viikko takana

jakke

viikko takana uudella zafiralla ja etenkin 1,8:n pirteyteen olen positiivisesti yllättynyt. Muutenkin ollut varsin mukava. Ainut miinus, jonka tosin tiedostin jo etukäteen on yhtenä palana liikkuva takapenkki, koska lasten istuimen kiinni ollessa ei kyllä kolmatta penkkiriviä avata/ sinne kivuta. nyyh!

15

3040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ***

      Terve

      Pähkäilin itse juuri tuota lasten turvaistuinta Zafiraan. Koeajossa kun selkä menosuuntaan säädetty turvaistuin vei sen verran paljon tilaa, ettei eteen enää meinannut mahtua. Onko tuohon Zafiraan jotain alle 15-kiloisille paremmin sopivia istuimia?

      • jakke

        taitaa olla tuo aktan istuimia. vänkärin penkin takana ja kyllä varsin hyvin mahtuu vielä tällainen 180 senttinen istumaan edessä. tosin turvaistuin on aika pystyssä, jolloin se ei vie niin paljon tilaa.


    • 1.8

      Olikos sulla kokemusta tuosta vanhasta 1.8 koneesta, että onko siihen verrattuna jotain muutosta havaittavissa uuden moottorin käytöksessä?

      Suositellaankos sille uudelle muuten 95 vai 98 oktaanista?

      • jakke

        ajanut en ole vanhalla 1.8 (zafiralla) tutun vectralla kylläkin. Myös entinen autoni oli nissanin 1.8 koneella. Kaikkiin noihin verrattuna uusi kone tuntuisi olevan vääntävämpi, vaikka eihän tuo 175nm vielä mitään diisseli hirmujen rinnalla ole. Vaihtamisen tarve väheni auton vaihdon myötä kyllä taajama-ajossa selvästi.
        suositellaan 95 ja muuta en siihen aijo työntää.


      • hyvä porvari

        Meillä kokemusta myös edellisestä 1.8 Zafirasta. Oltiin todella tyytyväisiä, auto oli huoleton ja kulki hyvin. Ajoimme sillä 70000km ja vaihdoimme uuteen. Uusi on kuitenkin kuin eri auto. Se on henkilöautomaisempi. Matalan tuntuinen, vaikka on hiukan korkeampi kuin vanha. Moottori on jopa "pelottavan" tehokas. Tilaa on tullut lisää jne. Eli varmasti saamme taas hyviä kilometrejä ajella.


    • Radiomann

      Uusi 1,8 Zafira tuli sitten eilen. Päällimmäinen vaikutelma: tilaa ruhtinaallisesti edessä ja takana, kiva katsella ylempää muuta liikennettä ja erityisen vakaa kulku sulalla tiellä ja jopa eilisessä sohjossa. Vääntöä riittää, ylämäet eivät tunnu missään, mutta liikkeelle lähtiessä joskus tulee painettua liikaa kaasua, opettelukysymys. Vilkku- ja pyyhkijäviiksien toiminta mutkikasta, ensikertalainen on ihmeissään. Ulkomittojen arviointi vaikeaa, mitenkähän tällä peruuttelee perävaunua? Penkit paljon paremmat kuin ensituntumalla, itse asiassa aika hyvät vaikka onkin vaan Enjoy-malliset ristiselän säädöllä. Tuulilasin raapiminen aamulla kävi työstä, katolta en lumia viitsinyt harjata. Hyvältä vaikuttaa.

    • ääntely

      Uusimmassa TM:ssä kommentoitiin uuden 140 heppaisen 1.8 moottorin ääntelyä hieman karkeaksi. Ainakin Astrassa.

      Itse en ole uutta konetta koeajellut, mutta vaikuttaisi oivalta vaihtoehdolta uuden auton nokalle.

      Mitäs mieltä olette? Onko kokemusta karkeasta ääntelystä?

      • ääntele karkeasti?

        Ainakin vuosituhannen vaihteesta oleva astrag 1.6 moottori ropsuttanut aina kuin dieseli. Siis verrattuna esim. japseihin, jotka käy kuin pehmeästi kuin sametti. Aluksi ihmetytti moottorin karkea ääni verrattuna edelliseen Nissaniin, mutta kyllä tuohon tottuu.


      • on-off kaasu

        Kun tuossa 1.8 taitaa olla edelleen se on-off kaasu. Kun lisää kaasua vähän, nytkähtää heti. Kun vähän höllää, jarruttaa moottorilla voimakkaasti heti. Meno on nykivää. Liekö ominaisuus, koska ei kai tuollaista ohjelmabugia voisi jäädä myytäviin autoihin vaan päivitettäisiin heti jos osaisivat korjata.


      • mun autossa
        on-off kaasu kirjoitti:

        Kun tuossa 1.8 taitaa olla edelleen se on-off kaasu. Kun lisää kaasua vähän, nytkähtää heti. Kun vähän höllää, jarruttaa moottorilla voimakkaasti heti. Meno on nykivää. Liekö ominaisuus, koska ei kai tuollaista ohjelmabugia voisi jäädä myytäviin autoihin vaan päivitettäisiin heti jos osaisivat korjata.

        Mulla on nyt takana pari viikkoa/2 tkm uudella 1,8 peltikattoisella Cosmolla. Mitään on/off -kaasua ei mun autossa ole, vaan liikkeellelähdötkin hoituvat pehmeäasti ilman sitä nyökkäystä, joka oli vanhan zaffeni tyyppiominaisuus.
        Käyntiääni on uudessa sisätiloihin ihan miellyttävä,mutta ulos vähän karkeampi kuin vanhassa, joka oli myös ulospäin tosi hiljainen. Syynä lienee, että uudesta puuttuu konepellin alta äänenvaimennushuopa, joka vanhan 1,8:n pellin alta löytyi. Minua tämä ei kyllä mitenkään häiritse.
        Muutenkin laatu vaikuttaisi parantuneen, minkäänlaisia sähkömurheita tai muita ei ole ollut. Vanhaan 99 Zaffeeni oli jo tässä vaiheessa vaihdettu syyläri ja korjailtu sähköikkunoita...

        Ajettavuus on henkilöautomaisempi kuin vanhassa ja mukavan tanakka. Cosmon penkit ovat kiitettävät,mutta rengasmelua tulee vähän enemmän kuin massatussa vanhassani. Täytyypä teettää eristysmassaus. Tyytyväinen olen valintaan.


      • Astra H kuski
        mun autossa kirjoitti:

        Mulla on nyt takana pari viikkoa/2 tkm uudella 1,8 peltikattoisella Cosmolla. Mitään on/off -kaasua ei mun autossa ole, vaan liikkeellelähdötkin hoituvat pehmeäasti ilman sitä nyökkäystä, joka oli vanhan zaffeni tyyppiominaisuus.
        Käyntiääni on uudessa sisätiloihin ihan miellyttävä,mutta ulos vähän karkeampi kuin vanhassa, joka oli myös ulospäin tosi hiljainen. Syynä lienee, että uudesta puuttuu konepellin alta äänenvaimennushuopa, joka vanhan 1,8:n pellin alta löytyi. Minua tämä ei kyllä mitenkään häiritse.
        Muutenkin laatu vaikuttaisi parantuneen, minkäänlaisia sähkömurheita tai muita ei ole ollut. Vanhaan 99 Zaffeeni oli jo tässä vaiheessa vaihdettu syyläri ja korjailtu sähköikkunoita...

        Ajettavuus on henkilöautomaisempi kuin vanhassa ja mukavan tanakka. Cosmon penkit ovat kiitettävät,mutta rengasmelua tulee vähän enemmän kuin massatussa vanhassani. Täytyypä teettää eristysmassaus. Tyytyväinen olen valintaan.

        Kerro lisää millaisesta massauksesta on kyse ? Onko siitä kokemuksesi mukaan ollut apua ? Ja teitkö samalla myös koteloiden ruostesuojauksen ?


      • olisi...
        Astra H kuski kirjoitti:

        Kerro lisää millaisesta massauksesta on kyse ? Onko siitä kokemuksesi mukaan ollut apua ? Ja teitkö samalla myös koteloiden ruostesuojauksen ?

        ...Tectylin Noise stopping -käsittely,joka sisältänee uudet äänieristetyt lokarit massauksen lisäksi. En ole vielä tarkemmin asiasta kysellyt.

        Vanhassa Zafirassani oli nyrkkipajan tekemä alustan ja koteloiden käsittely paksulla massakerroksella, jonka koostumuksesta en tiedä (ei Tectyl eikä Dinitrol). Äänieristykseen sillä oli selkeä positiivinen vaikutus.


    • jartsa

      sama juttu meillä. muuten täysin perhe auto.

    • joo

      Takaistuimet saa esiin vetämällä keskisohvan etuistuimiin melkein kiinni (ei tarvitse taitaa kasaan). Turvaistuimen kanssa tämä onnistuu laittamalla turvaistuin apumiehen penkin taakse tai keskelle niin, että istuita saa hieman käännettyä kuskin penkin nojasta sivuun temppua tehdsessä. Kun takaistuimet otetaan esiin, ainoastaan tarvii apumiehenpenkki aivan eteen ja ehkä selkänojaa etuviistoon muutaman ranneliikkeen varran. Sitten keskisohva ihan eteen ja takapenkit esiin. Tämä ei kyllä onnistune, jos kuljettajan penkki on 190cm pituisen mukaan. Toimii kuitenkin, jos edessä istuu keskikokoisia tai hieman lyhyempiä. Riippuu tietenkin lastenistuimesta. Tosiaan takapenkin käytössä suurin ongelma on turvaistuin (takaperin oleva). Jos sitä ei halua irroittaa, joutuu hieman kikkailemaan etupenkin selkänojan kanssa, joka on helpompaa kuin painavan lastenistuimen irroitus turvavöistä.

      • tiedosta

        Uuden Zafiran hankinta mietinnässä. Oikeastaan tuo lastenistuinasia oli ainoa joka hieman arvelutti. Erinomainen kuvauksesi helpotti positiivisen päätöksentekoa. Kumma, että automyyjät eivät osaa asiaa noin esittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      551
      9153
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      165
      6274
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      378
      5326
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      72
      4811
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      100
      4421
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      166
      4093
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      206
      4027
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

      Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      104
      2124
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

      joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      114
      1558
    10. sä oot ehkä

      maailman omituisin tyyppi
      Ikävä
      53
      1096
    Aihe