Onko vuolukivikiuas

oikeasti hyvä?

Näytti eräällä ketjulla olevan tarjouksessa. Pisti kyllä miettimään, josko laittaisi... Olen varovainen hankinnoissa, joten siksi tässä kyselen. Vaimon laittoakin harkitsin kauan, hyvän kyllä sain.

9

15135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti

      eipä juurikaan lisättävää....riippuu tietty minkälaisista löylyistä tykkää.

    • dexlux

      Löylyt ovat kyllä todella miellyttävät ja kosteat, mutta kuuman/kuivan ilman pulppuaminen vastuksilta suoraan hengitysilmaan ei ole kovin miellyttävää. Siksi kiuas kannattaa sammuttaa sanomisen ajaksi. Lämpöä/löylyjä riittää silti. Näin siis ainakin Mondexilla.

      • kiuas kaapo

        Vanhaa en takaisin huolisi vaikka sais rahaa, Modexiin ollaan oltu erittäin tyytyväisiä! Anoppia ei kannata päästää saunomaan jos se on hankalaa sorttia - ei pääse eroon ;)


    • en ota

      Jos kiuaskivet pitäisi vaihtaa kerran vuodessa niin eikö vuolukivikiukaan pintakivetkin joudu vaihtoon 1-2 vuoden välein... Miten ne voi kestää/toimia pitempään kuin varsinaiset löylykivet?

      • vuolukivvee

        Jos vuolukivi ei ota kiinni vastuksiin (mondex, vuolux, helo cava, harvia fuga), niin se kestää kyllä huomattavasti pidempäänkin. Jos taas perinteiseen kiukaaseen latoo vuolukiviset kiuaskivet, niin ne hajoavat hetkessä koska vuolukivi ei kestä niin suurta pistemäistä pintalämpötilaa murenematta.


      • kerkes

        kerkesin kiuaskivillä on 5v takuu et ei tarvii vaihtaa parin vuoden välein. itselläni on kerkesin kivet.


    • hnvetor

      4 vuoden kokemuksella: tavallista vastushehkuista en enää osta!

    • Kiukaissa on eroja

      Katso mistä ostat! Itselleni kävi myyjä muuraamassa kiukaan 90-luvulla. Kertoi että kiuas on ikuinen, ei tarvitse vaihtaa kuin arina joskus. Nyt onkin ollut tarvetta vaihtaa kaikki muu paitsi k.o. arina. Työn laatu alaarvoista eikä vuosittaisista korjauspyynnöistä ole syytetty kuin kiukaan ostajaa. Kiuas ei pysy kasassa koska tulipesä on kuulemma väärän mallinen ja puskee kiviä paikoiltaan lämpölaajenemisen vuoksi. Mikäli tulipesä vaihdetaan toimivaksi, joutuu asiakas sen kustantamaan!! Alkuaikoina pystyttäjä kertoi että liikkuminen johtuu väärin asetelluista kiuaskivistä - lieneekö muistanut että itse kivet asettelivat. Eurouunin toimintaan ja laatuun karvaasti pettynyt.
      Jos aiot hankkia vuolukivikiukaan niin ota yritykseltä jolla on kokemusta ja ammattitaitoa sekä vastuuta tekemisistään ja tuotteistaan.

      • Woima

        Oletko ottanut yhteyttä kiukaan toimittajaan ?
        Ei tavallinen peltikiuaskaan kestä kuin pari vuotta jos joka päivä lämmitetään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe