Olympus mju 700 akun kesto?

Harri**

Vissiin aika tuore kamera, kun netistä löytyy huonosti käyttäjätietoa ja testituloksia kyseisestä kamerasta. Ei edes ulkolaisilla sivuilla ole kunnon testiä tehty vielä missään.

Kysyisinkin teiltä käyttäjiltä, että miten mahtaa akku kestää tuossa mallissa, kun kehutaan niin keveäksi ja pieneksi uutta akkua ja samalla koko kameraa. Valmistajan sivuilta ei löydy akun kestosta mitään mainintaa, kuten monen muun kameramerkin sivuilta löytyy. Ulkomaisilta sivuilta löysin yhden käyttäjän maininnan akun kestosta. Se oli 120-150 kuvaa, mikä on kyllä aika vähän.

9

7482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön

      1) ÄLÄ osta kameraa ilman optista etsintä
      2) tuollaisissa (lue: pienissä) kameroissa on myös pienet akut, joilla ei kauheasti yli 200 kuvan voi ottaa
      3) 2,5" lcd-näyttö kuluttaa 65% kameran virrasta, salama melkeen loput että revi siitä

      • Phantom

        1) 99.9 % kuvista olen ottanut lcd-näytön avulla, vaikka kamerassani optinenkin etsin on.

        2) parilla kympillä voi ostaa vara-akun, 350-400 kuvaa luulisi riittävän missä tahansa tilanteessa. pieni akku mahtuu vaikka mihin.

        3) salamakuvat ovat muutenkin pikkukameroilla merkistä riippumatta perceestä. muuten sama kuin 2)


      • fotomyyjä
        Phantom kirjoitti:

        1) 99.9 % kuvista olen ottanut lcd-näytön avulla, vaikka kamerassani optinenkin etsin on.

        2) parilla kympillä voi ostaa vara-akun, 350-400 kuvaa luulisi riittävän missä tahansa tilanteessa. pieni akku mahtuu vaikka mihin.

        3) salamakuvat ovat muutenkin pikkukameroilla merkistä riippumatta perceestä. muuten sama kuin 2)

        Akku on kestänyt hyvin.En ole merkille pistänyt, että kuinka monta kuvaa mutta reilun viikon kestää jos joka päivä kuvailen.Olen kyllä ollut tyytyväinen.


      • Harri**
        fotomyyjä kirjoitti:

        Akku on kestänyt hyvin.En ole merkille pistänyt, että kuinka monta kuvaa mutta reilun viikon kestää jos joka päivä kuvailen.Olen kyllä ollut tyytyväinen.

        Harmi kun nuo xD muistikortit tuppaa olemaan kalliita. Onko muuten Olympuksen kamerassa syytä käyttää Olympuksen xD muistikorttia vai käykö siihen Fujin xD kortti? Näkyi olevan iso hintaero, Fujin kortti oli paljon halvempi. Eikö Olympus ja Fuji tee kummiskin just yhteistyötä tuon xD muistikortin osalta?

        Mulle ei nuo salamat ja muut kompaktikameran heikkoudet niin paljoa merkkaa, kun kuvieni ei tarvi olla ammttitasoa ja hyvin harvoin eksyvät mihinkään julkaisuihin. Silti olisi kiva, että akku kestäisi yhden päivän kuvata reilusti otoksia. Mun tapana on räpsiä kuvia ja vasta kotona tietokoneella poistaa huonot/epäonnistuneet/tarpeettomat kuvat. En viitsi alkaa kuvia selaileen kameran näytöltä, sekin vaan syö akkua aivan turhaan.

        Fotomyyjä, miksi muuten ostit tuon Mju 700 kameran yhdeksi kameroistasi?


      • fotomyyjä
        Harri** kirjoitti:

        Harmi kun nuo xD muistikortit tuppaa olemaan kalliita. Onko muuten Olympuksen kamerassa syytä käyttää Olympuksen xD muistikorttia vai käykö siihen Fujin xD kortti? Näkyi olevan iso hintaero, Fujin kortti oli paljon halvempi. Eikö Olympus ja Fuji tee kummiskin just yhteistyötä tuon xD muistikortin osalta?

        Mulle ei nuo salamat ja muut kompaktikameran heikkoudet niin paljoa merkkaa, kun kuvieni ei tarvi olla ammttitasoa ja hyvin harvoin eksyvät mihinkään julkaisuihin. Silti olisi kiva, että akku kestäisi yhden päivän kuvata reilusti otoksia. Mun tapana on räpsiä kuvia ja vasta kotona tietokoneella poistaa huonot/epäonnistuneet/tarpeettomat kuvat. En viitsi alkaa kuvia selaileen kameran näytöltä, sekin vaan syö akkua aivan turhaan.

        Fotomyyjä, miksi muuten ostit tuon Mju 700 kameran yhdeksi kameroistasi?

        Miksi ostin yhdeksi kamerakseni M-700? Itselläni on tällä hetkellä Olympus E-330 järjestelmä,Canon Powershot 620 (josta kyllä luovun)Canon Powershot S3 (tulossa heti kun saa) ja vähän aikaa sitten ostin M-700 -> koska halusin pienen taskuun menevän kameran isolla näytöllä ja halusin saada hyviä kuvia.Lisäksi halusin, että kamera on roiskevesitiivis koska kun lähden reissuun (ulkomaille) ja ilman kosteus % nousee niin roiskevesitiivis kamera toimii varvemmin (edellinen canon kamerani tilttasi).M-700 on lisäksi näyttö joka näkyy hämärässä/ pimeässä joka oli myös tärkeä ominaisuus koska siten kuvien ottaminen ei ole hakuuammuntaa, kun kuitenkin tykkään näytön avulla kuvata.


      • Serbi
        Harri** kirjoitti:

        Harmi kun nuo xD muistikortit tuppaa olemaan kalliita. Onko muuten Olympuksen kamerassa syytä käyttää Olympuksen xD muistikorttia vai käykö siihen Fujin xD kortti? Näkyi olevan iso hintaero, Fujin kortti oli paljon halvempi. Eikö Olympus ja Fuji tee kummiskin just yhteistyötä tuon xD muistikortin osalta?

        Mulle ei nuo salamat ja muut kompaktikameran heikkoudet niin paljoa merkkaa, kun kuvieni ei tarvi olla ammttitasoa ja hyvin harvoin eksyvät mihinkään julkaisuihin. Silti olisi kiva, että akku kestäisi yhden päivän kuvata reilusti otoksia. Mun tapana on räpsiä kuvia ja vasta kotona tietokoneella poistaa huonot/epäonnistuneet/tarpeettomat kuvat. En viitsi alkaa kuvia selaileen kameran näytöltä, sekin vaan syö akkua aivan turhaan.

        Fotomyyjä, miksi muuten ostit tuon Mju 700 kameran yhdeksi kameroistasi?

        voit käyttää fujin xD:tä mutta panorama kuvia et pysty sillä ottamaan.


    • moimobiili7

      mulla on olympus 700 enkä mistän löydä sille akkua missä sellasen saa?

      • JuicenSanoin

        Leppävirran kaatopaikka kansainvälinen.
        Siellä ne muutkin Oly-romut on.


      • Aikaisemmin
        JuicenSanoin kirjoitti:

        Leppävirran kaatopaikka kansainvälinen.
        Siellä ne muutkin Oly-romut on.

        Hajonneiden Canonien päällä siis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe