Koiran lopetus

semmu

Tässä tuli mieleeni että miten olette toimineet ku koira on pitänyt lopettaa. Ilmeisesti ainakin useimmat kuitenkin vievät koiran piikille, mutta mitä sen jälkeen:

Otatteko koiran itse mukaan ja hautaatte jonnekin omaan paikkaan vai oletteko haudanneet eläinten hautausmaalle? Onko joku valinnut tuhkauksen, miten tämä homma toimii? Saako tuhkat itselle vai minne ne päätyvät?

Poikaystävän koira kuoli syksyllä ja se haudattiin eläintenhautausmaalle. Oli surullista katsottavaa kuinka joku oli kaivanut (ilmeisesti joku elikko) koiran raadon ylös haudasta... Tämän takia pohdiskelin että ehkä tuhkaus olisi sitten aikanaan se parempi vaihtoehto.

25

20894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • semmu

Ei siis ollut kaivanut poikaystävän koiraa, vaan siitä vierestä jonkun tuntemattoman.

• FAU

on haudattu lopetuksen jälkeen.
      Viime talvenakin kun oli odotettavissa, että joudutaan vanhus kesken talven pästämään autuaammille tottiskentille, niin kaivettiin jo syksyllä monttu valmiiksi.
      Sitten ei tullut talvella pulmia siitä, että miten saadaan jäiseen maahan monttu kaivettua.

• Mimm.u

sen saa joko mukaan jotta voi haudata kotiin tai hautausmaalle tai jättää eläinlääkärille. Tuhkauksessa koira viedään krematorioon josta saa muutaman päivän päästä hakea tuhkat ja haudata ne.

• Viimeksi meillä kävi lääkäri kotona nukuttamassa
      rakkaimman koirani, se haudattiin oman pihaan ison kuusen ja sireenipensaan väliin.
      (tilattiin sellanen pieni kaivuri joka kaivoi puolitoista metriä syvän haudan)
      On meillä myös haudattu eläintenhautausmaalle joitakin tässä vuosien varrella.

Nuo pitäisi haudata niin syvään ettei villieläimet kaiva niitä ylös.

• Yksinäinen susi
    • SSE

Sitä ei oo sitte haudattu riittävän syvälle, ettei ketut tai muut eläimet pääse siihen käsiksi. Ainakin yli 40 kilon painoiset koirat pitää peittää vähintään yhden metrin paksuisella kerroksella.

Mulla on kaksi koirista haudattu pieneläinhautausmaalle. Muut yksilötuhkattu, jolloin sen tuhkan saa itelle ja oon uurnat myös haudannu sinne toisten viereen.

• kova paikka

olen toiminut sillä tavalla et kaivanut syvän kuopan mökille metsän laitaan ,sitten vienyt koiran hihnassa puuhun kiinni ampunut koiran ja kuopannut sinne.kukaan ihminen niin sekasi olisi et sitä hautaa ois auki kaivanu, tarpeeksi syvän montun kaivaa niin ok.

• niksu

olen tuhkauttanut koiravainajat ja laittanut sitten tuhkat omalle maalleni. Meillä on paljon kettuja ja juuri siksi tuhkautan, etten ehkä saa kaivettua koiraa tarpeeksi syvälle ja sitten ketut kaivaisivat ylös.

• koiruutemme mukaan lopetuksen jälkeen ja haudattiin hänet maalle mummolaan,mäntyjen alle,todella kauniiseen paikkaan,koiruuden lempipaikkaan.

• SARI

Mun koira kuoli viime huhtikuussa,ja mä olin päättänyt että kun aika jättää,niin haluan että koira yksilö tuhkataan ja saan tuhkan itselleni kauniissa purkissa.Näin teinkin,koirani kuoli yllättäen leikkauspöydälle,koirani lähetettiin Eläinlääkärin kautta tuhkattavaksi ja sain itse valita minkälaisessa purkissa saan tuhkat takaisin.Otin myös messinki laatan purkkiin missä koiran nimi,synt.aika,kuolin päivä.
      Viikko-Pari eläinlääk. soitti että saisin hakea purkin sieltä.
      Itse ei tarvinnut tehdä mitään,muuta kuin olla maksu miehenä, kyllähän se jonkun verran maksoikin, mutta oli koirakin minulle todella rakas kaveri, ja onpahan mulla muisto koirastani täällä kotona ja osa muistoista elää sydämmessä aina ja ikuisesti!!!!!!!

• vaihtoehto

niin, onko kukaan tehnyt eläinlääkärin kanssa sopimusta, jossa koira lopetuksen jälkeen luovutetaan eläinlääketieteen hyväksi opetuskäyttöön?, eli ,koiralle tehdään avaus, jota suorittavat eläinlääkäriksi valmistuvat kandit, luonnollisesti koira hienotunteisesti hoidetaan myös kuolleena.

• Dude

kumminkin koira on sun oma kulta pieni, niin ite en kyllä raaskisi antaa koiraani näprättäväksi minnekkään, vaikka hyvään tarkoitukseen se menisikin, itsessäni ei vain olisi tarpeeksi voimia tohon päätökseen..

• jansku 71

itse olen 3 kertaa käyttänyt eläinlääkärillä koirat lopettaan, joka kerta olen ottanut mukaan koiran ja itse haudannut tiettyyn paikkaan.Mutta koiran voi myös jättää eläinlääkärille joka hävittää sitten ruumiin.Tuhkan saa itselle mutta tuhkaus maksaa noin 98€ johon kuuluu myös uurna.Haudan täytyy olla tarpeeksi syvä että mitkään muut eläimet ei pääse kaivamaan sitä ylös.Varmaan se tuhkaus on ihan ok en itse ole koskaan tuhkannut koiriani.

• karita.immonen

tuhkien hautaus pahviuurnassa. Näin tein minä viime vuoden toukokuussa, kun koira vanhukseni lähti sateenkaarisillalle. Ja näin meinaan jatkossakin toimia, kun aika tulee.. Jos asuisin maalla niin siinä tapauksessa hautaisin varmaan koirani ilman tuhkaamista jonnekin puun alle, mutta kun kaupungissa asun niin koirani haudataan tuhkattuina eläinten hautausmaalle.

• kaisu

Meidän edellinen koiravanhus sai piikin auton takaosassa, lempipaikassaan. Siitä sitten suoraan kesämökille ja hautaus.

• Dude

Ell tuli kotiin ja nukutti vaarin.. Haudattiin takapihalle "metsikköön" mikä on ihan meidän autotallin takana. Siinä oli valmiiks keskellä kuusikkoa semmoinen ihana pieni mutta tilava "aukio", jossa meidän kulta nytten nukkuu..

Vaari nukutettiin suihkuhuoneessa (viileä paikka,muttei kylmä) ja sitten ressukka lähti viimeiselle matkalle meidän pihan poikki, kun kannettiin se autotalliin yön ajaks. Ell tuli meille aamulla klo. 01.30, joten emme lähteneet keskellä yötä kaivamaan hautaa, vaan työt aloitettiin aikaisin aamulla ja vaari "nukkui" yön autotallissa lakanan alla, missä se tykkäsi pyöriä ja repiä kun möyri porukoiden sängyssä.. Oi niitä aikoja.. :'(

Siitäkin tulee kohta vuosi täyteen, ja kyynel on aina niin kovin herkässä, kun alkaa vaaria muistelemaan.. Ikävä.. :'(

• surullinen omistaja

me veimme koiran piikille ja hautasimme omaan paikkaan sieltä sitä ei kukaan pysty kaivamaan esiin...otan osaa koiran menetyksestä

• Suruttaa

Kyllähän se sattuu hetken ajan kun rakas koira lopetetaan. Munkin koira lopetettiin ja se sattuu mun sydämmeen yhä itken aina kun sitä ajattelen ;(

• 2ee

Juuri äsken koiramme nukutettiin syövän takia. Hauta oli kaivettu jo kuukausi ennen, sillä tiesimme että aika tulee.

1 tunti sitten koirani kuoli ja nyt hän on jo haudassaan.

• Kaipaus jäi
        2ee kirjoitti:

Juuri äsken koiramme nukutettiin syövän takia. Hauta oli kaivettu jo kuukausi ennen, sillä tiesimme että aika tulee.

1 tunti sitten koirani kuoli ja nyt hän on jo haudassaan.

Oma Eetu lähti tänään puolenpäivän aikaan matkaan. Hänellä oli syöpä ja rasvakasvain tassussa joka aiheutti kovia kipuja. Itse päädyttiin tuhkaukseen. Panta uurnan ympärille ja kirjahyllyyn..

• kkoira

me lopetamme meidän villakoiran perjantaina:( sen jälkeen koiramme viedään mökille haudattavaks koska se tykkäsi olla mökillä

• minelan

Minä olen kutsunut ell. kotiini. Mutta molemmilla kerroilla koira ehti kuolla ennen kuin ell. sai lopetuspiikin kuntoon, eli oikeaan annostusmäärään. Osa koiristani on haudattu äitini kotitalon pihaan, joidenkin uurnat ovat kirjahyllyni päällä, ne ovat tuhkattuja, Minulla on paikka myös eläintenhautuumalla

• muutamavuosisitten

Tuskallista se oli, muut perheenjäsenet yhtä lukuunottamatta, olivat mukana lopetuksessa. Koira laitettiin sen jälkeen siellä pakastimeen, mistä kävimme sen muutamaa päivää myöhemmin hakemassa, se oli kääritty valkoiseen lakanaan ja hautasimme sen yhdessä kaikkien lasten kanssa eläinten hautausmaalle.

• minelan

2 koiraani on haudattu eläintenhautuumaalle 4paikkaa on varattu vastuisuuden varalle. Sieltä löytyy kivi jossa lukee Minelan. Mussun ja Poppanan uurnat ovat
      vieläkin makuuhuoneen kirjastokaapin päällä

• Mammanajadi

Meillä kaksi koiraamme haudattiin mökille. Siellä on kallio lähellä pintaa joten haudoista ei tullut syviä. Siksi laitoimme ensin maata sen verran että peittyi ja sitten verkko peittämään koko haudan. Kiviä verkon päälle, isommat reunoille ja pienemmät keskelle, ja sitten maata niin että kaikki peittyi.
      Näin ketut ja muut eläimet eivät pääse kaivamaan niitä esiin. Hyvin ovat pysyneet.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59