Mikä lintu sopisi minulle?

kesy..

Haluaisin mahdollisimman helposti kesyyntyvän linnun, mikä lintu sopisi minulle?

Ottaisin vain yhden linnut ja laittaisin sen häkiin yksin. Haluaisin siis kesyttää sen. Itselläni on kuus seeprepeippoa (kaksi samassa häkissä, kolme samassa ja yks erikseen) eli tämä uusi lintu saisi myös oman häkin. (niinkuin yksi peipoistani)

Uuden linnun tulisi myös tulla toimeen peippojeni kanssa!?

Mikä lintu sopisi? Kiitos vastauksista :)

5

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • michaela21

      jos nyt et kuitenkaan hankkisi vain yhtä lintua
      linnut ovat sosiaalisia ja tarvitsevat seuraa muista lajitovereistaan. voi masentua ja pahimmassa tapauksessa voi ruveta nyppimäänkin itseään jne..
      että ei ole linnulle oikein yksin kököttämään.
      miksi muuten peipposi ovat erikseen?
      ja muuten aikuisia lintuja ei niin helposti vaan kesytetä..

      • kesy..

        Koska linnut ovat sisaruksia, jolloin samaa sukupuolta olevia ei voi oikein pitää samassa häkissä (:

        Tiedän, että linnut ovat sosiaalisia mutta minulla olisi linnulle kyllä aikaa. Ja olisivathan peipponi linnulle kaveria?!


      • -M-
        kesy.. kirjoitti:

        Koska linnut ovat sisaruksia, jolloin samaa sukupuolta olevia ei voi oikein pitää samassa häkissä (:

        Tiedän, että linnut ovat sosiaalisia mutta minulla olisi linnulle kyllä aikaa. Ja olisivathan peipponi linnulle kaveria?!

        Miksei sisaruksia saisi pitää samassa häkissä, etenkään samaa sukupuolta olevia??? Pesimään tietenkään ei sukulaisia pidä päästää mutta kyllä ne sentään samassa häkissä asua voivat...

        Muuten jos kesyä kaveria havittelet niin kannattaa ottaa joko nuori undulaatti tai neitokakadu (ja mielellään kaverikin jossei heti niin viimeistään kun ensimmäinen alkaa olla vähän kesyyntynyt). Etenkin käsinruokittu neitsikkapoikanen suoraan kasvattajalta ostettuna on jo valmiiksi kesy, mutta nuo lajit kyllä nuorena hankittuna kesyynytvät hyvin nopeasti ilman sitä käsinruokintaakin.

        Peipot eivät juurikaan papukaijalinnuille kaveriksi kelpaa, toki peippojen touhuilusta naapurihäkissä vähän on virikettä päivällä yksinään olevalle papparille, mutta varsinaisia ystäviä niinkin erilaisista linnuista ei tule. Jos vietät jatkuvasti päivästä suurimman osan kotosalla (ts et käy muualla töissä tai opiskelemassa tai teet vain puolikasta päivää tms) käy yksinäinenkin kaija, mutta ns normaalityössä käyvälle (ts 8-10h päivässä poissa kotoa) kyllä jo suosittelen useamman linnun hankintaa.


    • muahah

      Mitä tarkottaa ts!?
      Mun undut on eläin kaupasta ja ovat kesyyntyneet aika hyvin... Ei niitä silti päivässä tai kahdessa kesytetä niinkuin sen jo tietääkin!



      Suosittelen KAIKILLE unduja!!!!!!!



      ;)))))))))))))))))))

    • Knarianhempon kasvat

      Häkkilinnuista vain kanarialintua voi pitää yksin. Joskus kanarialintu viihtyy parhaiten kun saa olla yksin. Laji ei ole kovin sosiaalinen luonnossakaan muutoin kuin pesimäaikana.

      Minulla on myytävänä keltaisia ja kirjavia laulu-kanarioiden poikasia, ks. ilmoitukseni Keltaisessa Pörssissä ja lemmikkipalstat.fi-sivustolla. Paikkakunta on Lahti.

      Kasvattieni emo on Saksan tuonti ja isä suomal. taitava aarioiden laulaja.

      Tied: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe