(Älä lue eteenpäin, jos tyhmät kysymykset ja joutavanpäiväinen jaarittelu käy hermoon..)
Se ois nyt niinkuin siunaus saatu mieheltä moottoripyörän hankkimiseen..
Näin alustavan tutkiskelun jälkeen naisille sopivia kivoja "ekoja" pyöriä vaikuttas olevan tuo Hondan Shadow 600 tai Yamahan 535 Virago. Piikkiajat ajelin 125 VT:llä ja tykkäsin kuin hullu puurosta..
Olisko jollakulla jotain valaisevaa kommenttia tämän valinnan vaikeuden edessä? Tarkoitus ois katella jotain 90-luvun alkupuolen pyörää, ei siis mitään uutta.
Olenko kattonut vääriä ilmoituksia vai mikä, mutta näyttäs että Viragot ois halvempia kuin vastaavat Shadowit? Ja samaten Viragoilla näyttäs järestään olevan ajettu enemmän? parempi kyyti? ;) toisaalta taas Shadowin muut ominaisuudet (ulkonäkökin) iskee enemmän.
Ja sitten tämä kartaaniveto. Eikös se olisi kestävämpi? tartteeko sitä muuta kuin lisätä öljyä ;)? Kun taas ainakin piikillä meni yhdet ketjut hammasrattaat kesässä.. Mitkä muuten lienee Shadowin kilowatit? Testaisin mielelläni näitä vaihtoehtoja käytännössä, mutta kun yhtäkään ei ole testattavana.
tarkoitus olisi pyörällä ajella matkaa, biles aika vaisu täällä maalla, niin onkohan kovia kulutuseroja?
Voinen todeta, että valinnan vaikeuksia ei ole vain karamellikaupassa..
honda vt 600 vs. virago 535?
7
12042
Vastaukset
- xv-isäntä
535 Viragon halvempaan hintaan vaikuttaa varmaan aika paljon se, että niitä on niin älyttömästi myynnissä.
Vuoden -98 Shadown tiedot
39 hevosvoimaa / 29 kw ( 6 500 rpm),Vääntö 49 Nm / 3 500 rpm ,Kulutus 4-5 ltr/100 km,Huippunopeus 151 km /h Kiihtyvyys 0-100 km/h 6,4 s Paino 199 kg kuivana.
Shadown tehot näkyy vaihtelevan sen mukaan onko pyörä ollut 18 vuotiaalla, jolla ei saa vielä olla täysiä tehoja vai ei.
Kyllähän kardaani on huolettomampi, ei tarvi muuta kuin vaihtaa öljyt n. 80000 km:n välein. Lisätä ei tarvi, jos ei vuoda ja jos vuotaa, kannattaa kyllä korjata. Kardaanivetoinen pysyy myös puhtaampana, ei ketjurasva lentele pitkin vannetta ja selkää. Itse en enää ketjuvetoista laita.
Shadow on kyllä tyylikkäämpi ulkomuodoiltaan, vaikka Yamahan mies oonki. - entinen xv äijä
Osta samantien 750cc yammu niin on komiampi ja eikö se honda oo vesijäähytteinen ois yksi vika paikka vähemmän....vaikka ei kai niissä mitään vikoja välttämättä olekkaan!?
- Tuuli
Kävin koeistumassa 750 yamahaa, ja se oli melkoisen korkea! Ja jotensakin lyhyen/korkean näkönen. Pitkä ja matala ois cool ;)
Tiedättehän te, että naiselle ulkonäölläkin on merkitystä ;)
Kyllähän tää homma meinaa ton yamahan puolelle kääntyä, kun ei kuiten ole varaa laittaa uutta 750 shadowia, siinähän taitaa olla se kartaaniveto, liekö ollut jo monta vuotta muuten?
Toki jos yamahan laittaa, niin pakko ainakin valkata semmonen 34kw:n versio, vaikkei kiire olekaan..
Onhan tästä ihan selvästi tulossa ylivoimainen ongelma! Oisko tyly kun ajeliskin sit polkupyörällä, kun ei osaa päättää.. Nyt miehet saatte sanoa että: Ne NAISET! - xv isäntä
Tuuli kirjoitti:
Kävin koeistumassa 750 yamahaa, ja se oli melkoisen korkea! Ja jotensakin lyhyen/korkean näkönen. Pitkä ja matala ois cool ;)
Tiedättehän te, että naiselle ulkonäölläkin on merkitystä ;)
Kyllähän tää homma meinaa ton yamahan puolelle kääntyä, kun ei kuiten ole varaa laittaa uutta 750 shadowia, siinähän taitaa olla se kartaaniveto, liekö ollut jo monta vuotta muuten?
Toki jos yamahan laittaa, niin pakko ainakin valkata semmonen 34kw:n versio, vaikkei kiire olekaan..
Onhan tästä ihan selvästi tulossa ylivoimainen ongelma! Oisko tyly kun ajeliskin sit polkupyörällä, kun ei osaa päättää.. Nyt miehet saatte sanoa että: Ne NAISET!Oletko harkinnut 750 Intruderia, saa melkein samalla hinnalla ja on kardaaniveto. Ei ole niin korkea, kuin 750 Virago. Hyvä pyörä ajaa ja teho ainakin riittää.
- 650
xv isäntä kirjoitti:
Oletko harkinnut 750 Intruderia, saa melkein samalla hinnalla ja on kardaaniveto. Ei ole niin korkea, kuin 750 Virago. Hyvä pyörä ajaa ja teho ainakin riittää.
yks hyvä pyörä kans... 97 alettu tekeen eli saa jo 6000e vanhimpia. 40heppaa,kartaani ja ilmakone. aika väännökäs peli noin pieneksi. 600shadow myös hyvä ja varmasti kestävä.
- sielunsisko
Tänään hain kaupasta Viragon noin kymmenen vuoden Shadowsta haaveilun jälkeen. Ajokokemuksia ei ole vielä kymmentä metriä enempää, mutta alkukankeudesta kun päästään niin eiköhän se siitä.
On vaan niin tyhjä olo, kun niin pitkäaikainen unelma on täyttynyt! Mitä seuraavaksi?
Tai sitten haaveilla edelleen myrkynvihreästä Hondasta.. ;)
Mutta ei tähän kuumeeseen ole kuin yksi lääke. Onnea Sinulle!- Nimetön
Onnea sinulle sielunsisko! minä päädyin lopulta Shadowiin, kaiken pähkäilyn lopuksi, ja tyytyväinen olen. Mutta tuskimpa olisin onneton viragonkaan omistajana ;))
Muista ajella hymyssä suin, minä myös, harjoitus tekee meistä mestareita! ja kun olen n.500km ehtinyt ajaa, niin ei enää pelotakaan =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894