45.colt

jokohan sais asiallista vas...

Noniin. Laitan kysymyksen nyt tänne. Kiväärit ja patruunat palstalta ei tullut vastaukseksi muuta kuin vittuilua. Ilmeisesti eivät asiasta edes tiedä.
Eli minua kiinnostava kysymys(johon en ole netistä löytänyt vastausta) Mikä on colt 45 kaliiperi milleissä? Mulla on käsitys että se ois jotain 11x30? Mutta todellakin vaan käsitys. Keräilijät varmaan tiedätte mikä tuo ko. kaliiperi on milleissä? Jos joku voisi sen kertoa niin olisin kiitollinen. En kehtais aseliikkeessä tyhmyyttäni näyttää kun aikomuksena on ostaa winchester ko. kaliiperissa, eikä ole kuin haalea haju minkälainen patruuna siihen käy.(Tulisi metsästys käyttöön pääasiassa)

3

1572

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaliberi on .45 Colt.

Kyllä sillä paukkuja löytyy. Noin ulkomuistista heitän sen olevan 11.45 mm paikkeilla.
      Sinänsä hassua että wanhaan hywään aikaan ei ollut winsua kyseisessä kaliberissa vaan esim 44-40, joka oli myös revolverin paukku.
      Mysteeri miksei suosituinta revolveripatruunaa tehty karbiinina. Nykyään tehdään.

Jos ajattelet metsästää niin ehkä kannattaisi ottaa se oikea kaliberi jolla on kaadettu kaikkea mahdollista eli 45-70, se ei käy revolveriin mutta hirvellekin kyllä.
      Humppilan aseliikkeessä on oikein kivan näköinen vipulukko, tosin maksaakin aseen hinnan.

• Anonyymi

Koska alkuperäisessä 45lcssä oli niin pieni laippa ettei se ulostunut kivääristä riittävän varmasti.

• se on

.45 Colt =11.43 x 32.76mm tai 11.43 x 33mm (tarkkuudesta riippuen)
      jossain tunnetaan sama myös .45 Long Colt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      280
      1117
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      249
      920
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      900
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      98
      841
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      99
      789
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      73
      778
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      107
      659
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      566
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      541
    10. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      11
      440
    Aihe