Mikä seropi?

Emäntä

Koskaan en ole koiraani erehtynyt seropiksi sanomaan, se varmasti mulkaisisi minua pahasti jos sellaisen sammakon suustani päästäisin. Mikäli joku ei tiedä, niin seropi on lyhenne sanoista sekarotuinen piski.
Eihän sitä pakko ole ottaa näin vakavasti, mutta omaan korvaan sanat piski ja rakki kuulostavat turhan karheilta. Tuota lyhennettä tuskin on keksinyt sekarotuisen omistaja, sana on luultavasti puhdasrotuisen koiranomistajan suusta. Eikä nyt taas mitään tappeluita. Tiedän kyllä, että kaikki puhdasrotuisen koiran omistavat eivät halveksi sekarotuisia.
Eipähän koirankouluttaja silti ottanut meitä koirakouluun.. :(
Mutta any way. Miun haukku on sekarotuinen, monirotuinen tai husky-laika-saksanpaimenkoira :)
Hyvät kevään jatkot kaikille karvaturrien omistajille rotuun tai pariin katsomatta. Ei siis roduttomuuteen. Monirotuinen ei ole roduton, pikemminkin sillä on enemmän kuin puhdasrotuisella :). Riippuu siitä mistä roikkuu ja kuka roikkuu.

21

12248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gatosgatos

      En ole rasismiin taipuvainen. Viesti jonka pukkasit on täynnä rasismia. Sen tiedät hyvin.

      • 17+8

        Olen saanut sinusta aivan toisen kuvan.


    • Joodå

      Joo, piski ja rakki ei kuulu minunkaan korvaan mukavilta, kuullostaa tosiaan hieman haukkumanimiltä. "Seropi" taas on mielestäni ihan hyvä nimike, vaikkakin noista lyhennetty. "Seropi" on helppo sanoa, paljon helpompi ja luontevampi kuin "sekarotuinen". Siksi käytänkin sitä aivan mielelläni.

      • Joodå

        Tärkeämpää on miten sanoo, kuin mitä sanoo. Rakki ja piski yhdistettynä halveksivaan äänensävyyn kuulostaa ikävältä. Mutta noin ihan tavallisesti hyväntahtoisesti sanottuna ei mitään probleemaa.


    • toscan

      piskejä ja hurttia ravaa meidän huushollissa. Kylässä käy siskon kaksi sekarotuista piskiä ja toisen siskon puhdasrotuiset piskit.
      Siskojen kanssa ollaan äijiemme mielestä muijia ja meillä on mukuloita ja kakaroita.
      Eletään kaikki onnellista elämää yhdessä. Vaikka ollaankin äijiä, muijia, hurttia, piskejä, kakaroita ja lapsia, sekarotuisia paperittomia, rekisteröityjä valioita, passillisia ja passittomia, kakaroita ja vaikka mitä.
      Se on se ajatus sanojen takana =)

    • joo

      Minusta piski on kiva sana. Me ainakin hellitellään ja sanotaan meidän koiria "pikku piskeiksi" Lisäksi toinen piskeistämme on seropi.

    • serop1

      Omaa koiraani sanon milloin miksikin. Se on oppinut opiekin hyvin sanat, millä sitä puhuttelee: sen omalla nimellä, hellyttely nimeillä, rakki, koira, piski jne. Hyvin ymmärtää että siitä puhutaan. Enkä puhu negatiivisellä sävyllä.

      Oman nimimerkin laitoin osaksi vähän huumorilla, mutta tuleepa kaikille selväksi, millainen koira minulla on :> Koira kuin koira. Ihania ovat :>

      • toscan

        sanana sisältää eri kulttuureissa erilaisen merkityksen.
        Yhden ja saman kulttuurin sisällä ihminen itse muodostaa sanalle - koira - oman merkityksensä, omien arvojensa mukaan.
        Sinä ja minä kutsumme koiraamme koiraksi hellitellen, koiranvihaaja voi kutsua koiraksi jotakin muutakin vihaamaansa.
        Eli meille rakki = koira = ystävä =)


    • 2 koiran pmistaja

      totta puhut. Ei seropi mikään ruma nimi ole...mulla on 2 sekarotuista koiraa, mun elämän tärkeimpiä kamuja...jokus oon saattanu toista sanoo seropiksi...mutta en kyllä enää. mun koirissa on beaglea ja ruotsin-lapin koiraa ja on SÖPÖJÄ.. =)

    • Onnellinen Seropin isäntä

      Nykyäänhän seropit ovat "Design-koiria".

      Nim. Onnellinen Seropin isäntä

      • Rocky+Rambo-boys

        Itselläni sekä kultsukka että seropi ja minun mielestä tuo seropi kuulostaa tosi hienolta :) Itse olen käyttänyt seropeista myös termiä "coctail" :)

        Ihania kaikki!


      • coctail-sekarotuine
        Rocky+Rambo-boys kirjoitti:

        Itselläni sekä kultsukka että seropi ja minun mielestä tuo seropi kuulostaa tosi hienolta :) Itse olen käyttänyt seropeista myös termiä "coctail" :)

        Ihania kaikki!

        Seropi on minun mielestä hyvä nimike. En ole sitäpaitsi kuullut, että ''seropi' on lyhenne rakki, tai piski sanasta. tuo ''coctail'' on myös hyvä nimitys. Vaikka en ole juuri koskaan kuullutkaan siitä melkein mitään.
        SEROPIHAN ON LYHENNE SEKAROTUISESTA KOIRASTA!? KUMMALLISTA TÄMÄ TÄLLAINEN MEININKI!


      • selite
        coctail-sekarotuine kirjoitti:

        Seropi on minun mielestä hyvä nimike. En ole sitäpaitsi kuullut, että ''seropi' on lyhenne rakki, tai piski sanasta. tuo ''coctail'' on myös hyvä nimitys. Vaikka en ole juuri koskaan kuullutkaan siitä melkein mitään.
        SEROPIHAN ON LYHENNE SEKAROTUISESTA KOIRASTA!? KUMMALLISTA TÄMÄ TÄLLAINEN MEININKI!

        Sekarotuinenpiski = se-ro-pi


    • ++zerobi++

      että ei ottanut,ei koiran rodun tai roduttomuuden takia,vaan siksi,että hekin ovat tuhlanneet aikaa,rahaa ja vaivaa yleensä jonkun rotuisen koiran rodun eteenpäin vientiin.Minulla itsellään on rotukoira ja "zerobi"(kuulostaa taviksien korvissa vallan ulkolaiselta;) Rotuja on enemmän kuin 5,keskari,pyreneittenkoira,dogi.....nuo on tiedossa!

      • lol sun kanssas

        kyllähän rotukoiriakin sanotaan rotupeiksi...
        ROTU PIski = ROTUPI...


    • diu-dau-dou

      Nyky-trendin mukaan toki voidaan nimetä nämä luomu-koiriksi.

    • seropiskinen

      Minusta seropi on erittäin nerokas lyhenne sekarotuisesta. Olkoonkin niin, että piski ei kaikkien korvaan kuulosta kauniilta-

    • mulatti

      No, voi ziizus, kyllä on ihmisillä mietteet ja ongelmat.....

    • sdfwee

      hmmm.. milläköhän nimillä sitä on omaansa tullut kutsuttua, taitaa olla aika hurjia joukossa, mutta suurella

    • Lappie

      En itsekkään käyttäisi "Piski" tai "Rakki" nimitystä ! Serobi taas on nimitys, joka antaa jonkinlaista "arvokkuutta" , eikä nimityksen kuulija välttämättä edes tiedä mitä se tarkoittaa. Moni jää luuloon, että kyseessä on hieno, ennen kuulematon koirarotu, niinkuin onkin :) ! Hyvää kesän jatkoa Emännälle !!

      • Seropin omistaja

        Emännän kevät on varmaan jatkunut hyvänä kesänä jo moneen kertaan tuolloin v. 2006 kun ketjun aloitti..... Mutta kiitti lappie että nostit hauskan ketjun ;)


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe