Heippa.
Luettelen seuraavaan omat oireeni, joihin olen melkein jo joutunut tottumaan.
-Kokoaikainen valkovuoto
-Jatkuvat hiivatulehdukset (kutina, kirvely)
-Ärtyneet limakalvot (välillä ikävä pissata)
-Pikkuhousuihin valuva "vesi" joka tuntuu, kun pissaisin alleni mutta se on vain semmoista vetistä
-Haju joka tuntuu nenääni melkein kokoajan
-Erittäin paksu valkovuoto syvällä emättimessä
-Välillä pitkät limaiset "kokkareet"
Mitäköhän tämä olisi? Elän parisuhteessa ja tuntuu että halukkuuteni seksiin on karissut nolliin, kun aina ahdistaa tämä. Käyn aina peseytymässä ennen seksiä ja seksin jälkeen, enkä suostu minulle tehtävään suuseksiin tämän takia. erittäin ahdistava vaiva. Olen nimittäin erittäin seksuaalinen ihminen.
Käyn jokatoinen päivä suihkussa, pesen yleensä kuitenkin alapääni apteekista löytyvällä intiimialueiden pesuvaahdolla.
Ajelen alapäätäni, en kuitenkaan jatkuvasti koska annan sen kasvaa välillä.
Käytän puuvillasia alushousuja.
Ruokavalioni on toki hiukan epäsäännöllinen ja syön välillä roskaruokaa. Koitan kuitenkin syödä paljon vihanneksia ja hedelmiä.
Juon päivittäin Berocan, jotta saan tarvittavat vitamiinit.
Nyt tarvitsenkin teitä!
Onko kohtalontovereita? En jaksaisi jatkuvasti ravata lääkärissä tämän takia.
Todella ikävä vaiva ://
Auttakaa!
Alapää itkee
10
11977
Vastaukset
- '''--
Osa oireistasi (jatkuva hiiva & ärtyneet limakalvot) kuulostaa vulvodynialta, ks verkkoklinikan keskustelupalstaa
http://www.verkkoklinikka.fi/discussion/browse_messages_CUST.xsp?SID=4A039E48F67D39CC53A7&groupID=72 - Eräs nainen vaan
Jätä se intiimialueiden pesuaine pois ja pese vaan pelkällä vedellä.
Oletko käynyt testissä / hiivis yms. ?
Onko sukupuolitaudin mahdollisuutta olemassa ?
Onko miehellä mitään oireita ?
Karvojen ajelu voi ärsyttää, joten onko ihan pakko ajella ? Laita aina ajelun jälkeen jotain voidetta alapäähän esim. Bevita, Ceridal intime-öljy.
Runsaskin valkovuoto voi olla normaalia, mutta jos siihen liittyy kutinaa ja kirvelyä, niin kannattaa testillä sulkea pois mahdolliset emätintulehdukset.
Käytätkö jatkuvasti pikkuhousunsuojia ?- ahdistaa
En käytä ollenkaan pikkuhousunsuojia, koska ovat aiheuttaneet hajua mielestäni.
minulla on monesti tutkittu klamydia ja tippuri, kumpaakaan ei ole löytynyt.
hiiva on löytynyt myös usein ja sitä on lääkitty sen mukaan.
nyt kysymykseni on se, että mitä tässä oikein voi tehdä? ahdistaa käydä lääkärissä aina kuulemassa tuomio "hiivaa on, tässä lääkettä" kun tuntuu että
olo on hankala silti. tällä hetkellä ei kutita, vähän ovat ärtyneet paikat ja vuotaa. :/ - ahdistaa
yhdynnässä poikaystäväni penikseen tarttuu paksua vuotoani, joka on ällöttävää.
ajelen hyvin harvoin juuri sen takia, että jos se olisi ärsyttänyt mutten ole huomannut mitään vaikutusta tuolla. rasvaan aina alapääni sen jälkeen.
- avulias eeva
Pari kysymystä vielä:
Syötkö pillereitä?
Kärsitkö vatsavaivoista?- ahdistaa
lopetin pillereiden (cypretyl) käytön, koska tämä kaikki oirehdinta alkoi silloin, enkä voinut syödä enää pillereitä tuntematta tarvetta oksentaa.
minulla on välillä aika rankkojakin vatsavaivoja, vatsani menee sekaisin herkästi ja esim. syödessäni kanaa se tulee ulos samantien.
- molempien hoitoa
hei,
jutustasi ei käynyt ilmi, että kun sinä olet saanut hoitoa hiivatulehduksiin, onko myös partnerisi samalla hoidettu. Vaikka sinä paranetkin, voit aina saada häneltä uuden tartunnan. Jospa vielä yhden kerran hoito, ja nyt tarkkana että molemmilla, vaikka hänellä ei ehkä olisi oireitakaan.
Valkovuoto on erilaista eri kierron aikoina, välillä juoksevampaa ja välillä kokkareisempaa. Mutta se määrä, mistä kerrot ei tunnu tosiaankaan normaalilta, vaan tulehdukselta tai ärtymystilalta.
Tekee mieli kysyä, onko sinulla kierukka? Tai e-pilleritkin voivat ehkä vaikuttaa tulehdusalttiutta lisäävästi? Partnerisi intiimihygienia on varmaankin kunnossa, vai voitko olla varma siitä? Voisitko ajatella, että käyttäisitte jonkin aikaa kortsua... jospa se tulehdusta rauhoittaisi.
Muuten tulee mieleen, että saatko tarpeeksi sinkkiä ja seleeniä ruokavaliostasi, kuulostaisi kylä siltä. Mutta se sinkki voisi auttaa toistuvissa tulehduksissa.
Ei kai auta muu, kuin lääkäriltä vielä kerran hoito ja sitten supertiukat 'turvatoimet' käyttöön. Tsemppiä (ja kerro joskus onnistuiko).- ahdistaa
Hei,
partnerini ei ole käynyt mitään hoitoja, mutta olemme käyttäneet kondomia jo jonkin aikaa juuri sen takia, että lopetin pillerit.
kondomeitakin olemme vaihdelleet, joten allergiasta tuskin on kyse.
kierukkaa en ole koskaan kokeillut.
tällä hetkellä ei ole kutinaa, mutta kokoajan semmoinen ikävä tunne, ettei tee mieli mennä pisaamaan. vähänkuin olisi pissatulehdus tulossa, mutta pissaus kuitenkin onnistuu täysin.
ahdistava tilanne silti, kun tuntuu kokoajan että kohta räjähtää joku megakipu päälle.
pitänee varmaan taas kerran mennä lääkäriin, jospa tutkisivat kunnolla tälläkertaa.
kiitos teille! - avulias eeva
ahdistaa kirjoitti:
Hei,
partnerini ei ole käynyt mitään hoitoja, mutta olemme käyttäneet kondomia jo jonkin aikaa juuri sen takia, että lopetin pillerit.
kondomeitakin olemme vaihdelleet, joten allergiasta tuskin on kyse.
kierukkaa en ole koskaan kokeillut.
tällä hetkellä ei ole kutinaa, mutta kokoajan semmoinen ikävä tunne, ettei tee mieli mennä pisaamaan. vähänkuin olisi pissatulehdus tulossa, mutta pissaus kuitenkin onnistuu täysin.
ahdistava tilanne silti, kun tuntuu kokoajan että kohta räjähtää joku megakipu päälle.
pitänee varmaan taas kerran mennä lääkäriin, jospa tutkisivat kunnolla tälläkertaa.
kiitos teille!Kysyin mahavaivoistasi, koska itse kärsin pahiten hiivatulehduksista silloin kun mahani reistaili urakalla. Monen mutkan kautta (eikä suinkaan lääkärin avulla) selvisi, että minulla on hiivaa koko elimistö täynnä. Jotta tilanne saatiin rauhoittumaan, täytyi ruokavalio karsia joksikin aikaa hyvin rajoitteelliseksi. Ei hauskaa, mutta tämä auttoi - pois katosivat hiivatulehdukset ja mahavaivat. Jos haluat lisätietoja, kannattaa googlettaa "hiivasyndrooma".
- 1976
Mulla myös itkee alapää... Valkovuoto on yleensä ihan normaalia ja pitkään aikaan ei ole hiivatulehdustakan ollut, mutta vetistä vuotoa, kirkasta tulee, varsinkin iltaisen yhdynnän jälkeen yön aikana...missähän vika?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411359
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa301980- 43865
- 33641
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145633- 38597
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528538Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107508