Peltikaton maalaus

As Oy

Hei. Meillä on Tampereen alueella taloyhtiö, jossa peltikatto kaipaa maalausta. talo on kolmikerroksinen ja katto loiva.ruostetta siellä täällä. Paljonkohan nykyään saa varata maalaukselle rahaa budjettiin?

75

45440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isännöitsijä

      Pk-seudulla m2 hinnat liikkuu siellä 40-55 eurossa, (sis. maalit alvit yms.) hinta riippuu paljonkin katon kunnosta ja jyrkkyydestä. Tampereen seudulla kilpailu on tietääkseni kovempaa ja hinnat jopa 30e/m2.
      Pesu ja pohjatyöt on työlain vaihe, maalaukset kannattaa antaa tehtäväksi pensselein, eikä ruiskulla! Tokihan niitä halvalla tarjoavia tulee, mutta ovat yleensä alalla vain hetken ja takuut lähtevät yrityksen mennessä konkurssiin. Meille on annettu ohjeet hylätä liian alhaiset tarjoukset.
      Itse teetätin kesämökkini katon maalauksen naapurillani, joka sattui olemaan kattomaalari. 120m2 katon maalaus maksoi 3300euroa maaleineen. Pienet katot on helpompia ja se näkyy varmasti hinnoissakin.

      Kari H.

      • katon maalaus

        28euroa neliölle. Tasanen katto, ruosteita siellä täällä. Maalit ja kaikki muut sisälty hintaan.

        As. Oy Puistolassa 440m2


      • maalattiin

        meidän katto, kunnon pesu ja huuhtelu kahteen kertaan saumojen fiksaukset, maalaus pensselillä pinta-alaa 120 neliötä ja hinta 1800 euroa sis.ALV ja aineet. Paikkana pääkaupunkiseutu, työ tehtiin takuutyönä.


      • jorkkusetä
        maalattiin kirjoitti:

        meidän katto, kunnon pesu ja huuhtelu kahteen kertaan saumojen fiksaukset, maalaus pensselillä pinta-alaa 120 neliötä ja hinta 1800 euroa sis.ALV ja aineet. Paikkana pääkaupunkiseutu, työ tehtiin takuutyönä.

        Hinta on kyllä ihan oikea. Onnittelut.


    • hinnat liikkuu paremminkin

      luokassa 25-30eur/m2 maaleineen ja alveineen.
      Ehdottomasti kannattaa käyttää TRK:n maalia! On monien maalitestien testivoittaja! googleta vaikka sanoilla rk maali, se on mm. museoviraston ja evtekin testivoittaja.

      • 1.Kokenut

        Maalaat minkä väriseksi hyvänsä, niin muutaman vuoden päästä se on vihreä. Ei sovi vesiohenteinen katolle.


    • Maalausliike

      Viime kesänä ei Tampereella yli 10 €/ m2 hinnoilla saanut kattomaalausurakoita. Helsingissä teitä taidetaan ryöstää?

      • jatkoa

        niin siis 20eur/m2 piti sanoa!
        On meinaan monta työvaihetta jos katon tekee kunnolla ja noudattaen ohjeita. Kyllähän jotkut ruiskumaalarit vetää ruiskulla 15euroon neliötä, mutta mitkä on takuut semmoselle työlle? Pohjatöissäkin on varmasti fuskattu!!!
        Parketti ja laminaatti maan tasalla tehtynä maksaa jo sen 35eur/m2...


      • edullista

        Meidän taloyhtiön katto maalattiin viime kesänä. Saimme 5 lähetetystä tarjouspyynnöstä kolme vastausta ja paras hinta oli 22eur neliölle, valitsimme tämän maalausurakoitsijaksi. Kaikki sujui hyvin. Maalaus tehtiin pensselein, eikä ruiskulla.


      • vinke72
        jatkoa kirjoitti:

        niin siis 20eur/m2 piti sanoa!
        On meinaan monta työvaihetta jos katon tekee kunnolla ja noudattaen ohjeita. Kyllähän jotkut ruiskumaalarit vetää ruiskulla 15euroon neliötä, mutta mitkä on takuut semmoselle työlle? Pohjatöissäkin on varmasti fuskattu!!!
        Parketti ja laminaatti maan tasalla tehtynä maksaa jo sen 35eur/m2...

        Äkkiseltään kuvittelisin että katon maalaus olis vähintään sen 30egee per neliö. Itse maalailen seiniä sun muuta ulkomaalaushärpäkkää, mutta katolle en uskaltais. Miten maalaatte muuten jyrkkiä kattoja? eiks ne köydet sotke maalausjälkee?

        Ihmettelee *Mualari* mualarin poika. =I


      • maalari
        vinke72 kirjoitti:

        Äkkiseltään kuvittelisin että katon maalaus olis vähintään sen 30egee per neliö. Itse maalailen seiniä sun muuta ulkomaalaushärpäkkää, mutta katolle en uskaltais. Miten maalaatte muuten jyrkkiä kattoja? eiks ne köydet sotke maalausjälkee?

        Ihmettelee *Mualari* mualarin poika. =I

        Lapetikkaat on yks ratkasu, köydet taas mukana joissain paikoissa. Toisinaan kävellään jalkarännien päällä. Monesti katot on loivia, eikä katolla pysymiseen tarvi mitään apuvälineitä. =)

        Keskusteluun: 22euroa oli neliölle hinta, kun maalasin eräälle paikalliselle firmalle kattoa karkkilassa -05


      • vikaa
        edullista kirjoitti:

        Meidän taloyhtiön katto maalattiin viime kesänä. Saimme 5 lähetetystä tarjouspyynnöstä kolme vastausta ja paras hinta oli 22eur neliölle, valitsimme tämän maalausurakoitsijaksi. Kaikki sujui hyvin. Maalaus tehtiin pensselein, eikä ruiskulla.

        ruiskuttamisessa on?jos se on niin huono niin miksei autojakin maalata pensseleillä.
        Herätkää jo nyt eletään vuotta 2006 eikä 1906.
        perustelkaa vähän hyvät ja huonot puolet kun kerran näytätte tieätävän.
        Olen itse ollu maalarina jo 15v ja olen maalannu molemmilla konsteilla sekä telalla enkä muita eroja ole huomannu kuin että ruiskulla tulee siistein jälki ja homma käypi nopeammin mutta asiakashan sen päättää paljonko on valmis maksamaan.
        Eihän valmiiksi pinnoitetut pellitkään ole sudilla vedetty.


      • A.K.
        vikaa kirjoitti:

        ruiskuttamisessa on?jos se on niin huono niin miksei autojakin maalata pensseleillä.
        Herätkää jo nyt eletään vuotta 2006 eikä 1906.
        perustelkaa vähän hyvät ja huonot puolet kun kerran näytätte tieätävän.
        Olen itse ollu maalarina jo 15v ja olen maalannu molemmilla konsteilla sekä telalla enkä muita eroja ole huomannu kuin että ruiskulla tulee siistein jälki ja homma käypi nopeammin mutta asiakashan sen päättää paljonko on valmis maksamaan.
        Eihän valmiiksi pinnoitetut pellitkään ole sudilla vedetty.

        Ei sitä eroa näekään heti maalauksen jälkeen. Noin vuosi maalauksesta niin johan alkaa näkymään erot! Ei ne maalin valmistajat turhaan sitä toitota, että katto tulisi maalata pensselein. Museoviraston tutkimukset ja kaikki testit puhuvat pensselimaalauksen puolesta.
        Tässä muutama tärkeä seikka.

        Pensseli maalauksessa katon pintaan tulee sivellin vedoista maalipintaa jäykistäviä uurteita.
        Ruiskulla maali tulee yhtenä "mattona", joka taas irtoaa yhtenäisenä, kun se jostain lähtee irtoamaan. Pinnasta ei tule joustava!
        Pensselein maalatessa maali hiertyy kattoon kiinni.
        Auton ja katon maalausta ei voi mitenkään verrata keskenään kun kattopelti on ohuena elävämpää materiaalia. Sitä paitsi katto ja automaalit ovat ihan erityyppisiä maaleja.
        Maalipinnan pitää olla joustava, kun katto joutuu tuulen ja lämpötilaerojen rasituksille.
        Tässä varmaan tärkeimmät.


      • Maalausliike
        vikaa kirjoitti:

        ruiskuttamisessa on?jos se on niin huono niin miksei autojakin maalata pensseleillä.
        Herätkää jo nyt eletään vuotta 2006 eikä 1906.
        perustelkaa vähän hyvät ja huonot puolet kun kerran näytätte tieätävän.
        Olen itse ollu maalarina jo 15v ja olen maalannu molemmilla konsteilla sekä telalla enkä muita eroja ole huomannu kuin että ruiskulla tulee siistein jälki ja homma käypi nopeammin mutta asiakashan sen päättää paljonko on valmis maksamaan.
        Eihän valmiiksi pinnoitetut pellitkään ole sudilla vedetty.

        yhdyn edelliseen. Itse yrittäjänä toimin myös. Ja kerrottakoon nyt sellainen tosi asia että kattoharjalla/ ruiskutyöllä ei ole mitään eroa toisiinsa. Siis jos ruiskutetaan kattoa niin järjestään se harjataan pensselillä yli. Ainoa tarkoitus ruiskulla on saada maalin levitys nopeasti. Siinä teille tietämättömille "ammattisalaisuus".

        Ja toiseksi. Ruiskutus ei tule aivan joka paikassa edes mahdolliseksi koska maalipöly lentää tuulettomina päivinäkin 50m päähän. eli riippuu paljon millaisella alueella katto on.

        Ja sitten vielä sellainen asia että sama pätee myös muuhunkin ulkomaalaukseen.

        Hinnat saa selville sähköpostin kautta.

        Kiinnostuksen kohteena vain suuret pinta-alat. Ei esim. omakotitalojen maalaukset yms. Ei niitä kuitenkaan ole tarpeeksi elättämään firmaa ja 4 työntekijää. Ja toiseksi yksityisten kanssa ei tule kuin ongelma sekä maksuvaikeuksia.

        Eli kauttani mahdollista tilata kaikki maalausalan työt. Teemme myös parvekekorjauksia sekä ulkorappauksia.

        Maalaus & Tasoitetyö P. Mörsky


      • -Jani-
        vikaa kirjoitti:

        ruiskuttamisessa on?jos se on niin huono niin miksei autojakin maalata pensseleillä.
        Herätkää jo nyt eletään vuotta 2006 eikä 1906.
        perustelkaa vähän hyvät ja huonot puolet kun kerran näytätte tieätävän.
        Olen itse ollu maalarina jo 15v ja olen maalannu molemmilla konsteilla sekä telalla enkä muita eroja ole huomannu kuin että ruiskulla tulee siistein jälki ja homma käypi nopeammin mutta asiakashan sen päättää paljonko on valmis maksamaan.
        Eihän valmiiksi pinnoitetut pellitkään ole sudilla vedetty.

        Olet ollu maalari jo 15v. etkä ole huomannu eroja? Käyppä tutustumassa uudelleen maalaamiisi kohteisiin!
        Ruiskuttamisen huonoihin puoliin lisäisin vielä sen, että ruiskulla maalatessa tulee paljon ohuemmalti maalia. Jos taas kerralla vetää liikaa niin tulee valumia.
        Ruiskulla on vaikea saada maalia katolle tarvittavan paksulti, vaikka vetelisikin sitten sen kolme kertaa. Saumat on tärkeä maalata hyvin ja ruiskulla ne jää melko ohuelle maalille.


      • voivoivoi
        -Jani- kirjoitti:

        Olet ollu maalari jo 15v. etkä ole huomannu eroja? Käyppä tutustumassa uudelleen maalaamiisi kohteisiin!
        Ruiskuttamisen huonoihin puoliin lisäisin vielä sen, että ruiskulla maalatessa tulee paljon ohuemmalti maalia. Jos taas kerralla vetää liikaa niin tulee valumia.
        Ruiskulla on vaikea saada maalia katolle tarvittavan paksulti, vaikka vetelisikin sitten sen kolme kertaa. Saumat on tärkeä maalata hyvin ja ruiskulla ne jää melko ohuelle maalille.

        sitä olen juuri tehnyt!olen seurannut muutamia kohteita jotka olen tehnyt eritavalla vanhimmat vuodesta 93.ja verrannu niitä myös toisten sudilla tehtyihin.
        lueppa viimesin väri ja pinta ja kerro miksei hämeen linnan kattoa vedetty sudilla?
        luulis että noin hankalaa kattoa haluttais varmasti saada kestämään.


      • A.K.
        voivoivoi kirjoitti:

        sitä olen juuri tehnyt!olen seurannut muutamia kohteita jotka olen tehnyt eritavalla vanhimmat vuodesta 93.ja verrannu niitä myös toisten sudilla tehtyihin.
        lueppa viimesin väri ja pinta ja kerro miksei hämeen linnan kattoa vedetty sudilla?
        luulis että noin hankalaa kattoa haluttais varmasti saada kestämään.

        luin viimeiset lehdet osoitteesta http://www.varijapinta.fi/
        en löytänyt kyseistä artikkelia.
        Sattumoisin teen yhteistyötä museoviraston kanssa ja tiedän että he eivät anna maalata ruiskulla suojelemiansa kattoja.
        t. A.K.


      • tarkemmin
        A.K. kirjoitti:

        luin viimeiset lehdet osoitteesta http://www.varijapinta.fi/
        en löytänyt kyseistä artikkelia.
        Sattumoisin teen yhteistyötä museoviraston kanssa ja tiedän että he eivät anna maalata ruiskulla suojelemiansa kattoja.
        t. A.K.

        sivut 62-63


      • A.K.
        tarkemmin kirjoitti:

        sivut 62-63

        Laita linkki sivulle, josta tämä tieto löytyy. En löytänyt tietoa, mutta onhan se mahdollista että katto on maalattu ruiskulla.
        En väitä vastaan jos kerran sanot tietäväsi asian.
        Maali on sitten mitä ilmeisemmin bitumipohjaista pinnoitetta, eikä varsinaisesti maalia.
        Silti museovirasto kieltää ruiskuttamisen ja tuntuu jotenkin oudolta jos näin on päässyt käymään. Ehkä työn teettäjät ovat olettaneet työn tehtävän perinteisin keinoin?


      • Samiki
        A.K. kirjoitti:

        luin viimeiset lehdet osoitteesta http://www.varijapinta.fi/
        en löytänyt kyseistä artikkelia.
        Sattumoisin teen yhteistyötä museoviraston kanssa ja tiedän että he eivät anna maalata ruiskulla suojelemiansa kattoja.
        t. A.K.

        Oot fiksun tuntunen kaveri. Hyvät kommentit ollu aina!! jatka samaa rataa ;)


      • Samppa.
        A.K. kirjoitti:

        Laita linkki sivulle, josta tämä tieto löytyy. En löytänyt tietoa, mutta onhan se mahdollista että katto on maalattu ruiskulla.
        En väitä vastaan jos kerran sanot tietäväsi asian.
        Maali on sitten mitä ilmeisemmin bitumipohjaista pinnoitetta, eikä varsinaisesti maalia.
        Silti museovirasto kieltää ruiskuttamisen ja tuntuu jotenkin oudolta jos näin on päässyt käymään. Ehkä työn teettäjät ovat olettaneet työn tehtävän perinteisin keinoin?

        On varmasti maalattu ruiskulla, kun se hilseilee! =) Se on muuten maalattu Noxydellä, eli ei varmaankaan hyvä maali.


      • qwerty99

        Itse en taas tehnyt alle 30eur. Halvalla kun on vaikea myydä. Tampereella ollaan laatutietoisia.
        Isäni osti toissa kesänä auton kun halvalla sai. Kuukauden päästä auto leikkasi kiinni ja auto tulikin kalliimmaksi kuin uusi. Halpa auto olikin erittäin kallis.


      • 1.kokenut
        Maalausliike kirjoitti:

        yhdyn edelliseen. Itse yrittäjänä toimin myös. Ja kerrottakoon nyt sellainen tosi asia että kattoharjalla/ ruiskutyöllä ei ole mitään eroa toisiinsa. Siis jos ruiskutetaan kattoa niin järjestään se harjataan pensselillä yli. Ainoa tarkoitus ruiskulla on saada maalin levitys nopeasti. Siinä teille tietämättömille "ammattisalaisuus".

        Ja toiseksi. Ruiskutus ei tule aivan joka paikassa edes mahdolliseksi koska maalipöly lentää tuulettomina päivinäkin 50m päähän. eli riippuu paljon millaisella alueella katto on.

        Ja sitten vielä sellainen asia että sama pätee myös muuhunkin ulkomaalaukseen.

        Hinnat saa selville sähköpostin kautta.

        Kiinnostuksen kohteena vain suuret pinta-alat. Ei esim. omakotitalojen maalaukset yms. Ei niitä kuitenkaan ole tarpeeksi elättämään firmaa ja 4 työntekijää. Ja toiseksi yksityisten kanssa ei tule kuin ongelma sekä maksuvaikeuksia.

        Eli kauttani mahdollista tilata kaikki maalausalan työt. Teemme myös parvekekorjauksia sekä ulkorappauksia.

        Maalaus & Tasoitetyö P. Mörsky

        Itse en ala sutimaan kattoa. Eihän autojakaan pensselöidä ruiskutuksen päälle.
        Jos pohjatyöt on tehty, aivan takuuvarmasti maali pysyy. Minulla on siitä huomattavasti pidempi kokemus, kun kellään muulla kirjoittajalla.
        Aion tarjota pitkästä aikaa peltikaton maalausta, kun sattui riittävän iso ja loiva. Täällä landella kun ei noita ole liiemmälti.
        Tässä on mennyt muutama vuosi edellisistä kirjoituksista ja hintaa ajattelin vähän haarukoida, kun laskin niin hurjan hinnan, että en tahdo kehdata sitä esittää. Pohjatöineen ja pesuineen 5,7€ / neliö. Siinä on kaikki mukana, työt, alvit ja maalit.
        Ei ihme, että kyselevät sieltä Tampereelta ja pääkaupunkiseudulta töihin.
        Eihän tuolla varsinaisesti rikastu, mutta omassa kunnassa sillä pääsee kuitenkin äyritilaston paremmalle puolelle, kunhan muistaa mennä joka päivä töihin kuten muutkin duunarit.


      • 1.kokenut
        A.K. kirjoitti:

        luin viimeiset lehdet osoitteesta http://www.varijapinta.fi/
        en löytänyt kyseistä artikkelia.
        Sattumoisin teen yhteistyötä museoviraston kanssa ja tiedän että he eivät anna maalata ruiskulla suojelemiansa kattoja.
        t. A.K.

        Tuttu virasto vuosikymmenien ajalta minullekin.
        Museovirasto ei ajattele kestävyyttä eikä taloudellisuutta, vaan heillä on vain ja ainoastaan mielessä rakennuksen museoiminen.
        Siksi minäkin kerron heidän suojelemiin kohteisiin kertoimella 1,5-2, koska työtä on enemmän.
        Tuo mitä tuossa yllä oli, että ruiskulla maalia tulee vähemmän, on taidosta kiinni.
        Tietysti on maalareita, jotka tekevät ruiskuhommia kesäisin ja muuta työtä talvella. Heillä on joskus esiintynyt sitä, että maalia ohennetaan rajusti ja riittoisuuskin on lähes kymmenkertainen, jos kestävyydestä ei välitetä yhtään.
        On noita isäntiä ollut, jotka ovat itse tuoneet maalin ja sanoneet, että sen pitää riittää ja riittäähän se, kun ohentaa tarpeeksi.


      • kentza
        vinke72 kirjoitti:

        Äkkiseltään kuvittelisin että katon maalaus olis vähintään sen 30egee per neliö. Itse maalailen seiniä sun muuta ulkomaalaushärpäkkää, mutta katolle en uskaltais. Miten maalaatte muuten jyrkkiä kattoja? eiks ne köydet sotke maalausjälkee?

        Ihmettelee *Mualari* mualarin poika. =I

        ei kai kukaan täyspäinen katolla köysien kanssa voimistele . nosturi hommia nykyään ja jos pohjat tehty kunnolla esim hiekkapuhallus karhennus niin maali pysyy takuu varmasti korkeapaine ruiskulla maalaten ja kalvopaksuutta saa varmaan reilut 100 My tasaisemmin kuin pensselillä tai telalla .pensseli-maalauksella saadaan parempi pysyvyys jos huonosti pesty koska hierottaessa pensselillä saadaan paska sekoittuun maaliin


      • kattotyöt...
        qwerty99 kirjoitti:

        Itse en taas tehnyt alle 30eur. Halvalla kun on vaikea myydä. Tampereella ollaan laatutietoisia.
        Isäni osti toissa kesänä auton kun halvalla sai. Kuukauden päästä auto leikkasi kiinni ja auto tulikin kalliimmaksi kuin uusi. Halpa auto olikin erittäin kallis.

        Minulta voi kysyä tarjouksia Päijät-Hämeen talous alueella kattojen pesuista (pelti, tiili, mineriit) ja maalauksista. Tiili- ja mineriittikatot myös suojakäsittelemme tai maalaamme.
        Kotimaisin tekijöin ja tuottein!

        [email protected]


      • Polttomaalaus
        kattotyöt... kirjoitti:

        Minulta voi kysyä tarjouksia Päijät-Hämeen talous alueella kattojen pesuista (pelti, tiili, mineriit) ja maalauksista. Tiili- ja mineriittikatot myös suojakäsittelemme tai maalaamme.
        Kotimaisin tekijöin ja tuottein!

        [email protected]

        Auton maalaus, siis ruiskumaalaus/ pulveripolttomaalaus? Sillä ei ole mitään tekemistä katon ruiskumaalauksen kanssa. Katto kannattaa ehdottomasti pensselöidä, ja kaupunkiolosuhteissa kahteen kertaan.
        Maalina kannattaa käyttää ruosteenestopigmenttiä sisältävää alkydiöljymaalia.
        Katto joutuu koville ympäristölaskeumien, savun noen pihkan, lehtivihreän, ilmansaasteiden, jään ja lumen vaikutuksista, eikä sitä pestä ja vahakäsitellä, niin kuin autoa.
        Hyvin maalattu katto pitää maalauksensa 25-30 vuotta, autot sen sijaan hienosti ruikumaalattuina puhkiruostuvat useimmiten jo 10 vuoden iässä.
        Helsingissä ja Tukholmassa, Turussa, sekä Raumalla esimerkiksi on vuosisadan vaihteessa valmistuneita peltikattoja, jotka ovat edelleen hyvässä käyttökunnossa hyvin tehtyjen pensselimaalauskertojen johdosta.
        Vesiohenteinen, siis lateksi, monet maalarit kertovat kuinka sitä on käytetty jo 10 vuotta. Monille on tärkeintä saada vain tuotetta kaupaksi, tai työ joten kuten "kusaistua".
        Onhan helppo raha aina houkutellut. Miksi siis "maalari" ei kehuisi nopeaa helppoa ruiskumaalausta nosturilta, käyttäen pari tuntia ensimmäisenä päivänä katon pesuun, ja toisena saman ruiskaisuun.
        160m2 omakotitalon katon pesuun aineiden levityksineen painepesuineen harjauksineen menee helposti yksi työpäivä, jos sen tekee huolella ja kunnolla. Pensselimaalaukseen saakin sitten varata useamman työpäivän.
        Toinen ottaa mielellään sen rahan puolen päivän työstä, jonka huolellinen tekijä saa neljän viiden päivän aherruksesta, ellei sitten ole vielä vaativat pohjatyöt hiomisineen.
        Törmäsin tapaukseen, jossa vanha mies kertoi 120m2 kattoon menneen 50L vesiohenteista, ja työn maksaneen kaikkineen 3000€. Mielenkiintoinen juttu sinänsä, ko-vesiohenteisen maalin tuoteselosteen mukaan tuollaisen katon ruiskutus, riittävyys vaikka laskisi 160m2.n mukaan 1l 8m2 olisi 20 litraa. Siinäpä maalarilla ammattietiikka kohdallaan.
        Katot ovat yksilöitä, eikä maalauksen neliöhintaa voi kattoa ja olosuhteita tarkastamatta antaa. Hinta riippuu pohjatöiden laajuudesta, ja kohteen vaikeudesta.
        Viisainta on kääntyä tunnetun hyvän maalarimestarin puoleen, katto on talon pääasia.


      • ,,,,,,
        Polttomaalaus kirjoitti:

        Auton maalaus, siis ruiskumaalaus/ pulveripolttomaalaus? Sillä ei ole mitään tekemistä katon ruiskumaalauksen kanssa. Katto kannattaa ehdottomasti pensselöidä, ja kaupunkiolosuhteissa kahteen kertaan.
        Maalina kannattaa käyttää ruosteenestopigmenttiä sisältävää alkydiöljymaalia.
        Katto joutuu koville ympäristölaskeumien, savun noen pihkan, lehtivihreän, ilmansaasteiden, jään ja lumen vaikutuksista, eikä sitä pestä ja vahakäsitellä, niin kuin autoa.
        Hyvin maalattu katto pitää maalauksensa 25-30 vuotta, autot sen sijaan hienosti ruikumaalattuina puhkiruostuvat useimmiten jo 10 vuoden iässä.
        Helsingissä ja Tukholmassa, Turussa, sekä Raumalla esimerkiksi on vuosisadan vaihteessa valmistuneita peltikattoja, jotka ovat edelleen hyvässä käyttökunnossa hyvin tehtyjen pensselimaalauskertojen johdosta.
        Vesiohenteinen, siis lateksi, monet maalarit kertovat kuinka sitä on käytetty jo 10 vuotta. Monille on tärkeintä saada vain tuotetta kaupaksi, tai työ joten kuten "kusaistua".
        Onhan helppo raha aina houkutellut. Miksi siis "maalari" ei kehuisi nopeaa helppoa ruiskumaalausta nosturilta, käyttäen pari tuntia ensimmäisenä päivänä katon pesuun, ja toisena saman ruiskaisuun.
        160m2 omakotitalon katon pesuun aineiden levityksineen painepesuineen harjauksineen menee helposti yksi työpäivä, jos sen tekee huolella ja kunnolla. Pensselimaalaukseen saakin sitten varata useamman työpäivän.
        Toinen ottaa mielellään sen rahan puolen päivän työstä, jonka huolellinen tekijä saa neljän viiden päivän aherruksesta, ellei sitten ole vielä vaativat pohjatyöt hiomisineen.
        Törmäsin tapaukseen, jossa vanha mies kertoi 120m2 kattoon menneen 50L vesiohenteista, ja työn maksaneen kaikkineen 3000€. Mielenkiintoinen juttu sinänsä, ko-vesiohenteisen maalin tuoteselosteen mukaan tuollaisen katon ruiskutus, riittävyys vaikka laskisi 160m2.n mukaan 1l 8m2 olisi 20 litraa. Siinäpä maalarilla ammattietiikka kohdallaan.
        Katot ovat yksilöitä, eikä maalauksen neliöhintaa voi kattoa ja olosuhteita tarkastamatta antaa. Hinta riippuu pohjatöiden laajuudesta, ja kohteen vaikeudesta.
        Viisainta on kääntyä tunnetun hyvän maalarimestarin puoleen, katto on talon pääasia.

        Minusta ei kuullosta ammattitaitoisen kattomaalarin varustukselta nuo sinun harjat,pesuaineet ja pesurit.

        Meillä on käytössä 500barin kuumavesipesuri jolla pesty katto on kohtuullisen varmasti maalattavassa kunnossa.
        Se on täysin varma että puhtaammaksi tuolla katon saa kuin jollain harjasysteemillä.

        Ja tuo hintaesimerkki on mielestäni juurikin oikeansuuntainen koska kyse ei ole mistään panssarimaaleista,vaan määrät ja hinnat passaa esim.Indurustiin.

        Indurust vedetään ruiskulla kahteen kertaan niin että yhteensä tavaraa menee
        0,5kg/m2.
        Kalvoja tuolla tulee muistaakseni 170myytä ja jos vähänkään alan ammattilaiselta on ottanut tulee myös 10vuoden takuu toisin kuin panssarimaleihin.


      • Maalariko?
        ,,,,,, kirjoitti:

        Minusta ei kuullosta ammattitaitoisen kattomaalarin varustukselta nuo sinun harjat,pesuaineet ja pesurit.

        Meillä on käytössä 500barin kuumavesipesuri jolla pesty katto on kohtuullisen varmasti maalattavassa kunnossa.
        Se on täysin varma että puhtaammaksi tuolla katon saa kuin jollain harjasysteemillä.

        Ja tuo hintaesimerkki on mielestäni juurikin oikeansuuntainen koska kyse ei ole mistään panssarimaaleista,vaan määrät ja hinnat passaa esim.Indurustiin.

        Indurust vedetään ruiskulla kahteen kertaan niin että yhteensä tavaraa menee
        0,5kg/m2.
        Kalvoja tuolla tulee muistaakseni 170myytä ja jos vähänkään alan ammattilaiselta on ottanut tulee myös 10vuoden takuu toisin kuin panssarimaleihin.

        kuumaa vettä, n. 90 asteista, tuleeko sinun pesurista 500 baria? lämmittääkö kone itse veden?


      • Samppa..
        1.kokenut kirjoitti:

        Tuttu virasto vuosikymmenien ajalta minullekin.
        Museovirasto ei ajattele kestävyyttä eikä taloudellisuutta, vaan heillä on vain ja ainoastaan mielessä rakennuksen museoiminen.
        Siksi minäkin kerron heidän suojelemiin kohteisiin kertoimella 1,5-2, koska työtä on enemmän.
        Tuo mitä tuossa yllä oli, että ruiskulla maalia tulee vähemmän, on taidosta kiinni.
        Tietysti on maalareita, jotka tekevät ruiskuhommia kesäisin ja muuta työtä talvella. Heillä on joskus esiintynyt sitä, että maalia ohennetaan rajusti ja riittoisuuskin on lähes kymmenkertainen, jos kestävyydestä ei välitetä yhtään.
        On noita isäntiä ollut, jotka ovat itse tuoneet maalin ja sanoneet, että sen pitää riittää ja riittäähän se, kun ohentaa tarpeeksi.

        Vanha viestiketju on herännyt eloon. :) Useista hölmöistä kommenteistasi päätellen et ole ammattimaalari, etkä edes maalari. Lueskelin tuossa viestejäsi huvittuneena. Jutustelet 4-6 vuotta vanhoihin kirjoituksiin. =)

        - Vesiohenteiset on tätä päivää (testit ja kokemus)
        - Ruiskutus on helppoa rahaa, mutta maali ei vain pysy (Lue A.K.:n kommentit)
        - Hinnat sinulla on jotain mitä muut tilittävät jo alvina valtiolle. Ruiskulla maalattaessa tiedän että halvimmillaa tehdään 15euroon plus alvi ja maalit. Pesusta veloitetaan jo 5-8eur
        - Hiekkapesu? hohhoi.. hiekka rikkoo sinkityksen. Kukaan ei hiekkapese peltikattoja!


      • 10v. ruiskumaalaillut
        -Jani- kirjoitti:

        Olet ollu maalari jo 15v. etkä ole huomannu eroja? Käyppä tutustumassa uudelleen maalaamiisi kohteisiin!
        Ruiskuttamisen huonoihin puoliin lisäisin vielä sen, että ruiskulla maalatessa tulee paljon ohuemmalti maalia. Jos taas kerralla vetää liikaa niin tulee valumia.
        Ruiskulla on vaikea saada maalia katolle tarvittavan paksulti, vaikka vetelisikin sitten sen kolme kertaa. Saumat on tärkeä maalata hyvin ja ruiskulla ne jää melko ohuelle maalille.

        No HUHUH!!! Vai ei ruiskulla saa maalia paksulti???!!! Ollaan nyt vaan hiljaa että saadaan kalaa...


      • saaristo
        Samppa.. kirjoitti:

        Vanha viestiketju on herännyt eloon. :) Useista hölmöistä kommenteistasi päätellen et ole ammattimaalari, etkä edes maalari. Lueskelin tuossa viestejäsi huvittuneena. Jutustelet 4-6 vuotta vanhoihin kirjoituksiin. =)

        - Vesiohenteiset on tätä päivää (testit ja kokemus)
        - Ruiskutus on helppoa rahaa, mutta maali ei vain pysy (Lue A.K.:n kommentit)
        - Hinnat sinulla on jotain mitä muut tilittävät jo alvina valtiolle. Ruiskulla maalattaessa tiedän että halvimmillaa tehdään 15euroon plus alvi ja maalit. Pesusta veloitetaan jo 5-8eur
        - Hiekkapesu? hohhoi.. hiekka rikkoo sinkityksen. Kukaan ei hiekkapese peltikattoja!

        se on taidosta kiinni että sinkki kestää katto hiekka pesun


    • Soodamestarit

      Hei !

      Soodapuhalluksella saa kattonne puhdistettua kunnolla ennen maalausta, myös ruosteen. Kun pohjat on tehty kunnolla niin maalikin pysyy vuosia.
      www.soodapuhallusta.fi

      • Torbomestari

        Kyllähän tuo soodapuhallus on semmoista amatöörien puuhastelua verrattuna Torbo märkäpuhallus menetelmään.
        Ainut missä sen voi sanoa olevan parempi on siisteys mutta koska Torbolla onnistuu myös soodapuhallus joskaan sitä harvemmin tule käytettyä tehottumuutensa vuoksi, voidaan sanoa että että aikalailla turha hommaa.


      • c.onroy
        Torbomestari kirjoitti:

        Kyllähän tuo soodapuhallus on semmoista amatöörien puuhastelua verrattuna Torbo märkäpuhallus menetelmään.
        Ainut missä sen voi sanoa olevan parempi on siisteys mutta koska Torbolla onnistuu myös soodapuhallus joskaan sitä harvemmin tule käytettyä tehottumuutensa vuoksi, voidaan sanoa että että aikalailla turha hommaa.

        Jep kuten yllä todettiin niin soodapuhallus sopii pienehköihin hommiin, mutta vaativin kattosaneerauksiin siitä menetelmästä ei ole.


      • Samppa..
        Torbomestari kirjoitti:

        Kyllähän tuo soodapuhallus on semmoista amatöörien puuhastelua verrattuna Torbo märkäpuhallus menetelmään.
        Ainut missä sen voi sanoa olevan parempi on siisteys mutta koska Torbolla onnistuu myös soodapuhallus joskaan sitä harvemmin tule käytettyä tehottumuutensa vuoksi, voidaan sanoa että että aikalailla turha hommaa.

        Kysyppä Tikkurilasta tuosta märkäpuhalluksesta. Sinkitys rikkoontuu ja katto alkaa ruostumaan joka puolelta ja on kauttaaltaan orastavassa ruosteessa jo muutaman päivän jälkeen.


      • ::::::::
        Samppa.. kirjoitti:

        Kysyppä Tikkurilasta tuosta märkäpuhalluksesta. Sinkitys rikkoontuu ja katto alkaa ruostumaan joka puolelta ja on kauttaaltaan orastavassa ruosteessa jo muutaman päivän jälkeen.

        Ei kannata puhua paskaa asiasta josta ei ole mitään käsitystä.
        Minä olen muutamia tuhansia neliöitä kattoa puhaltanut ja voin varmuudella sanoa että jos katossa on kunnossa oleva sinkki, niin se ei vesihiekkapuhalluksessa juurikaan ohene.

        Sinkin vahvuuksia on mitattu ennen ja jälkeen eikä niissä voi sanoa olevan mainittavaa heittoa.
        Puhallusaineena on käytetty hiekkaa jonka raekoko on keskimäärin 0.15mm.

        Puhalluksella saadaan loistava alusta uudelle maalille ja maalin pysyminen kiinni on satavarmaa.

        Ja yleensä ottaen märkäpuhalluksella tietysti saa hierottua sinkin kokonaan poiskin puhtaalle pellille, ja inhibiittiä käyttäen tuommoinenkaan pelti ei ruostu muutamaan päivään.


      • Eräs ammattilainen
        :::::::: kirjoitti:

        Ei kannata puhua paskaa asiasta josta ei ole mitään käsitystä.
        Minä olen muutamia tuhansia neliöitä kattoa puhaltanut ja voin varmuudella sanoa että jos katossa on kunnossa oleva sinkki, niin se ei vesihiekkapuhalluksessa juurikaan ohene.

        Sinkin vahvuuksia on mitattu ennen ja jälkeen eikä niissä voi sanoa olevan mainittavaa heittoa.
        Puhallusaineena on käytetty hiekkaa jonka raekoko on keskimäärin 0.15mm.

        Puhalluksella saadaan loistava alusta uudelle maalille ja maalin pysyminen kiinni on satavarmaa.

        Ja yleensä ottaen märkäpuhalluksella tietysti saa hierottua sinkin kokonaan poiskin puhtaalle pellille, ja inhibiittiä käyttäen tuommoinenkaan pelti ei ruostu muutamaan päivään.

        Tikkurilassa torbopuhallettiin kattopeltejä puhtaaksi maalista ja seuraavana päivänä alkoi jo kattopinnan tasainen ruostuminen. Sinkitys oli siis rikottu. Itse olin paikalla tätä toteamassa.
        Tikkurilassa kouluttajana toimiva entinen maalausurakoitsija sanoi että märkäpuhallus ei ole katoille missään nimessä soveltuva maalin poistotapa.
        Normaali kylmävesipesuri on kuulemma paras. Kylmävesipesuri on tehoiltaan kuumaa tehokkaampi. Riittää että irtoileva maali saadaan pois, jos katolla on irtoilevaa maalia.
        Kuumapesuri nostaa kattopeltien lämpötilaa liiaksi ja lämpölaajenemisen vaikutuksesta irtoilee maali pohjastaan epätasaisesti ja vasta pesusuorituksen jälkeen katon jäähtyessä.
        Rasvat ja öljyt eivät lähde kuumalla vedellä pois! Pesuaine hajoittaa ja liuottaa tällaiset aineet parhaiten, kuuma tai lämmin vesi harjan avustuksella auttaa kuitenkinparempaan pesutulokseen.
        Eli kylmävesipesu korkealla paineella, tai sitten pesuainepesu vahvasti emäksisellä aineella. Happopesut myös tuhoavat sinkityksen!


      • _______
        Eräs ammattilainen kirjoitti:

        Tikkurilassa torbopuhallettiin kattopeltejä puhtaaksi maalista ja seuraavana päivänä alkoi jo kattopinnan tasainen ruostuminen. Sinkitys oli siis rikottu. Itse olin paikalla tätä toteamassa.
        Tikkurilassa kouluttajana toimiva entinen maalausurakoitsija sanoi että märkäpuhallus ei ole katoille missään nimessä soveltuva maalin poistotapa.
        Normaali kylmävesipesuri on kuulemma paras. Kylmävesipesuri on tehoiltaan kuumaa tehokkaampi. Riittää että irtoileva maali saadaan pois, jos katolla on irtoilevaa maalia.
        Kuumapesuri nostaa kattopeltien lämpötilaa liiaksi ja lämpölaajenemisen vaikutuksesta irtoilee maali pohjastaan epätasaisesti ja vasta pesusuorituksen jälkeen katon jäähtyessä.
        Rasvat ja öljyt eivät lähde kuumalla vedellä pois! Pesuaine hajoittaa ja liuottaa tällaiset aineet parhaiten, kuuma tai lämmin vesi harjan avustuksella auttaa kuitenkinparempaan pesutulokseen.
        Eli kylmävesipesu korkealla paineella, tai sitten pesuainepesu vahvasti emäksisellä aineella. Happopesut myös tuhoavat sinkityksen!

        No erääseen Tikkurilan esitteessäkin esiintyneen kunnan virastotalon maalinpoistoon se oli erittäinkin sovelias keino.
        Ko.kohde oli siis Tikkurilan ns. mainoskohde joka laitettiin oikein esiteen kanteen mainostamaan tehtaan tuotteita, mutta loppujen lopuksi meidät kutsuttiin paikalle puhaltamaan katto puhtaaksi ja laittamaan katolle paremmat aineet.

        Kuvailemastasi kohteesta senverran että inhibiittiä ei ainakaan ole käytetty, koska rauta ei varmuudella ruostu muutamaan päivään jos sen kanssa puhaltaa.

        Ja yleensä kun katolle tilataan Torbo puhallus niin siellä on jo sinkittömiä ja ruostuneita kohtia, joten ne ei välttämättä ole tulleet puhalluksessa.

        Ja Torbolla kyllä saa sen sinkinkin pois jos ahkerasti hieroo, mutta sillä saa myös puhallettua siten että sinkki ei juurikaan ohene.


      • sinistä ja punaista
        Eräs ammattilainen kirjoitti:

        Tikkurilassa torbopuhallettiin kattopeltejä puhtaaksi maalista ja seuraavana päivänä alkoi jo kattopinnan tasainen ruostuminen. Sinkitys oli siis rikottu. Itse olin paikalla tätä toteamassa.
        Tikkurilassa kouluttajana toimiva entinen maalausurakoitsija sanoi että märkäpuhallus ei ole katoille missään nimessä soveltuva maalin poistotapa.
        Normaali kylmävesipesuri on kuulemma paras. Kylmävesipesuri on tehoiltaan kuumaa tehokkaampi. Riittää että irtoileva maali saadaan pois, jos katolla on irtoilevaa maalia.
        Kuumapesuri nostaa kattopeltien lämpötilaa liiaksi ja lämpölaajenemisen vaikutuksesta irtoilee maali pohjastaan epätasaisesti ja vasta pesusuorituksen jälkeen katon jäähtyessä.
        Rasvat ja öljyt eivät lähde kuumalla vedellä pois! Pesuaine hajoittaa ja liuottaa tällaiset aineet parhaiten, kuuma tai lämmin vesi harjan avustuksella auttaa kuitenkinparempaan pesutulokseen.
        Eli kylmävesipesu korkealla paineella, tai sitten pesuainepesu vahvasti emäksisellä aineella. Happopesut myös tuhoavat sinkityksen!

        Ei missään nimessä hiekkapesua katolle, eikä varsinkaan torboa! Normaali painepesu rotolla riittää, ja vielä pesurilla jossa reilusti tehoa. Yhdyn edelliseen kirjoittajaan pesutavassa, mutta totean että Tikkurilan tuotteet eivät ole niitä ammattilaisen ykkösjuttuja. Koitahan päästä niistä eroon ja ala maalaan kunnon tuotteilla!


      • ä
        sinistä ja punaista kirjoitti:

        Ei missään nimessä hiekkapesua katolle, eikä varsinkaan torboa! Normaali painepesu rotolla riittää, ja vielä pesurilla jossa reilusti tehoa. Yhdyn edelliseen kirjoittajaan pesutavassa, mutta totean että Tikkurilan tuotteet eivät ole niitä ammattilaisen ykkösjuttuja. Koitahan päästä niistä eroon ja ala maalaan kunnon tuotteilla!

        No perusteluja sille että miksi vesihiekkapuhallus ei sovellu peltikatolle kaipaisin.
        Jos sen suorittaa ammattitaitoinen puhaltaja niin sinkkipinta ei mittauksien perusteella ainakaan ohene, joten mitä syitä löytyy.


    • Maalauksenhinta

      Turun alueella kattomaalausten hinta näyttää olevan tällähetkellä 15 - 20 € / m2 kun muutamasta paikasta tarjousta kyselin. Tokihan se riippuu paljon tarvittavista pohjatöistä ja siitä mikä pinnoite tai maalipinta katossa tällähetkellä on. En oo ennen kuullu noista 30 - 50 € / m2 hinnoista, niillä kun saa melkeen uuden katon :D (Peltikattojen hinnat muistaakseni jossain 80 €/ m2 paikkeilla asennettuna.)

      http://ulkomaalaus.fi/?p=177

      • maala se kannattaa

        MItäh? voi ...ttu mitä hintoja täällä luetellaan
        - ostin 300m2 kattopeltiä kaikkine tarvikkeineen ruuvit harja ja räystäspellit
        Hinta 3000eur pihaan toimitettuna. asennustyö 650eur pellissä 20v takuu
        Maalailkaa te vaan kattoja


      • varajäsen
        maala se kannattaa kirjoitti:

        MItäh? voi ...ttu mitä hintoja täällä luetellaan
        - ostin 300m2 kattopeltiä kaikkine tarvikkeineen ruuvit harja ja räystäspellit
        Hinta 3000eur pihaan toimitettuna. asennustyö 650eur pellissä 20v takuu
        Maalailkaa te vaan kattoja

        Et tainnut lukea kaikkea alusta asti,kirjoituksissa selvästi puhuttiin tai kirjoitettiin vanhoista tai vaurioituneista peltikatoista,sinulla vasta ihan uusi ja vasta asennettu eikä todennäköisesti tiedossa ole vuosiin vielä niitä ongelmia,joista ylläolevissa kirjoitetaan.
        Meillä taloyhtiössä yli 40 vuotta vanha peltikatto ja jo ajan ja happosateiden syövyttämä.Vertailemme hintoja ja menetelmiä mutta jos täällä viisasten kerhossakin ollaan tosi eri mieltä lähes asiasta kuin asiasta niin eipä ole ihme,ettei päätöksiä voida tehdä!
        Eläköön pärekatto!!!t.varajäsen


      • Varo ettet astu harh
        maala se kannattaa kirjoitti:

        MItäh? voi ...ttu mitä hintoja täällä luetellaan
        - ostin 300m2 kattopeltiä kaikkine tarvikkeineen ruuvit harja ja räystäspellit
        Hinta 3000eur pihaan toimitettuna. asennustyö 650eur pellissä 20v takuu
        Maalailkaa te vaan kattoja

        Pellit vaan ohenee ja hinnat ne lissääntyy..


    • aina p-a

      Piti saada katto maalattua pers-aukisen butjetilla,korvessa kun asutaan,eikä naapurit riesana,niin puhallettiin pellit hienolla hiekalla(0.1-0.6mm) kuivana.Ruostetta vähän siellä täällä,joten sinkitystä ei sen kummemmin varottu.Kevyesti kuitenkin,ettei pellit ala vääntyilemään.Pohjamaaliksi norskien laivaepoksia ja pintaväriksi uretaani,uretaanin päälle vielä lakkakerros,ettei aurinko haalistaisi sävyä ihan heti..Kustannuksia 280 neliölle:katon puhallus omana työnä lainavehkeillä hiekkoineen,polttoaineineen n.350e vajaa päivän homma,maalin menekki n.1ltr/4neliötä,eli 70ltr epoksia,70 uretaania ja lakkaa n.50ltr ja tinneriä meni jonkin verran,eli maalien kustannus n.1400-1500e.Naapuri maalasi matalapaineruiskulla(koska muuta ei ollut) heti puhalluksen jälkeen pohjamaalin,seuraavana aamuna pintaväri ja lakka samalle päivää..pari tonnia pyöreästi oli kustannukset kaikkineen.Saas sitten nähdä,kauanko pysyy.

      • Anonyymi

        päivässä ei puhalla 300m2 ja toiseksi epoksi ei mene matalapaineruiskusta läpi eikä matalapaineruiskulla maalaa päivässä 300m2 kolmeen kertaan :DDD


    • Hälläväliäasenne

      Harvoin älytään vaatia erikseen pohjamaalia katolle joka voipi olla melko hyvä juttu
      mutta nostaa hintaa taatusti mutta niin se muuten oikein tehään vimpanpå jos
      tehdään kunnolla kestäväksi. Ja ruosteeseen tietysti ruosteenestomaali.
      Hinta tuppaa ratkasemaan nykyään vaikka miten paskaa laatua ostaisi. joka
      menee uusiksi alta aikayksikön.

    • !

      www.rt-vakeva.fi

    • Amatimies.

      Peltikaton maalaukset painepesurilla ammattitaidolla.Hinnat alk.5€ neliö.

      • Anonyymi

        En tiennyt, että painepesurillakin voi maalata kattoja.


    • Hpuhjoht

      Taloyhtiömme peltikaton täällä pyynikillä maalasi pintainsinöörit vuonna 2000. Täksi kesäksi tilattu huoltomaalaus samaisesta yhtiöstä ja kun laskin neliöt niin neliöhinnaksi tuli 21,78e alv, sisältää jotain peltikorjauksia piippuihin (piipunhattuja??).

    • juki666

      600neliöö peltikattoa. pesu ja maalaus. mikä on kohtuu hinta?

    • karkkainen a

      720m2 pienyhtiömme peltikattoa maalattiin (kirkas pelti) keväällä tuntityönä ja sille kertyi hintaa tarkalleen 10.042e tarvikkeineen. Pohja pesukoneella ja pojat pensselöi katon pohjiin ja telamaalaus päälle. Pitkää päivää tekivät. Nyt sama nosturi 2:den korttelin päässä töissä peltikaton maalauksessa myöskin. En osaa sanoa oliko halvinta tuntityö, mutta kunnolla tuli tehtyä.

    • kisisis

      oliko tampereella? tosa naapuris tekee nosturiautolla peltikaton maalausta yks maalari. pyynikillä nääs :) varressa virman nimi.

    • karkkainen a

      Juu tampereella nääs.

    • Jorkkusetä

      Maalasin omat kattoni vuonna 88- ja 89.

      Katot:- toinen vähän yli sataneliöö toinen vähän alle sata.
      Pesu: -maalarinpesu,varrellinen juuriharja ja painepesuri
      Maalaus: päätyräystään pellit siveltimellä. Muuten ruiskulla.
      Maali:- Tikkurilan Panssarimaali.

      Pienemmän katon maalauksen muistan erittäin hyvin. Pesin ja huuhtelin edellisenä iltana. Seuraavana päivänä maalasin sen ruiskulla ,ruokatunnin aikana.
      Katot uusittiin nyt ihan pari-kolmevuotta sitten.
      Maalipinnat olivat kuluneet,himmentyneet. Hilseilyä niissä ei kyllä vielä näkynyt.
      Pohjatyöt lienevät siis onnistuneet ja ruiskumaalauskin on hyvä, huolellisesti tehtynä.
      Hinnat tommoselle "Normikatolle" pyörivät siellä uuden pellin hinnoissa.
      Nykyään noin 20 €/neliö.Kaltevuus ,pohjat,jne,, vaikuttaa tietenkin hintaan.
      Kyllä panssarimaali olis ihan okoo,jos se pitäis kiiltoansa vähä pidempään.
      Yx peltipinnoite maalattiin muistaakseni Tema 180:llä. Oli huippumaali siihen kohtaan. Kiilto oli kyllä hyvä vielä vuosienkin päästä.Ruiskulla vedettiin, hyvin pysyi.
      Lopetin sitten katoilla könyämisen jossain vaihessa. Nyt höpöttelen vaan mielenkiinnosta.

    • Köysi talon yli

      Köyhä kun olen,maalaan itse.Katto 30v vanha peltikatto.Ollut joskus tumman ruskea,nyt vihertävän vaalea.Tavaratalosta syväpuhdistusainetta (rasva,lika,kalkki,home) tiivistettä 5litraa.Laimennus 30l muoviämpäriin.Painepesurille letku ämpärin alareunasta.Lopuksi huuhtelu.

      Katon maalaus pensselillä eka kerta,toinen aion maalata ruiskulla (maksoi 30e).
      Peltikaton maali 34e/5l.Ostin 5 purkkia ensialkuun.

      Maalaus on yllättävän tuskallista jaloille.Jalkoihin tulee ikään kuin suonenveto.
      ELI KYSYNKIN NYT :MITEN KATOLLA OIKEAOPPISESTI KUULUU OLLA???

    • sillä helppo tehä

      Oikeaoppisesti henkilönostimella.

      • Anonyymi

        Siis minkälaisella kuljet räystäältä harjalle?
        Tai vaikka tasakatolla?
        Älä vaan ehdota kuukulkijaa?


    • tyytyväinen asiakas
    • hyvätuli

      20e neliö taitaa olla keskihinta, meidän konesaumakatto (160m2) oli 20e/m2 urakoitsijalla (www.maalausniskanen.com) joka sen urakan teki, muutkin tarjoukset oli samassa hintaluokassa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Peltikaton ja myöskin tiilikaton maalauksen hintaan voi vaikuttaa moni tekijä.

      Katon jyrkkys, kuinka ruosteinen katto on, paljonko joudutaan mahdollisesti suojaamaan ikkunoita ym. myös se kuinka paljon pitää maalata käsin kohtia jota ei korkeapaineruiskulla pääse maalaamaan. Tietenkin myös katon koko, pienemmässä 100m2 voi olla hieman suurempi neliöhinta kuin isossa 400m2 katossa.

      Teen kevytyrittäjän pelti- ja tiilikattojen maalauksia ja hinnat ovat väliltä 10e-30e/m2

      • Anonyymi

        Näillä kevytyrittäjillä ei ole minkään valtakunnan korvausvastuuta töistään, varokaa!


      • Anonyymi

        paskaa puhuu hän. kevytyrittäjälle ei kukaan maksa katon pesusta ja maalauksesta yli 5e/m2


    • Anonyymi

      Helsingissä maksoi kerrostalon loivan peltikaton huoltomaalaus 18e/neliö... semmonen ku maalausniskanen oli tekemässä , neliöitä katossa 1100 suunnillee. oli siellä kaikenlaisia tarjouksia 15-35euroa neliöltä

    • Anonyymi

      Katso katonhuolto.com ja kysäse heiltä.
      On ainakin kunnon vehkeet .

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pitääkö selvittää katon maalauksen tarkemmat tiedot ja hinnat? www.kodinplaza.fi/ avulla vertaat alueesi yritykset yhdellä tarjouspyynnöllä.

    • Anonyymi

      peltikaton maalinpoisto 25e/m2 alv

    • Anonyymi

      Itä-Suomen kattopinnoitus Oy (Etelä-Karjala, Etelä-savo, Kymenlaakso)
      [email protected]

    • Anonyymi

      Työhön saa varata luultavasti 30-40e/m2. Kannattaa ehdottomasti kilpailuttaa remotti, koska hintahaarukka voi olla laaja ja pääset näkemään nopeasti erilaisia vaihtoehtoja. Itse kilpailutin tänä vuonna katon maalauksen ja löysin hyvän tekijän 30e/m2. Kokeilin monia eri kilpailutuspalveluita. Esimerkiksi khttps://www.omaurakka.fi/ vaikutti fiksulta.

    • Anonyymi

      Hiekkapuhallus ja 2-komponentti maalaus n. 30-50€/m3

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe