SCHEPPACH

jope

Onkos kellään kokemuksia Scheppachin puuntyöstökoneista? Aattelin ostaa niitä verstakseeni. Onko hyvä hinta/laatusuhde?

23

38538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuntyöstäjä

      Scheppach on hyvä tai paras kevyensarjan puutyöstökoneen valmistaja. Koneet kestävät jopa ammattilaisella.

      • puuntyöstäjä

        Nimimerkki kysyi yleisesti puuntyöstökoneista, eikä pelkästään sirkkeleistä!!!!!!!! Scheppachin Malleista löytyy myö tarkistus-sahoja, oiko-ja tasohöyliä, jyrsimiä, purunpoistolaitteita ym ym..
        Itselläni on kokemusta kaikista näistä, ja hyvin toimivat. Rakennus-sirkkeleitäkin löytyy ko. merkiltä, mutta niiden toimivuudesta en ole niin varma. Sitten löytyy myöskin säteis-pylväsporakone kallistuksella ja lattia jalalla, eikä ole kallis, mutta tosi pätevä laite.
        Kannattais ukkojen kirjoittaa kokemuksesta, eikä pelkistä katseluista ja rakennus-sirkkeleistä!!!!!


      • olet tyytyväinen
        puuntyöstäjä kirjoitti:

        Nimimerkki kysyi yleisesti puuntyöstökoneista, eikä pelkästään sirkkeleistä!!!!!!!! Scheppachin Malleista löytyy myö tarkistus-sahoja, oiko-ja tasohöyliä, jyrsimiä, purunpoistolaitteita ym ym..
        Itselläni on kokemusta kaikista näistä, ja hyvin toimivat. Rakennus-sirkkeleitäkin löytyy ko. merkiltä, mutta niiden toimivuudesta en ole niin varma. Sitten löytyy myöskin säteis-pylväsporakone kallistuksella ja lattia jalalla, eikä ole kallis, mutta tosi pätevä laite.
        Kannattais ukkojen kirjoittaa kokemuksesta, eikä pelkistä katseluista ja rakennus-sirkkeleistä!!!!!

        No hyvä jos olet tyytyväinen hankintoihisi.Ite en olisi.


    • Kake

      Mielestäni SCHEPPACH:in koneet ovat enemmänkin timpureille kuin puusepille. Kestäviä saattavat hyvinkin olla, mutta puusepän koneissa tarkkus on A ja O. Ainakin SCHEPPACH:in sirkelin heikoin lenkki on juuri tuo epätarkkuus. Sivuohjuri ja poikittaisohjuri lonksuvat jo uutena. Mielestäni puusepänhommia ei tehdä millilleen, vaan vaan ne tehdään "justiinsa" mittoihin. En itse voisi kuvitella käyttäväni SCHEPPACH:in sirkeliä tarkistussahana. Tämän päivän vaihtokonehallit ovat turvoksissa hyvälaatuisia käytettyjä koneita, joista voi saada todella tarkan ja hyvälaatuisen sirkelin pieneen puuverstaaseen esim. 500 €. Samoin muitakin koneita.

      Tämä on vain minun mielipiteeni, joten en kaipaa keneltäkään mitään haistatteluja tai muitakaan typeriä kannanottoja.

      • tarkoitettukaan

        ei ne pelti sirkkelit ole tarkoitettukaan tarkkaan sahaukseen,puusepän hommiin.meillä on sepin pöytäjyrsin ja on ihan hyvä.en tiedä onko sepillä valurautaisia sirkkeleitä saattaa hyvinkin olla, mitkä on sit varsinaisia tarkkuus sahoja.tämä kannan otto oli varsin viisas mitä varmasti kaipasit.


    • ostaa

      Lyhyesti ja ytimekkäästi. Ei ole hintansa väärtejä.Ei ainakaan ne jota olen ite sivusilmällä katellut.
      Peltirunkoisia ja melko heiveröisiä vekottimia.saanen vahvasti epäillä tuota edellisen kirjoittajan kommenttia soveltuvuudesta jopa ammattikäyttöön.

      • elvis

        Mulla on 305 jiirisaha (http://www.fagimex.fi/tuotteet/kuvat/tkg305i.jpg) ja se on ainakin alumiinivalua rungoltaan. Hiljainen käyntiääni. Hyvä teräjarru. Halkaisuohjain on kyllä siinä ja siinä, eikä sitä voi kovin lähelle terää säätää, kun tulee kahva vastaan. Ei tosiaan puusepän käyttöön vaan timpurille/harrasterakentajalle. Ja vielä: Minä en osta muuta kuin saksalaisia työkaluja. Kerran kysyin yhdestä vekottimista myyjältä, että kauankohan tähän korjauspalveluja. Myyjä vastasi ettei tiedä, kun korjaavat edelleen niitä ensimmäisiäkin malleja. (Yhtiö aloittanut toiminnan Hitlerin valtaannousun aikoihin).


    • Puuseppä JV

      Joo yhdyn aika paljo edelisiin kommenteihin.
      Kalliita ja peltisiä, voi niitä askarteluun tai pienimuotoiseen puuhasteluun käytää mutta ei ammatikseen, kuten jo ennemin tuossa todettiin niin hyviä vanhoja tukevia valurautaisia koneita löytyy paljon.

      • Timpuri

        Mielestäni scheppachin koneissa on hinta/laatu kohdallaan. Onhan ne arvokkaampia kuin halvimmat "kiinapojan" pelit mut on niissä joku taso sentään.
        Toisaalta on kuitenkin selvää ettei niitä ole ammattimaiseen käyttöön tarkoitettu. Vastaavat laitteet ammattikäyttöön on hinnaltaankin poikkeuksetta n.4 kertaa kalliimpia vrt. esim. hofmann, robland, altendorf, sicar jne.. ts. ammattikoneet maksaa käytettynäkin tuplaten uuteen scheppachiin verrattuna.


      • uteliasihminen
        Timpuri kirjoitti:

        Mielestäni scheppachin koneissa on hinta/laatu kohdallaan. Onhan ne arvokkaampia kuin halvimmat "kiinapojan" pelit mut on niissä joku taso sentään.
        Toisaalta on kuitenkin selvää ettei niitä ole ammattimaiseen käyttöön tarkoitettu. Vastaavat laitteet ammattikäyttöön on hinnaltaankin poikkeuksetta n.4 kertaa kalliimpia vrt. esim. hofmann, robland, altendorf, sicar jne.. ts. ammattikoneet maksaa käytettynäkin tuplaten uuteen scheppachiin verrattuna.

        Paljonka tollanen Sceppachin rakennussaha mahtaa maksaa?


      • Ollut ok pelejä
        uteliasihminen kirjoitti:

        Paljonka tollanen Sceppachin rakennussaha mahtaa maksaa?

        Koneet maksavat noin 650-1500e. Itselläni ollut ammattikäytössä (huom timpuri) ja omaan käyttöön ollut terpeeksi tarkkoja.Osta mielummin Sepi kuin jokin K-raudan vehje. Korjaus ja varaosat taattu. Puuseppä on täysin eri asia kuin timpuri, vaikka molemmat työstää samaa materiaalia,puuta.


      • puuseppäopettaja

        Ja missä niistä saa ostaa?
        Tarvitsen combikone. Ainakin oiko/tasohöylö mutta jyrsikin olisi hyvää.
        Ajattelin osta uusi sheppach mutta nytt kun luen kaikki tämä...


      • sheppoaho
        puuseppäopettaja kirjoitti:

        Ja missä niistä saa ostaa?
        Tarvitsen combikone. Ainakin oiko/tasohöylö mutta jyrsikin olisi hyvää.
        Ajattelin osta uusi sheppach mutta nytt kun luen kaikki tämä...

        Tarkempaan työhön suosittelen kohtuuhintasia Felderin koneita. Jos halvempaa haetaan kannattaa katsoa Hammer´in koneita,samoja kuin kalliimpi Felder, mutta enemmän osia halpamaista, kummatkin kasattu Itävallassa samalla tehtaalla.
        Minulla kumpiakin koneita kovassa käytössä ja toimii moitteettomasti.


      • puumies10
        sheppoaho kirjoitti:

        Tarkempaan työhön suosittelen kohtuuhintasia Felderin koneita. Jos halvempaa haetaan kannattaa katsoa Hammer´in koneita,samoja kuin kalliimpi Felder, mutta enemmän osia halpamaista, kummatkin kasattu Itävallassa samalla tehtaalla.
        Minulla kumpiakin koneita kovassa käytössä ja toimii moitteettomasti.

        Lab 260 italialainen yhdistelmäkone.Sillä olen tehnyt puusepän töitä yli6 vuotta.On ollu vahvakone.Ei ole mitään vikaa ollu ja on tehty valtavasti töitä joka päivä.Konen on maksanut hintansa monta kertaa takaisin.


      • sairas2
        puuseppäopettaja kirjoitti:

        Ja missä niistä saa ostaa?
        Tarvitsen combikone. Ainakin oiko/tasohöylö mutta jyrsikin olisi hyvää.
        Ajattelin osta uusi sheppach mutta nytt kun luen kaikki tämä...

        Löytyy.Osa käyttämättöminäkin vielä.Kalliit,mutta hyvät.Onpa vanha juttu,ehkä joku
        muu huomaa.


    • Puumies

      Mulla on 3 m Altendorfin F45 moottorivasteilla yms. jolla tehdään töitä päivät ja illat kotona väsätään Sepillä (itse tehdyillä pöydillä muutamilla mausteilla). Molemmilla yhtä hyvä jälki pl. piirtoterä. Jos on koneen takana hyvä ja tukeva mies niin peltinenkin kone tottelee.

    • .............

      Peltiä kuten täällä usein jo mainitaan. Siitä voi sitten tehdä omat johtopäätöksensä.

      Käytetyt valurautarunkoiset koneet ovat harkinnan arvoinen vaihtoehto jos on tilaa. Niiden rungot kuin ovat käytännössä ikuisia eikä näiden laitteiden korjaaminen ole hirveän kallista jos sen itse kykenee tekemään, standardi moottoreita, laakereista, kiilahihnoista ym. ne on rakennettu.

      Kymmeniä vuosia vanhoja koneita korjataan siis ihan varastotavarasta saatavilla osilla.

      Itse ostin vakuutusyhtiöltä Altendorfin levysirkkelin. Oli ollut osittain palaneessa verstaassa. Ennen ostoa runko tarkastettiin ja kun se oli ok (ei vääntynyt), uskalsi koneen ottaa. Sähköisiö osia vaihdettiin ja avot. Halvalla sai hyvän pelin.

      • Justiin1

        Scheppach on hyvä tai paras kevyensarjan puutyöstökone! Itellä on esim: tuo Oiko/tasohöylä. Jossa on tuo valurautainen pöytä jossa mahtuu 290mm leveätä puuta höyläämään. Oikohöylän kumirullat kyllä tulee kestämään pitkään kunhan vaan ei ota liian paksua lastua koneesta ulos! Muuten ohjurirullia menee turhaan rikki! Myös valurautainen pöytä on arka kosteudelle ja näin ollen jää höylättävään puuhun helposti tummia jälkiä! HöylätasoPöytä kannattaa puhdistaa ennen käyttöä kosteudesta!


    • Kotitarvepuuseppä

      Kukahan Suomessa myy Scheppacin koneisiin varaosia?
      Oikotasohöylästä meni syöttöpuolelta laakeri, muovirulla ja remmi.

    • Se pahhi

      Apua löytyy Fagimex Ky:stä.

    • Sairas2 Uki

      Löytyy melkein käyttämättömät HM 2 kombi,TFE30,TSE 300,TKU-sirk.,HBS 32 vario
      ja puruimuri ha 26,jyrsin koristeteräsarja.verstaan perustarpeet.Myydään sairauden
      takia

      • pikkis10

        Mahtaako laitteita olla vielä myynnissä.


    • Anonyymi

      No käynmistyskytkin mennyt jo toisenkerran rikki. Käynnistyy kyllä, mutta painonappi ei kiinnity ala-asentoon vaan ponnahtaa takaisin yläasentoon. Eka kerralla sain vaihdettua koko koneen takuuseen.
      Kone on pöytäsirkkeli SH100 S. Ei mihinkään tarkkaan työstöön. En tiedä nousta muista koneista ja taitaa olla niin, etten niitä tule hankkimaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe