käskee. Ainakin täytyisi pitää. Ei haukkuminen päivälläkään ole asiallista, ei ei. Ja tupakanpoltto vieläkin vähemmän on lainkaan koiraihmisen hommia. Hyhhyh.


      • juddha
        tiinamuori kirjoitti:

        että vanhukset potkivat näyteikkunoita rikki, tai autojen ovia... Vaan valitettavasti monet nuoret kyllä käyttäytyvät varsin provokatiivisesti ja ikäänkuin kaiken omistaen. Eikä siinä mitään, sehän kuuluu nuoruuteen.

        Vaan jos vanhemmat ihmiset yrittävät laittaa ojennukseen huonosti käyttäytyviä alunperinkin huonosti kasvatettuja nuoria, niin heti kyllä alkaa kamala haloo...

        Mitä tuohon koirahommaan tulee, niin kyllähän koira pitää suunsa kiinni kun emäntä/isäntä käskee. Ainakin täytyisi pitää. Ei haukkuminen päivälläkään ole asiallista, ei ei. Ja tupakanpoltto vieläkin vähemmän on lainkaan koiraihmisen hommia. Hyhhyh.

        En minä nyt aivan tuohon ikkunoiden potkimiseen yms. tarkoittanut tuota. Tarkoitin yleistä kohteliaisuutta.
        Mutta kyllä sitä näkee aivan aikuisenkin joskus rikkovan niitä ikkunoita. Elikkä ei kannattaisi ikinä yleistää jotain tiettyä ikäryhmää.(jotkut tekevät tyhmyyksiään ja toiset (viisaat) eivät!)

        Ja totta se on että jotkut näistä nuorten tuhoista on kasvatuksesta kiinni, mutta aikuisilla näitä monesti tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena(kuten myö nuorilla)->elikkä huonoista tavoista. Mutta nämä epäkohteliaat tavat voivat kyllä esiinty ihan vanhemmissakin kuten nuoremmissa. Kyseessä voi olla että vanha ihminen on´katkeroitunut.

        Yksi hyvä esim. on että eräs vanha nainen tuli minun luokseni juttelemaan kun olin jonossa (siinä keskivälillä) kun jono meni eteenpäin niin hän vain meni eteeni mitään sanomatta. Tämä minusta oli törkeää. Ymmärrän että jos on pitkät jonot ja vanhemmat eivät jaksaisi odotella seisoen mutta olisi edes kysynyt lupaa ohittamiseen.
        Enkä minä tämän jälkeen mennyt sanomaan -> onpa nuo vanhukset töykeitä! Vaan päättelin vain että kyllä jokaisesta ikähaitarista löytyy niitä
        epäkohteliaita ihmisiä...

        Niin siis tiettyhän koira (jos oikein kasvatettu) on hiljaa jos omistaja käskee/on sen kanssa ulos mutta koska koirani on haukkuen paimentava koira ja ilmoittaa tulijat haukkumalla niin kyllähän se niissä tilanteissa haukkuu... (ja koirani on rodustaan vielä hiljaisinta sorttia)

        Ja kaikkienhan pitäisi ottaa huomioon naapurinsa ja muut ihmiset muuta aina niitä löytyy ihmisiä jotka eivät sitä tee ja ei ne nyt kyllä sattumoisin aina satu olemaan nuoriakaan.

        Siis yleisestikin (edelleen) kaikkien vaan pitäisi olla kärsivällisempiä ja ottamaan muut huomioon. Ja älkää oikeasti yleistäkö en minäkään sano että kaikki mummot aina tönii yms. jos yksi vanhus on tehnyt näin.

        Ja tuo tupakka juttu... Tuo ei nyt liittynyt paljon mitenkään asiaan. Minusta kukatahansa saa poltella kunhan se ei minun elämääni vaaranna, se on sen ihmisen oma asia. (jos vain tumpit eivät löydy meidän pihalta :) )


      • PEKKA83
        juddha kirjoitti:

        En minä nyt aivan tuohon ikkunoiden potkimiseen yms. tarkoittanut tuota. Tarkoitin yleistä kohteliaisuutta.
        Mutta kyllä sitä näkee aivan aikuisenkin joskus rikkovan niitä ikkunoita. Elikkä ei kannattaisi ikinä yleistää jotain tiettyä ikäryhmää.(jotkut tekevät tyhmyyksiään ja toiset (viisaat) eivät!)

        Ja totta se on että jotkut näistä nuorten tuhoista on kasvatuksesta kiinni, mutta aikuisilla näitä monesti tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena(kuten myö nuorilla)->elikkä huonoista tavoista. Mutta nämä epäkohteliaat tavat voivat kyllä esiinty ihan vanhemmissakin kuten nuoremmissa. Kyseessä voi olla että vanha ihminen on´katkeroitunut.

        Yksi hyvä esim. on että eräs vanha nainen tuli minun luokseni juttelemaan kun olin jonossa (siinä keskivälillä) kun jono meni eteenpäin niin hän vain meni eteeni mitään sanomatta. Tämä minusta oli törkeää. Ymmärrän että jos on pitkät jonot ja vanhemmat eivät jaksaisi odotella seisoen mutta olisi edes kysynyt lupaa ohittamiseen.
        Enkä minä tämän jälkeen mennyt sanomaan -> onpa nuo vanhukset töykeitä! Vaan päättelin vain että kyllä jokaisesta ikähaitarista löytyy niitä
        epäkohteliaita ihmisiä...

        Niin siis tiettyhän koira (jos oikein kasvatettu) on hiljaa jos omistaja käskee/on sen kanssa ulos mutta koska koirani on haukkuen paimentava koira ja ilmoittaa tulijat haukkumalla niin kyllähän se niissä tilanteissa haukkuu... (ja koirani on rodustaan vielä hiljaisinta sorttia)

        Ja kaikkienhan pitäisi ottaa huomioon naapurinsa ja muut ihmiset muuta aina niitä löytyy ihmisiä jotka eivät sitä tee ja ei ne nyt kyllä sattumoisin aina satu olemaan nuoriakaan.

        Siis yleisestikin (edelleen) kaikkien vaan pitäisi olla kärsivällisempiä ja ottamaan muut huomioon. Ja älkää oikeasti yleistäkö en minäkään sano että kaikki mummot aina tönii yms. jos yksi vanhus on tehnyt näin.

        Ja tuo tupakka juttu... Tuo ei nyt liittynyt paljon mitenkään asiaan. Minusta kukatahansa saa poltella kunhan se ei minun elämääni vaaranna, se on sen ihmisen oma asia. (jos vain tumpit eivät löydy meidän pihalta :) )

        Siis alunperinkin oli tarkoitus saada puhetta tuosta yleistämisestä ! minulla on ainakin ollut hyvä kasvatus sillä olen 7 henkisestä perheestä ! ja jos minua ennen on kaksi kelpokansalaista isäni ja äitini saanut kasvatettua . Siis minun ei ole edes kännipäissään tarvinnut potkia mitään paskaks...

        Edelleen minä kunniotan vanhempieni mielipiteitä asiasta kun asiasta! myös muittenkin kun oman isän ja äidin !

        Ja osaan kyllä käyttäytyä siis jos minullekkin ollaan kohteliata

        Haluan vain sanoa sen verran että nuoremmat katsoo vanhemmista sitä mallia mutta niiden vanhempien ei tarvi olla omia vanhempiansa...

        Ja tupakan polton olen aloittanut kyllä vasta 18 vuotiaana mihin haluan lisätä sen että isä ja äitini ovat täys absolutisteja
        siis tupakan ja viinan suuhteen ...

        Mutta eipäs nyt YLEISTETÄ MITÄÄN IKÄ RYHMÄÄ!

        Ja ihmettelen sitä kommenttia että tupakanpoltto ei sovi koira ihmisille kun se ei sovi kenellekkään...


      • tiinamuori kirjoitti:

        että vanhukset potkivat näyteikkunoita rikki, tai autojen ovia... Vaan valitettavasti monet nuoret kyllä käyttäytyvät varsin provokatiivisesti ja ikäänkuin kaiken omistaen. Eikä siinä mitään, sehän kuuluu nuoruuteen.

        Vaan jos vanhemmat ihmiset yrittävät laittaa ojennukseen huonosti käyttäytyviä alunperinkin huonosti kasvatettuja nuoria, niin heti kyllä alkaa kamala haloo...

        Mitä tuohon koirahommaan tulee, niin kyllähän koira pitää suunsa kiinni kun emäntä/isäntä käskee. Ainakin täytyisi pitää. Ei haukkuminen päivälläkään ole asiallista, ei ei. Ja tupakanpoltto vieläkin vähemmän on lainkaan koiraihmisen hommia. Hyhhyh.

        Ihan pakko oli kommentoida tähän sun viestiin, jotenkin niin provokatiiviseen sävyyn olin onnistunut asiasi pukemaan.

        Tiinamuorin ikää en tiedä, aikuinen ihminen kuitenkin. Harvemmin vanhukset tekevät ilkivaltaa, mutta se ilkivallan teko porukka on kuitenkin pieni vähemmistö koko suomen nuorisosta. Jos ihmiselle on annettu tiukka, kunnollinen kotikasvatus, tuppiremmiä tarpeen vaatiessa, tukkapöllyä, korvatillikoita jne. eikä mitään nykyajan lässynläätä tyyliin lapsiparka, kun sillä on masennusta ja rankkaa ja vähintäänkin ADHD, niin homma pysyy hanskassa. Nuoruuteen kuuluu rajojen etsiminen, mutta ei se edellytä toisten omaisuuden hävittämistä.

        Ikävä tosiasia on kuitenkin se, että nämä naapurin Eilat ja Vaput kovin usein näkyvät kokevan kaiken alta 3-kymppisen pahatapaiseksi ja kurittomaksi nuorisoksi. Ikävä kyllä. Itse olen pitänyt majaa kirjaimellisesti asukaskunnan kannalta vanhassa taloyhtiössä osakkaana reilun puoli vuotta ja tuskaa on ollut. Osakkaista 80 % on ihania eikä heidän kanssaan ole mitään ongelmia, ikään katsomatta. Mutta sitten on se muutaman mummon kyttäyspiiri. Teinpä niin tai näin, aina on sanomista. Ihan mahdottomista jutuista tullaan huomauttelemaan. Ja minä, hyvätapaisena ihmisenä, olen loputtomiin kohtelias ja pyytelen anteeksi ilman mitään syytä, tervehdin saamatta vastausta, hymyilen saamatta hymyä...

        Ja miksikö? Ensimmäinen asia on tietysti tämä minun ikäni. Toinen on se, että toisilla ihmisillä on muutakin elämää kuin haravoida yhteisiä piha-alueita 24 h, sitä varten meillä on TALKOOT. Kolmas on sitten koirat. Yksi aiheutti jonkunmoista pahennusta, kaksi on kauhun asia. Irti ovat omalla pihalla ja pysyvät omalla pihalla, mutta siitä pitää olla jatkuvasti naputtamassa. Eivät hauku eivät kuse tai pasko toisten pihoille, mutta koko ajan kuletaan nenä maassa jätöksiä etsimässä.

        Tiinamuorin pitäisi nähdä näitä vanhuksia, joille ainoa oikea paikka on hoitokoti. Sellainen paikka, jossa kanssaihmisille maksetaan palkkaa jatkuvan narinan kuuntelemisesta.


      • Meiju-81 kirjoitti:

        Ihan pakko oli kommentoida tähän sun viestiin, jotenkin niin provokatiiviseen sävyyn olin onnistunut asiasi pukemaan.

        Tiinamuorin ikää en tiedä, aikuinen ihminen kuitenkin. Harvemmin vanhukset tekevät ilkivaltaa, mutta se ilkivallan teko porukka on kuitenkin pieni vähemmistö koko suomen nuorisosta. Jos ihmiselle on annettu tiukka, kunnollinen kotikasvatus, tuppiremmiä tarpeen vaatiessa, tukkapöllyä, korvatillikoita jne. eikä mitään nykyajan lässynläätä tyyliin lapsiparka, kun sillä on masennusta ja rankkaa ja vähintäänkin ADHD, niin homma pysyy hanskassa. Nuoruuteen kuuluu rajojen etsiminen, mutta ei se edellytä toisten omaisuuden hävittämistä.

        Ikävä tosiasia on kuitenkin se, että nämä naapurin Eilat ja Vaput kovin usein näkyvät kokevan kaiken alta 3-kymppisen pahatapaiseksi ja kurittomaksi nuorisoksi. Ikävä kyllä. Itse olen pitänyt majaa kirjaimellisesti asukaskunnan kannalta vanhassa taloyhtiössä osakkaana reilun puoli vuotta ja tuskaa on ollut. Osakkaista 80 % on ihania eikä heidän kanssaan ole mitään ongelmia, ikään katsomatta. Mutta sitten on se muutaman mummon kyttäyspiiri. Teinpä niin tai näin, aina on sanomista. Ihan mahdottomista jutuista tullaan huomauttelemaan. Ja minä, hyvätapaisena ihmisenä, olen loputtomiin kohtelias ja pyytelen anteeksi ilman mitään syytä, tervehdin saamatta vastausta, hymyilen saamatta hymyä...

        Ja miksikö? Ensimmäinen asia on tietysti tämä minun ikäni. Toinen on se, että toisilla ihmisillä on muutakin elämää kuin haravoida yhteisiä piha-alueita 24 h, sitä varten meillä on TALKOOT. Kolmas on sitten koirat. Yksi aiheutti jonkunmoista pahennusta, kaksi on kauhun asia. Irti ovat omalla pihalla ja pysyvät omalla pihalla, mutta siitä pitää olla jatkuvasti naputtamassa. Eivät hauku eivät kuse tai pasko toisten pihoille, mutta koko ajan kuletaan nenä maassa jätöksiä etsimässä.

        Tiinamuorin pitäisi nähdä näitä vanhuksia, joille ainoa oikea paikka on hoitokoti. Sellainen paikka, jossa kanssaihmisille maksetaan palkkaa jatkuvan narinan kuuntelemisesta.

        oli ihan oikea havainto, Meiju! Juuri siksi kirjoitinkin niin, että ihmiset heräisivät huomaamaan, että ei vika ole iässä. Aivan yhtä typerää, kuin sanoa että nuoriso särkee kaljapulloja keskustassa, on sanoa että mummot aina vahtivat ja valittavat. (Vaan saattaa siinä todennäköisyysprosentit kuitenkin olla melko kohdallaan..:-))

        Tiinamuori on 54, ja sillä on ollut dobbereita useita, lukuisten muiden koirien ja eläinten lisäksi. Vaan ikinä ei ole kukaan valittanut minulle mistään: johtuen siitä varmaan, että olen aina pitänyt huolen että ei ole kenelläkään aihetta valittaa. Sellaista voisi miettiä itsekukin, silloin kun jollakin on sanomista: "Mitä jos kuitenkin itse käyttäydyin huonosti, enkä ottanut muita ympärillä olevia tarpeeksi hyvin huomioon?"

        Onneksi itse olen eläinihmisenä voinut/älynnyt valita asuinympäristöni siten, että ympärillä on paljon omaa tilaa.

        -Vaan enpä ole valittanut minäkään muista. Tosin tuosta lähimmästä naapurista tekisi mieli valittaa, kun TAAS ottivat uuden pennun viime kesänä, ja pitävät sitä ulkohäkissä itkemässä. Minulle kun on kovin outo ajatus, että ottaa koiran itkemään häkkiin. Vaan ehkä se on jonkinlainen omistamisen onni ja vallan osoitus avuttomampiaan kohtaan. Tiedä siitä sitten..

        Vaan en valita, vaikka viime kesänä oli näin lähellä (*näyttää sormilla kahta senttiä*) että en kävellyt yöllä tuonne naapuriin soittamaan ovikelloa, ja sanomaan, että hakekaa nyt herranjumala tuo pentu pois tuolta häkistä itkemästä... Tosin joskus tuntuu, että pitäisi valittaa, silloin kun näkee, että eläintä kohdellaan (vaikka vain omasta mielestään) huonosti.

        Mitä siihen tupakanpolttoon tulee, niin kaksi on näkyä maailmassa jota rivompaa en tiedä: äiti lastenvaunujen / taaperoikäisen kanssa tupakka suussa, tai sitten (käyttö)koiraihminen koiran ja tupakan kera.

        Jos joku tahtoo kehkonsa pilata, niin pilatkoon vaan. Vaan niillä jotka ovat meidän kotonamme kanssaeläjinä ilman että olisivat itse sinne pyytäneet päästä, on oikeus terveeseen elämään ja puhtaaseen ilmaan.


      • tiinamuori kirjoitti:

        oli ihan oikea havainto, Meiju! Juuri siksi kirjoitinkin niin, että ihmiset heräisivät huomaamaan, että ei vika ole iässä. Aivan yhtä typerää, kuin sanoa että nuoriso särkee kaljapulloja keskustassa, on sanoa että mummot aina vahtivat ja valittavat. (Vaan saattaa siinä todennäköisyysprosentit kuitenkin olla melko kohdallaan..:-))

        Tiinamuori on 54, ja sillä on ollut dobbereita useita, lukuisten muiden koirien ja eläinten lisäksi. Vaan ikinä ei ole kukaan valittanut minulle mistään: johtuen siitä varmaan, että olen aina pitänyt huolen että ei ole kenelläkään aihetta valittaa. Sellaista voisi miettiä itsekukin, silloin kun jollakin on sanomista: "Mitä jos kuitenkin itse käyttäydyin huonosti, enkä ottanut muita ympärillä olevia tarpeeksi hyvin huomioon?"

        Onneksi itse olen eläinihmisenä voinut/älynnyt valita asuinympäristöni siten, että ympärillä on paljon omaa tilaa.

        -Vaan enpä ole valittanut minäkään muista. Tosin tuosta lähimmästä naapurista tekisi mieli valittaa, kun TAAS ottivat uuden pennun viime kesänä, ja pitävät sitä ulkohäkissä itkemässä. Minulle kun on kovin outo ajatus, että ottaa koiran itkemään häkkiin. Vaan ehkä se on jonkinlainen omistamisen onni ja vallan osoitus avuttomampiaan kohtaan. Tiedä siitä sitten..

        Vaan en valita, vaikka viime kesänä oli näin lähellä (*näyttää sormilla kahta senttiä*) että en kävellyt yöllä tuonne naapuriin soittamaan ovikelloa, ja sanomaan, että hakekaa nyt herranjumala tuo pentu pois tuolta häkistä itkemästä... Tosin joskus tuntuu, että pitäisi valittaa, silloin kun näkee, että eläintä kohdellaan (vaikka vain omasta mielestään) huonosti.

        Mitä siihen tupakanpolttoon tulee, niin kaksi on näkyä maailmassa jota rivompaa en tiedä: äiti lastenvaunujen / taaperoikäisen kanssa tupakka suussa, tai sitten (käyttö)koiraihminen koiran ja tupakan kera.

        Jos joku tahtoo kehkonsa pilata, niin pilatkoon vaan. Vaan niillä jotka ovat meidän kotonamme kanssaeläjinä ilman että olisivat itse sinne pyytäneet päästä, on oikeus terveeseen elämään ja puhtaaseen ilmaan.

        Paljon sanoit asiaa ja pitkälti olen samaa mieltä. Itse en harrasta riidan haastamista naapureiden kanssa ja jos olisi mahdollista asuinpaikka (taloudellisestikin) valita, se olisi keskellä hevon kuusta kilometrin päässä lähimmästä naapurista. Vaan tasan ei käy .. jne. ja rivarinpätkäänkin mahtuu niitä, jotka ei tykkää minkäänlaisista eläimistä. Ei hyvä- eikä huonotapaisista, ei niistä jotka on hiljaa eikä niistä, jotka haukkuu. Ehkä vielä menis se pieni fifi, mutta keskikokoinen tai iso koira on peto, joka pitäis kuulemma ampua, toinen on ehdottanut nitrojen syöttämistä. Toisesta sisään ja toisesta ulos, turha sitä on samalle tasolle alentua. Ehkä en näe metsää puilta ja ehken osaa katsoa peiliin, useimmiten vaan tuntuu, että tekipä meiju niin tai näin, teki se aina väärinpäin... Ja onneksi on niitä kivojakin naapureita, niitä mummojakin :)

        Mukava oli asiallista postiasi lukea. Pakko oli tuohon tupakka-asiaan liittyen vastata. Paheensa kullakin. Tänä päivänä kuitenkin näyttää melkein siltä, että tupakointi on likimain kriminalisoitua toimintaa, joka aiheuttaa kanssaihmisissä nyrpistelyä ja koppavuutta. Tavan tallaajia me savullisetkin kuitenkin, ja varmaan ihan yhtä hyviä koiraihmisiä kuin te, ah, niin terveellisesti elävätkin.

        Eläviä olentoja kotona kunnioitetaan tupakoinnista huolimatta. Ei me sisällä polteta eikä muussakaan suljetussa tilassa. Ulkosalla lie koirulit sen verran kaukana sauhuttelijasta, että tuskin passiivisesti tupakoivat. Sinuna olisin enemmän huolissaan vaikkapa ilmansaasteiden vaikutuksesta elukoiden terveyteen. Ikuisuuskysymys ja se koira älähti, johon kalikka kalahti, mutta tulipahan sanottua.


      • vuorotyöläinen
        Meiju-81 kirjoitti:

        Paljon sanoit asiaa ja pitkälti olen samaa mieltä. Itse en harrasta riidan haastamista naapureiden kanssa ja jos olisi mahdollista asuinpaikka (taloudellisestikin) valita, se olisi keskellä hevon kuusta kilometrin päässä lähimmästä naapurista. Vaan tasan ei käy .. jne. ja rivarinpätkäänkin mahtuu niitä, jotka ei tykkää minkäänlaisista eläimistä. Ei hyvä- eikä huonotapaisista, ei niistä jotka on hiljaa eikä niistä, jotka haukkuu. Ehkä vielä menis se pieni fifi, mutta keskikokoinen tai iso koira on peto, joka pitäis kuulemma ampua, toinen on ehdottanut nitrojen syöttämistä. Toisesta sisään ja toisesta ulos, turha sitä on samalle tasolle alentua. Ehkä en näe metsää puilta ja ehken osaa katsoa peiliin, useimmiten vaan tuntuu, että tekipä meiju niin tai näin, teki se aina väärinpäin... Ja onneksi on niitä kivojakin naapureita, niitä mummojakin :)

        Mukava oli asiallista postiasi lukea. Pakko oli tuohon tupakka-asiaan liittyen vastata. Paheensa kullakin. Tänä päivänä kuitenkin näyttää melkein siltä, että tupakointi on likimain kriminalisoitua toimintaa, joka aiheuttaa kanssaihmisissä nyrpistelyä ja koppavuutta. Tavan tallaajia me savullisetkin kuitenkin, ja varmaan ihan yhtä hyviä koiraihmisiä kuin te, ah, niin terveellisesti elävätkin.

        Eläviä olentoja kotona kunnioitetaan tupakoinnista huolimatta. Ei me sisällä polteta eikä muussakaan suljetussa tilassa. Ulkosalla lie koirulit sen verran kaukana sauhuttelijasta, että tuskin passiivisesti tupakoivat. Sinuna olisin enemmän huolissaan vaikkapa ilmansaasteiden vaikutuksesta elukoiden terveyteen. Ikuisuuskysymys ja se koira älähti, johon kalikka kalahti, mutta tulipahan sanottua.

        Kyllä se vaan ärsyttää nii älyttömän paljon semmoinen joutava louskutus!!(siis koiran haukkuminen)!

        Asuin taannoin kerrostalossa ja tein vuorotöitä, yövuoron jälkeen rupesin nukkumaan korvatulpat korvissa n. 06:45 ja naapurin koira rupesi haukkumaan n.7:00, kun koiruuen omistaja läks töihin... Siihen sitten heräsin ja voi että ku riepo hermoja!!!! Ei tuommosen koiran paikka ole kerrostalossa/rivitalossa, vaan maalla tai mullan alla...
        Nyt on omiakin koiria, kun satun asumaan omakotitalossa ja koirat saa jopa aivan pikkuisen haukkuakkin!!!


    • Tooperipojan mama

      Juu tollasia valivali ihmisiä tuntuu olevan useassa, varsinkin kun kyseessä dobermanni. Itselläni on 8kk tooperiuros ja ei sitä tarvi jättää kun kaupan eteen hetkoksi ni huutia tuntuu saavan siitäkin, kun osaa esittää aikasen surkeeta:D. Naapurit ovat NIIIIN ymmärtämättömiä kun pennun jättää yksin kotiin, kun se haukkuu ikäväänsä jonkun aikaa (päiväsaikaan), jatkuva valitus on rasittavaa!!!!

      Elä välitä koko asiasta! Jatkat vaan samaan malliin koirat tottuu varmasti ja eiköhän se naapurin mummokin turru jo jossain vaiheessa! Ei muutaku lykkyä pyttyyn hermojen kanssa:D

      • juna96

        Ei se vika koirassa ole vaan siinä mummossa se olis valittanut jostain muusta jollei siitä koirasta esim. sun paidan väristä jos ei tykkää siitä. Aisakas palvelun ammattilaisena väitän että nykyään eläkeläiset ovat erittäin töykeitä nuoria kohtaan ne on oikein lähiö poliiseja .


      • että aina on ja tulee olemaan naapurustossa tai lähimaastossa ihmisiä, jotka pelkäävät koiria tai eivät pidä koirista / eläimistä ylipäänsäkään. Mitä isompi ja "huonompimaineinen" (rodultaan) koira on, sitä enemmän siitä on naapureilla sanomista. Vaikka koira olisi kuinka kiltti ja hyvätapainen tahansa, aina on joku jolla on sanomista. Pitäisi ihan periaatteessa kokeilla vaikka jotain söpöä pikku villis-fifiä, niin eiköhän ne naapurin muorit olis sitä ihastelemassa.

        Näin se vaan on ja tämän kanssa on meidän opittava elämään. Yritetään olla asiallisia ja osoittaa, että ne isotkin koirat voi olla ihania elukoita. Ainakaan meidän ei kannata lähteä takaisin rääpimään naamaa näille tyypeille, siinähän vaan alennetaan ittemme samalle tasolle moisten -kkujen kanssa. Let it be... :)


    • Kylä lähtee..

      Kirjotappas sama ukaasi lehteen yleisönosastolle (tosin siistittynä), niin josko ne mummotkii sitten ottais onkeensa... Kun harva niistä nettiä käyttää. (luulisin)

    • haukku24

      Ei ole mitään kieltoa, etteikö saisi haukkua, mutta kyllä se rupeaa naapureita (itseäkin) ketuttamaan jos koko ajan räkyttää. Kyllä oli vähän turha tuo mummelin valitus, ellei koira sitten koko aikaa ollut haukkunut.?

      Se on aika epäreilua, miten rotikoita ja dobbeja pelätään. "Tappajakoiria.."

    • ihan

      samaa mieltä kanssasi!! Nykuajan vanhat ihmiset ovat tosi törkeitä suustaan!!!!!!!! Vielpä törkeämpiä kuin me 20- 30....Väittäisin niin!!!!
      Sympatiat sinun puolellasi.
      Meillä myös sellainen piru mummoksi naapurina!!! Olen jopa miettinyt, että miten sen sais myr...tet...ä...! Pää sekoo sen naapurina!!! Jouduttiin sen takia luopumaan toopestammekin :-(

      • että jouduitte sitten luopumaan dobberistanne naapurin mummon takia, vaikka koirassahan ei ollut mitään vikaa, eikä ainakaan sen käytöksessä eikä kasvatuksessa?

        Mikähän sitten pakotti luopumaan siitä koirasta??

        Haloo, ketään kotona??


      • fog1

        Siis hä??? jouduit luopumaan koirastasi naapurin valittavan, rasittavan mummon vuoksi?????!!!!!
        mitä koirasi/sinä sitten olitte "tehneet"???


    • tajuaa

      Tajuatko miltä tuntuu asua naapurissa jossa eroahdisteisia koiria!!!!!!!HALOOO??????PAHVI!!!

    • HAMMAN

      JUU,AINA SE TUNTUU OLEVAN SE DOOBERMANNI JOKA ON HULLU JA KÄY PÄÄLLE! KYLLÄ SE ON VAAN PARAS KOIRAROTU AINAKIN MEILLE...MÄ YRITÄN OLLA VÄLITTÄMÄTTÄ NOIST IHMISTEN PUHEISTA,MUT AINA EI OIKEE JAKSAIS KUUNNELLA...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe