Opinnäytetyön ohjaaja!!!

*K*

Voiko kellään muulla enää olla niin vaikeaa ohjaajaa kuin meillä?! Joka toinen viikko on työmatkalla, ohjattavia ottanut niin paljon, ettei aikaa riitä kaikille, 20sta 8 valmistui ajallaan. Ei älyä työtä jota ohjaa... Kaikki on meilläkin "muka" valmista ja tänään pitäisi valmistua, niin silti menee ensi viikkoon kun ko.ihminen on työmatkalla ja haluaa vielä hyväksyä ennen painoon menoa jo kaksi kertaa hyväksytyn työn. Eli aivan turhaan joudutaan odottamaan ensi viikkoon. Ko. ihmisen kanssa ei sitten suju mikään. Itse ei muista mitä on edellisellä kerralla käskenyt työstä korjata ja kun korjaukset on tehty sitten niitä ihmettelee...

ARGH!!! :)

16

4761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

      oma ohjaajani on vanha käpy joka ei käytä sähköpostia ja vastaanotolla sanoo jotain tyyliin 'no hyvinhän se sujuu' ja that's it - tuskin edes on lukenut papereitani. Sitä on ihminen omillaan tuon gradunsa kanssa.

      • Utelias

        Onko alkuperäinen kirjoittaja Laureasta?


      • ole...
        Utelias kirjoitti:

        Onko alkuperäinen kirjoittaja Laureasta?

        En uskalla koulua sanoa, koska varmasti kaikki hänen ohjattavansa ja ehkä muutama muukin voi ko. "kiusankappaleen" tuntea :) Tietenkään en ole todellakaan ainoa näine aatoksieni kanssa...

        Summa summarum: ohjaajaksi vain opettajia jotka ovat oikeasti sitoutuneita...


      • Laurealainen
        Utelias kirjoitti:

        Onko alkuperäinen kirjoittaja Laureasta?

        Itse olen opinnäytetekovaiheessa ja ohjaus ollut kyllä puutteellista. Kerran olen koko kirjoittamisen aikana nähnyt ohjaajan ja silloinkin hän oli unohtanut tapaamisen! Jihaa. Uutta aikaa sitten vaan sopimaan. Todellakin yksin on tän työn kans.


      • käsillä
        Laurealainen kirjoitti:

        Itse olen opinnäytetekovaiheessa ja ohjaus ollut kyllä puutteellista. Kerran olen koko kirjoittamisen aikana nähnyt ohjaajan ja silloinkin hän oli unohtanut tapaamisen! Jihaa. Uutta aikaa sitten vaan sopimaan. Todellakin yksin on tän työn kans.

        Lopputyö myös minulla aluillaan. Itse kehittelin aihetta, osittain idea nykyisistä töistäni.

        Ohjaajaa minulla ei ole. Proffani sanoi, että valitettavasti ei voi auttaa lopputyössä mitenkään. Eli niinkin voi käydä että olet
        ilan ohjaajaa!


      • ei laurea
        Utelias kirjoitti:

        Onko alkuperäinen kirjoittaja Laureasta?

        On terveysalan yliopettaja. Aina Helsingissä työmatkalla.


      • tuulia jolla
        ei laurea kirjoitti:

        On terveysalan yliopettaja. Aina Helsingissä työmatkalla.

        Ei ehkä ole sama, mutta asema täsmää ja tyyli. Työmatkalla tai sairauslomalla, ja jos on paikalla, on niiiiiiiiiiiiiiiiin kiireinen, ettei jouda juurikaan ohjaamaan. Ihan tuuliajolla ollaan koko porukka, oltu alusta saakka, eikä ole tilanne ainakaan paremmaksi muuttunut.


    • Oh, jaa jaa

      Opinnäytetöiden aihepiirit vaihtelevat niin paljon, ettei kovin pienissä yksiköissä voi olla aihepiirin täysin tuntevaa ohjaajaa.

    • Todella toivoton

      Täällä kanssa yksi onneton opinnäytetyön kirjoittaja Olen kirjoittanut kaikki suunnitelmat (joiden hyväksymiseen meni yli kaksi kuukautta), valmistellut teoreettista viitekehystä, jossa mikään ei yksinkertaisesti kelpaa, ja nyt hän 6 kuukauden prosessin jälkeen päättää kertoa, ettei valmistuminen ole vielä lähelläkään, vaikka seminaarissa pitäsi olla pian, jos valmistua haluaisi ennen tämän lukukauden loppua. Ei kuulemma ymmärrä kiirettäni. Hän ei yksinkertaisesti tajua, että on vaikea löytää vakityötä ilman papereita tai saada vapaata työstä typerien haastattelujen ja seminaarikäyntien takia.

      Olen viittä vaille vaihtamassa koulua, sillä nyt hänen oikkujensa takia haastateltavat yritykset peruvat osallistumisensa ja minä joudun etsimään uudet... Eikä se ole niin helppoa, miltä kuulostaa. Mitä tekisitte tilanteessani? Olen jo menettänyt yöuneni ja tällä hetkellä en osaa enää lopettaa sterraamista kelan tuista, valmistumisesta, yritysten etsimisestä ja kaikesta muusta tähän liittyvästä.

    • kuulostaa siltä

      Opiskeletko Diakissa?

    • Anonyymi

      Joo mulla viivästy opparin valmistuminen liki vuodella opettajan välinpitämärtömyyden takia, kirjoitin 50 sivua raporttia ja tuotosta likimain 100 powerpoint diaa, niin vielä ilkesi opettaja haukkua. Korkeakoulu lehtori!! Ala terveysalalla niin täytyy kyllä sanoa että huhhuh. Mutta, oppari on opiskelijan yksilötyö, ja se tarkoittaa että sulla on oikeus vaihtaa ohjaaja jos SUN tavotteet ei täyty.

      • Anonyymi

        Sä ja "SUN tavoitteet", avutonta on! Kun ohjaajalla on 100 ohjattavaa, niin ei se ohjaaja mitenkään voi jokaisen OMIIN tavoitteisiin keskittyä, jos jokaisella on eri tavoitteet.


    • Anonyymi

      Opinnäytetyön ohjaajat ja tutkimustyön kurssien opettajat taitavat kaikki olla jollain tapaa outoja. Mielestäni heillä on aivan liikaa valtaa päättää, valmistuuko opiskelija ja milloin. Ja aivan liikaa aikaa käytetään moiseen harjoitustyöhön alemmissa AMK-tutkinnoissa!

    • Anonyymi

      napautat gradu-tekeleesi johdantosivulle nitojalla 100 euron setelin kiinni. Pari 24/6 vakio staplea riittää. Alta aikayksikössä on gradun hyväksynnät kuitattu arvosanalla 5/5. Ei se sen konstikkanpaa ole.

      • Anonyymi

        Niin, opinnäytetyö on toimeksiantajalle tehtävä materiaali, opinnäytetyön tekijä omistaa työn ja antaa oikeuden käyttää työtä toimeksiantajan tarvitsemalla tavalla. Työsuunnitelmaan laitetaan tavoite ja tarkoitus, jokainen tekee sen oman työnsä mukaisesti niinkuin kuuluukin olla. Ohjaavan opettajan määrää oppilaitos, mutta kyllä se ohjaajan taso näkyy töissä. Tiijän useampiakin joilla ei työ etene kun opettaja ei yksinkertaisesti ohjaa


    • Anonyymi

      Joooo..tein yamk-opparia ja sanoin heti alussa ohjaajalle että haluan sitten oikeasti ohjausta etten kirjoita turhaan tälle vaativaksi tunnetulle ohjaajalle mitä sattuu kun olen opiskellut 20 vuotta sitten viimeeksi. Hän sanoi että katsoo työn yhden kerran teorian jälkeen ja yhden kerran kun oppari valmis. No teorian jälkeen tuli korjauksia ja hän halusi tiettyjä juttuja lisää. Nyt kun oppari lli valmis ei kelvannut teoria edelleenkään (myöskään) ja ne korjaukset mitkä tein hänen käskystä ei myöskään kelvannut. Ylipäänsä tuli olo että opparissani ei ole mitään hyvää. Ei mitään. Että näin. Kuhan läpi menis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe