Miksi välittäjät suostuu siihen, että 30% palkasta on kilometrikorvauksia?

??????

Miksi kiinteistönvälittäjät/myyntiedustjat suostuvat siihen, että 30% palkasta on kilometrikorvauksia? Paitsi veronkiertoa, niin siinähän menettää omia etujaan mm. eläkettä kertyy vähemmän, lomarahat pienemmät jne. Ja kilometreistä riippuen käteenjääväkin osa voi olla huomattavasti pienempi, kuin oikein menetellessä. Välittäjät, miksi siis suostutte tällaiseen järjestelyyn?

29

12024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä

rahaa näin enemmän nyt, kukas siitä eläkkeestä välittää, voihan olla ettei sinne asti edes pääse.

• ?????

Siis saako tosiaan rahaa enemmän käteen? Tuskin ihan jokatapauksessa... Kun kuitenkin tässä systeemissä kilometrikorvaukset, jotka kuuluisi maksaa palkan päälle, vähennetään siitä...

• Kirjanpitäjät
        ????? kirjoitti:

Siis saako tosiaan rahaa enemmän käteen? Tuskin ihan jokatapauksessa... Kun kuitenkin tässä systeemissä kilometrikorvaukset, jotka kuuluisi maksaa palkan päälle, vähennetään siitä...

Kilometrikorvaukset kuuluu palkan päälle, ovathan ne työnteosta aiheutuneita kustannuksia joilla ei ole mitään tekemistä palkan kanssa!!

• Ex Habitalainen

Tämä EX Habitalainen A-Talkissa puhui ihan potaskaa. Olin 5vuotta Habitalla. Nykyjään Huoneistoketjulla. Meille sanottiin AINA että kilsakorvaukset km-päiväkirjaa vastaan ja niitä maksetaan MAX 30% palkasta. Tällä ehkäistäisiin sitä ettei mene samaan kuin reppureilla että nostetaan tyyliin pelkkiä kilometrikorvauksia.

Ettekö pahvit ymmärrä että kiinteistönvälityksessä VAIN 10-20% TIENAA NIIN PALJON ETTÄ 30% KM OSUUS EI "TÄYTY"!! Tyyppi jonka provikka on 2000eur voi huoleti nostaa 30% verottomana mutta taas tyyppi jonka brutto on 10.000 ei näin voikkaan tehdä.

Tämä A-Talkin blondi..mikä Vuokko ex habitalainen olikaan sattu vain olemaan huippumyyjä ja aasi yhtäaikaa. Hän ei ymmärtänyt että 30% on maksimiarvo. Kysyin asiaa usealta ex työkaveriltani ja kaikki oli samalla linjalla etteivät ole asiaa blondin tavoin koskaan käsittäneet

• alalla 90-luvulla

Se, että tuo 30 % on maksimiarvo, on myös laitonta. Siinähän voi käydä niin, että työntekijä joutuu kustantamaan työajonsa omasta pusssistaan, joka ei tosin työlainsäädännön mukaan ole oikein. Verottajallahan ei varmaan ole mitään sitä vastaan.

Ainakin 90-luvulla useissa firmoissa toimittiin juuri niin kuin "blondi" TV:ssä kertoi eli että km-korvaukset olivat aina tasan 30 %.

• Jokke

...hyvin vaihdettu eli Habitasta Huoneistoketjuun. Sama politiikka kilometreissä.

• viime vuonna

Aloittavan työntekijän ns. takuupalkka 500€ on 100% kilometrikorvauksia.

• Asunnon ostaja

Kaikkia nykyisiä ja ex-Habitalaisia voi odottaa yhteydenotto verottajalta.

Huoneistokeskus ja kiinteistövälittäjä liitto ovat olleet yhteydessä verottajaan mätämunien poistamiseksi kiinteistö-alalta.

Kannattaa alkaa säästämään - kohta voi tulla kovat lisäverot...

• Ei mene läpi

joissa oli kaikissa maksettu suoraan 30% palkasta kilometrikorvauksina.

Siis eri henkilöiden palkkakuitteja Habitasta ja kaikissa kilometrikorvausten osuus oli tasan 30%.

Kertoo järjestelmällisestä toiminnasta.

Kaikki työntekijät eivät voi ajaa kuukaudessa juuri tasan 30% palkasta sopivan määrän kilometrejä.

Suurin potti ole 6000 euroa kilometrikorvauksia kuukaudessa..heh heh..aika rekkamiehiä...

Mahtaa verottajaa naurattaa, kun alkaa tutkimaan asiaa tarkemmin.

• alalla 90-luvulla
        viime vuonna kirjoitti:

Aloittavan työntekijän ns. takuupalkka 500€ on 100% kilometrikorvauksia.

500 euron kilometrikorvaukset eivät voi olla mikään "takuupalkka". Kulukorvauksia mitä kulukorvauksia joko aiheellisia tai perusteettomia.

• Miksi?
        alalla 90-luvulla kirjoitti:

500 euron kilometrikorvaukset eivät voi olla mikään "takuupalkka". Kulukorvauksia mitä kulukorvauksia joko aiheellisia tai perusteettomia.

maksaa aloittavan työntekijän takuupalkka kilometrikorvauksina?

• näköjään
        Ei mene läpi kirjoitti:

joissa oli kaikissa maksettu suoraan 30% palkasta kilometrikorvauksina.

Siis eri henkilöiden palkkakuitteja Habitasta ja kaikissa kilometrikorvausten osuus oli tasan 30%.

Kertoo järjestelmällisestä toiminnasta.

Kaikki työntekijät eivät voi ajaa kuukaudessa juuri tasan 30% palkasta sopivan määrän kilometrejä.

Suurin potti ole 6000 euroa kilometrikorvauksia kuukaudessa..heh heh..aika rekkamiehiä...

Mahtaa verottajaa naurattaa, kun alkaa tutkimaan asiaa tarkemmin.

aikoo kaataa habitan

• turha selitellä

ohjelmassa näytetyille henkilöille automaattisesti sentilleen 30 prosenttia palkasta kilometrikorvauksina

turha selitellä kun on löysät housuissa

• Kapo
        näköjään kirjoitti:

aikoo kaataa habitan

ei Yle mitään kaada - eiköhän Habitan omistajat ja johto ole aiheuttaneet itse ongelmansa!

• Godzilla
        Kapo kirjoitti:

ei Yle mitään kaada - eiköhän Habitan omistajat ja johto ole aiheuttaneet itse ongelmansa!

Jos väitteet pitää paikkansa,
        Jokainen voi laskea paljonko veroja ja työnantajamaksuja on kierretty kun 30% työntekijöiden palkoista maksetaan verottomina kilometrikorvausina.

Kyllä rehellisiä kiinteistön välittäjiä ottaa päähän moinen toiminta.

• Myyntitykki Hki

olisko niin...

• LKV PRO

Elämä on täynnä valintoja, mikäli työnantaja vaatii niin vaihda työpaikka, koska asia kaatuu aina kuitenkin myös työntekijän ongelmaksi.

Vaikka tilanne voi olla vaikea niin oikeamielisyys voitta niin uskomattomalta kuin se kuulostaa. Itse minulle on useinkin tarjottu laittomia sopimuksia, selvästi vääriä toimintatapoja ja ainakin tähän asti olen pystynyt valitsemaan oikein joko uusi sopimusehdotus, työpaikan vaihto. Sen jälkeen olen kyllä tiiviisti seurannut "huijaus" yritystä ja kaksi niistä onkin sitten mennyt konkurssiin ja tietojeni mukaan myös rikosoikeudellisia seuraamuksia on tulossa

• Alaa harkitseva
        LKV PRO kirjoitti:

Elämä on täynnä valintoja, mikäli työnantaja vaatii niin vaihda työpaikka, koska asia kaatuu aina kuitenkin myös työntekijän ongelmaksi.

Vaikka tilanne voi olla vaikea niin oikeamielisyys voitta niin uskomattomalta kuin se kuulostaa. Itse minulle on useinkin tarjottu laittomia sopimuksia, selvästi vääriä toimintatapoja ja ainakin tähän asti olen pystynyt valitsemaan oikein joko uusi sopimusehdotus, työpaikan vaihto. Sen jälkeen olen kyllä tiiviisti seurannut "huijaus" yritystä ja kaksi niistä onkin sitten mennyt konkurssiin ja tietojeni mukaan myös rikosoikeudellisia seuraamuksia on tulossa

asiantuntijana, miten käy Habitalle? Meneekö nurin?

• LKV PRO
        Alaa harkitseva kirjoitti:

asiantuntijana, miten käy Habitalle? Meneekö nurin?

Todennäköistä on että suunnitelmallinen veronkierto(kansanomainen termi) johtaa suuriin korvausvaatimuksiin, pitkää oikeusprosessiin ja mahdollisesti jopa ehdolliseen tai ehdottomaan vankeustuomioon. Eräs yhtiö jota olen seurannut ja joka teki samanlaista suunnitelmallisuutta "rikollista" toimintaa joutui konkurssiin 4 vuoden sisällä siitä kun tutkimukset alkoivat. Talousrikosten käsittely ei tietojeni mukaan ole siitä hidastunut tai nopeutunut. He ovat ilmeisesti hyvinkin suunnitelmallisesti kiertäneet veroja ja sen tutkiminen vie aikaa, sillä tutkijat haluvat selville kaiken mahdollisen liittyen asiaan.
        Lisäksi hyvät välittäjät ovat jo varmaankin katselemassa uusia työpaikkoja joten yhtiön tuloksen tekeminen laskee myös nopeasti. Liiketoimintaa yritys ei voi tehdä muuta kuin oikein, oikotietä ei ole !

• Alaa harkitseva
        LKV PRO kirjoitti:

Todennäköistä on että suunnitelmallinen veronkierto(kansanomainen termi) johtaa suuriin korvausvaatimuksiin, pitkää oikeusprosessiin ja mahdollisesti jopa ehdolliseen tai ehdottomaan vankeustuomioon. Eräs yhtiö jota olen seurannut ja joka teki samanlaista suunnitelmallisuutta "rikollista" toimintaa joutui konkurssiin 4 vuoden sisällä siitä kun tutkimukset alkoivat. Talousrikosten käsittely ei tietojeni mukaan ole siitä hidastunut tai nopeutunut. He ovat ilmeisesti hyvinkin suunnitelmallisesti kiertäneet veroja ja sen tutkiminen vie aikaa, sillä tutkijat haluvat selville kaiken mahdollisen liittyen asiaan.
        Lisäksi hyvät välittäjät ovat jo varmaankin katselemassa uusia työpaikkoja joten yhtiön tuloksen tekeminen laskee myös nopeasti. Liiketoimintaa yritys ei voi tehdä muuta kuin oikein, oikotietä ei ole !

En ota yhteyttä työnhaku merkeissä Habitaan.

• kiinteistövälittäjät

Huoneistokeskuksella on työsuhdeautot joten he eivät ainakaan kierrä varoja kilometrikorvauksilla.

• LKV PRO

Toivottavasti ei, Huoneistokeskus voi tehdä asian tässä asiassa oikein, mikään itsestään selvyysei kuitenkaan ole se etteikö veronkiertoa tai muuta vastaavaa esiinny. Iso tai pieni yritys sinänsä ei ratkaise asiaa, vaan oikea toimintatapa. Huoneistokeskuksessa henkilökunta on kuitenkin vaihtunut vuosittain n. 20-30 % joten ei sielläkään yritystoiminta ihan hyvin toimi.

• Espoolainen .
        LKV PRO kirjoitti:

Toivottavasti ei, Huoneistokeskus voi tehdä asian tässä asiassa oikein, mikään itsestään selvyysei kuitenkaan ole se etteikö veronkiertoa tai muuta vastaavaa esiinny. Iso tai pieni yritys sinänsä ei ratkaise asiaa, vaan oikea toimintatapa. Huoneistokeskuksessa henkilökunta on kuitenkin vaihtunut vuosittain n. 20-30 % joten ei sielläkään yritystoiminta ihan hyvin toimi.

Kerro sitten mikä on sitten hyvä kiinteistönvälitys yritys. Olen laittamassa omaa asuntoa myyntiin ja harkitsen välittäjää tai omaa myyntiä. En kyllä aio antaa epäluotettavalla taholle missään nimessä.

• LKV PRO
        Espoolainen . kirjoitti:

Kerro sitten mikä on sitten hyvä kiinteistönvälitys yritys. Olen laittamassa omaa asuntoa myyntiin ja harkitsen välittäjää tai omaa myyntiä. En kyllä aio antaa epäluotettavalla taholle missään nimessä.

Hyvä ammattilainen, valitse seuraavasti kysy neuvoa niiltä jotka usein käyttävät kiinteistönvälittäjien palvelua, käy katsomassa esittelyjä niin myös huomaat eron tarkista montako henkilöllä on myynnissä ja miten ilmoitustekstit, esittelyt ja asiakaspalvelu on mielstäsi toteutettu, käytä samaa välittäjää jonka kanssa asiat ovat sujuneet. Välitse ennenkaikkea välittäjä älä pelkästään yritystä.

• Just näin!
        LKV PRO kirjoitti:

Hyvä ammattilainen, valitse seuraavasti kysy neuvoa niiltä jotka usein käyttävät kiinteistönvälittäjien palvelua, käy katsomassa esittelyjä niin myös huomaat eron tarkista montako henkilöllä on myynnissä ja miten ilmoitustekstit, esittelyt ja asiakaspalvelu on mielstäsi toteutettu, käytä samaa välittäjää jonka kanssa asiat ovat sujuneet. Välitse ennenkaikkea välittäjä älä pelkästään yritystä.

sanoit hienosti - "valitse henkilö". Asiahan on niin, etteivät firmat niitä kämppiä myy, vaan hyvät ja ahkerat persoonat. Näytöillä kannattaa käydä ihan testimielessä ostajana, siellä näet oikean myyjän ja erotat pelkän esitteenjako tolpan. Me valkattiin rouvan kanssa asunnollemme myyjä juuri näin ja molemmat oltiin tyytyväisiä työn tuloksiin.

• Just

on kyseessä.Paljon on keskustelua aiheesta, mutta mitä tulee tapahtumaan vai tapahtuuko yhtään mitään?

• Se on warma

eilen tv uutisissa kerrottiin raksamiesten saamista hurjista mätkyistä. Ovat nostaneet ilman perustetta päivärahoja (siis verottomia korvauksia, kuten kilometritkin). Telkussa naamansa näyttänyt rakennusmies oli saanut 30.000 euron jälkiverot, maksupäivä heti! Kyllä tässä aika isosta asiasta on kyse. Jos habitalla on esim 200 myyntimiestä, niin kyllä siellä viimeistään vuoden kuluttua vitutus on melkoinen kun posti tuo useamman kymppitonnin mätkylappuja. Habita yhtiöstä nyt puhumattakaan, persiillehän se menee.

• Veronsa maksava välittäjä j...

Yrittäjänkin näkökulmasta: Jos tähän ei puututa, niin johan on kumma! Siinä tapauksessa me kaikki veronsa ja työnantajasuorituksensa tunnollisesti maksaneet kiinteistövälittäjä-yrittäjät nousemme barrikaadeille vaatimaan veronalennusta ja palautuksia maksuistamme. Kyllä nämä huijarit ovat saaneet niin valtavat summat ansaitsematonta rahallista kilpailuetua, että ihan itkettää. Tiedoksi vain, että työntekijöistäni osa on kertonut heille tarjotun samaa systeemiä myös muualla eli taitaa olla isoilla ketjuilla - ja pienemmilläkin ihan maan tapa. Voi pojat, sanon minä, kun näistä mätkyt ja sanktiot paukahtaa, kyllä siinä menee molella budjetit uusiksi. Kyllä työntekijänkin pitäis tajuta, että tuollainen homma on lyhytnäköistä hulluutta. Muuten takuupalkka on takuupalkka ja palkasta menee vero. Kilometrikorvaukset maksetaan toteutuneiden ajokilometrien mukaan ja on siis verotonta (ajopäiväkirja).

• Lopen kyllästynyt

Aivan niin!

Olen juuri vaihtamassa alaa oltuani 1v 5kk kiinteistövälitys alalla.
        Kun viimein pahvi pääni on tajunnut kuinka älytöntä onkaan tehdä töitä pelkällä provikalla ja sitten vielä kilometrit vähennetään palkan päältä josta vasta sitten menee vero.
        Kaiken lisäksi jos et saa mitään myytyä kuukauden aikan niin et myöskään nosta kilometrikorvauksia. Ihan älytöntä.

Onneksi edes nyt olen tajunnut kuinka vedetään huulesta tyhmiä joihin minäkin olen lukeutunut.
        Ajatelkaa!! Nyt kun asuntokauppa on aivan jumissa ja ajelet hulluna kuusi seitsemän päivää viikossa sinne sun tänne ja välttämättä et saa edes tiliä. HUH HUH!!Kilometreja kasaantuu ja et edes saa niitä nostaa kuinehkä seuraavassa kuussa jos silloinkaan saat myytyä mitään.

Kyllä tuohon olisi PAKKO saada pian muutos!!

Pomokin kuiskailee, että kun saat tehtyä hyvin tulosta niin kannattaa laittaa vähän reilummin kilometrejakin.
        Voi Hitto! Hemmetti! Kyllä kilometrikorvaus joka paikassa muualla tulee palkan päälle.
        Muka on sitten verotettava tulo pienempi. No on kait mutta todellakin vaikuttaa eläkkeeseen Ym.Ja firma hyötyy!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3928
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1879
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1334
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1276
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1146
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1011
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      921
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      331
      884
    9. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      872
    10. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      871
    Aihe