Minne heinä-elokuussa

rantaloma ja aktiiviloma

Minne suuntaisit heinä-elokuussa jos haluat välttää sadekautta & nauttia rantalomasta mutta nähdä ja kokea muutakin (=luontoelämyksiä)?

(Poissuljetaan Brasilian osalta Rio, se on jo nähty.)

2

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silloin

      Talvihan siella silloin on. Ehka jossain Venezuelassa tai Kolumbiassa on lamminta. Ja Brasiliassa. Mutta se rantakausi taitaa olla yleensa meidan talvikuukausiemme aikana. Itse en rannalle mene! Argentiina ja Andien maat ovat "kylmia", eika ne mitaan rantalomamaita olekaan. Ja miksi tuhlata vahat lomansa menemalla Etela-Amerikkaan asti rannalle lohoamaan Suomen kesan aikana...tyydy vaan niihin luontoelamyksiin. Lamminta vaatetta paalle ja vuorille. Taikka viidakkoon.

      Amazonilla on kaksi saakautta: sadekausi ja kaatosadekausi. Mainitsemanasi aikana on sadekausi, riippuu ehka vahan alueesta. Andeilla on mainitsemanasi aikana kuiva kausi. Ecuador, Peru, Bolivia. Kaikista noista kolmesta loytyy myos Amazonin viidakko. Bolivia halvin, Ecuador kallein, nain ainakin omatoimimatkailijan budjetille.

    • Hepsantuu

      Venezuelan ja Kolumbian rannikko! Mutta ei heinäkussa, silloin vielä sataa. Elokuu on hieno matkustuskuukausi: on lämmintä ja luonto kukoistaa sadekauden jälkeen.

      Itse olin juuri Kolumbiassa Tayronan kansallispuistossa. Ainutlaatuinen kohde koko maailmassa: paratiisirannoilla oli vain kourallinen turisteja. Muualla maailmassa yhtä kauniit rannat ovat täynnä hotelleja ja ihmisiä.

      Tayronan on noin kuuden tunnin päästä Cartagenan kaupungista, joka on koko Kolumbian näyteikkuna maailmaan. Kaupungin rannat (perusrannat) ja kolonialinen keskusta ovat maan ykköskohde. Santa Marta on Tayronan ja Cartagenan välissä oleva kaupunki, jonka läheltä löytyy mm. Símon Bolivarin kuolintalo ja Gabriel Garcia Marquezin koti. Rannikolla sijaitsevat saaret ovat suositut retkikohde, mm. "superlinda":ksi kehuttu Playa Blanca. Majoitus rannalla on vaatimatonta. Myös Tayronassa turismi-infraktuuri on minimaalista, mutta valinnanvaraa majoityksessa löytyy enemmän.

      Ja jos jaksamista riittää Santa Martasta voi patikoida La Ciudad Perdidaan, joka on Kolumbian Machu Picchu. Kuusi päivää kestäneen patikan tehneet kehuvat matkaa läpi metsien ja vuorien elämykseksi rankoista olosuhteista huolimatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe