Millainen on Rosella?

????

Olis kiva vähän tietää millanen laiva se on, kun lomalle olen lähdössä M/s Rosellan A4-hyttiin, kannelle 4. Ei se kai niin huono voi olla kun kaikki sanoo.?

10

7987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      Itse henkilökohtaisesti voin myöntää pitäväni Rosellasta. Itsellänikin on risteilymatka varattuna kyseessä olevalle alukselle. En tosin ole tehnyt koskaan risteilymatkaa Rosellalla Tallinnaan, joten esimerkiksi yön yli olevasta meiningistä en osaa sanoa, mutta laivan ollessa täyden puoleinen uskoisin sitä menoa kuitenkin löytyvän.

      Moni ajattelee Rosellasta kutakuinkin näin: vanha laiva, jossa sisustusta ei ole radikaalisti päivitetty enää aikoihin (poislukien myymälään ja pubiin tehdyt tilaratkaisut). Lautan koko on myös pieni, eli kaikki oleellinen buffetia lukuunottamatta risteilymatkustajaa ajatellen on samalla kannella ja laivalta puuttuu käsittääkseni Ala Carte -ravintola kokonaan. Mutta itse miellän tämän samaan kerrokseen sijoittumisen omalla tavallaan positiivisena, sillä aluksen kaikki palvelut ovat kompaktisti saatavilla. Laivan muut palveluthan ovat joskin tiivisti rakennettuna lähestulkoon samat kuin perinteisellä Viking Linen laivalla: kahvila, myymälä valikoimineen, pub, tanssiravintola ja niin edelleen. Toki minä myös muista laivoista pidän, matkoja olen tehnyt melko tasaisesti kaikilla Viking Linen ja kaikilla Siljan laivoilla.

      Olen käyttänyt viimeiset kerrat laivaa lähinnä reittimatkustukseen, johon se on edelleenkin mielestäni oikein hyvin soveltuva. Ja kokemuksiani kyseiseltä laivalta löytyy reiteiltä Naantali - Kapellskär, Turku - Tukholma (myös risteilyiltä), Turku - Kapellskär ja Helsinki - Tallinna (reittimatkoilta)

    • --------

      4. kannella erittäin ahtaat hyttikäytävät ja hytit. Olin kerran rosellalla, mutta en enää mene sille laivalle.

    • silläkin reissannut

      Ei se luksusta ole, mutta ainakin saat hyvää ja ystävällistä palvelua. Tallink laivoilla taas ei voida puhua asiakaspalvelusta lainkaan, kun sitä ei siellä ole.

    • Laiva on pieni ja ahdas, mutta silti ihan mukiinmenevä. Laivan henkilökunta on ystävällistä ja palvelu pelaa. Hytit ovat pienehköjä ja osin nuhraantuneita, mutta kukapa siellä aikaansa viettää!

      Olen käynyt Rosellalla muutaman kerran, meno on ihan samanlaista kuin muillakin laivoilla. Seuraavan reissun teen 6.4.

      • ????

        Kiitos oikein paljon asiallisista vastauksista :)
        18.6 sitten Päivä Tallinnassa risteilylle :):)


    • useasti ollut..

      Joskus tulin arkipäivänä Rosellalla Tallinnasta Helsinkiin ja koko laiva oli tyhjä kuin aavelaiva... Näin vain muutaman ihmisen passin tarkastuksessa...

      Joskus sitten taas viikonlopulla reittimatkalla laiva oli niin täynnä, että sisälämpötila ihmisistä selvästi lämpeni...

      Rosellassa matkustaa uskottomia ukkomiehiä, irstaita akkoja, herttaisia eläkeläisiä, venäläisiä, virolaisia, suomalaisia ja ties mistä... Rosella on täynnä mummoja, vaarallisia venäläisiä miehiä, työläisperheitä... mutta ei koskaan samaan aikaan.

      Siksi jokaiselle Rosella on eri laiva. Kaikki riippuu ajankohdasta, milloin siihen kuuluisaan purkkiin menee.

      Eikä tässä kirjoituksesta taida olla mitään järkeä, kunhan vain muuten höpöttelen :)

      Hyvää päivänjatkoa!

    • fwefwe

      Semmonen mitä 33 vuotiaalta voi odottaa...

      Kaikenkaikkiaan ankea. ei edes kunnon hissejä koko laivalla

    • Anonyymi

      Laiva soveltuu nostalgia matkustamiseen. Siinä voi miettiä maailman muutosta kun vajaa 40v sitten se oli uutta ja hienoa ihmisille.

    • Anonyymi

      Luksusta kultaa kimallusta shamppanja virtaa. Sviitit on puolen kannen kokoisia

    • Anonyymi

      Rosellalla puhutaan vain ruotsia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe