te Perun matkaajat

kertokaa

millä budjetilla tms. ja minkä ikäisinä olette matkaan lähteneet? Itseni ja kaverin kanssa moinen Perun matkailu tuntuu aika kauaskantoiselta unelmalta, vaikka E-Amerikan historia onkin lähellä sydäntä. Heti kun rahatilanne sallii, tekisi mieli kuitenkin visiteerata Wanhan maailman sivistyksen seuduilla...

4

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies40

      Budjetti riippuu itsehillinnasta. Minulla ei ole itsehillintaa joten minun budjettini on mita sattuu. Tassa voi tulla viela hata kateen :-) Jos pystyy valttamaan paahanpistoista ja turhista mieliteoista johtuvat kustannukset ja saa siita huolimatta aikansa kulumaan parjaa aika halvalla.

      Matkustelu on aina tietysti hiukan kalliimpaa kuin paikallaan pysyttely. Perulainen ystavani laskeskeli yksinelajan elamisen peruskuluja Limassa ja paatyi huimaan lukemaan 500 dollaria/kk. Siihen sisaltyi "siedettava asunto" (departamento decente) "siedettavalla alueella". Sitten huvitukset ja muu ylimaarainen tulee siihen paalle. Provinsseissa tulee halvemmaksi. Kuitenkin kokonaisen Limalaisen _perheen_ keskiansio on n. 1400 solea/kk, eli n. 420 dollaria, tahan joukkoon kuuluvat siis myos tosi koyhat.

      Hotellikustannukset vaihtelevat. Jos tyydyt jaettuihin huoneisiin (backpacker), tai ainakin jaettuun kylpyhuoneeseen lahtevat hinnat jostain 2-5 dollarista. Monesti saat huoneen omalla kylpparilla (alle) 10 dollarin, riippuu kaupungista ja vuodenajasta. Voi maksaa enempikin.

      Ruokaan menee (perusateriat) jotain alle 10 dollaria paiva (n. 20 - 30 solea). Jos syot siella missa paikallisetkin. Leipa on halpaa, samoin hedelmat. Muuten halvassa ravintolassa syo melkein halvemmalla kuin itse tekemalla.
      Turistiravintolat rokottavat paljon enemman ja kahvikupposen ja kakun hinnaksi voi hyvinkin tulla tuo paivan ruokabudjetti jos ei pida varaansa. Kylla toki kupin kahvia loytaa dollarin hintaan myos.
      Matkustelu on suht. halpaa. varaa yon kestavaan bussimatkaan 20 dollaria tai sita luokkaa.

    • Tapu

      Minä olen tässä kohtapuoliin lähdössä toteuttamaan vanhaa haavetta. Olen lukenut Perun matkailusta netiltä ja kirjoista ja saanut käsityksen ettei maa enää ole niin vaikeasti saavutettavissa kuin joskus ennen. Päinvastoin Inkavaltakunta vaikuttaa olevan itsestään selvä kohde kymmenilletuhansille matkailijoille, ennekaikkea reppuselkänuorisolle. Palvelut tuntuvat pelaavan ja Peru mainitaan Etelä-Amerikan halvimpana maana. No, lento Pohjolasta tietysti maksaa noin 1000 euroa. Rohkaiskaa mielenne ja eikun matkaan !

    • e-amerikka

      olin 4v.sitten ekaa kertaa e-amerikassa 3kuukauden reissuun meni lentoineen 3000€. ecuador, peru, bolivia. ecuador ehdoton ykkönen. isot kaupungit ja muut turistirysät perseestä, viidakkokylät parasta.

    • lorenzo huaraca

      Lähdin Peruun 29 vuotiaana ja palasin matkalta 58
      vuotiaana. Matka oli antoisa vaikkakin kesti kauan.
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe