Sylilapsi lentokoneessa

..siivet..

Millaisia kokemuksia teillä on lentomatkustamisesta vauvaikäisen kanssa? Miten hoitui nousut / laskut, oliko ongelmia?

31

27758

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssamatkustaja

      Jos sulla ei oo mikään pakko lentää vauvan kanssa, niin älä hyvä ihminen lennä! Olen kauhistuneena pannut merkille, kun typerät vanhemmat raahaavat muutaman kuukauden ikäisiä lapsiaan maailmalle ja sitten ei oo kenelläkään kivaa! Lapset itkee ja huutaa tuntitolkulla putkeen lentokoneessa, kun paine ottaa korviin. Laskut ja nousut ovat kaikkein pahimpia. Lisäksi monet vanhemmat pitää lasta sylissään, jolloin huutava tenava potkii edessä istuvaa selkään... Olen kerran lentänyt 5.5h Egyptistä Helsinkiin, jolloin erään nuorenparin molemmat lapset itkivät ja huusivat koko matkan...

      Itse en ole lapsiani kovin pienenä reissuun ottanut, sillä se ei ole kenellekään nautinnollista. Kyllä sitä sitten vähän vanhempana on kovasti joutanut. Lasten kanssa ei voi elää ja mennä, niin kuin sinkkuna sai mennä.

      • lapseton1970

        Harvinaisen paljon samaa mieltä!

        Lapset matkoille silloin mukaan, kun osaavat lentää (käyttäytyä)häiritsemättä kanssamatkustajia. Siis eivät kilju, huuda, raivoa, juokse ympäriinsä, potki edessäistuvan selkänojaa, pompi istuimellaan kurkkien ja jopa sylkien takana istuvan tarjottimelle jne.

        Kaiken tämän olen kokenut lennolla. Onneksi reittilennoilla harvemmin matkustaa huonosti käytääytyviä kakaroita. Lomalennoilla sitäkin useammin ja lomalennoilla en lennä kuin pakottavista syistä.


      • E niinku Espanja
        lapseton1970 kirjoitti:

        Harvinaisen paljon samaa mieltä!

        Lapset matkoille silloin mukaan, kun osaavat lentää (käyttäytyä)häiritsemättä kanssamatkustajia. Siis eivät kilju, huuda, raivoa, juokse ympäriinsä, potki edessäistuvan selkänojaa, pompi istuimellaan kurkkien ja jopa sylkien takana istuvan tarjottimelle jne.

        Kaiken tämän olen kokenut lennolla. Onneksi reittilennoilla harvemmin matkustaa huonosti käytääytyviä kakaroita. Lomalennoilla sitäkin useammin ja lomalennoilla en lennä kuin pakottavista syistä.

        Olen lentänyt lasten kanssa siitä kun olivat 3 kk vanhoja ja reissut ovat menneet hyvin. Lapset ovat nyt murkkuiässä. Imettäminen/tuttipullon imeminen sekä korvatipat/nenäsumutteet ovat hyvä apu. Lennolle pitää ottaa mukaan myös riittävästi aktiviteetteja - vaihtuvat lelut ja kirjat pitävät lapsen tyytyväisenä. Omat ruuat ja riittävästi vaippoja ja vaihtovaatteita mukaan niin ei joudu pulaan. Jos on hyvä tuuri, niin suurimman osan lennosta vauva nukkuu.Muussa tapauksessa kannattaa keskittyä viihdytystehtäviin.


    • Katsella

      Säälittää katsella noita pikkulasten kanssa matkustavia vanhempia. Usein lapsi huutaa koko lennon ajan ja makaa vanhemman päällä. Lasten korviin ottaa varmaan vielä pahemmin kuin aikuisten. Pitäisi vanhemmilla olla vastuuta, ettei ota pikkulapsia lennoille mukaan. Jos ette ajattele lastanne, niin ajatelkaa edes muita lentomatkustajia.

      • vastuullinen vanhempi.

        taitaapi siellä päässä olla oikein supisuomalaisia juntteja ! MITÄ iHMETTÄ ?! "säälittää katsella vanhempia jotka ottavat pikkulapsia mukaan lennolle" , "lasten täytyy käyttäytyä" , "jos ette ajattele lastanne, niin ajatelkaa edes muita lentomatkustajia".... minua taasen säälittää tuollainen pienimielisyys ja suvaitsemattomuus. naurattaa oikein. HAHAHAHAHAHAHAH! toivompa kovasti että seuraavalle lennollenne sattuu monta kitisevää pikkulasta ..


      • matkustaja

        Itku pitää vauvan/lapsen korvat paremmin auki nousun ja laskun aikana, joten se on vaan hyvä jos pikkuinen saa huutaa. Onhan se ikävää kuultavaa tottumattomalle, kireilijöiden kannattaisikin tehdä niin kuin pienokaisten: unohtaa itku heti kun se muutaman minuutin kipuilu on ohi. Ne riehuvat sokerihumalaiset tenavat on sitten eri asia. Ja muuten, riehujia voi kohteliaasti komentaakin.


    • lentokoneessa

      on kanssa matkustajien pahin painajainen, potkiva, kuolaava, huutava, käytävällä ravaava, sääliksi käy kanssamatkustajia, mutta vanhempien mielestä "meidän lapsi osaa käyttäytyä lennonaikana, eikä häiritse ketään".

      • ..tehdä

        Mutta lapset eivät saa näkyä/kuulua missään. Kuka maksaa tulevaisuudessa teidän eläkkeenne?? Ellette ääntä koneessa kestä pysykää kotona. Toivottavasti minusta ei tule vanhana noin umpimielistä ja muiden lapsia vihaavaa. Mitä sitten kun saatte lapsen lapsia ja he haluavat koko perheenä lähteä teidän kanssanne matkalle?? Jokaisella on oikeus matkustaa oli lapsiperheellinen tai ei.


      • vastuullinen vanhempi
        ..tehdä kirjoitti:

        Mutta lapset eivät saa näkyä/kuulua missään. Kuka maksaa tulevaisuudessa teidän eläkkeenne?? Ellette ääntä koneessa kestä pysykää kotona. Toivottavasti minusta ei tule vanhana noin umpimielistä ja muiden lapsia vihaavaa. Mitä sitten kun saatte lapsen lapsia ja he haluavat koko perheenä lähteä teidän kanssanne matkalle?? Jokaisella on oikeus matkustaa oli lapsiperheellinen tai ei.

        kiitos ! :D


    • ... näitä

      hankkikaa elämä, sen mekin teemme kun otamme vauvan mukaan lentokoneeseen. Matkustaminen kun ei ole kiellettyä lapsen kanssa joten jos tekee mieli matkalla niin sinne vaa.

      Näille valittajille: Jos ei lapsen itkua kestä lentokoneessa niin sitten on parempi jäädä kotiin...

      Varokaa vaan kaikki, saatan olla lapsieni kanssa JUURI teidän lennolla!

      • peliä..

        Sitähän tässä aina pelätäänkin kun kaukolento lähestyy, onko siellä kauhukakaroita tai lähinnä ajattelemattomia vanhempia mukana...

        "hankkikaa elämä, sen mekin teemme kun otamme vauvan mukaan lentokoneeseen."

        Elämä on jo kiitos vaan :) ja siihen kuuluu olennaisena osana matkustaminen! Tekin ootte omanne hankkineet (tai joilekin se on vain "hankittu", oli tarkoitus tai ei..) )


      • viisastunut
        peliä.. kirjoitti:

        Sitähän tässä aina pelätäänkin kun kaukolento lähestyy, onko siellä kauhukakaroita tai lähinnä ajattelemattomia vanhempia mukana...

        "hankkikaa elämä, sen mekin teemme kun otamme vauvan mukaan lentokoneeseen."

        Elämä on jo kiitos vaan :) ja siihen kuuluu olennaisena osana matkustaminen! Tekin ootte omanne hankkineet (tai joilekin se on vain "hankittu", oli tarkoitus tai ei..) )

        Matkatkaa valittajat business-luokassa, niin ei paljon lapset häiritse!


      • kauhukakara !
        peliä.. kirjoitti:

        Sitähän tässä aina pelätäänkin kun kaukolento lähestyy, onko siellä kauhukakaroita tai lähinnä ajattelemattomia vanhempia mukana...

        "hankkikaa elämä, sen mekin teemme kun otamme vauvan mukaan lentokoneeseen."

        Elämä on jo kiitos vaan :) ja siihen kuuluu olennaisena osana matkustaminen! Tekin ootte omanne hankkineet (tai joilekin se on vain "hankittu", oli tarkoitus tai ei..) )

        säälittävääsäälittävääsäälittävää......


      • turkoosi

        Elämä ei pääty lapsen syntymään. On myös idioottimaista ajatella, että pienen lapsen kanssa täytyisi olla siististi sisätiloissa ettei kanssaeläjät häiriinny. Lapset itkevät! Näin meistä jokainen on tehnyt..Eriasia on kun vanhemmat eivät ota kantaa lapsen käytökseen, jos lapsi on sen ikäinen että ymmärtää puhetta.


    • Edgar Katz

      ...sitten vauva lennolle.

      • eikö se ole

        pieni kärsimys (kanssamatkustajille) lyhyt lento siitä tiedosta, että pysymme lapsinemme koko loman ulkomaalaisten kiusana - emmekä suinkaan terrorisoi kotimaamme ansaitun loman viettäjiä kylpylöissä, kauppakeskuksissa, museoissa, kirjastoissa ym. Heh.


      • kiertäjä..
        eikö se ole kirjoitti:

        pieni kärsimys (kanssamatkustajille) lyhyt lento siitä tiedosta, että pysymme lapsinemme koko loman ulkomaalaisten kiusana - emmekä suinkaan terrorisoi kotimaamme ansaitun loman viettäjiä kylpylöissä, kauppakeskuksissa, museoissa, kirjastoissa ym. Heh.

        Kyllä teitä noihinkin paikkoihin riittää, oli lomat tai ei...


      • pussukka
        kiertäjä.. kirjoitti:

        Kyllä teitä noihinkin paikkoihin riittää, oli lomat tai ei...

        Lennä ihmeessä lapsesi kanssa!!! Äläkä välitä vastustelijoista. Sinä olet vapaa matkustelemaan lapsesi kanssa eikä sitä kukaan voi mielipiteillään estää.

        Niille, jotka ovat erimieltä ja kovasti haukkuvat vanhempia niin sanon vaan, että ei kukaan vanhempi halua tahallaan huudattaa koneessa lastaan ja he tekevät kaikkensa, että saisivat pienokaisensa nukkumaan tai edes rauhoittumaan.

        Se, että haluaa kuljettaa lastaan pienestä pitäen eri paikkoihin selviää helpommalla kun lapset kasvavat vähän vanhemmiksi, sillä näin he oppivat kuinka eri paikoissa ja tilanteissa toimitaan tai tulisi toimia. Ei lasta voi tynnyrissä kasvattaa ettei hän vaan vahingossakaan häiritsisi teitä heikkohermoisia. Myönnän, että lapsen itku ei ole mukavaa kuunneltavaa, mutta se on osa ihmisen elämää, niin tekin olette itkeneet!!!

        Kysynpähän vaan, että minkä ikäisen lapsen kanssa sitten voisi matkustaa teidän mielestänne!! Murkkuikäinen, joka ei koskaan ole päässyt lähikauppaa pidemmälle osaa varmasti käyttäytyä asiallisesti matkoilla vai?


      • mie.

        niin teen!!!!!!!!!!!


      • turkoosi

        Häiritsevämpää on hiellehaisevan, hawaijipaita päällä olutta kittaavan juntin örinät lentokoneessa -ja näitä riittää. Harvemmin pienistä lapsista on ollut häiriötä..ja olen matkustellut PALJON.


    • Kauhukakara

      Kaikki te,jotka ette lapsen itkua kestä perukaa lentonne 15.1 Sharm El Sheikiin. Tuolloin nimittäin matkustaa kaksi sylilasta ekaa kertaa.

      Saapa nähdä miten menee...

    • ...lentäjä...

      Voi teitä idiootteja, jotka kehtaatte kirjoittaa tänne negatiivista kommenttia vauvojen ja lasten lentomatkaamisesta. Jos ei ole parempaa tekemistä, niin olkaa sitten kirjoittamatta ollenkaan ja paljastamatta tyhmyyttänne. Lapset ovat osa tätä yhteiskuntaa ja nykymaailmassa ihmiset liikkuvat paljon. Jos joku vauva nyt sitten koneessa huutaa, niin sen ei pitäisi aiheuttaa sen kummempia harmaita hiuksia kenellekkään. Sen sijaan näiden idioottisia juttua kirjoittaneiden pikkusielujen elämä taitaa olla tuskaa jo muutenkin ja heidän ei pitäisi poistua kotoa ollenkaan. Ainakaan minä en haluaisi heihin törmätä missään. Onneksi en tunne ketään noin tyhmää ihmistä!

      • Matkustaja

        Huonosti käyttäytyviä lapsia enemmän ärsyttävät huonosti käyttäytyvät aikuiset. Monen tunnin lennolla on sangen kurjaa kun humalainen aikuinen oksentaa kanssamatkustajien jaloille...


      • siellä missä minäkin
        Matkustaja kirjoitti:

        Huonosti käyttäytyviä lapsia enemmän ärsyttävät huonosti käyttäytyvät aikuiset. Monen tunnin lennolla on sangen kurjaa kun humalainen aikuinen oksentaa kanssamatkustajien jaloille...

        toivon ja uskon vain että teitä on potkittu päähän kun olette vauvana itkun päästäneet kuin se noin kyrsii ja häiritsee kun vauva itkee.. ei voi muuta tokaista kuin et "ihmismieli on käsittämätön" peace out!


    • Pienestäastilentänyt

      Jos on lapsen hankkinut, se ei tarkoita sitä että olisi jotenkin lukittu kotiinsa, jos lapsien itku häiritsee, se on voivoi,MUSIIKIT KORVILLE JA LUE VAIKKA LEHTIÄ!!! ei ole mitenkään vastuuntunnotonta ottaa lasta mukaan matkoille, parempi totuttaa pienestä asti koneeseen.. JA lapsi ei ole huonostikäyttäytyvä, jos itkee... lapsille on varmasti erilaisia keinoja tarjolla paineen helpottamiseksi... kuten juuri korvatipat.. Ei voi olla noin itsekästä porukka ja sanoa että ''pysykää kotona jos on lapsia'' pysykää itse jos on noinkin kamalaa... v****!!!

      Olen itse lentänytpikkulapsesta lähtien ja vaikken paljoa muista oma äitini on kertonut että ilman ongelmia sujui joka matka ja nukuin kuin tukki aina..
      Nyt kun olen itse tuore äiti, matkustan kesällä poikani ja kihlattuni kanssa irakiin

    • Mika454

      Minun 5v tenavani käyttäytyi oikein hyvin lennolla. Tulimme Roomasta. Hän nukkui pienen ajan, söi lähes kaikki lentokoneruoat mutisematta. Ainoa, mikä häntä harmitti oli se, kun täytyi palata taas takaisin koti-Suomeen.

    • Emo

      Voi herraisä meitä suomalaisia. Itse olen lentoemäntä ja voin kertoa, että useimmat lapset selviävät nousuista, laskuista ja turbulenssista kymmenen kertaa paremmin kuin tietyt aikuiset. Ja mitä tuli aiemmin kommentoineen henkilön mielipiteeseen lapsien sylissäpitämisestä lennolla, niin ainakin sylilapsien turvallisin asento nousun ja laskun aikana nimenomaan on vanhemman sylissä naama menosuuntaan. Kyllä on nähty kuulkaa koppavia aikuisia koputtelemassa koneen runkoa ja kyselemässä kovaan ääneen paniikkia lietsoen 'onko tää nyt turvallinen kone, näyttää vanhalta, kauhea ääni' ym ym ja menty pakkolaskuasentoon ennen kuin kone on edes lähtenyt liikkeelle. Ja naamasta näki että kaikki oli esitystä. Ai että tekisi mieli joskus laukoa päin naamaa pari valittua sanaa!!!!

    • Tilanteen_mukaan

      Muistan itse lukeutuneeni siihen porukkaan, joka "kauhulla" odotti onko vieressä joku itkevä ipana lentokoneessa. Muistan myös miettineeni miksi pitää matkustaa niin pienien kanssa, kun ei ne ymmärrä matkustamisesta vielä mitään. Nyt olen itse lähdössä vuoden vanhan kanssa lomalle ja ajatusmaailma on kääntynyt täysin. Jokainenhan peilaa omasta (itsekkäästä) näkökulmasta näitä asioita.. Ensinnäkin se on hyvä, että lapsi tottuu pienestä pitäen olemaan mukana erilaisissa tilanteissa. Toisekseen, en ymmärrä miksi lapsen pitäisi antaa rajoittaa elämistä, jos ei siihen ole jotain todellista. Itse olen odottanut matkustamisen suhteen, että vauva on täyttänyt vuoden ja saanut kaikki tarvittavat rokotukset, sen katson järkevämmäksi (turvallisuus)perusteeksi.

    • Älä_missään_nimessä

      Lapsi voi juuttua sen tarjottimen vivuston väliin jos tule ilmakuoppia tai muuta taxii'ing hässäkkää.

      On tyystin eri asia, jos panet sen kakarasi sinne matkatavara trunkkiin tai istuimesi alle.

    • Anonyymi

      En tiedä sylilapsista mutta strippari voisi istua sylissä lentokonematkan ajan jos se pääsisi ilmaiseksi lennolle.

    • Anonyymi

      En tiedä lapsista mutta strippari on tervetullut syliin istumaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      629
      20583
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      103
      17356
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9610
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      106
      7874
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      24
      5307
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      235
      4724
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      135
      2513
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1575
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      115
      1520
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      39
      1330
    Aihe