Luvia Wood lautalattiat

Bee

Löysin kiinnostavan massiivipuu lattiavalmistajan, kun etsin tässä mahdollisia valmistajia yläkertaprojektiamme varten.

Alakerrassa meillä on öljyvahattu koivulattia johon olemme erittäin tyytyväisiä.

Luvia Woodilta löytyisi joko kuusi tai mäntylautaa valmiiksi öljyvahattuna ja se herätti kiinnostukseni välittömästi. Pääsisipä kerrankin helpommalla.

Miten on, onko teillä kenelläkään kokemusta tästä lattiasta? Minkälainen laatu? Riittääkö tehtaalla tehty käsittely vai pitääkö vahata vielä kertaalleen asennuksen jälkeen?

Ja tarkoitan todellakin sellaisia, joilla tämä ko. lautalattia on kotonaan tai esim. jonkun tuttavan luona.

16

15941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapanila

      Tiedustelin juuri Hgin Sahakonttorin kautta Luvian lattialautaa, mutta ilmeni, että tarpeeni (n. 30m2) on liian pieni, joten Luvia ei toimita. Minusta hieman outoa, mutta ei haittaa. Onhan noita muitakin toimittajia.

      • Bee

        vähän isompi erä kyseessä eli tarve on 140 neliötä. Onko sinulla mitään käsitystä tuotteen hintaluokasta? Itse en ole vielä alkanut tarjouksia kyseleen kun projekti on vielä piirustuspöydällä, mutta taidanpa alkaa soittelemaan.


      • Tapanila
        Bee kirjoitti:

        vähän isompi erä kyseessä eli tarve on 140 neliötä. Onko sinulla mitään käsitystä tuotteen hintaluokasta? Itse en ole vielä alkanut tarjouksia kyseleen kun projekti on vielä piirustuspöydällä, mutta taidanpa alkaa soittelemaan.

        No Sahakonttori ei sitten kertonut Luvian hintoja, kun ne ei kerran niin pientä erää toimita. Tuon sun suuuruusluokkasi luulisi jo toimittajaa kiinnostavan, joten kannattanee kysyä. Kuvittelisin, että jotain tyyliin 20-30 €/m2 se hinta vois olla ja rahti päälle.

        Verrokkitietona voin kertoa, että (kysyin suoraan sahalta) Kyyjärven Sahan uunikuiva, päätypontattu lattialauta maksaisi 18€/m2 (mänty) ja 27€/m2 (koivu) rahti. Kyyjärveläisestä laadusta olen kuullut kehuja. Sieltä kuitenkin se rahti Helsinkiin (ja tilauksena siis se 30m2) olis ollu 140 €, joten se nostaa ainakin suhteessa hintaa liikaa. Minä siis hankkinen lautani jostain lähempää.


      • ....
        Tapanila kirjoitti:

        No Sahakonttori ei sitten kertonut Luvian hintoja, kun ne ei kerran niin pientä erää toimita. Tuon sun suuuruusluokkasi luulisi jo toimittajaa kiinnostavan, joten kannattanee kysyä. Kuvittelisin, että jotain tyyliin 20-30 €/m2 se hinta vois olla ja rahti päälle.

        Verrokkitietona voin kertoa, että (kysyin suoraan sahalta) Kyyjärven Sahan uunikuiva, päätypontattu lattialauta maksaisi 18€/m2 (mänty) ja 27€/m2 (koivu) rahti. Kyyjärveläisestä laadusta olen kuullut kehuja. Sieltä kuitenkin se rahti Helsinkiin (ja tilauksena siis se 30m2) olis ollu 140 €, joten se nostaa ainakin suhteessa hintaa liikaa. Minä siis hankkinen lautani jostain lähempää.

        Eiköhän Luvia Wood puutavaratalosta suoraan tiedustelemalla saisi tietoa toimituseristä ja hinnoista??


      • Bee
        Tapanila kirjoitti:

        No Sahakonttori ei sitten kertonut Luvian hintoja, kun ne ei kerran niin pientä erää toimita. Tuon sun suuuruusluokkasi luulisi jo toimittajaa kiinnostavan, joten kannattanee kysyä. Kuvittelisin, että jotain tyyliin 20-30 €/m2 se hinta vois olla ja rahti päälle.

        Verrokkitietona voin kertoa, että (kysyin suoraan sahalta) Kyyjärven Sahan uunikuiva, päätypontattu lattialauta maksaisi 18€/m2 (mänty) ja 27€/m2 (koivu) rahti. Kyyjärveläisestä laadusta olen kuullut kehuja. Sieltä kuitenkin se rahti Helsinkiin (ja tilauksena siis se 30m2) olis ollu 140 €, joten se nostaa ainakin suhteessa hintaa liikaa. Minä siis hankkinen lautani jostain lähempää.

        38,75 €/neliö, joten hintaa tulis lähes 5500 €. Ei mahdu budjettiin, joten hommataan jostain käsittelemätöntä lautaa ja öljyvahataan sitten itse. Homma on onneksi entuudestaan tuttua.


      • Tapanila
        Bee kirjoitti:

        38,75 €/neliö, joten hintaa tulis lähes 5500 €. Ei mahdu budjettiin, joten hommataan jostain käsittelemätöntä lautaa ja öljyvahataan sitten itse. Homma on onneksi entuudestaan tuttua.

        No eipä harmita enää, ettei Luvia toimita pikkueriä :) Kiitos tiedosta, Bee.
        Uunikuivaa puuvalmista saa tuohon verrattuna puoleen hintaan, joten jää siinä rahaa vahaan ja vielä vaikka itselle palkanmaksuunkin, jos siltä tuntuu. Minä kyllä vannon pintakäsittelyssä lakan ja maalin nimeen, mutta kukin toki oman makunsa mukaan.


      • Luviwood

        Luvialta ei pieniä määriä, Tehdas vastaa: Meidän toimintamme perustuu pintakäsiteltyihin tuotteisiin, joita toimitamme vaikka 0,01 m2. Valitan, ettemme pystyneet tässä Teitä auttamaan.


      • LuviaWood
        Tapanila kirjoitti:

        No eipä harmita enää, ettei Luvia toimita pikkueriä :) Kiitos tiedosta, Bee.
        Uunikuivaa puuvalmista saa tuohon verrattuna puoleen hintaan, joten jää siinä rahaa vahaan ja vielä vaikka itselle palkanmaksuunkin, jos siltä tuntuu. Minä kyllä vannon pintakäsittelyssä lakan ja maalin nimeen, mutta kukin toki oman makunsa mukaan.

        Luvia toimittaa pieniäkin eriä, mutta pintakäsiteltynä. Hinnassa on eroa, onko se pintakäsiteltyä vai ei. Pintakäsittely meillä käsittää kappaleen hionnan, puhdistuksen, sävyttämisen ja pinnalle värittömän öljyvahan. Eli rahoille saa todella paljon vastinetta. Itse joskus lattioita hinkanneena sanoisin, että tuotteemme on halpa, mutta saa olla toista mieltä. Ja mitä tulee Osmo Colorin ominaisuuksiin: Jos Osmoon tulee naarmu esim koiran kynnestä, öljyvaha antaa myöten ja pinta ei ole rikki, kuten taas lakka murtuu ja lika oääsee puuainekseen. Mutta kukin toki oman makunsa mukaan.


    • LuviaWood

      Tervehdys! Voin lähettää sinulle kuvia valmiista projekteista ja mallikappaleitakin. Innossa (viljamakasiinista kodiksi) on tekemämme lattiat ja katot, sama materiaali. Kaikki asiakkaamme ovat oleet olleet toimituksiimme tyytyväisiä ja kerran olemme joutuneet lähettämään viisi lautaa kuljetuksessa kolhiintuneiden tilalle. Terveisin Henri H. , lattiakauppias

    • koivulattia tulossa

      Terve

      voitko kertoa kokemuksia / vinkkejä öljyvahatusta koivusta. mikä vaha?, sävytittekö?
      miten levitys / kiilloitus. Itsellä alkaa koivulattian asennus parin viikon päästä.

      voit laittaa suoraan vaikka omaan postiini ja jos annat numeron voin vaikka soitella sinulle

    • corall

      Luviawoodin laadunvalvonta ja/tai laatu vahatuissa tuotteissa vaihtelee todella paljon. Tein katon 145 mm leveästä kuusilaudasta ja petyin lopputulokseen. Osa laudoista on ruskeita, osa kuivaa lahoa ja osa muuten vain rikki. Lattian tein vahatusta mäntylaudasta. Ensimmäinen erä oli ok mutta seuraavasta erästä oli lähes puolet sutta, reikiä, koroja, lohkeamisia ym vikoja.

      Periaatteessa Luvian vahatut totteet ovat ok mutta laatu on surullisen huonoa.

    • tyytyväinen asiakas

      Kuusi vuotta on huono kello jo kalkattanut

      • Saako mitä tarjotaan

        Tämä on vanha viestiketju mutta kommentoin kuitenkin.

        Sain tarjouksen Luviawoodista sisäpaneeleille usean yhteydenoton ja puhelinsoiton jälkeen.
        Hyväksyin tarjouksen ja soittelin niiden tarkempaa toimitusaikaa.
        Viiden eri puhelinsoiton jälkeen sain tarjouksen tehneen henkilön soiton jossa hän kertoi että toimitusaika olisikin hieman pitempi.
        Samalla hän myös sanoi että on pieni ongelma koska tarjottavaa tuotetta ei ole riittävästi. Tarjottuun määrään nähden sitä olikin vain muutama neliö.
        Tilalle tarjosi kaksi kertaa kalliimpaa paneelia, joka ei olisi sopinut käyttökohteeseen.

        Myyjä kertoi että yleensä vasta ennen lähetystä tarkistetaan että mitä tuotetta on jäljellä ja minkä verran.
        Eli voidaan tarjota mitä tahansa jotta saadaan asiakas kiinni ja vasra sitten selvitetään varaston tilanne.

        No, eihän tuommoisen myyjän kanssa voi tehdä kauppaa.
        Omalla kohdallani saareen rakentaminen vaatii luotettavan toimittajan mm. jatkokuljetusten, proomun ja apumiesten varaamisen takia.

        Eli, olkaa tarkkana kyseisen toimittajan kanssa.


      • sekundaa

        Nyt muutama vuosi vahatun lattian ja kuusipaneelikaton asennuksen jälkeen Luviawoodin laatua voi arvioida paremmin. Lattiassa eniten kiusaa se, että laudat ovat eri levyisiä. Ilmeisesti on ajettu höylän läpi puolikuivana. Saumakohdissa on siis jopa 3 mm rakoja pelkästään leveysvaihtelun takia. Useat laudat ovat päistä mitaten erilevyisiä, leveä pää on kai ollut kuiva ja kapea pää kostea höylään mennessä.
        Kestävyydeltään ja ulkonäöltään lattia on hyvä, käsittelin sen värittömällä Osmocolorilla heti asennuksen jälkeen.
        Katto on surullisen näköinen koska osa paneeleistä on ruskeita. Pitäisi ehkä käsitellä peittomaalilla.
        Aikanaan Luviawoodin mies sanoi kattopaneeleista että "pitää ostaa paneelia niin paljon että voi laittaa huonot saunapuiksi". Nokkela oivallus.


    • Juba

      Meille tuli 145 mm lattialaudat. Pontti on höylätty löysäksi ja narisee. Väittivät, että on ihan speksin mukainen. En suosittele, paremman saa kun hankkii käsittelemättömät laudat ja vahaa itse. Tää on ilmainen mainos kun eivät kerran myöntäneet virhettä

    • Anonyymi

      Paska firma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe