Ruvettiin tuosa isännän kanssa ihimettelleen, että mitä mustaa mönjyytä tuolta pakosarjan ja pakoputken liitoksesta tihkuu?...ku näyttäs että se olisi öljyä?????
Voikose olla öljyä???
Missä vika jos tulee pakoventtiilien kautta pakosarjaan moottoriöljyä????
Veikkaus: Männän renkaat/tiivisteet vuotaa???
Siis kun mäntä nousee ylös niin samalla öljy voitelee sylinterin ja männän välisen tilan ja kun mäntä laskee alas niin männässä olevat tiivisteet ei kuivaa/poista sitä öljyä kokonaan pois siitä sylinterin pinnasta ja taas kun mäntä nousee ylös niin se pukkaa poistoventtiiliin ne öljyt???
Öljyä pakosarjan/-putken liitoksesta
35
11235
Vastaukset
- Pultti Bois
Useissa moottoreissa on venttiilinvarsien tiivistekumit vanhemmiten kovettuneet.
Sekä imu- että pakoventtiilit.
Merkkihuollossa kertovat onko vaike homma uusia.
Dieselissä, kun mäntä on ylhänä ei venttiilit putoa sylinteriin. Lukitus auki ja uudet kumit.
Jos koneessa on turbo, niin sieltä vuotaa öljyä?- Pärä
Kyseessähän on se MAHTISONNI MF-65!
- Jos ei ole?
Mitenkäs vanhoissa traktoreissa, kun niissähän ei noita kumeja ole ensinkään?
Minkälainen systeemi niissä on?
- Multiper
Mf- 185 teki juuri tuollaista. Huoltomies teki kansiremontin, uusi männät ja renkaat, mutta mikään ei muuttunut.
Vasta kun kone oli putkitettu ns. raakaputkilla ja sitten porattu, niin vika korjaantui.
Huoltomies arveli syyksi männänrenkaiden värähtelyä , joka saattoi johtua sylinterin muotovirheestä. - MB-320s
tuosta tarvitse pahemmin välittää , kunhan käy ja kukkuu !
- Pärä
Ei tarttis välittää...Ja PASKAT!
Käyhän se siiheasti ku käy ja sitte ei käykkään!
Wissiin magia homma ruveta koko kone uusimaan ku mänät jumisa, jos sattuu liikaa ölijyä hukkaan menemään.
Ei se mikkään kumma oo ku tahto kärtylle vähä haiskahtaakki. - hyppysissä
Pärä kirjoitti:
Ei tarttis välittää...Ja PASKAT!
Käyhän se siiheasti ku käy ja sitte ei käykkään!
Wissiin magia homma ruveta koko kone uusimaan ku mänät jumisa, jos sattuu liikaa ölijyä hukkaan menemään.
Ei se mikkään kumma oo ku tahto kärtylle vähä haiskahtaakki.Kun sulla on sen Fergun kanssa niitä ongelmia,
pura kone ja uusi kaikki kuluneet osat. Kerro myös mitä näistä sanoista "pura", "kone", "ja", "uusi", "kaikki", "kuluneet" ja "osat" et ymmärtänyt. - LaMAg
hyppysissä kirjoitti:
Kun sulla on sen Fergun kanssa niitä ongelmia,
pura kone ja uusi kaikki kuluneet osat. Kerro myös mitä näistä sanoista "pura", "kone", "ja", "uusi", "kaikki", "kuluneet" ja "osat" et ymmärtänyt.Myös se että ei ole venttiilikopan kansi joka vuotaa.... tuo on yleensä aina se ensimmäinen joka tihkuu/hikoilee ja koska on ylimmäinen se suttaa koko koneen ja hetken päästä moni jo repii kantta irti kun kannentiiviste vuotaa tai tutkii turboa että nyt se on alkanut tiputtamaan...
- Pärä
LaMAg kirjoitti:
Myös se että ei ole venttiilikopan kansi joka vuotaa.... tuo on yleensä aina se ensimmäinen joka tihkuu/hikoilee ja koska on ylimmäinen se suttaa koko koneen ja hetken päästä moni jo repii kantta irti kun kannentiiviste vuotaa tai tutkii turboa että nyt se on alkanut tiputtamaan...
Onko se kaikkein ylinnä oleva kansi?
Koska en ole koskaan aukaissut ko. kantta niin valaisisitko vähän minkälainen se on??? - Pultti Bois
Pärä kirjoitti:
Onko se kaikkein ylinnä oleva kansi?
Koska en ole koskaan aukaissut ko. kantta niin valaisisitko vähän minkälainen se on???Tossa tommonen kuva yhestä Perkinsistä
N:ro 18 venttiilikoppa.
http://www.traktordelar.nu/830/st830ventk.htm
tai
http://www.traktordelar.nu/mf1/mf35-ventkapa.htm - Pultti Bois
Pultti Bois kirjoitti:
Tossa tommonen kuva yhestä Perkinsistä
N:ro 18 venttiilikoppa.
http://www.traktordelar.nu/830/st830ventk.htm
tai
http://www.traktordelar.nu/mf1/mf35-ventkapa.htmJos MF-65 venttiilikoppa on pa. säiliön alla.
Vähän isompi urakka tyhjentää, poistaa pa. säiliö ensin.
Vai vuotaako pa. säiliö. Tinaukseen? - Pärä
Pultti Bois kirjoitti:
Tossa tommonen kuva yhestä Perkinsistä
N:ro 18 venttiilikoppa.
http://www.traktordelar.nu/830/st830ventk.htm
tai
http://www.traktordelar.nu/mf1/mf35-ventkapa.htmMistä minä sen merkin löytäisin/tietäisin???
Ferku 65:n tämä ainaki on. - = VARMER
Pärä kirjoitti:
Mistä minä sen merkin löytäisin/tietäisin???
Ferku 65:n tämä ainaki on.Ämpyilee ja ämpyilee vaan jos neuvoo niin ei käsitä sitten ollenkaan.
Älyä on kuin rikkinäisellä kumiteräsaappaalla.
Ette muut viittis yrittääkään neuvoo turhaan tuota, se neuvominen lisää vaan vettä myllyyn
Kun tuo sankari ei ole vielä polttoainesuodatintakaan saanut vaihdetuksi, saatikka peräöljyproppua, ja on vielä ruiskutuspumppuremonttikin tekemättä, kun löytäis ensin sen ilmausruuvinkin, ja akun navat vaan kipinöi. - Pärä
= VARMER kirjoitti:
Ämpyilee ja ämpyilee vaan jos neuvoo niin ei käsitä sitten ollenkaan.
Älyä on kuin rikkinäisellä kumiteräsaappaalla.
Ette muut viittis yrittääkään neuvoo turhaan tuota, se neuvominen lisää vaan vettä myllyyn
Kun tuo sankari ei ole vielä polttoainesuodatintakaan saanut vaihdetuksi, saatikka peräöljyproppua, ja on vielä ruiskutuspumppuremonttikin tekemättä, kun löytäis ensin sen ilmausruuvinkin, ja akun navat vaan kipinöi.Mee hoitoon!!!!!!
- Pärä
Pultti Bois kirjoitti:
Jos MF-65 venttiilikoppa on pa. säiliön alla.
Vähän isompi urakka tyhjentää, poistaa pa. säiliö ensin.
Vai vuotaako pa. säiliö. Tinaukseen?Kyllä vuotaa jostaki siitä pa. säiliön pohjassa olevan hanan kohdilta, koska koko hana kostiana. Tuskinpa hanasta joku tiiviste menny???
Minkälainen homma tuo tinaus olisi?
Kyllä osaan pa-säiliön otta irti (koska käytin sen viimekesänä irti), vaan on melko työläs homma. - Pultti Bois
Pärä kirjoitti:
Kyllä vuotaa jostaki siitä pa. säiliön pohjassa olevan hanan kohdilta, koska koko hana kostiana. Tuskinpa hanasta joku tiiviste menny???
Minkälainen homma tuo tinaus olisi?
Kyllä osaan pa-säiliön otta irti (koska käytin sen viimekesänä irti), vaan on melko työläs homma.MF-65 pa säiliö on selvästi Masseyn tekelettä. Fergusonissa ei tommoisia susia ollut. Siihen on yritetty niittammalla panna kiinnikkeitä? Vai mitä muutakaan? Korjaus on sama kuin syylärille, tinaus.
Pitää vaan saada puhtaaksi ja pirun iso kolvi.
Pitävää ei taida tullakaan? Tärisee irti taas.
Kelle tulisi mieleen ehjään säiliöön tehdä niiteille reijät? Massey on varmaan syyllinen. Fergusonin nini jäi, kun mies itse lähti. - soimaa !
Pärä kirjoitti:
Mee hoitoon!!!!!!
Heh, Pärä, samat sanat, kiitos.
Nimenomaan.
Toi pärä - VARMER - homma ei jaksa edes naurattaa enää, jopa Volvo V70-kysymykset täällä palstalla on hauskempia kuin nuo kuusvitosen fergun ikuisuusongelmat. - Pärä
soimaa ! kirjoitti:
Heh, Pärä, samat sanat, kiitos.
Nimenomaan.
Toi pärä - VARMER - homma ei jaksa edes naurattaa enää, jopa Volvo V70-kysymykset täällä palstalla on hauskempia kuin nuo kuusvitosen fergun ikuisuusongelmat.Ei vaan ku rupiaa pikkuhilijaa ihimetyttämään tuo "eräiden" touhu mua vastaan....Ku kysyn niin tulee vastaus NS. sellanen josta ymmärtää ja sitte ku rupiaa kysyn tarkemmin niin eiköhän ruveta rätisemmään!!!!!!!!!
Eikö tämmösillä palstoilla kysele muutki???!!
- tonttu
täällä antaa 165 verku kierroksilla öljylätäkön etuakselin alle mistähän vuotaa pitää aina vaan öljyä lisätä ettei mene kuiville
- MB-320s
yksinkertainen neuvo ; - pese se moottori ensin , sitten näet sen vuodon helpommin .
- Pultti Bois
Moottorin huohotinputki on kampiakselin hihnapyörän ja jakopään kotelon välissä. (Kätevässä paikassa. ;-)
Sieltä p***kan seasta se löytyy. Jos kone on väljä = ohipuhallusta = lätäkkö alla lopulta. Siieltä päin kannattaa puhdistella. - kehdon alle
ettei olisi se pa***n seassa oleva huohotinputki tukossa,ja sen johdosta ajaa öljyä kampiakselin ja stefan välistä.
- ????
jos kone ollut kevyessä käytössä venttiilivarrenkumit kovettuneet!rupeaa tuolloin vuotamaan pakosarjan välistä öljyä.pese moottori päältäpäin ja kuormita konetta kunnolla luultavasti loppuu öljyntulo näin ainakin intikassa!!
- JJM
Hei
Kokolailla monessa traktorissa alkaa kertymään öljyö juuri pakosarjaan kun kone käy pitkään pelkästään tyhjäkäynnillä. Olen seurannut useampaa traktorimerkkiä ja aina sama juttu, eikä yhdessäkään ole ollut moottori sen kummemmin huonossa kunnossa.- ei tollanen
vastaus käy pärälle! Älä ny helvetti pirä minään eilisen teerenpoikana!
Jos kerran isännänkanssa on öljymönjä torettu, niin totta helkutissa siellä joku on paskana?
Ja mä luulen, että tota ferguu on huudatettu kuin kevätlaulua päättäjäisissä. Ja silti pukkaa öljyä.
Mikä neuvoksi? - neuvoksi ?
ei tollanen kirjoitti:
vastaus käy pärälle! Älä ny helvetti pirä minään eilisen teerenpoikana!
Jos kerran isännänkanssa on öljymönjä torettu, niin totta helkutissa siellä joku on paskana?
Ja mä luulen, että tota ferguu on huudatettu kuin kevätlaulua päättäjäisissä. Ja silti pukkaa öljyä.
Mikä neuvoksi?No vaikkapa oppia elämään sen asian kanssa. Ei kuusvitosella mihinkään urakkahommiin mentäs kumminkaan, vaikka niitä sais kaupasta.
Eli hyvä neuvo: Jos Pärrä (tai Varmeri) roikkuvat koko ajan täällä netissä kyselemässä mitä vois tehdä sille öljyn tihkumiselle pakosarjasta, niin voin vakuuttaa, että Pärrältä itseltään pysäytetään kello ennen kuin kuusvitonen noilla ajoilla lopullisesti rikkoutuu. - Pärä
Voisko olla syy tuossa ku monena päivänä peräkkäin pyöritettiin sirkkeliä tasakaasulla....
- vatuppassia
Pärä kirjoitti:
Voisko olla syy tuossa ku monena päivänä peräkkäin pyöritettiin sirkkeliä tasakaasulla....
Juu ei toiminu tasakatotkaan aikanaan, eli rakenna siihen harjakaasu niin lähtee toimimaan.
- Pärä
vatuppassia kirjoitti:
Juu ei toiminu tasakatotkaan aikanaan, eli rakenna siihen harjakaasu niin lähtee toimimaan.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EI NIINKU VÄHEMPÄÄ VOIS KIINNOSTAA NUO SUN JUTUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Bärä
Pärä kirjoitti:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EI NIINKU VÄHEMPÄÄ VOIS KIINNOSTAA NUO SUN JUTUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No, tunne on kyllä ihan molemminpuolinen.
- karhu III
oletteko tarkastaneet moottoriöljyn määrän, väheneekö esim. päivän ajonaikana. Tuleeko pakurista mustaa savua?
Ellei koneessa öljyt huomattavasti vähene, eikä vesi syylärissä niin tuskin asialle kannattaa tehdä mitään. Kyllä tuonikäinen kone jo kuuluukin hiukan oleen perso öljylle, eli voisi sanoa että on parempi jos hiukan syö kuin että ei syö lainkaan (vettä pääsee moottoritilaan). - A3 152
Ei se ehkä välttämättä ole moottoriöljyä, mikä tihkuu pakoputken liitoksista, Kevyessä työssä (sirkkelinpyöritys) tuo juuri ilmenee, ainakin itsellä MF35;ssa. Olen kuullut että voi olla myös vikaa ruiskutussuuttimissa, ei täydet avautumispaineet, kaikki polttoaine ei ehkä pala, Palamaton tulee pakoputkesta mustana mönjänä. Kovemmalla kuormituksella ja kierroksilla oire aina häviää. En ole itse tehnyt muuta kuin yrittänyt välttää pitkää kevyttä työtä. Välillä edes vähän moottorin ryntäyttämistä täysille kierroksille tai "kunnon" töitä. Mulla on myös 65:n mutta siinä ei em. oiretta ole.
- Voi vattu ;-(
Minkä ihmeen takia "nostatte" näitä vanhoja keskusteluja (tämäkin ketju 8 vuotta vanha) ;-(
- Anonyymi
Perkins moottoreissa joskus -60...-70 luvulla ollutkaan venttiilivarren tiivisteitä...eikä ollut tarviskaan.
- Anonyymi
Itselläni on Valmet 602 ilman turboa, ja aina klapien teon yhteydessä alkoi sylkemään pakoputkesta öljyä ja sotki koko traktorin keulan. Sitten kun annettiin kaasu kärry perässä maantiellä, savu oli mahtava kun öljyt paloi putkesta ja pakosarjasta.
Kone kävi remontissa ja uusittiin kansi ja sylinterin putket ja männät, eli se Valtran moottorin korjauspaketti laitettiin.
Taas kun tehtiin klapeja, niin sama juttu uusitulla moottorilla, eli öljyä tulee kun kone käy tasaisilla kierroksilla pitkään. Oli kierrokset sitten pieniä tai isoja, alkaa öljyä tihkua pakosarjaan.
Syytä en tiedä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268