vr6 moottorin

jakoketju yms.

miten on ton vr6 koneen jakoketjuremontin..eli tuli ostettua tollanen alle 200tkm.ajettu volkkari vm.92,edellinen omistaja ei tiennyt(tuontiauto)onko jakopäähän tehty ikinä mitään remonttia,moottori käy mielestäni siististi->ei rohise/muita ns.ylimääräisiä ääniä ei mielestäni kuulu,joten kysymys kuuluukin,kannattaako lähteä ns.huvikseen jakopäätä tutkimaan/purkamaan??hajooko tuolta jotain yht.äkkiä??vai rupeeko ketju vaan pikkuhiljaa pitämään rohinaa/ääntä,jolloin kannattaa vasta koko huoltoa alkaa suunnitelemaan??

-Nimim.Epätietoinen-

38

19008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olli

      ja venttiilien ajoitukset muuttuvat. Sitten kun ei alle 3000 kierroksen tapahdu oikeastaan mitään, ja 5000 kierroksessa auto repäisee niinkuin turbopotkun saaneena, on aika vaihtaa jakopään ketju. 200 tkm. ei ole ketjulle vielä oikeastaan mitään. Älä tuhraan rupea repimään paikkoja auki.

      • jakopää yms.

        jep,auto vetää kyllä todella hyvin läpi kierros alueen,eikä niitä ääniäkään tosiaan kuulu..eli en paneudu asiaan sen syvemmin.-kiitos-


      • esa

        vr6 konetta tää juttu ollenkaan.


    • Make_

      Toi aikasempi vastaus ei liity mitenkään siihen vr6:n surullisen kuuluisaan tyyppivikaan joka koskee jakopäätä. Eli sieltä kuluu ne jotku muoviset laahaimet ja ketju rupee pureen metalliin? Jossakin vaiheessa tulee venttiilivaurio. Tosiaan jos mitään rohinoita ei jakopään suunnalta kuulu niin ei mitään hätää.

      • esa

        se homma että se ylempi muovinen laahain saattaa murtua yllättäen jolloin saattaa myös tuhoa tulla. toinen vaihtoehto on kun kiristin tulee tiensä päähän mutta silloin kuuluu tuo rohina. ja yleensä vr6 koneen jakopäälle tuo 200tkm alkaa olee sellanen että kannattaa vaihtaa, kolme remonttia olen tehny ja kahdessa oli tuo ylempi laahainkisko jo murtunu melkein poikki...


      • jakopää yms.
        esa kirjoitti:

        se homma että se ylempi muovinen laahain saattaa murtua yllättäen jolloin saattaa myös tuhoa tulla. toinen vaihtoehto on kun kiristin tulee tiensä päähän mutta silloin kuuluu tuo rohina. ja yleensä vr6 koneen jakopäälle tuo 200tkm alkaa olee sellanen että kannattaa vaihtaa, kolme remonttia olen tehny ja kahdessa oli tuo ylempi laahainkisko jo murtunu melkein poikki...

        ..joo,mitä osia sinne pitää ostaa??ja mistä kannattaa ostaa(hinta)??
        -kuvissa näyttäs olevan jakoketjuja 2-kpl,pitääkö molemmat uusia?
        -ja jos ei rahise,niin onko mitään järkeä lähteä ostamaan uusia jakoketjuja yms,jos selviäisi parilla muovisella laahaimen vaihdolla??vai onko näistä mennyt jakoketjuja poikki?


      • turhaa vouhotusta
        jakopää yms. kirjoitti:

        ..joo,mitä osia sinne pitää ostaa??ja mistä kannattaa ostaa(hinta)??
        -kuvissa näyttäs olevan jakoketjuja 2-kpl,pitääkö molemmat uusia?
        -ja jos ei rahise,niin onko mitään järkeä lähteä ostamaan uusia jakoketjuja yms,jos selviäisi parilla muovisella laahaimen vaihdolla??vai onko näistä mennyt jakoketjuja poikki?

        JAKOPÄÄSARJAT/KETJUT/KIRISTIM. VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
        Ketjuvetoisen jakopään osia

        2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427 29.90 ???
        2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . . 25-5428 31.90 ???
        2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5431 39.90 ???
        2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5429 13.90 ???
        2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . 25-5432 28.90 ???
        2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5433 5.90 ???
        2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . 25-5426 12.90 ???

        ja tohon lisäksi kampiakselin stefa:
        KAMPIAKSELIN TAKATIIVISTE VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
        Vauhtipyörän puoleisessa päässä
        Kaikki moottorit. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-1751 14.13 ???

        ja kaikki yhteensä vain 177eur!monessa autossa tuo raha hukkuu jakohihnoihin helposti,turhaa manipulaatiota hyvää ja mainiota vr6 moottoria kohtaan!


      • timing chain noise
        jakopää yms. kirjoitti:

        ..joo,mitä osia sinne pitää ostaa??ja mistä kannattaa ostaa(hinta)??
        -kuvissa näyttäs olevan jakoketjuja 2-kpl,pitääkö molemmat uusia?
        -ja jos ei rahise,niin onko mitään järkeä lähteä ostamaan uusia jakoketjuja yms,jos selviäisi parilla muovisella laahaimen vaihdolla??vai onko näistä mennyt jakoketjuja poikki?

        tässä ääni clippi vr6 koneesta,missä on jakopään osat lopussa:

        http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1127339

        ,jos koneesi ei kuullosta tuolta,niin ei muutakun kovaa ajoa!


      • purkaa??
        esa kirjoitti:

        se homma että se ylempi muovinen laahain saattaa murtua yllättäen jolloin saattaa myös tuhoa tulla. toinen vaihtoehto on kun kiristin tulee tiensä päähän mutta silloin kuuluu tuo rohina. ja yleensä vr6 koneen jakopäälle tuo 200tkm alkaa olee sellanen että kannattaa vaihtaa, kolme remonttia olen tehny ja kahdessa oli tuo ylempi laahainkisko jo murtunu melkein poikki...

        eli,mitä autosta joutuu purkamaan,että saa vaihdelaatikon koneeesta irti??->jotta voi ton jakopään huollon tehdä.joutuuko purkamaan keulan?vai onnistuuko kehäpulttien yms.avaaminen ilman jäähdyttäjien yms.edestä purkamista?


      • esa
        purkaa?? kirjoitti:

        eli,mitä autosta joutuu purkamaan,että saa vaihdelaatikon koneeesta irti??->jotta voi ton jakopään huollon tehdä.joutuuko purkamaan keulan?vai onnistuuko kehäpulttien yms.avaaminen ilman jäähdyttäjien yms.edestä purkamista?

        purkaa koko keula pois, jos ei ole ilmastointia keula irtoaa alle 15min yhtenä isona palasena, mutta jos ilmastointi joutuu pienempinä osina purkamaan. tuo jakopää remontti ei ole vaikea homma, isotöinen kyllä.


      • esa
        timing chain noise kirjoitti:

        tässä ääni clippi vr6 koneesta,missä on jakopään osat lopussa:

        http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1127339

        ,jos koneesi ei kuullosta tuolta,niin ei muutakun kovaa ajoa!

        perehtyisit paremmin tohon jakopäähän niin et sanoisi noin. toi rahina tulee siitä kiristäjästä kun se on kulunut loppuun, mutta jos se iso laahain murtuu se ei varoita mitenkään etukäteen...


      • Jakoketju
        purkaa?? kirjoitti:

        eli,mitä autosta joutuu purkamaan,että saa vaihdelaatikon koneeesta irti??->jotta voi ton jakopään huollon tehdä.joutuuko purkamaan keulan?vai onnistuuko kehäpulttien yms.avaaminen ilman jäähdyttäjien yms.edestä purkamista?

        Vaikuttaako jäkopään kunto auton käyntiin tärinän muodossa? Vaihdoin tulpat,jakajankannen,johdot ja edelleen täristää?


      • esa
        Jakoketju kirjoitti:

        Vaikuttaako jäkopään kunto auton käyntiin tärinän muodossa? Vaihdoin tulpat,jakajankannen,johdot ja edelleen täristää?

        tärinät on tullu siitä että yks pytty ei käy kunnolla syystä tai toisesta. onko autolla kuinka paljon ajettu?? jos on yli 200tkm ja auto on vuosilta 92 tai 93 alkaa kansipahvi olemaan melko valmis...


      • jakoketju
        esa kirjoitti:

        tärinät on tullu siitä että yks pytty ei käy kunnolla syystä tai toisesta. onko autolla kuinka paljon ajettu?? jos on yli 200tkm ja auto on vuosilta 92 tai 93 alkaa kansipahvi olemaan melko valmis...

        Autolla on menty mittariston mukaan 238tkm ja on 92.
        Tosiaan tulpat,johdot,jakajan kansi ja pyöriä on vaihdettu ja edelleen varsinkin kylmänä täristää ja kun konetta kuormittaa pienillä kierroksilla.?


      • esa
        jakoketju kirjoitti:

        Autolla on menty mittariston mukaan 238tkm ja on 92.
        Tosiaan tulpat,johdot,jakajan kansi ja pyöriä on vaihdettu ja edelleen varsinkin kylmänä täristää ja kun konetta kuormittaa pienillä kierroksilla.?

        siltä kuullostais että joku pytty ei käy kunnolla. oliko kaikki vanhat tulpat samanvärisiä kun ne vaihtoi?


      • Tulpat
        esa kirjoitti:

        siltä kuullostais että joku pytty ei käy kunnolla. oliko kaikki vanhat tulpat samanvärisiä kun ne vaihtoi?

        Sieltä löytyi kolmea eri merkkistä tulppaa ja kun otin 4 pytyn tulpan pois niin oli ihan märkä, muut kuivia ja ihan ok. Kun olin ajanut kotiin, n7km ja avasin uudestaan oli ihan kuiva ja ok. Vaihdoin sen jälkeen vielä johdot ja jakajan kannen ja pyöriän. Kylmä käy paljon huonommin kun lämpösenä ja kun pikkukierroksilla antaa kaasua niin tärrää lämpimänäkin. Kansipahvi??


      • jakopää yms.
        esa kirjoitti:

        purkaa koko keula pois, jos ei ole ilmastointia keula irtoaa alle 15min yhtenä isona palasena, mutta jos ilmastointi joutuu pienempinä osina purkamaan. tuo jakopää remontti ei ole vaikea homma, isotöinen kyllä.

        kiitos asiallisita vastauksista,autossani on tosiaan ilmastointi,joten onko toi jakopään remontti kuinka hankala??miten toi keulapala irtoaa(missä saumat/pultit,mitkä pitää irroittaa?)=?
        -jäähdytys järjestelmästä pitää laskea varmaan nesteet ulos?
        -onko mitään muita vinkkejä antaa tohon hommaan(mitä kannattaa huomioida/viellä ostaa)?


      • esa
        jakopää yms. kirjoitti:

        kiitos asiallisita vastauksista,autossani on tosiaan ilmastointi,joten onko toi jakopään remontti kuinka hankala??miten toi keulapala irtoaa(missä saumat/pultit,mitkä pitää irroittaa?)=?
        -jäähdytys järjestelmästä pitää laskea varmaan nesteet ulos?
        -onko mitään muita vinkkejä antaa tohon hommaan(mitä kannattaa huomioida/viellä ostaa)?

        varustetussa autossa joutuu sen keulan purkamaan osina, eli puskuria ja valoa sun muuta irti vaa...

        vedet pitää laskea pois

        eipä siihen nyt mitään erityisiä vinkkejä ole antaa tai ei nyt tule mieleen, huolellisesti ja rauhassa tekee sen, ja mahdollisimman hyvin suunnittelee. kannattaa koittaa jotain kirjallisuutta etsiä tai sellainen ohjelma kun autodata, siinä on hyvät ohjeet jakopää remonttiin. zxn avain sarja kannattaa ostaa ainakin, vetoakselit ovat laatikossa niillä kiinni.


      • esa
        Tulpat kirjoitti:

        Sieltä löytyi kolmea eri merkkistä tulppaa ja kun otin 4 pytyn tulpan pois niin oli ihan märkä, muut kuivia ja ihan ok. Kun olin ajanut kotiin, n7km ja avasin uudestaan oli ihan kuiva ja ok. Vaihdoin sen jälkeen vielä johdot ja jakajan kannen ja pyöriän. Kylmä käy paljon huonommin kun lämpösenä ja kun pikkukierroksilla antaa kaasua niin tärrää lämpimänäkin. Kansipahvi??

        mahdollista että kansipahvissa olisi vika. valitettavasti näkemättä paha sanoa mitään.


      • jakoketju
        esa kirjoitti:

        mahdollista että kansipahvissa olisi vika. valitettavasti näkemättä paha sanoa mitään.

        Vein sen eilen aamusta remonttiin...., ei ole vieläkään kuulunut mitään!!!? Pitää soitella kohta että mitä kamalaa sieltä löytyy. Kansipahvia epäilin kyllä kanssa, mutta kohta sen kuulee. Esalle kiitos asiallisista ja asiantuntevista vastauksista!!!


      • Nyt pelaa
        jakoketju kirjoitti:

        Vein sen eilen aamusta remonttiin...., ei ole vieläkään kuulunut mitään!!!? Pitää soitella kohta että mitä kamalaa sieltä löytyy. Kansipahvia epäilin kyllä kanssa, mutta kohta sen kuulee. Esalle kiitos asiallisista ja asiantuntevista vastauksista!!!

        Jeps, eli tämä vr6:sen nykisen ja huonon käymisen aiheutti kansipahvi ja venttiilijousen katkeaminen. Nyt korjattu ja hienosti pelaa. Mikä on aiheuttanut jousen vaurion on ?.


      • fige30
        timing chain noise kirjoitti:

        tässä ääni clippi vr6 koneesta,missä on jakopään osat lopussa:

        http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1127339

        ,jos koneesi ei kuullosta tuolta,niin ei muutakun kovaa ajoa!

        itellä on alle 170tkm ajettu vr6 venttiilit nakuttaa ja ei käy enää muuta kuin muutamia sekunteja venttiilin nakutuksella ja pukkumalla! mitä kannattais tehä? ja tuleekohan kalliskin remppa? ja kannentiivistekkin taitaa vuotaa!


      • eiks je?
        esa kirjoitti:

        se homma että se ylempi muovinen laahain saattaa murtua yllättäen jolloin saattaa myös tuhoa tulla. toinen vaihtoehto on kun kiristin tulee tiensä päähän mutta silloin kuuluu tuo rohina. ja yleensä vr6 koneen jakopäälle tuo 200tkm alkaa olee sellanen että kannattaa vaihtaa, kolme remonttia olen tehny ja kahdessa oli tuo ylempi laahainkisko jo murtunu melkein poikki...

        Saattaahan se murtua. Yhtälailla sä saatat ajaa kolarin kun sä lähdet liikenteeseen. Sitä "saattaa" tapahtua yhtä sun toista kun oikein epäilemään alkaa.


    • passat vr6 -92

      Juu ketju kone niin voi huoletta ajella eikä tarvii vaihdella ennenkuin kone alkaa kuulostamaan sille tai tulee muita ylimääräisiä ääniä... kovaa ajoa ja huoletonta huoltoa!

    • cana

      Tuo että voisi huoletta ajella jos jäköpää ei pidä ääntä niin ei pidä paikkaansa.Ostettiin jätkälle syksyllä vr6 syngro ja kerkes kuukauden ajeleen kun jakopää petti ja seuraukset kansi halki,useempi pakovena paskana yksi mäntä.Oli tuontiauto joten ei ollut historiaa tiedossa mutta luotettiin siihen että jakopää on kunnossa koska ei pitänyt yhtään ääntä.Tässä nyt kattellaan mistä sais uuden koneen koska tuota ei enään korjata kannnata.

      • penaali

        Että oikein syngro.


    • tosibaska

      kuuluisaa VW laatua.........................

    • helppo jakopää

      eipä tuo jakopää remontti niin vaikee oo..purkaa keulan pois ja ottaa moottorin lattialle ni saa laatikon helposti pois ja on tilaa tehdä..tänää purin vr6,meni 4 tuntia ku kone oli tos moottorinosturis roikkumas. pitempi laahainkisko meni startatessa palasiks ja jako pomppas yhen hampaan. ei onneks käyntii lähteny ettei menny venttiilit paskaks,kuulu startates kauhee rahina ja lopetin starttaamisen..sit koitin uudestaa eikä motti jaksanu pyörii..venat kii männis. perjantaina tulee uudet osat ja sit kasaamaa vaa

    • Varmasti!!!!!!!!!!!!

      Kestää noin 300tkm Jakoketju voi olla etä enemmänkin!

    • olisjouten

      Tartteeko joku yläpäästä uusittua moottoria, kettinki, venttiilit, hammaspyörät ja laahaimet. Ajettu joku 200.000km. Olis kanssa vaihdelaatikko, ajettu 70.oookm.

    • tarvitseva

      mitä koneella hintaa?

    • oisjouten

      Unohtui seuranta. Ota koko auto varaosiksi, mitä maksat?

    • tarvitseva

      Ei taida olla niin paljoo nyt ylimäärästä.
      Mistäs noita yläpääntiivisteitä nyt sit kannattaa lähtee hakee? ja kannenpultteja? Motonetissä myyydään jotain ihan ihme merkkiä niin en oo kauheen vakuuttunut sieltä ostamaan ja sieltä ei mielestäni saanut kaikkia tiivisteitä.

      Laatuauton (VW-merkkiliike) näyttää että autossa on 13 kannenpulttia,'
      Autodata näyttää 20? kumpi siellä on? :D

    • wv vr6

      Moi !

      Mulla on vr6 -92
      Mikä voi olla vikana kun pitä sahata kauan ennen kun lähte käyntin? välillä toimi hyvin välillä ei. ei ota kasua vastan kuole heti pois
      kun vedän ilmamassamittarin ja kasuläpän asento tunistimen pois niin käy tosi kova tyhjäkäyntiä? vikakodi lukia ei näytä mitän vikoja

      voiko katti olla rikki?

    • miksi oi miksi

      "Moi !

      Mulla on vr6 -92
      Mikä voi olla vikana kun pitä sahata kauan ennen kun lähte käyntin? välillä toimi hyvin välillä ei. ei ota kasua vastan kuole heti pois
      kun vedän ilmamassamittarin ja kasuläpän asento tunistimen pois niin käy tosi kova tyhjäkäyntiä? vikakodi lukia ei näytä mitän vikoja

      voiko katti olla rikki? "

      Miksi sina kirjoita noin hoono soomi?

    • kentzu77

      Pitääkö vaihelaatikko irrottaa kokonaan että saa sen ketjun alasuojan saa pois?? Vr6 golf -93

    • Tarkka.

      Tartteeko joku -93 VR6 varaosiksi? Vaihdelaatikolla ajettu 71.000 km. Jakopää remontti tehty. Hammaspyörät, venttiilit, ketju ja laahaimet uusittu. Ajettu 8000 km remontin jälkeen.

    • Maastonakki34

      MIKä vois olla vikana vr6 golfissa, ajoin vesilätäkköön ja sen jälkeen sammui heti tielle auto, hinattiin siitä sitten pois ja muutaman tunnin jälkeen kokeilin startata, kone kävi normaalisti ja n. 1 km kerkesin ajaa ja sama homma, tällä kertaa vaan ei lähde enää käyntiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe