kuollut kani

Ninni

että mitä kuollleelle kanille voi tehä? ku on talvi nii maaki jäässä. ja tästä viestin tyylistä vois päätellä että en ees suris kanin pois menoa, mutta en vaa jaksa tänne alkaa semmosia surujuttuja kirjottaa.

13

4231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SilverFox

      Otan osaa kanisi vuoksi, mutta siihen asiaan.. jos haluaisit haudata kanisi niin eikö sinlla olisi mahdollisuus pakastaa kaniasi, pariin muovipussiin ja pakkaseen.. näin itse tekisin, toki ongelmia aiheuttaa tilankäyttö jos kani on kovin suuri, toki pieneläin tuhkaamojakin on, joihin voi vaan jättää eläimensä tai tilata sitten tuhkat uurnassa itselleen (hiukan kalliimpaa).

      • Ninni

        kiitos vastauksesta.. joo pitää kysästä vanhemmilta että voiko pakastimeen..


    • ---------------------------...

      Minä en sinänsä ole koskaan käsittänyt, että mitä väliä sillä ruumiilla enää on. Kani on jossain muualla, ei sen olo parane tai pahene sillä, vaikka ruumiin heittäisi vain roskiin tai polttaisi. Polttohautauksessakin kuitenkin poltetaan.

      Se aika pitää kanista huolta oli silloin kun se eli, enää se ei sitä tunne, mitä ruumiille tehdään.
      Tietty jos haluaa välttämättä haudan, niin sitten sinne pakastimeen.

      • mauku

        On aika pahasti sanottu eläimestä, joka on kuulunut perheeseen, ollut rakas ja tärkeä!!


      • suski87
        mauku kirjoitti:

        On aika pahasti sanottu eläimestä, joka on kuulunut perheeseen, ollut rakas ja tärkeä!!

        Meillä kaikki eläimet on haudattu, mutta en kuitenkaan itse ymmärrä, miksi monista roskis on jotenkin paha vaihtoehto.

        Kaikki eläimet ovat meilläkin olleet rakastettuja perheenjäseniä, kaikkein pieninpiä jo paripäiväisinä kuolleita gerbiilivauvoja myöten. Kuoleman jälkeen itse eläimelle on kuitenkin ihan sama, mitä sen ruumiille tapahtuu. Ei eläin luokkaannu tai tunne itseään vähemmän rakastetuksi vaikka sen ruumiin laittaisi roskakoriin, sille on merkitystä vain sillä, miten sitä on hoidettu sen eläessä.

        Hautaaminen tehdään vain ihmistä varten, jotta ihmisellä olisi jokin paikka jolla käydä muistamassa rakasta lemmikkiään. Tieto siitä, missä sen viimeinen sija on. Kaikille ihmisille se ei kuitenkaan ole tärkeää. Joillekin riittävät ne hyvät muistot yhteisestä ajasta. Nuorempana pidin ehdottoman tärkeänä, että omat lemmikkini haudataan. Tänä vuonna saatan muuttaa kerrostaloon kohtuu kauaksi kotikotia, jossa on oma piha, pakastintakaan minulla ei välttämättä tule olemaan. Silloin ehkä luovun hautaamisesta käytännön syistä, enhän nykyisinkään pääse lemmikkieni haudoilla käymään muutettuani perheeni kanssa koko ikäni yhden-neljän vuoden välein lemmikkieni hautojen jäädessä taakse, muiden ihmisten pihoille ja kenties kukkapenkkien paikoiksi. Lemmikkejäni en kuitenkaan rakasta sen vähempää tai ne ovat vähemmän perheenjäseniä tuosta johtuen.


      • ohoohohooh

        Kani on rakas ja tärkeä perheenjäsen!!
        Jos mun veli vaikka kuolis en mä vaan sano
        '' Heitetään se roskiin se on jo kuollu mitä väliä''
        Aika idioottia eikö?


      • jokke

        Hei
        jätefirmat sakottaa, jos kuolleita eläimiä löytyy roskista.
        Eikä se nyt tietty muutenkaan lemmikin paikka ole!


    • Jade

      Meidän kanin vei ummetus yhtäkkiä lähes tasan kaksi vuotta sitten. Eli just tähän aikaan. Se oli meille sen verran rakas kaveri, että vähintä, mitä voimme tehdä, oli haudata se omalle pihalle. Kyllä, maa on vielä jäässä, mutta sisulla saa kaivettua kyllä kuopan rakkaalle lemmikille. Kiehuvalla vedellä sulatin maata kumppanini kaivaessa lapiolla ja onnistuimme! Maahan ei ole kuitenkaan kuin pinnasta jäässä, alkuun kun pääsee, loppu on jo pehmeää multaa. Saimme haudattua kanin ja nyt ollaan tyytyväisiä, pikku ystävä sai ansaitsemansa lepopaikan. Mua etos ajatuskin laittaa oma lemmikki pakastimeen!

      • ninni

        no nii mustaki tuntuu että pakastin, sinne kuuluu vaa ruuat.. mutta jos on semmonen jossa ei oo ruokaa nii sitte ehkä. mää kyllä kaivan kuopan, nyt se sitten on päätetty.
        en oo varma käynkö täällä enää, mutta saahan tänne kirjottaa jos haluaa.
        kiitos kaikille vastauksista. mutta mun mielestä tuo roskisjuttu oli vähä.....


    • Kanin emo

      Onko teillä oma piha?

      Meidän rakas pupu kuoli sulan maan aikaan, mutta ilman muuta haluan pupuni hautaan, kuoli milloin tahansa. Eiköhän se jotenkin kuopan kaivuu ja lämmitys onnistu.

      voi helvetti, kani roskiin!

    • Kerronheti

      Ketä ne sakottaa jos on kerrostalon roskiksessa.

      • luontoa.arvostaen

        Kerrostaloissa on biojäteastiat. Sinne tuo otus kuuluu. Landella taas kompostiin.


    • kaniii

      Eläinlääkärillä voi kanin tuhkauttaa ja saada halutessaan tuhkat uurnassa.

      Itse kyllä olen aina näin keskitalvellakin haudannut kanin, jos aika jättänyt.
      Työmaalämmitimillä ym. onhan noita keinoja monenlaisia niin saa kyllä maan sen verran sulaksi että saa kanin haudattua.
      Isät tai poikaystävät kyllä auttavat tarpeen vaatiessa!:)

      Meillä kaikki kuolleet kanit vierekkäin lepäävät mökkipihan maassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe