Mikä lintu sopisi minulle?

kesy..

Haluaisin mahdollisimman helposti kesyyntyvän linnun, mikä lintu sopisi minulle?

Ottaisin vain yhden linnut ja laittaisin sen häkiin yksin. Haluaisin siis kesyttää sen. Itselläni on kuus seeprepeippoa (kaksi samassa häkissä, kolme samassa ja yks erikseen) eli tämä uusi lintu saisi myös oman häkin. (niinkuin yksi peipoistani)

Uuden linnun tulisi myös tulla toimeen peippojeni kanssa!?

Mikä lintu sopisi? Kiitos vastauksista :)

5

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • michaela21

jos nyt et kuitenkaan hankkisi vain yhtä lintua
      linnut ovat sosiaalisia ja tarvitsevat seuraa muista lajitovereistaan. voi masentua ja pahimmassa tapauksessa voi ruveta nyppimäänkin itseään jne..
      että ei ole linnulle oikein yksin kököttämään.
      miksi muuten peipposi ovat erikseen?
      ja muuten aikuisia lintuja ei niin helposti vaan kesytetä..

• kesy..

Koska linnut ovat sisaruksia, jolloin samaa sukupuolta olevia ei voi oikein pitää samassa häkissä (:

Tiedän, että linnut ovat sosiaalisia mutta minulla olisi linnulle kyllä aikaa. Ja olisivathan peipponi linnulle kaveria?!

• -M-
        kesy.. kirjoitti:

Koska linnut ovat sisaruksia, jolloin samaa sukupuolta olevia ei voi oikein pitää samassa häkissä (:

Tiedän, että linnut ovat sosiaalisia mutta minulla olisi linnulle kyllä aikaa. Ja olisivathan peipponi linnulle kaveria?!

Miksei sisaruksia saisi pitää samassa häkissä, etenkään samaa sukupuolta olevia??? Pesimään tietenkään ei sukulaisia pidä päästää mutta kyllä ne sentään samassa häkissä asua voivat...

Muuten jos kesyä kaveria havittelet niin kannattaa ottaa joko nuori undulaatti tai neitokakadu (ja mielellään kaverikin jossei heti niin viimeistään kun ensimmäinen alkaa olla vähän kesyyntynyt). Etenkin käsinruokittu neitsikkapoikanen suoraan kasvattajalta ostettuna on jo valmiiksi kesy, mutta nuo lajit kyllä nuorena hankittuna kesyynytvät hyvin nopeasti ilman sitä käsinruokintaakin.

Peipot eivät juurikaan papukaijalinnuille kaveriksi kelpaa, toki peippojen touhuilusta naapurihäkissä vähän on virikettä päivällä yksinään olevalle papparille, mutta varsinaisia ystäviä niinkin erilaisista linnuista ei tule. Jos vietät jatkuvasti päivästä suurimman osan kotosalla (ts et käy muualla töissä tai opiskelemassa tai teet vain puolikasta päivää tms) käy yksinäinenkin kaija, mutta ns normaalityössä käyvälle (ts 8-10h päivässä poissa kotoa) kyllä jo suosittelen useamman linnun hankintaa.

• muahah

Mitä tarkottaa ts!?
      Mun undut on eläin kaupasta ja ovat kesyyntyneet aika hyvin... Ei niitä silti päivässä tai kahdessa kesytetä niinkuin sen jo tietääkin!

Suosittelen KAIKILLE unduja!!!!!!!

;)))))))))))))))))))

• Knarianhempon kasvat

Häkkilinnuista vain kanarialintua voi pitää yksin. Joskus kanarialintu viihtyy parhaiten kun saa olla yksin. Laji ei ole kovin sosiaalinen luonnossakaan muutoin kuin pesimäaikana.

Minulla on myytävänä keltaisia ja kirjavia laulu-kanarioiden poikasia, ks. ilmoitukseni Keltaisessa Pörssissä ja lemmikkipalstat.fi-sivustolla. Paikkakunta on Lahti.

Kasvattieni emo on Saksan tuonti ja isä suomal. taitava aarioiden laulaja.

Tied: [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4211
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      501
      2345
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1861
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1484
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1456
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe