tässä mietin,että olisiko järkevin aloittaa tuo kiväärillä metsästäminen baikal ij-18 kertalaukeavalla .308 kaliiperissa?
Edut:halpa,halvat paukut,helppo "huoltaa",ym..
Haitat:kertalaukeava,liipaisu raskas,puinen synteettisen sijaan...
eli kannattaako säästää työllä ja tuskalla vielä joku 300 euroa lisää ja ostaa esim.vaikka cz,tai joku muu baikalin sijaan,EI käytettyä?
tätä mieltä olen itse käytetyistä,joten ÄLKÄÄ ehdottako niitä...
Haitat:käytetty,ei takuuta,voi olla vaikkapa piippu kierossa jos on kaaduttu tai hakattu johonkin.
edut:halpa suhteessa uuteen,siihenpä se sitten jääkin...
ostaakko ij-18 vai cz?
13
6312
Vastaukset
- lpmkgrskfmg
Suosittelen vielä säästämään hieman enemmän rahaa ja ostamaan sitten pulttilukkoisen Tikka T 3:n tai CZ:n.
- kallistuu
empimättä Balalaikan puolelle. Itselläni on ko.kivääri kaliiperissa 308w. Liipasin on uutena erittäin jäykkä ja venyvä, siis laukasu--->viilasin, hioin ja kiillotin sekä rasvasin laukasun heti viimesenpäälle hyväksi. Ja on erittäin helppo homma jos ei ole mikään poropeukalo. Senkin voin kyllä neuvoa yksityiskohtasesti jos nyt sen baikkalin ostat...Nyt laukasu on n.0,7-1kg ja kyllä on miellyttävä ampua nyt. Tukin ja piipun välistä pitää tietysti kaivertaa ylim.puu pois, jotta piippu värähtelee vapaasti. Nyt sitten on tulossa uusi kiikari ja BR-tuotteen vaimennin. Sitten se vasta onkin miellytävä ampua, kun rekyyli pienenee huomattavasti. Ase on hintasekseen kyllä minun mielestä aivan uskomattoman tarkka, kyllä sillä 2 euron kolikon kokosta kasaa ampuu jos tekee edellä mainittavat korjaustyöt. Tarkotus on tehä tukkiin poskipakka sekä pidentää sitä 4-5cm.
Yhteenvetona sanoisin että ase ei ole valmis kun sen ostat vaan puoliksi tehty. Ulkopuolisesti itse kyllä yllätyin siitä etä ase oli erittäin hyvin viimestelty. Kevyt (suuri rekyyli) kantaa metällä, nätti ja helposti muokattavissa "huippu"-aseeksi.
Jos tuntuu siltä että et osaa aseita raplata tai vihti teetättää asesepällä hommia niin yhdyn kyllä ekavastaukseen. Käytettyjä tikkoja saa kohtuu hintasina myös .308w kaliiperissa, käytetyn kun ostat liikkeestä niin yleensä siihen saa jonkinlaisen takuun esim.puolivuotta. Aseet on yleensä testattuja ja puunattuja ja tutkittuja. Ja ainahan niitä saa koeampua!!! - jees jees
kallistuu kirjoitti:
empimättä Balalaikan puolelle. Itselläni on ko.kivääri kaliiperissa 308w. Liipasin on uutena erittäin jäykkä ja venyvä, siis laukasu--->viilasin, hioin ja kiillotin sekä rasvasin laukasun heti viimesenpäälle hyväksi. Ja on erittäin helppo homma jos ei ole mikään poropeukalo. Senkin voin kyllä neuvoa yksityiskohtasesti jos nyt sen baikkalin ostat...Nyt laukasu on n.0,7-1kg ja kyllä on miellyttävä ampua nyt. Tukin ja piipun välistä pitää tietysti kaivertaa ylim.puu pois, jotta piippu värähtelee vapaasti. Nyt sitten on tulossa uusi kiikari ja BR-tuotteen vaimennin. Sitten se vasta onkin miellytävä ampua, kun rekyyli pienenee huomattavasti. Ase on hintasekseen kyllä minun mielestä aivan uskomattoman tarkka, kyllä sillä 2 euron kolikon kokosta kasaa ampuu jos tekee edellä mainittavat korjaustyöt. Tarkotus on tehä tukkiin poskipakka sekä pidentää sitä 4-5cm.
Yhteenvetona sanoisin että ase ei ole valmis kun sen ostat vaan puoliksi tehty. Ulkopuolisesti itse kyllä yllätyin siitä etä ase oli erittäin hyvin viimestelty. Kevyt (suuri rekyyli) kantaa metällä, nätti ja helposti muokattavissa "huippu"-aseeksi.
Jos tuntuu siltä että et osaa aseita raplata tai vihti teetättää asesepällä hommia niin yhdyn kyllä ekavastaukseen. Käytettyjä tikkoja saa kohtuu hintasina myös .308w kaliiperissa, käytetyn kun ostat liikkeestä niin yleensä siihen saa jonkinlaisen takuun esim.puolivuotta. Aseet on yleensä testattuja ja puunattuja ja tutkittuja. Ja ainahan niitä saa koeampua!!!mitkä kiikarin jalat on sulla baikkalissa? tuosta viilamisesta ei varmaan paljoo kannata viilata, ettei laukea siinä vaiheesa ku laitta piipun kiinni?? onko bipodi??
- kallistuu
jees jees kirjoitti:
mitkä kiikarin jalat on sulla baikkalissa? tuosta viilamisesta ei varmaan paljoo kannata viilata, ettei laukea siinä vaiheesa ku laitta piipun kiinni?? onko bipodi??
Mulla oli Millet teräsjalat, mutta nyt meni vaihtoon koko kiikaripaketti. Satsaan kunnon hämäräkiikariin. Joo ei kannata liikaa viilata, sitä pitää testata aina uudestaan ja uudestaan ja taas vähä viilaa. Sit lopuks hiot vielä kosketuspinnat kiiltäviks ja jos voitelet siis öljyät laukasukoneiston niin kannattaa ottaa huomioon että liipasin löystyy siitä taas noin puoli kiloa. Ei se mulla ainakaan laukea mitenkään piippua sulkiessa, vaikka aika vähän onkin kiloja...olen kokeillut kolautella jne. Ja muutenkin kun suljet piipun niin eihän sitä tarvi paukauttaa kiinni kun pidät sitä sulkijavipua pohjassa niin piipun saa suljettua ikäänkuin ilman mitään vastusta. Sama kuin saranaa vääntelisit, jossa ei ole vastusta.
Bibodeja ei ole. Enkä mitään piippuun kiinnitettäviä ostaisi kun se vääntää piippua. Tukkiin kiinnitettävistä sen verran että hyviä ne on jos pidät huolen taas siitä että tukki ei painu kiinni piippuun. Meinaatko viilata liipasinta herkemmäksi? ? ? Se kyllä kannattaa tehdä ja samalla lyhentää se laukasun venyminen. - jee jees
kallistuu kirjoitti:
Mulla oli Millet teräsjalat, mutta nyt meni vaihtoon koko kiikaripaketti. Satsaan kunnon hämäräkiikariin. Joo ei kannata liikaa viilata, sitä pitää testata aina uudestaan ja uudestaan ja taas vähä viilaa. Sit lopuks hiot vielä kosketuspinnat kiiltäviks ja jos voitelet siis öljyät laukasukoneiston niin kannattaa ottaa huomioon että liipasin löystyy siitä taas noin puoli kiloa. Ei se mulla ainakaan laukea mitenkään piippua sulkiessa, vaikka aika vähän onkin kiloja...olen kokeillut kolautella jne. Ja muutenkin kun suljet piipun niin eihän sitä tarvi paukauttaa kiinni kun pidät sitä sulkijavipua pohjassa niin piipun saa suljettua ikäänkuin ilman mitään vastusta. Sama kuin saranaa vääntelisit, jossa ei ole vastusta.
Bibodeja ei ole. Enkä mitään piippuun kiinnitettäviä ostaisi kun se vääntää piippua. Tukkiin kiinnitettävistä sen verran että hyviä ne on jos pidät huolen taas siitä että tukki ei painu kiinni piippuun. Meinaatko viilata liipasinta herkemmäksi? ? ? Se kyllä kannattaa tehdä ja samalla lyhentää se laukasun venyminen.joo elikkäs tein tuossa vähä viilaus hommia ja sit rasvasin hyväksi, kyllä se vaan parani huomattavasti. aattelin sen bipodin hommata etu tukkiin kiinnitettävän.
- anaalipano
älä osta mitään baikkalia. tikka t3 on halpa ja hyvä kampe. laukasu on varmasti parempi kuin missää baikkalissa tai cz:ssa
- ja anaalireqtumi
hintakin on tikassa paljon "parempi" kaikilla ei ole varaa maksaa kolminkertaista hintaa,kasasta rautaa ja puuta!
jos sinäkin olet autoa ostamassa niin nauraako sulle kaikki "mitäs sä mersua oot ostamassa,osta ferrari!)
- Rahvajello1
...säästää vähäsen ja laittaa cz (Brno), on kumminkin paljolti tarkempi ja rautaosiltaan laadukkaampi (toimivampi).
- kolmellasadalla eurolla
ois tuollainen paketti,baikal ij-18.308 simmons 3-9x40 kiikari millet teräsjalat h:300 uutena,tekeekö tuolla kiikarilla ja jaloilla mitään?
kannattaako ennemmin ostaa baikal 186 eurolla ja kiikari ja jalat erikseen jostain muualta? - HALOOOOOOOOOO
kolmellasadalla eurolla kirjoitti:
ois tuollainen paketti,baikal ij-18.308 simmons 3-9x40 kiikari millet teräsjalat h:300 uutena,tekeekö tuolla kiikarilla ja jaloilla mitään?
kannattaako ennemmin ostaa baikal 186 eurolla ja kiikari ja jalat erikseen jostain muualta?tahtoo tietää
- baikalista
baikal ij-18 (izh-18mh)
Description
Model based on IZH-18М-М gun, which is noted for easy and reliable handling, high degree of safety, ensured by dependable safety unit and hammer safety lug.
High patterning is secured by advanced design of barrel and forend joint, eliminating thermal deformation of barrel, when shooting.
Simple and dependable system of bore lock via rocking lever. Trigger action is accommodated in receiver, thus simplifying the design and increasing overall reliability of the gun.
Hammer with a "rebound" and a separate spring-loaded striker provide for easy break-opening.
Forend and stock of IZH-18МH rifles are made of top-quality walnut, beech or birch.
On order the gun is supplied with:
o scope mount;
o extra set of smoothbore barrels with screw-in chokes.
Specifications
Calibre
.22WMR
.222Rem
.223Rem
5,6х50R Mag
7x57R
7x65R
7,62х39 7,62х51(308 Win)
7,62х53R
7,62х54R
.30-06 Springfield
9х53R
9,3x74R
piippu,kokopituus,paino
600cm 1015 cm 3,2kg- kallistuu
No ite asiassa ei tee.. No, kiikari on ihan ok. Kesti ainaki mulla 308:ssa. Hyvin selvät linssit oli ja muutenkin selvää optiikkaa hintasekseen. Jalat on sieltä ja syvältä, kokemuksesta voin sanoa kun itsellän oli juuri tuo paketti. Saatto yhtäkkiä osumapiste olla esim 15 cm.ylempänä ja vähä sivussa. Ostan ihan kunnon kiikarin ite ja jalat. Mutta jos et tosiaan ole rahaa syytämässä aseeseen älyttömänä, niin tee silleen et ostat aseen ja ton simmonsin kiikarin ja sitten ihan eri jalat. Kolmella kiriruuvilla olevat huippujalat oli joskus jotain 70-80e, passas 11mm kiskoon. Ja on jalat jotka pitää 101 kertaa paremmin ku nuo simmonsin. lukeehan niissä simmonsin jalkojen paketissakin että for .22cal eli piekkareihin.
eralle.net on osoite, jonka forumin hakuun kirjoitat Baikal and ij niin kyl löytyy asiaa tästä kin asiasta ja PALJON. tai esim. Baikal and 308 tms.tuollaista... - kallistuu
kallistuu kirjoitti:
No ite asiassa ei tee.. No, kiikari on ihan ok. Kesti ainaki mulla 308:ssa. Hyvin selvät linssit oli ja muutenkin selvää optiikkaa hintasekseen. Jalat on sieltä ja syvältä, kokemuksesta voin sanoa kun itsellän oli juuri tuo paketti. Saatto yhtäkkiä osumapiste olla esim 15 cm.ylempänä ja vähä sivussa. Ostan ihan kunnon kiikarin ite ja jalat. Mutta jos et tosiaan ole rahaa syytämässä aseeseen älyttömänä, niin tee silleen et ostat aseen ja ton simmonsin kiikarin ja sitten ihan eri jalat. Kolmella kiriruuvilla olevat huippujalat oli joskus jotain 70-80e, passas 11mm kiskoon. Ja on jalat jotka pitää 101 kertaa paremmin ku nuo simmonsin. lukeehan niissä simmonsin jalkojen paketissakin että for .22cal eli piekkareihin.
eralle.net on osoite, jonka forumin hakuun kirjoitat Baikal and ij niin kyl löytyy asiaa tästä kin asiasta ja PALJON. tai esim. Baikal and 308 tms.tuollaista...Luin vielä eka viestis uudestaan, jossa puhuit säästämisestä...niin jos vaan maltat säästää niin laita se kiikarikin sivuun ja osta joku 300euron kiikari johon tinkaat vielä jalat halavalla. Ei tascoa, simmonsia tms.halpatuotteita. JOku möi keltapörssissä joku aika sitte 600e leupoldia 300eurolla. Eti tällasia löytöjä. Laatukiikari on tavara missä arvo pysyy ja jota voi käyttää myöhemmin toisissakin kivääreissä.
Mutta jos on jo hinku ostaa se niin osta baikkalis ja ammu avotähtäimillä. niillä osuu ihmeenkin hyvin. Ompahan ase kuitenkin jo jolla voi ampua vaik kiiriakaan ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799