Noniin. Laitan kysymyksen nyt tänne. Kiväärit ja patruunat palstalta ei tullut vastaukseksi muuta kuin vittuilua. Ilmeisesti eivät asiasta edes tiedä.
Eli minua kiinnostava kysymys(johon en ole netistä löytänyt vastausta) Mikä on colt 45 kaliiperi milleissä? Mulla on käsitys että se ois jotain 11x30? Mutta todellakin vaan käsitys. Keräilijät varmaan tiedätte mikä tuo ko. kaliiperi on milleissä? Jos joku voisi sen kertoa niin olisin kiitollinen. En kehtais aseliikkeessä tyhmyyttäni näyttää kun aikomuksena on ostaa winchester ko. kaliiperissa, eikä ole kuin haalea haju minkälainen patruuna siihen käy.(Tulisi metsästys käyttöön pääasiassa)
45.colt
3
1563
Vastaukset
- kaliberi on .45 Colt.
Kyllä sillä paukkuja löytyy. Noin ulkomuistista heitän sen olevan 11.45 mm paikkeilla.
Sinänsä hassua että wanhaan hywään aikaan ei ollut winsua kyseisessä kaliberissa vaan esim 44-40, joka oli myös revolverin paukku.
Mysteeri miksei suosituinta revolveripatruunaa tehty karbiinina. Nykyään tehdään.
Jos ajattelet metsästää niin ehkä kannattaisi ottaa se oikea kaliberi jolla on kaadettu kaikkea mahdollista eli 45-70, se ei käy revolveriin mutta hirvellekin kyllä.
Humppilan aseliikkeessä on oikein kivan näköinen vipulukko, tosin maksaakin aseen hinnan.- Anonyymi
Koska alkuperäisessä 45lcssä oli niin pieni laippa ettei se ulostunut kivääristä riittävän varmasti.
- se on
.45 Colt =11.43 x 32.76mm tai 11.43 x 33mm (tarkkuudesta riippuen)
jossain tunnetaan sama myös .45 Long Colt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411493
- 1221266
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261053Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313881- 99833
- 38732
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.59672Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644