Onko kellään kokemusta FJR1300 asennetuista
muista perälaukuista kuin yamahan omasta 40 litraisesta. kuulemma maahantuojan mukaan tarvitsisi poistaa Yammun oma
perärauta ja asentaa perälaukun valmistajan oma takarautakehikko perälaukulle.
Onko näin sillä yammun oma perälaukku ei tarvii mitään ylimääräisiä lisävahvistuksia niin miksi muut laukunvalmistajat tarvitsee. IHME JA KUMMA
onko tää myyntikikka
FJR 1300 takalaukusta
19
9337
Vastaukset
- Jammu
Itselläni on Kappa K42. Se on ainakin hyvin matkassa pysynyt ja sopii mukavasti alkuperäisen telineen päälle. Takimmaista ruuvia varten piti porata reikä, nyt huomasin kuvasta että olisi voinut varmaan isomman aluslaatan laittaa alle. Kuvia osoitteissa http://www.netikka.net/kariv/FJR/peralaukku1.jpg ja http://www.netikka.net/kariv/FJR/peralaukku2.jpg
- hapsu 1
Itse pihistin emännän kätköistä muovisen leikkulaudan....tein siitä jammun tavaratelineen alle levyn, ja päälle toisen....ruuveilla puristin ne yhteen siten , että tavarateline jäi väliin ja päälimmiseen kiinitin givin asennuslevyn.....Tuli siististi, ei yhtään reikää pyörään ja givin iso laukku on seurannut mukana jo 20 t kilometriä......Ainoastaan suurimmat moitteet tuli emänältä.....
- ipe
Minulla oli vastaava viritys kuin nimimerkillä Jammu on. Yhdessä kovemmassa töyssyssä koko alkuperäinen teline hajosi ja laukku lensi ojaan. Telineessä oli vähän valuvikaa ja sen takia ei kestänyt. Nyt joudun kuitenkin hommaamaan Givin telineen alkuperäinen paloina eli suosittelen että hommaat heti kunnon telineen.
- Jammu
Tuo on pysynyt matkassa 50tkm kovissakin nopeuksissa ja baltian töyssyissä. Ja samaan telineeseenhän se alkuperäinenkin laukku kiinnittyy. Valuvika voi sitten olla vaikka siinä Givissäkin...
- Hyvin on kestänyt
Millaisia kuormia laukussasi kuljetit? Valmistajan sallimathan eivät mitään valtavia ole.
- ipe
Hyvin on kestänyt kirjoitti:
Millaisia kuormia laukussasi kuljetit? Valmistajan sallimathan eivät mitään valtavia ole.
vain takki ja kartta jotain muuta pientä tavaraa. Vauhtiakaan ei ollut kuin < 100 km/h. Syynä nimenomaa oli se, että alkuperäiseen telineeseen oli jäänyt valmistuksen aikana ilmeisesti ilmakupla.
- ipe
Jammu kirjoitti:
Tuo on pysynyt matkassa 50tkm kovissakin nopeuksissa ja baltian töyssyissä. Ja samaan telineeseenhän se alkuperäinenkin laukku kiinnittyy. Valuvika voi sitten olla vaikka siinä Givissäkin...
Olen nähnyt muillakin samanlaisen kiinnityksen ja ne ovat kestäneet, mutta kuten minun tapaukseni osoittaa, voi alkuperäinen teline hajota melko pienestäkin. Tarkoitukseni oli varoittaa, sillä mielestäni ei Givin teline ole niin kallis, että kannattaisi ottaa riski. Ja tuskin Givin telineessä valuvikaa on, se kun on tehty putkesta :)
- Jammu
ipe kirjoitti:
Olen nähnyt muillakin samanlaisen kiinnityksen ja ne ovat kestäneet, mutta kuten minun tapaukseni osoittaa, voi alkuperäinen teline hajota melko pienestäkin. Tarkoitukseni oli varoittaa, sillä mielestäni ei Givin teline ole niin kallis, että kannattaisi ottaa riski. Ja tuskin Givin telineessä valuvikaa on, se kun on tehty putkesta :)
No siinä laukussa... se lienee muovia:) Mutta laitapa vaikka kuva rikkoontuneesta telineestä niin voidaan asiaa arvioida paremmin!
- ipe
Jammu kirjoitti:
No siinä laukussa... se lienee muovia:) Mutta laitapa vaikka kuva rikkoontuneesta telineestä niin voidaan asiaa arvioida paremmin!
Minulla ei ole vielä kuvaa tuosta telineestä, mutta käyn joku päivä nappaamassa kuvat (pyörä vielä talvisäilytyksessä).
- ipe
ipe kirjoitti:
Minulla ei ole vielä kuvaa tuosta telineestä, mutta käyn joku päivä nappaamassa kuvat (pyörä vielä talvisäilytyksessä).
Eli tällaista jälkeä voi syntyä, kun laukun kiinnittää suoraan alkuperäiseen telineeseen
http://www.mp-foorumi.com/gallery/gallery.php?user=cbr1100xx97&gid=0 - Jammu
ipe kirjoitti:
Eli tällaista jälkeä voi syntyä, kun laukun kiinnittää suoraan alkuperäiseen telineeseen
http://www.mp-foorumi.com/gallery/gallery.php?user=cbr1100xx97&gid=0Tuolla alempana joku kirjoittikin sen, miten se alkuperäinen kestää. Eli pitänee laittaa holkkia väliin ja runkoon kiinni tuo Kappa.
- ipe
Jammu kirjoitti:
Tuolla alempana joku kirjoittikin sen, miten se alkuperäinen kestää. Eli pitänee laittaa holkkia väliin ja runkoon kiinni tuo Kappa.
Kannattaa kyllä varmistaa, vaikka luulisin sinun kiinnityksen kestävän, kun se on Baltian pomput kestänyt.
- Fjr
ipe kirjoitti:
http://www.mp-foorumi.com/gallery/gallery.php?user=cbr1100xx97&gid=0Paljonko alkuperäinen teline maksaa.
- Juuso
mulla giwin teline, ja siinä 52 litrainen laukku. On tukeva ja kyytiläisen hyvä pitää kiinni.
Alkuperäisissä telineissä ollut ongelmia, kiinnityksiä hajonnut ja laukkuja lentänyt katuun. Eikä ole mennnyt takuuseen.- At.
Kysyin takuusta,jos yhtäaikaa sivulaukut ja perä laukku ei takuu korvaa.Itse laitoin Givin 52 ja telineen.
- fjr
Jammun oman laukun alle tulee teline, mikä on pitkillä pulteilla ja holkeilla pyörän rungossa kiinni taakkatelineen päällä.
- Jammu
No niinpäs onkin kun tarkemmin esitettä katselin. Pitääpä holkittaa tuo Kappan teline samalla tavalla kiinni niin ei tarvitse murehtia!
- Apsku
Huomasin notta Hepco Beckerin takalaukku kiinnitetään heidän omalla kiinnitys järjestelmällä, joka näyttäisi olevan samantyyppinen kuin mitä Yamaha itse käyttää,
48-litrainen laukku ja takakiinnitysteline tarvikkeineen maksaa Saksassa 299.
Varmaankin sieltä löytää myös halvempia tarjouksia.- Jammu
Tuolla oli hyvä kuva niissä asennusohjeissa. Tietää mistä etsiä niitä kiinnityskohtia. Kiitos vinkistä, pian ei tarvitse enää jännittää kestääkö laukku kolme mäyräkoiraa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804