Finskin superhalvat tarjouslentoliput (400e) on taskussa ja heinäkuun jälkipuolella mennään.
Japan Rail Pass:t on tarkoitus hankkia ja kiertää reitti: Nagoya-Hiroshima-Miyajima-Kioto (Nara ja Himeji päiväkäynteinä)-Tokio (Hakonen kierros päiväkäyntinä)-Nagano (Jigokudani Yaen-kon:ssa lumiapinat)-(Naoetsu-Toyama-)Takayama-Nagoya
Onko lumiapinat katsomisen arvoinen juttu? Onko kukaan näitä kylpeviä otuksia käynyt katsomassa Yudanakassa?
Riittääkö päivä Hakonessa vai pitäisikö sinne varata yksi yö? Päiväreissun etu olisi se, että voisi vähän passailla sään kanssa.
Mitä juhlia sattuu heinäkuun loppuun tai elokuun alkuun, mitä kannattaisi välttää tai sitten vierailla?
Valokuvia tulee otettua ja laittelen sitten osoitteen, mistä voi vilkaista millaista reissulla oli. Kova on matkakuume ja luetaan materiaalia. Lonely Planetin Japan-kirja tuntuu todella hyvältä ja vinkkejä riittää. Heidän sanakirjansakin tuli hommattua pahimman varalle.
Ja löytyi mielenkiintoinen matkasuunnittelu saittikin:
http://www.jorudan.co.jp/english/norikae/
Kertoo reitin kun antaa lähtö- ja maalipaikan ja päivämäärän
Heinäkuussa Japaniin
10
1833
Vastaukset
- enya
Heinä-elokuussa on paljon hienoja ilotulituksia ympäri Japania. Kannattaa mennä paikalle, tosin tungosta on. Kiotossa on Gion matsuri elokuussa, se on myös upea kokemus. Japanilaisilla on lomat elokuun puolivälin hujakoilla, jolloin kaikki junat on buukattu viimeistä paikkaa myöten täyteen jo kuukausia aiemmin - tämä kannattaa ottaa huomioon.
- Saskia
Kappas kun teillä on suunnitteilla samoja kaupunkeja kuin missä me juuri kävimme. Palasimme pari viikkoa sitten, kävimme Tokion lisäksi Kiotossa, Miyajimalla, Hiroshimassa ja Narassa. Kauanko olette reissussa? Me oltiin pari viikkoa, eikä tuntunut liian kiireiseltä vaikka useassa paikassa vierailtiinkin.
Jos sulla on näistä paikoista kysymyksiä, vastailen mielelläni. Upea reissu oli kaikin puolin!- Jukina
Kahdeksi viikoksi olemme ajatelleet mennä heinäkuun puolesta välistä elokuun alkuun. Yritetään osua sade- ja taifuunikausien väliin.
Miten sujui asemilla?
Olemme aikoneet yksi Miyajimaan....oliko paikka käymisen arvoinen ja miten nuo kulkuyhteydet... Hiroshimasta junalla lauttarantaan ja sitten lautalla?
Entä Hara, riittääkö päivä?
Millaisissa paikoissa majoiduitte matkalla?
Löysittekö mielenkiintoisia käyntikohteita tavallisten turistipaikkojen ulkopuolelta? Lonely Planetin Japan esittelee hyvin normaalit paikat ja sieltä on jo poimittu suunnitelmiin parhaat päältä.
Millainen oli tuo hintataso? Siitä kuulee kahdenlaisia juttuja. - enya
Jukina kirjoitti:
Kahdeksi viikoksi olemme ajatelleet mennä heinäkuun puolesta välistä elokuun alkuun. Yritetään osua sade- ja taifuunikausien väliin.
Miten sujui asemilla?
Olemme aikoneet yksi Miyajimaan....oliko paikka käymisen arvoinen ja miten nuo kulkuyhteydet... Hiroshimasta junalla lauttarantaan ja sitten lautalla?
Entä Hara, riittääkö päivä?
Millaisissa paikoissa majoiduitte matkalla?
Löysittekö mielenkiintoisia käyntikohteita tavallisten turistipaikkojen ulkopuolelta? Lonely Planetin Japan esittelee hyvin normaalit paikat ja sieltä on jo poimittu suunnitelmiin parhaat päältä.
Millainen oli tuo hintataso? Siitä kuulee kahdenlaisia juttuja.Osutte hellekauden alkuun Japaniin. Varautukaa siis tollaiseen 35C lämpöön (korkein lämpötila 40C). Auringonsuojavoide ja leveälierinen hattu ovat hyvät varusteet - tulette myös näkemään japanittaria, jotka käyttävät päivänvarjoa, ettei hieno hipiä mene pilalle auringosta. Pulloissa myytävät kylmä vihreä tee ja oolong tee ovat muuten oivia hellejuomia.
- JapanilaisenMies
Jukina kirjoitti:
Kahdeksi viikoksi olemme ajatelleet mennä heinäkuun puolesta välistä elokuun alkuun. Yritetään osua sade- ja taifuunikausien väliin.
Miten sujui asemilla?
Olemme aikoneet yksi Miyajimaan....oliko paikka käymisen arvoinen ja miten nuo kulkuyhteydet... Hiroshimasta junalla lauttarantaan ja sitten lautalla?
Entä Hara, riittääkö päivä?
Millaisissa paikoissa majoiduitte matkalla?
Löysittekö mielenkiintoisia käyntikohteita tavallisten turistipaikkojen ulkopuolelta? Lonely Planetin Japan esittelee hyvin normaalit paikat ja sieltä on jo poimittu suunnitelmiin parhaat päältä.
Millainen oli tuo hintataso? Siitä kuulee kahdenlaisia juttuja.Miyajima on ehdottomasti käymisen arvoinen. Jos ei muuten niin pakollisen meren päällä olevan torii:n kuvan ottamiseksi.
Lautalla kävi railpass, kuten varmaan tiesitkin.
Mitään ongelmia ei tule nyt mieleen. Mutta kuumaahan tuohon aikaan on. - Saskia
Jukina kirjoitti:
Kahdeksi viikoksi olemme ajatelleet mennä heinäkuun puolesta välistä elokuun alkuun. Yritetään osua sade- ja taifuunikausien väliin.
Miten sujui asemilla?
Olemme aikoneet yksi Miyajimaan....oliko paikka käymisen arvoinen ja miten nuo kulkuyhteydet... Hiroshimasta junalla lauttarantaan ja sitten lautalla?
Entä Hara, riittääkö päivä?
Millaisissa paikoissa majoiduitte matkalla?
Löysittekö mielenkiintoisia käyntikohteita tavallisten turistipaikkojen ulkopuolelta? Lonely Planetin Japan esittelee hyvin normaalit paikat ja sieltä on jo poimittu suunnitelmiin parhaat päältä.
Millainen oli tuo hintataso? Siitä kuulee kahdenlaisia juttuja.Miyajimalle on helppo mennä; Hiroshimasta paikallisjunalla puoli tuntia satamaan ja sieltä lautalla 10 minuuttia Miyajimalle. Kyllä siellä kannattaa käydä ja mennä vaijerivaunulla vuorille. Miyajimalla majailtiin ryokanissa ja tykättiin tosi paljon - ruoka oli herkullista ja kylvyt mukavat. Narassa riittää mielestäni päivä. Kaupunki on pieni ja siellä on helppo kävellen käydä katsomassa tärkeimmät nähtävyydet.
Asemat ovat yllättävän helppoja. Jopa pienemmilläkin asemilla on opastus englanniksi ja usein löytyy joku englanninkielentaitoinen jolta kysyä neuvoja tarvittaessa. Me majailtiin sekä länsimaisissa hotelleissa että ryokaneissa, joista itse taidan kallistua hotellin puolelle. Ryokanissa on välillä melko sidottu ateriointiin ja iltakotiintuloaikoihin.
Hintataso on mielestäni melko korkea, mutta edullisiakin vaihtoehtoja syömiseen ja ostosten tekemiseen löytyy, kunhan pitää silmänsä ja korvansa auki.
- halvalla?
Ostin finskin liput meno-paluu 960e
ja mielestäni ne oli kohtuullisen
hintaiset.
Mistä 400 e finskin lippuja olisi saanut?- Ha-kone.
Finnair avasi uuden lentoreitin Nagoyaan ja matkamessuilla oli alkuvuodesta tarjous 398€. Sitä halvempaa ei varmaan ole eikä tule.
- Mikä on?
Mikä ihme on finski????
- vaikka..
Finnairin lyhennelmä. Jos kysymyksesi
oli aito, ihmettelen jos et ole näin
yleistä sanaa kuullut.
Jos kysymys oli saivartelua, niin
aika pieniä ovat huvisi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913168Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729621Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h959103Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k207746Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386724Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1486148Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153124En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911199Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71154YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84990