Letterbox vai Ykkösjakelu

Jakajaksi aikova

Ykkösjakelu vai Letterbox?

Kummalla saa parempaa liksaa? Vai onko sama? Letterboxilla oisin saanu 7euroo/jakokerta/32 0 taloutta(=28e/kk). Ykkösjakelun nettisivuilla lukee, että keskipalkka on 60-250 euroa. Paljonkohan tienaisin Ykkösjakelulla, jos piirissäni on 320 taloutta?

59

30621

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erissa

      Minä jaan jakelu-ässillä ja rahaa tulee jokseenkin 80 e/kk. Piirissäni on 270 taloutta ja jakoja 2 kertaa viikossa. Mitä enemmän tuotteita, sitä enemmän rahaa, niin se varmaan muillakin firmoilla menee.

      • hmm...

        Suosittelen ykkös-jakelua koska siellä jetaan lehtiä kaksi kertaa viikossa. joka siis tarkoittaa enemmän liksaa. 320 taloudesta saat ehkä vähän riippuen
        80-160 euroa kuukaudessa.

        (Itsellä 350 taloutta ja palkkaa on tullut vähän riippuen 120-185 euroa/kk.)


      • Matti Ilari
        hmm... kirjoitti:

        Suosittelen ykkös-jakelua koska siellä jetaan lehtiä kaksi kertaa viikossa. joka siis tarkoittaa enemmän liksaa. 320 taloudesta saat ehkä vähän riippuen
        80-160 euroa kuukaudessa.

        (Itsellä 350 taloutta ja palkkaa on tullut vähän riippuen 120-185 euroa/kk.)

        Tätini, joka on Postissa töissä, sanoi että nykyisin myös näitten ilmaisjakelulehtien jakajilla on olemassa jonkinlainen minimipalkka, joka on jotain rapiat 7 e/tunti. Tämä olisi siis minimi, jos paremmin jotenkin tienaa niin hyvä.Itse lopetin jakamisen kun suivaannuin pieniin korvauksiin.
        Marek


      • heheghsgasdf
        Matti Ilari kirjoitti:

        Tätini, joka on Postissa töissä, sanoi että nykyisin myös näitten ilmaisjakelulehtien jakajilla on olemassa jonkinlainen minimipalkka, joka on jotain rapiat 7 e/tunti. Tämä olisi siis minimi, jos paremmin jotenkin tienaa niin hyvä.Itse lopetin jakamisen kun suivaannuin pieniin korvauksiin.
        Marek

        Joo ei kyl pidä paikkansa ku ite oon työskennelly pienemmillää 1€ TUNTIPALKALLA..mutta yleisesti kai pienen on 2€ ja laillinen joku 5€


      • Advas
        hmm... kirjoitti:

        Suosittelen ykkös-jakelua koska siellä jetaan lehtiä kaksi kertaa viikossa. joka siis tarkoittaa enemmän liksaa. 320 taloudesta saat ehkä vähän riippuen
        80-160 euroa kuukaudessa.

        (Itsellä 350 taloutta ja palkkaa on tullut vähän riippuen 120-185 euroa/kk.)

        Itse työskentelen ykkösjakelussa, pitää jakaa suunnilleen 100 talouteen ja liksaa tulee noin 160 luokkaa.


    • Pie

      olin jakamassa joskus vähän aikaa letterboxilla ja oikeestiki VÄHÄN AIKAA, koska loppujen lopuksi työhön saattoi mennä jopa 4h ja siitä raatamisesta palkka oli 7-8e.
      tai ehkä oon vaan heikko tai lehtienjako ei oo mun juttu, mut letterboxille en enään tee töitä.

      • jakelija kanssa...

        mulla on 245 taloutta, ja yhteensä työntekoon menee helposti toi nelisen tuntia, paitsi silloin kun on hyvät kelit ja tosi vähän mainoksia. jako on kaksi kertaa viikossa ja palkkaa saan yhdestä kerrasta hyvällä lykyllä ton 7-8 euroo. jos on ainakin yli 4 mainosta...

        tää on raadantaa... huoks*. :)


      • Jos on mahdollista valita, niin älkää ottako piiriä, jossa on ok-taloja!

        Ensimmäiseksi joka paikassa tietysti tarjotaan näitä aikaavieviä jakopiirejä, koska niihin on hankala saada jakajaa. Parempia piirejä on joka firmalla jemmassa:)

        Letterboxin jakelu 500 kpl kt-alue, talviaikaan meillä jakeluun menee noin 2,5 tuntia, perushinta 8,75.


      • erissa
        marella kirjoitti:

        Jos on mahdollista valita, niin älkää ottako piiriä, jossa on ok-taloja!

        Ensimmäiseksi joka paikassa tietysti tarjotaan näitä aikaavieviä jakopiirejä, koska niihin on hankala saada jakajaa. Parempia piirejä on joka firmalla jemmassa:)

        Letterboxin jakelu 500 kpl kt-alue, talviaikaan meillä jakeluun menee noin 2,5 tuntia, perushinta 8,75.

        Minun piirini kuuluu sekä omakotitaloja että kerrostaloja. Täytyy kyllä sanoa, että mieluummin ottaisin piirin, jolta löytyy pelkkiä omakoti- ja rivitaloja.
        Miksikö? Siksi, että täällä ovat kerrostalojen alaovet aina lukossa, myös päivisin vaikka aluetta ei parhaalla tahdollakaan voi väittää levottomaksi. Ihmisten ovisummereiden soitteleminen ei ole mitenkään mukavaa touhua, siitä hermostuvat niin minä kuin asukkaatkin. Usein saa soittaa koko rapun lävitse, ennenkuin joku armelias ihminen avaa minulle oven.


      • ääääääääääliö
        erissa kirjoitti:

        Minun piirini kuuluu sekä omakotitaloja että kerrostaloja. Täytyy kyllä sanoa, että mieluummin ottaisin piirin, jolta löytyy pelkkiä omakoti- ja rivitaloja.
        Miksikö? Siksi, että täällä ovat kerrostalojen alaovet aina lukossa, myös päivisin vaikka aluetta ei parhaalla tahdollakaan voi väittää levottomaksi. Ihmisten ovisummereiden soitteleminen ei ole mitenkään mukavaa touhua, siitä hermostuvat niin minä kuin asukkaatkin. Usein saa soittaa koko rapun lävitse, ennenkuin joku armelias ihminen avaa minulle oven.

        lehdenjakajat saavat avaimet kerrostalojen alaoville. jos et ole sellaista saanut niin kannattaisiko pyytää? O_o


      • Lehdenjako sucks!
        ääääääääääliö kirjoitti:

        lehdenjakajat saavat avaimet kerrostalojen alaoville. jos et ole sellaista saanut niin kannattaisiko pyytää? O_o

        Tampereen ykkösjakelut ainakin on outo paikka kun ei toimita niitä alaovien avaimia vaikka pyytää, jo kolmesti pyytänyt. Sitten lähettää vaan niitä huomautuksiaan kun ei pääse jakamaan niihin rappuihin kun pelokkaat vanhat pierut ei suostu aukasemaan ovea. Vissiin pelkäävät että joku murhaa tai varastaa heidän nitrot.

        Ei semmoisella surkealla, ala-arvoisella "palkalla" viitsi enää ruveta anomaan niitä mummoja ja paapoja aukasemaan niitä alaovia. Ykkösjakelut sais toimittaa ne avaimet kun se on vähän niinkuin heidän velvollisuuskin! Ei kenelläkään asukkaalla ole velvollisuutta päästää ketään ventovierasta sisään.

        En suosittele ilmaisjakelujen jakoa kenellekään. Ala-arvoinen palkka ja paljon riesaa siitä vaan on! Lehdenjako varmistaa että lauantai on aina pilalla ja keskiviikko yhtä painajaista. Jos sossutuilla elät niin orjana työskentelet, sossu ottaa sen olemattoman pienen palkan huomioon siinä laskennassa.

        Ilmaisjakelujen jako pitäisi kieltää lailla ja laitonta se periaatteessa onkin.


    • ......

      Ite jaan HJEX:illä. Talouksia 230 kpl aikaa menee 1.5h yhteensä ja palkka yleensä noin 10-15€ kerta

      • rölli

        Palkka surkea ja lehdet tulee milloin sattuu!
        Olin puolivuotta heillä jakajana.Talvella hommaa riitti mutta kesällä ei ollut kuin yksi ainoa jakokerta koko kesänä josta sain sen 5€ palkkaa!En suosittele..


      • pajji
        rölli kirjoitti:

        Palkka surkea ja lehdet tulee milloin sattuu!
        Olin puolivuotta heillä jakajana.Talvella hommaa riitti mutta kesällä ei ollut kuin yksi ainoa jakokerta koko kesänä josta sain sen 5€ palkkaa!En suosittele..

        samaa mieltä. letterbox hoitaa asiansa tosi huonosti: itselläni palkkaa ei meinattu maksaa ollenkaan, jakelulähetteitä, jotka toimivat myös palkkalaskelmina ei aina toimitettu ja työnantajaa oli hyvin vaikeaa tavoittaa! en suosittele minäkään!


      • Make
        pajji kirjoitti:

        samaa mieltä. letterbox hoitaa asiansa tosi huonosti: itselläni palkkaa ei meinattu maksaa ollenkaan, jakelulähetteitä, jotka toimivat myös palkkalaskelmina ei aina toimitettu ja työnantajaa oli hyvin vaikeaa tavoittaa! en suosittele minäkään!

        Olin Letterboxilla töissä 6kk ja kuukaudessa sain 3 kertaa työtehtävän ja kerrasta 10e palkkaa. Piiriini kuului 620 taloutta. Maksavat surkeasti. Letterbox on pelkkää huijausta. Paikat tulee vaan turhaan kipeeksi...


      • boxiletter
        Make kirjoitti:

        Olin Letterboxilla töissä 6kk ja kuukaudessa sain 3 kertaa työtehtävän ja kerrasta 10e palkkaa. Piiriini kuului 620 taloutta. Maksavat surkeasti. Letterbox on pelkkää huijausta. Paikat tulee vaan turhaan kipeeksi...

        Joo elikkäs, ite ollut 5 viikkoa letterillä,1 jako, 770 taloutta(3piiriä), ja palkka oli n.20e
        mainoksia oli yksi kappale, kun olin jakanut ne,huomasin että jäi 160 yli(alueella on paljon''ei mainoksia'' luukkuja) lupasivat hakea vuorokauden sisällä= ei haettu kolmen.
        ja yksin kun jakaa,normaalia,lakisääteistä jakajan vauhtia n.150 mainosta= tunti.. niin koko työ kestää 5 tuntia.. joten tuntipalkka on 4 e,vaikka jakovauhti on lakisääteiden mukaan oikea. ja asun helsingissä. Lakisääteinen MINIMITUNTIPALKKA tuolla jakovauhdilla on 7,82 e tunti.

        Ja kun käytin laskinta ja paperia avukseni,totesin seuraavan

        Jaoin 770 mainosta, lakisääteinen tuntipalkka n.40e

        Jaoin 770 mainosta, sain n.20 e

        Eli,letterbox alipalkkaa ihmisiä,jakovauhti oli siis mainosten ja postinjakajien liiton sivuilla(en muista osoitetta) ja katsoin tiedot sieltä(2009)


      • Jakelujuniori
        boxiletter kirjoitti:

        Joo elikkäs, ite ollut 5 viikkoa letterillä,1 jako, 770 taloutta(3piiriä), ja palkka oli n.20e
        mainoksia oli yksi kappale, kun olin jakanut ne,huomasin että jäi 160 yli(alueella on paljon''ei mainoksia'' luukkuja) lupasivat hakea vuorokauden sisällä= ei haettu kolmen.
        ja yksin kun jakaa,normaalia,lakisääteistä jakajan vauhtia n.150 mainosta= tunti.. niin koko työ kestää 5 tuntia.. joten tuntipalkka on 4 e,vaikka jakovauhti on lakisääteiden mukaan oikea. ja asun helsingissä. Lakisääteinen MINIMITUNTIPALKKA tuolla jakovauhdilla on 7,82 e tunti.

        Ja kun käytin laskinta ja paperia avukseni,totesin seuraavan

        Jaoin 770 mainosta, lakisääteinen tuntipalkka n.40e

        Jaoin 770 mainosta, sain n.20 e

        Eli,letterbox alipalkkaa ihmisiä,jakovauhti oli siis mainosten ja postinjakajien liiton sivuilla(en muista osoitetta) ja katsoin tiedot sieltä(2009)

        Itse jaoin myös vähän aikaa sitten letterboxilla, mulla oli erittäin pieni alue. Siinä oli 4 kerrostaloo ja ihan muutama rivitalo, yhteensä talouksia oli jotakin 200. Ja sain siitä 19€ :P


    • 321

      mikä on ykkösjakelun nettiosote?

      • uhokl

      • Junttu-kärrymies
        uhokl kirjoitti:

        http://www.ykkosjakelut.fi/

        Voisin sanoa että kaikki jakelufirmat, ketkä toimii Suomen Suoramainonnan alaisena niin toimivat asiallisesti, palkat tulevat ajallaan, lehdet tulee ajallaan, palkkaa maksetaan normaalisti, mutta lehtiä tulee aika paljon, joka lisää liksaa.

        Tämän alaisuuteen kuuluu juuri mm. ykkösjakelut, hjex jnejne..

        Itse jaan lehtiä HJEX ja sieltä työnantajat on aika helppo saaha kiinni, kuittaus on helppoa.

        Ja ei tuo ykkösjakelutkaa mikää huonovaihtoehto oo.

        Valitan vaan että Letterboxin alaisena toimivat firmat ei toimi yhtä hyvin.. Aikasemmin olin EJPssä ja siellä pihtailtiin pahemmi ku laihialla.


    • ...

      minä jaan ykkösjakelulla 160 2xvkossa ja saan n.130€kk

      • pelkkää huijausta..

        Palkka on surkea eikä sieltä tule mitään jaettavaakaan, ykkösjakelulla palkka tulee ajallaan ja lehdetkin joka viikko.


      • irontyu

        onko ykkösjakelulla/letterboxilla nettisivuja?
        jos on niin minä tyhmänä en niitä löydä :/

        viitsisikö joku valaista tilannetta?


      • asdasdafgdfs
        irontyu kirjoitti:

        onko ykkösjakelulla/letterboxilla nettisivuja?
        jos on niin minä tyhmänä en niitä löydä :/

        viitsisikö joku valaista tilannetta?

        Elikkäs letterbox:illa on osote www.letterbox.fi


      • Nimetön
        asdasdafgdfs kirjoitti:

        Elikkäs letterbox:illa on osote www.letterbox.fi

        Ite saan vaikeeen alun jälkee noi 8 eskoo tunti. ekat kerrat niinku hanurist ja sit viel lunt päälle mut nytte kulkee. ite en taho edes joka viikko jakaa nii sopii kyl mulle tää joka toine vviikko ;-}


      • Paremmin asioista tietävä
        Nimetön kirjoitti:

        Ite saan vaikeeen alun jälkee noi 8 eskoo tunti. ekat kerrat niinku hanurist ja sit viel lunt päälle mut nytte kulkee. ite en taho edes joka viikko jakaa nii sopii kyl mulle tää joka toine vviikko ;-}

        Mainostenjako pitäisi kieltää lailla.KENELLÄKÄÄN teistä ei palkka ikinä nouse lähellekkään 8€. Palkka on kun kaikki lajittelut jne. otetaan mukaan työaikaan alle 5€.

        Hankkikaa oikeita töitä!


      • Nimetön
        Paremmin asioista tietävä kirjoitti:

        Mainostenjako pitäisi kieltää lailla.KENELLÄKÄÄN teistä ei palkka ikinä nouse lähellekkään 8€. Palkka on kun kaikki lajittelut jne. otetaan mukaan työaikaan alle 5€.

        Hankkikaa oikeita töitä!

        mul kyl ei oo letteril lajitteluu paitsi joskus kaks tuotet ja ne kyl laittaa kävelles järjestykseen ja sitäpaitsi siit saa lisää rahaa niist lisä jutuist !


      • joku
        Nimetön kirjoitti:

        mul kyl ei oo letteril lajitteluu paitsi joskus kaks tuotet ja ne kyl laittaa kävelles järjestykseen ja sitäpaitsi siit saa lisää rahaa niist lisä jutuist !

        älkää ihmeessä hyvät ihmiset menkö letterpoksille, se olisi elämänne suurin virhe


      • MAKE
        irontyu kirjoitti:

        onko ykkösjakelulla/letterboxilla nettisivuja?
        jos on niin minä tyhmänä en niitä löydä :/

        viitsisikö joku valaista tilannetta?

        tässä on www.letterbox.fi netti linkki


    • Seaxan

      Otin lopputilin Letterboxilta. En käsitä kuka tekee moista työtä palkalla, joka ei ole käytännössä mitään. 420 talouden omakoti-aluejakeluun meni n. 3,5h. Palkka n. 7e/kerta. Lapsenhoidollakin tienaa n. 3,5 kertaa enemmän.

      Lopputilin otosta on noin 3 viikkoa (mukaanlukien irtisanoutumisaika), työtodistusta saati verokorttia ei ole kuulunut, vaikka käskin paperit lähettämään. Jo itse työn haussa jouduin soittamaan kahdesti yrityksen perään, koska eivät ottaneet yhteyttä vaikka niin lupasivat.

      "muka-trendikäs", nuoria huijaava paskayritys, puhelinmyyjänäkin tienaisin paremmin. En suosittele.

      • M

        Lopputilin otosta on noin 2 viikkoa (mukaanlukien irtisanoutumisaika), työtodistusta saati verokorttia ei ole kuulunut, vaikka käskin paperit lähettämään. Jo itse työn haussa jouduin soittamaan kahdesti yrityksen perään, koska eivät ottaneet yhteyttä vaikka niin lupasivat.
        Palkka ei ole kyllä tullut ajallaan.
        Todella kusettus!!!!!!!!!


      • keikkari_lb
        M kirjoitti:

        Lopputilin otosta on noin 2 viikkoa (mukaanlukien irtisanoutumisaika), työtodistusta saati verokorttia ei ole kuulunut, vaikka käskin paperit lähettämään. Jo itse työn haussa jouduin soittamaan kahdesti yrityksen perään, koska eivät ottaneet yhteyttä vaikka niin lupasivat.
        Palkka ei ole kyllä tullut ajallaan.
        Todella kusettus!!!!!!!!!

        Firma no uituu konkan partaalla!
        Itte tein autopiiriä, km-korvaukset yhä maksamatta...


    • Nimetön

      Itse jaan Letterboxissa. Jako on 2-4 kertaa kuukaudessa. Jaettavaa tavaraa on 500 kpl. Palkka on 14,50e/kerta. Palkka ei ole kyllä tullut ajallaan.

    • Mainosjakaja

      Täytynee muistuttaa että pelkkä LetterBox on eri asia kuin LetterBox EJP. EJP (Espoon JakeluPlavelu) hoitaa asiansa paljon paremmin kuin pelkkä LetterBox jossa on töissä eri ihmiset. Eli LetterBox on EJPn emo yhtiö jossa hoidetaan asiat vituiksi ja tappiolla.
      Eli espoolaisilla pitäisi homman toimia.

    • Jakaja

      Letterbox on yritys joka maksaa tosi paskaa palkkaa... mutta ykkösjakelulta saaat 320 talouden piiristä noin 150-180€/kk

      • vertaa työmäärää esi

        Onko pääsi tosiaan noin tyhjä? Letterboxilla maksetaan paljon isompi korvaus jokaisesta lappusesta, kun Ykkösjakelulla joutuu kantamaan lehtiä alle sentin kappalekorvauksella. Joudut siis lajittelemaan ja raahaamaan todella ison läjän paperia ainakin kahdeksana päivänä kuukaudessa tienataksesi edes satasen.


    • E.L.

      Letterboxhan (täydelliseltä nimeltään LB Marketing and Holdings Oy) on emoyhtiö, jonka alaisuudessa toimivat paikalliset frankkarit, tietysti emoyhtiön säännöillä.

      Harkitsin hetken tuollaisen paikallisen jakeluyhtiön perustamista, mutta kai parempi, ettei hanki "paskafirman" mainetta. :) Johtajan palkat tietty olisi jotain muuta.

      • DDM

        Ejp mennyt jo konkkaan jatkaa uudella nimellä DDM samaa paskaa


      • Ykkösjakeluissa nyt
        DDM kirjoitti:

        Ejp mennyt jo konkkaan jatkaa uudella nimellä DDM samaa paskaa

        Paska palkka. 1 piiri, alussa oli mainoksia, sitten tahti lopahti. Vaihdoin 2 piiriin, palkka jatkui surkeana. Muutin toiselle alueelle ja vaihdoin jakoaluetta, sitten koko mainoksia ei näkynyt. Kerran kuukaudessa, jos silloinkaan yksi mainos. Huonoa myös, että piti erikseen hyväksyä piiri / piirit jaetu(i)ksi netissä. Ykkösjakeluissa yksi piiri ja kuukaudessa noin 100 euroa. 187 asuntoa, kerrostaloja kaikki. Tyytyväinen. Letterboxissa palkka oli kuukaudessa hyvä jos edes 20 euroa aivan alussa, viimeisin kk-palkka sieltä 4 euroa... :D Onneksi pääsi eroon.


      • tuntematon12345

        no mitä ikinä teettekin älkää hitossa jakako jotain lehtiä :D jollette sitten heitä mainoksia vittuun ja jaatte vaan aamuset etc sanomaa kätevä tapa karsia paskaa pois..ainakin kun rahaa tulee vain 200€ joka on sopiva korvaus ainoastaan kunnon lehdistä


    • ....................

      Ilmoituksia jakeluista kyllä tulee, mutta jaettavat mainokset eivät koskaan saavu minulle. Olen soitellut jakelupäivystykseen, mutta ei siellä mitään osata sanoa kuin, että jakeluauto saattaa olla myöhässä. Viimeisimmän jakeluni tuotteet ovat nyt 5 päivää myöhässä ja vanhimman lähes kuukauden. Alkaa jo itseänikin hävettää, kun saa sinne lähes joka viikko useita kertoja soitella, että mikä on kun ei meinaa mikään toimia. Saa nyt nähdä maksavatko palkkaa edes tuosta yhdestä ainoasta kerrasta, jolloin ovat onnistuneet mainokset minulle asti lähettämään. Lähetin verokortin 2vko ennen palkanmaksu päivää, mutta ilmeisesti se oli liian myöhään, kun ei palkkaa kuulunut.

      Tähän mennessä Letterbox vaikuttaa siis varsin paskalta firmalta, joka hoitaa kaikki asiansa juosten kusten. Alan nyt aktiivisesti etsiä toista hommaa, kun ei tästä näemmä nyt tullut yhtään mitään.

      • pettyny

        Sama mulla, homma ei skulaa


    • yhuyhy

      Itse jaan jakeluässillä noin 400:n talouden piiriä kaksi kertaa viikossa ja palkka on noin 100 euroa/kk ja siitä ylöspäin riippuen jaettavien lehtien määrästä. Valitsisin itse Ykkösjakelun, Letterboxista olen kuullut vain huonoa

      • laske oikein

        Yhuyhy kertoo jakavansa 2 kertaa viikossa. 400 postiluukkuun menee noin 3 tuntia kerrallaan( mahdollinen lajittelu). Se tekee 24-27 työtuntia kuukaudessa. Liksaa satanen! Eli NELJÄ euroa tunnilta ilta- ja viikonlopputyöstä. Ja kehuu vielä hommaansa. Ykkösjakelussa teet työsi todella kurjalla palkalla.


      • jakajaB
        laske oikein kirjoitti:

        Yhuyhy kertoo jakavansa 2 kertaa viikossa. 400 postiluukkuun menee noin 3 tuntia kerrallaan( mahdollinen lajittelu). Se tekee 24-27 työtuntia kuukaudessa. Liksaa satanen! Eli NELJÄ euroa tunnilta ilta- ja viikonlopputyöstä. Ja kehuu vielä hommaansa. Ykkösjakelussa teet työsi todella kurjalla palkalla.

        Letterboxilla tulee mulle vain yks tai kakx mainosta, liksaa n. 50eur kk/390 luukkua.


      • Tede
        jakajaB kirjoitti:

        Letterboxilla tulee mulle vain yks tai kakx mainosta, liksaa n. 50eur kk/390 luukkua.

        Näin ainakin sanoin joku sen johtaja a-talk ohjemassa äskettäin. Kannattaa varmaan pyytää lisää liksaa, jos ei saa 8 egee.


    • dorppuliiin

      Ite jaan letterboxilla kerran viikossa ja ekan jakokerran jälkee siitä palkka oli n. 20e, jaoin silloin vaalimainoksia 900 kpl. TOisella kerralla jaoin jotain mainos lehteä 300 kpl ja sain 7,5e. Olisin tyytyväinen jos saisin 50e kuukaudessa, mutta jos menee pahasti alle niin taidan lopettaa koko homman.

    • ykkösjakelu

      Meillä vasta aloitellaan ykkösjakelulla. Missä lajittelette ja säilytätte lehtiä ja mainoksia? Asutaan kerrostalossa, jossa ulkoovet summerilla. Autokuski jättää lehdet ulos rapun eteen. Siinä on aivan pieni lippakatos, joten kastuvat taatusti sateella. Lisäksi lehdet ja mainokset tulivat kolmena eri päivänä (siis yhden jakokerran tavarat..) ja ihan milloin sattuu. Ikinä ei tiedä onko ulkoovelle ilmestynyt lehtiä..
      Nyt lajitellaan pienessä pyörasuojassa, jossa joudutaan siis säilyttämään lehtiä ja mainoksia päiviä, kun odotetaan loppuja tuotteita. Lajittelu on myös näemmä erittäin hidasta hommaa, kymmenkunta tuotetta/jakokerta. Yksi tuote tulee taittamattomana ja siitä saa jonkin lisän. 300 kpl lajitteluun meni 2½tuntia. Jakamaan ollaan vasta menossa. Mutta tosiaan 6 päivänä viikossa siis tulee tuotteita ja jako sitten kahtena päivänä.
      Ovisummerit liki joka talossa ja niihin ei saa avaimia muuta kuin postin työntekijät ja aamulehden jakajat.

    • nominäöo

      ootte kyllä huonoja jos mulla menee sen 3 tuntii lajitteluun ja pikkasen reilu tunti jakoon ja on 286 asuntoa ja rahaa tulee noin 140 kuussa. ykkösjakeluilla oon...

    • LB sucks

      EI Letterboxille. Surkeat palkat ja tämän takia lopetin työtodistusta ei saatu vieläkään. tein noin 4-5 h per. viikko niiin noin 2e/tunti ja joudut todellakin raatamaan. minulla meni noin. 3kk että sain 100e kasaan ja sekin turhan työlästä. Ykkösjakelusta en tiedä

    • mainospoika

      Ite oon ykkösjakelulla ja jaan mainoksia kaks kertaa viikossa. Mulla on 170 taloo ja aikaa menee yhteensä n.2-3 h. Nyt kun kattelin mitä täällä suurin osa saa ni oon ihan tyytyväine et mulla on 25 euroo/kerta kiintee palkka. Vaikka onki perseestä jakaa talvella ni silti jo muutaman vuoden jaksanu tota hommaa tehdä

    • Ykkosjakelut rules

      Oon tossa jakanu ykkösjakeluilla 5 kuukautta. Palkka on ihan hyvä kuukaudessa 125e-168e. Talouksia on 385 ja aikaa kuluu 1h-2.5h. Jaan 2 kertaa viikossa ja alueellani on ok taloja ja kerrostaloja. Lajitteluun menee jos on 8 mainosta heili niin menee 2h.

    • minääää12

      ite jaan ykkösjalekuilla, saan 30e kuukausi (2 jakokertaa)

    • eseet3

      Itse olen nyt aloittanut ykkösjakelulla hommat. Tänään tuli ensimmäinen palkkakuitti kahdesta jakokerrasta joista käteen jäi 26,50e. Eli viikossa tuon verran. Mainoksia ollut joka kerta tähän mennessä 4-6 kpl.

      Alueellani on 320 taloutta. Kolme kerrostaloa, rivitaloja ja omakotitaloja. Mainosten lajitteluun on mennyt aikaa 1h 5min - 1h 40min. Ja jakokerrat aikaan 57min - 1h 18min. Eli alle 3h vähintään on yhden jakokerran saanut. Tosin tässä pitää mainita se, että juoksen tuon alueen läpi. Hyvä iltalenkki samalla!

    • chrisu97

      itsellä on tapana runkata toisten postilaatikkoihin ja siitä saa hyvää palkkaa noin 16,5 e per kerta kuussa noin 230e suosittelen !

    • 14w

      Itse olen töissä helsingin jakelu-experteillä (lisaduuni.fi) ja palkka on jotain 15€/jakelukerta/250 taloutta. Jakelukertoja on kaksi viikossa, ja olen tyytyväinen palkkaani, koska en saa vanhemmilta mitään rahaa. Nyt saan ainakin ostettua joitain vaatteita ja joskus välipalaakin :)

      • 12w

        Paljoks saa kuukaudessa?


    • Sopimukset avuksi

      Katsokaa seuraavasti osoiteesta jakelun minimipalkat. Poikani aloitti ykkösjakelussa ja he tarjosivat alle puolta näistä korvauksista:
      Mainos ja ilmaislehtien jakajien palkkiota

      16.10.2012 lukien: Kahdesta ensimmäisestä jaettavasta tuotteesta kummastakin kerrostaloissa ja kerrostaloalueella 5,31 senttiä sekä omakoti- ja rivitaloalueella 5,53 senttiä kultakin taloudelta ja jakelukerralta. Kustakin seuraavasta jaettavasta tuotteesta maksetaan 0,94 senttiä kultakin taloudelta ja jakelukerralta. Taittamattomina jakeluun tulevista lehdistä maksetaan lisäksi 1,13 senttiä kappaleelta.

      http://www.pau.fi/edunvalvonta/tyoehtosopimukset/mainos-ja_ilmaislehtien_jakajat/

      Näillä palkkioilla korvaus yli 300 talouden jakotyöstä (11 mainosta per talous) olisi n. 24 euron (peustui 2,4 senttiä 0,45 lisäjaettavista) sijaan n. 75 euroa. Eli vaikuttaisi siltä että ykkösjakelu polkee palkkoja aika pahasti.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe