Onko aina häissä niin että kaaso ja bestman lähtevät alttarilta morsiusparin jälkeen kävelemään pois? (ikäänkuin parina?)
Kaaso ja bestman alttarilla...
5
3832
Vastaukset
- alttarilta.......
Ei. Suomi on vapaa maa ja täällä saavat kaasot ja bestmanit liikkua kuten haluavat.
- Tuukka
Kaaso ja Bestman eivät tule alttarille, jos niillä ei ole siellä varsinaista tehtävää. Bestman pitää yleensä sormusta, mutta kaaso morsiamen avustaja ja ei kovinkaan minun näkemissäni häissä alttarilla
- Liisa
Eikös kaaso ole yleensä morsiamen avustaja kaikessa asioissa ennen ja jälkeen häiden? Morsian itse määrittelee minne ja miten kaason haluaa olevan esillä. meidän häissä kaaso oli lähinnä juhlien järjestäjä. En tarvinnut häntä kirkossa.
- uris
Kaaso tulee yleensä alttarin vasemmalle puolelle,
ottaakseen morsiamelta morsiuskimpun vihkimisen
ajaksi jos morsian niin haluaa.Bestman yleensä alttarin oikealle puolelle odottamaan sulhasen
kanssa morsiamen saapumista.Vihkimisen aikana hän
istuu (joskus koko hääväki seisoo vihkimisen ajan)kunnes ojentaa papille sormuksen.Kirkosta pois lähdettäessä yleensä morsiuslapset seuraavat
hääparia.Kaaso ja bestman poistuvat muun hääseu-
rueen kanssa paitsi jos he ovat myös parin auton-
kuljettat.Silloin he voivat "luikkia" vaikka sivuovesta etuovelle hääparia vastaan. - toivon
että kaaso ja bestman ovat molemmat alttarilla, mutta koska molemmilla on kumppanit niin tulen kyllä esittämänn että he hakevat parinsa ja he tulevat ulos kirkosta silleen, koska monelle se on surullista nähdä miten oma puoliso kulkee kirkkokäytävää toisen kanssa enkä minä halua sellaista kenellekään. Kyllä kaikista asioista voi sopia ja kuten olen aiemminkin sanonut; kaikkia pitää ottaa huomioon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389