Ylioppilaslakki

h.m.

mitähän mahtaa maksaa ja mistä kannattais ostaa? mistä te muut ostatte?

44

63576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilja

      Mä kans miettiny samaa!!! Missä niitä hattuja myydään??! Onko lyyria muualla myynnissä ku kultasepänliikkeissä? Ja paljonko ne maksaa? Ootteko jo ostanu? Pitääkö mummille ja kummillekki ostaa lyyra, vai mikä on käytäntö? ... Sorry, oon ihan out näistä jutuista!!!!! :)

      • h.m.

        samaa kans mietin että pitääkö ostaa mummille/vanhemmille tms niitä plakaatteja.. hmph.


      • ...
        h.m. kirjoitti:

        samaa kans mietin että pitääkö ostaa mummille/vanhemmille tms niitä plakaatteja.. hmph.

        mun mielestä pitää vain äidille ostaa... Korjatkaa jos olen väärässä!


      • hensu
        ... kirjoitti:

        mun mielestä pitää vain äidille ostaa... Korjatkaa jos olen väärässä!

        munkin mielestä vaan äidille pitää ostaa...en ainakaan ennen oo kuullu että pitäs mummolle tai kummeille ostaa...


      • eleoko

        Itse ostin lakin sokoksesta (syksyllä kirjoitin)
        ja maksoi 25 Euroa.Ostin kultaisen lyyran kultasepänliikkeestä lakkia varten,mutta en sitten loppujen lopuksi vaihtanukaan sitä,sillä joku sanoi ,että se kultainen tummuu ikävän näköiseksi.Rintalyyran ostin äidilleni.


      • netikekki

      • Yo08
        hensu kirjoitti:

        munkin mielestä vaan äidille pitää ostaa...en ainakaan ennen oo kuullu että pitäs mummolle tai kummeille ostaa...

        Näin luki tuolla yhdellä nettisivulla.

        "Äidinlyyran luovuttaminen on jokaiselle abiturientille sovelias ja kaunis tapa kiittää omaa äitiään lapsesta saakka saamastaan tuesta ja huolenpidosta. Äidinlyyra on yleensä kultainen 16 millimetrinen lakkilyyran kaltainen koru. Äidinlyyra kiinnitetään yleensä rintaan rintakorun tavoin, mutta se voi myös olla kiinnitettynä kaula- tai rannekoruun. Äidinlyyria myyvät etupäässä kultasepänliikkeet.
        Äidinlyyraa voi käyttää esimerkiksi tärkeissä perhejuhlissa ja toisten lakkiaisissa. Äiti voi kantaa samanaikaisesti useita lyyria, yhtä kutakin ylioppilaaksi kirjoittanutta lasta kohden. Useamman lyyran omistava äiti voi yhdistyttää ne kultasepänliikkeessä."


    • Dude

      meillä näin! =)

      • pitäisi hommata

        Äidille ostan sen lyyran, onko hinnasta mitään tietoa niin osa köyhä opiskelija säästää? :D

        Rintaan laitettavar lyyrathan ovat toiselta nimeltään "äidin lyyria" joten äidillehän niitä pääasiassa ostetaan. Mutta tietysti, jos mummi, kummi tai äitipuoli on ollut äidinkorvike tai muuten erityisen rakas, saa lyyran ostaa heillekin.


      • Abi2006
        pitäisi hommata kirjoitti:

        Äidille ostan sen lyyran, onko hinnasta mitään tietoa niin osa köyhä opiskelija säästää? :D

        Rintaan laitettavar lyyrathan ovat toiselta nimeltään "äidin lyyria" joten äidillehän niitä pääasiassa ostetaan. Mutta tietysti, jos mummi, kummi tai äitipuoli on ollut äidinkorvike tai muuten erityisen rakas, saa lyyran ostaa heillekin.

        En ole ikinä kuullutkaan, että pitäisi ostaa äideille jne. jotain lyyria?! Onko tämä kovinkin yleistä?


      • jhjh
        Abi2006 kirjoitti:

        En ole ikinä kuullutkaan, että pitäisi ostaa äideille jne. jotain lyyria?! Onko tämä kovinkin yleistä?

        Kyllä äidille pitää lyyra ostaa. Tai voihan sen ostamisen suosio tietysti olla lukiokohtaista, ainakin meillä kaikki ostavat.


      • eleoko
        pitäisi hommata kirjoitti:

        Äidille ostan sen lyyran, onko hinnasta mitään tietoa niin osa köyhä opiskelija säästää? :D

        Rintaan laitettavar lyyrathan ovat toiselta nimeltään "äidin lyyria" joten äidillehän niitä pääasiassa ostetaan. Mutta tietysti, jos mummi, kummi tai äitipuoli on ollut äidinkorvike tai muuten erityisen rakas, saa lyyran ostaa heillekin.

        Ostin lyyran Kultajousesta marraskuussa ja maksoi 9,90 euroa.


      • ainakaan
        jhjh kirjoitti:

        Kyllä äidille pitää lyyra ostaa. Tai voihan sen ostamisen suosio tietysti olla lukiokohtaista, ainakin meillä kaikki ostavat.

        osta mitään lyyraa, ei siskonikaan aikoinaan ostanut, ja kun kysyin asiasta äiti sanoi ettei tarvitse ostaa.


      • akajg
        Abi2006 kirjoitti:

        En ole ikinä kuullutkaan, että pitäisi ostaa äideille jne. jotain lyyria?! Onko tämä kovinkin yleistä?

        Meillä ainakin äiti on joka kerta itse ostanut itelleen lyyran..


    • ofdoofofofofofofoofdofofofo...

      Milloin lyyra yleensä annetaan? yo-juhlissa, vai ihan by the way-käteen sujautuksella?

      • No nick

        Pitänee ottaa selvää että pitääkö se lyyra antaa jo aamulla ennen koululle menoa mutta ei kai.. Itse ajattelin antaa sen sitten kun tullaan koululta kotiin ennen kuin vieraat saapuu, että kiitos äiti kaikesta tuesta, olepa nyt hyvä.

        Meidän muori muuten toivoi kaulaan laitettavaa lyyraa... Pitäisköhän mun sitten ostaa sille ketjukin? On sillä joku kyllä valmiina..


      • Absolut Abi
        No nick kirjoitti:

        Pitänee ottaa selvää että pitääkö se lyyra antaa jo aamulla ennen koululle menoa mutta ei kai.. Itse ajattelin antaa sen sitten kun tullaan koululta kotiin ennen kuin vieraat saapuu, että kiitos äiti kaikesta tuesta, olepa nyt hyvä.

        Meidän muori muuten toivoi kaulaan laitettavaa lyyraa... Pitäisköhän mun sitten ostaa sille ketjukin? On sillä joku kyllä valmiina..

        Ylioppilaalla on siis tapana itse ostaa lyyra äidilleen / muulle tärkeälle henkilölle? En oikeastaan tiedä paljoa koko lyyrajutusta. Äiti mainitsi, ettei halua sellaista. Kuitenkin sukulaiset ihmettelee, jos sillä ei ole sitä rinnassaan lakkiaispäivänä. Olen sitten ilmeisesti kiittämätön tytär, jos en sellaista hanki vastusteluista huolimatta? :p


      • typy887
        Absolut Abi kirjoitti:

        Ylioppilaalla on siis tapana itse ostaa lyyra äidilleen / muulle tärkeälle henkilölle? En oikeastaan tiedä paljoa koko lyyrajutusta. Äiti mainitsi, ettei halua sellaista. Kuitenkin sukulaiset ihmettelee, jos sillä ei ole sitä rinnassaan lakkiaispäivänä. Olen sitten ilmeisesti kiittämätön tytär, jos en sellaista hanki vastusteluista huolimatta? :p

        .. että asun isäni kanssa, äitini kanssa en ole tekemisissä. Onkohan ennenkuulumatonta antaa isälle lyyra?


      • ...
        typy887 kirjoitti:

        .. että asun isäni kanssa, äitini kanssa en ole tekemisissä. Onkohan ennenkuulumatonta antaa isälle lyyra?

        Nytpä minäkin kuulen ensimmäistä kertaa mokomasta äidin lyyrasta! Enpä usko ostavani, tuskin edes oma äitini tietää tästä käytännöstä (saati kehtaisi sellaista käyttää vaikka tietäisi)... Olisiko tuo sitten yleisempää tietyissä osissa suomea? Tuntuu hassulta, etten olisi moisesta kuullut, jos on kuitenkin yleinen käytäntö..?


      • Absolut Abi
        typy887 kirjoitti:

        .. että asun isäni kanssa, äitini kanssa en ole tekemisissä. Onkohan ennenkuulumatonta antaa isälle lyyra?

        Mun mielestä voit tietenkin antaa isällesi lyyran, jos haluat ja jos hän kerran on kasvattanut sut ja tukenut sua!


      • lyyruuksien lyyruus
        Absolut Abi kirjoitti:

        Mun mielestä voit tietenkin antaa isällesi lyyran, jos haluat ja jos hän kerran on kasvattanut sut ja tukenut sua!

        En osta kenellekään mitään! Kukaan ei oo TUKENU mua opiskelussa, ennemminkin estänyt sitä! Iskä ei ymmärrä opiskelusta mitään, koska on itse tullut jostain amiksen tapaisesta/aikuiskoulutusjutusta.. Äitee ei tiedä mitään YO-jutuista.. Olen joutunut tekemään ite kaiken opiskeluni eteen (paitsi maksanut) Mutta ne ottaakin kaikki mun opintotuet ja muut omaan taskuunsa.. itellä omaisuus n. 2 euroa hetkellä enkä ole mikään tuhlaajapoika/shoppailija. Eli en osta mitään helvetin lyyraa.. kotoa pois ja äkkiä ehkä maailman ankeimpien YO-juhlien jälkeen!! Saattavatpa vieraatkin ihmetellä että mitä helvettiä, täällähän ei ole edes tarjoilua.. >_< Pitikin elää tälläses vitun köyhyydes! VITUN LYYRAT PRKL!


      • abiturientti
        Absolut Abi kirjoitti:

        Mun mielestä voit tietenkin antaa isällesi lyyran, jos haluat ja jos hän kerran on kasvattanut sut ja tukenut sua!

        Minä olen ainaki ajatellu ostaa äidilleni lyyran! Ei paljoa maksa, mutta äiti osaa arvostaa! :) Kävin kattomassa yhessä kultasepän liikkeessä, hinta oli 12,90... Sitä en tosin tiiä millon kyseinen koru pitää antaa!!!!

        Mistä ootte ylioppilaslakit ostanu? Paljonko maksoi? :)


      • Piiti.
        Absolut Abi kirjoitti:

        Ylioppilaalla on siis tapana itse ostaa lyyra äidilleen / muulle tärkeälle henkilölle? En oikeastaan tiedä paljoa koko lyyrajutusta. Äiti mainitsi, ettei halua sellaista. Kuitenkin sukulaiset ihmettelee, jos sillä ei ole sitä rinnassaan lakkiaispäivänä. Olen sitten ilmeisesti kiittämätön tytär, jos en sellaista hanki vastusteluista huolimatta? :p

        Ostin lyyran kultasepänliikkeestä jossa oli tarjolla (rintaneula-muodossa..) kahta eri hintaista: toinen pari kymppiä ja toinen vain 8 euroa. Kannattaa kysellä hinnoista sillä ensinhän ne tietenkin sitä kalliimpaa tyrkyttää!!


      • vanha ylioppilas
        Absolut Abi kirjoitti:

        Ylioppilaalla on siis tapana itse ostaa lyyra äidilleen / muulle tärkeälle henkilölle? En oikeastaan tiedä paljoa koko lyyrajutusta. Äiti mainitsi, ettei halua sellaista. Kuitenkin sukulaiset ihmettelee, jos sillä ei ole sitä rinnassaan lakkiaispäivänä. Olen sitten ilmeisesti kiittämätön tytär, jos en sellaista hanki vastusteluista huolimatta? :p

        En kovin paljon tiedä koko perinteestä mitään. Kun aikoinaan pääsin ylioppilaaksi, en moisesta tiennyt eikä kukaan sellaista lyyraa meillä ostanut... Eikä silloinkaan kun pikkuveli sai lakin.

        Jotenkin olen kuvitellut, että ylioppilaan äiti ostaa sellaisen itselleen, jos haluaa.

        Meinasin eilen illalla ratketa, kun veli soitti... Meillä nimittäin muori täyttää kohta 80 v. ja veljen kuningasajatus oli, että ostetaan äidille lyyrat lahjaksi. Torjuin ehdotuksen (joka mielestäni oli outo). Omista lakkiaisistani tuli keväällä 30 v. ja veljen lakkiaista 28 v. Miksi nyt ostettaisiin lyyra kun ei silloin, kun ne juhlat oli? Aivan käsittämätöntä! Äitee on kuulemma veljelle siitä lyyrasta joskus sanonut, että kun hänellä ei ole sellaista... Eipä ole mulle koskaan mitään sanonut.

        Kaikkea kanssa!

        Mutta pointtini oli tässä se, ettei se nyt ainakaan mikään syntymäpäivälahja ole.

        Kaikki kolme lastanikin ovat ylioppilaita eikä meillä ole koskaan puhuttukaan mistään lyyrista.


      • aukko sivistyksessä!
        ... kirjoitti:

        Nytpä minäkin kuulen ensimmäistä kertaa mokomasta äidin lyyrasta! Enpä usko ostavani, tuskin edes oma äitini tietää tästä käytännöstä (saati kehtaisi sellaista käyttää vaikka tietäisi)... Olisiko tuo sitten yleisempää tietyissä osissa suomea? Tuntuu hassulta, etten olisi moisesta kuullut, jos on kuitenkin yleinen käytäntö..?

        Jo aikoinaan isoäidilläni oli kolme lyyraa rinnassaan.....


      • törppö olet!
        vanha ylioppilas kirjoitti:

        En kovin paljon tiedä koko perinteestä mitään. Kun aikoinaan pääsin ylioppilaaksi, en moisesta tiennyt eikä kukaan sellaista lyyraa meillä ostanut... Eikä silloinkaan kun pikkuveli sai lakin.

        Jotenkin olen kuvitellut, että ylioppilaan äiti ostaa sellaisen itselleen, jos haluaa.

        Meinasin eilen illalla ratketa, kun veli soitti... Meillä nimittäin muori täyttää kohta 80 v. ja veljen kuningasajatus oli, että ostetaan äidille lyyrat lahjaksi. Torjuin ehdotuksen (joka mielestäni oli outo). Omista lakkiaisistani tuli keväällä 30 v. ja veljen lakkiaista 28 v. Miksi nyt ostettaisiin lyyra kun ei silloin, kun ne juhlat oli? Aivan käsittämätöntä! Äitee on kuulemma veljelle siitä lyyrasta joskus sanonut, että kun hänellä ei ole sellaista... Eipä ole mulle koskaan mitään sanonut.

        Kaikkea kanssa!

        Mutta pointtini oli tässä se, ettei se nyt ainakaan mikään syntymäpäivälahja ole.

        Kaikki kolme lastanikin ovat ylioppilaita eikä meillä ole koskaan puhuttukaan mistään lyyrista.

        Et ole äidilles edes lyyraa aikanas ostanut. Ja se on tärkee äidilles. Ite et vaan tajuu. Kiittämätön itsekäs ihminen olet, ja samaa perinnettä jatkat. Häpeäksi olet suvullesi/tutuillesi.


      • lyyrawhaatttt
        lyyruuksien lyyruus kirjoitti:

        En osta kenellekään mitään! Kukaan ei oo TUKENU mua opiskelussa, ennemminkin estänyt sitä! Iskä ei ymmärrä opiskelusta mitään, koska on itse tullut jostain amiksen tapaisesta/aikuiskoulutusjutusta.. Äitee ei tiedä mitään YO-jutuista.. Olen joutunut tekemään ite kaiken opiskeluni eteen (paitsi maksanut) Mutta ne ottaakin kaikki mun opintotuet ja muut omaan taskuunsa.. itellä omaisuus n. 2 euroa hetkellä enkä ole mikään tuhlaajapoika/shoppailija. Eli en osta mitään helvetin lyyraa.. kotoa pois ja äkkiä ehkä maailman ankeimpien YO-juhlien jälkeen!! Saattavatpa vieraatkin ihmetellä että mitä helvettiä, täällähän ei ole edes tarjoilua.. >_< Pitikin elää tälläses vitun köyhyydes! VITUN LYYRAT PRKL!

        itse kuulin koko äidinlyyrasta vasta muutama viikko sitten enkä aio sellaista kyllä hankkia. omakaan äitini ei varmaan edes tiedä koko jutusta koska ei itse ole ylioppilas ja muutenkaan en usko että arvostaisi koko juttua. lisäksi minähän sen koulun kävin eikä oma äitini mikään suurin tukija kyllä elämässäni ole ollut. että jos joku paheksuu etten hanki jotain hiton lyyraa niin siinähän paheksuu.


      • lyyrawhaatt
        lyyruuksien lyyruus kirjoitti:

        En osta kenellekään mitään! Kukaan ei oo TUKENU mua opiskelussa, ennemminkin estänyt sitä! Iskä ei ymmärrä opiskelusta mitään, koska on itse tullut jostain amiksen tapaisesta/aikuiskoulutusjutusta.. Äitee ei tiedä mitään YO-jutuista.. Olen joutunut tekemään ite kaiken opiskeluni eteen (paitsi maksanut) Mutta ne ottaakin kaikki mun opintotuet ja muut omaan taskuunsa.. itellä omaisuus n. 2 euroa hetkellä enkä ole mikään tuhlaajapoika/shoppailija. Eli en osta mitään helvetin lyyraa.. kotoa pois ja äkkiä ehkä maailman ankeimpien YO-juhlien jälkeen!! Saattavatpa vieraatkin ihmetellä että mitä helvettiä, täällähän ei ole edes tarjoilua.. >_< Pitikin elää tälläses vitun köyhyydes! VITUN LYYRAT PRKL!

        itse kuulin koko äidinlyyrasta vasta muutama viikko sitten enkä aio sellaista kyllä hankkia. omakaan äitini ei varmaan edes tiedä koko jutusta koska ei itse ole ylioppilas ja muutenkaan en usko että arvostaisi koko juttua. lisäksi minähän sen koulun kävin eikä oma äitini mikään suurin tukija kyllä elämässäni ole ollut. että jos joku paheksuu etten hanki jotain hiton lyyraa niin siinähän paheksuu!


    • mieltä

      olette? Lakki, pipo vai hattu? Minusta se hattu on todella hienon näköinen. Vaikkakin hinta on lähes kaksinkertainen tavalliseen lakkiin verrattuna. Ylioppilaslakin saa n. 20 eurolla ja tämä hattu maksaa n. 40 euroa.

      • en ole koskaan kuullut

        hatusta


      • ei lakkia
        en ole koskaan kuullut kirjoitti:

        hatusta

        mäkin kiinnitin silmäni siihen hattuun! todella makeen näkönen, mutta sitten rupee vaan miettimään, että onko se ihan virallinen? hyväksytäänkö se ylioppilaslakiksi, eli voinko viedä sen kouluun ja saada sen päähäni ilman rehtorin murinoita, vai onko se vain päivitetty versio lakista ns. katukäyttöön..? jos se hattu käy virallisesti ylioppilaslakista, niin sellaisen kyllä ostan! :)
        linkki lakin kuvaan: https://www.salon.fi/catalog/product_info.php?cPath=174&products_id=412&osCsid=928a8797a9eb619f4bb274dab8a20941

        p.s. lyyran antaminen äidille on todella pitkä perinne, uskokaa tai älkää. (kun jotkut eivät uskoneet, että se on yleinen käytäntö)


    • ASSer*

      Teurastamolta saa kutakuinkin samanlaisia.

    • ennen juhlaa

      Äidinlyyra on Suomessa uuden ylioppilaan yleensä ennen lakkiaistilaisuutta äidilleen antama kunnianosoitus ....nuin sanottiin wikipedias

      • nannnali

        Lyyran antaminen äidille on pitkä perinne, jota itsekkin aion osaltani kunnioittaa ostamalla äidilleni lyyran. Veljeni teki niin aikoinaan ja itse aion hankkia sen myös. Vaikkei äiti hirveästi ole tukena koulunkäynnin aikana ollutkaan, on se kuitenkin kiitos juhlien järjestämisestä ja huolehtimisesta.

        Äitini jopa vaatii, että hankin lyyran. On uhannut suuttua/pettyä pahasti ellen sitä hanki :D

        Lyyran antamisen ajankohdan saa jokainen varmaankin päättää itse. Luulen ettei siihen mitään ihmeellisiä aikamääräyksiä ole :) Itse annan lyyran edellisenä iltana tai kyseisenä aamuna.


      • Abi08
        nannnali kirjoitti:

        Lyyran antaminen äidille on pitkä perinne, jota itsekkin aion osaltani kunnioittaa ostamalla äidilleni lyyran. Veljeni teki niin aikoinaan ja itse aion hankkia sen myös. Vaikkei äiti hirveästi ole tukena koulunkäynnin aikana ollutkaan, on se kuitenkin kiitos juhlien järjestämisestä ja huolehtimisesta.

        Äitini jopa vaatii, että hankin lyyran. On uhannut suuttua/pettyä pahasti ellen sitä hanki :D

        Lyyran antamisen ajankohdan saa jokainen varmaankin päättää itse. Luulen ettei siihen mitään ihmeellisiä aikamääräyksiä ole :) Itse annan lyyran edellisenä iltana tai kyseisenä aamuna.

        Meillä äiti osti itse itselleen rintalyyran. Kai niiden kotona sitten sellainen käytäntö on ollut. Mummalla myös rintalyyria, tosin yhteensulatettuna (viiden lapsen lyyrat). Äiti osti myös minulle lakkiin lyyran, kuulemma ne valmiina kiinni olevat on niin kamalia muovivirityksiä (ainakin halvemmissa hatuissa, itse en mitään kallista hattua halua, kun en sitä juhlien jälkeen käytä). Sitä paitsi saahan lakkeja myös ilman lyyraa.


    • abina

      Itse aion hankkia perinteisen lakin (niitähän saa joka paikasta aina City-marketista Stokkalle, hienoimmat hattuliikkeistä...), mutta mielestäni myös tollainen YO-hattu on nyky-yhteiskunnassa ihan sopiva YO juhliin. Varsinkin poikien päässä varmaan tosi tyylikkään näköinen! Äidinlyyra on pitkä perinne Suomessa. Varmaan jos omat vanhemmat eivät ole ylioppilaita niin ei välttämättä kuulosta tutulta kuitenkaan. Voithan aina kysyä äidiltäsi haluaako hän lyyran. Lyyra on tapana antaa äidille ennen lakitusta. Äitihän voi kiinnittää sen rintapieleensä vaikka heti kun olet saanut oman lakkisi päähän tai vaikka etukäteen jo. Tuskinpa siitä kuitenkaan suurta murhetta on jos äiti laittaa korun vasta juhlissa :)

    • Baturikko Anton

      Ketut mistään lyyrista. Tosimiehet soittaa melodicaa.

    • Laatua

      Mulla koko lakkisetti maksoi 79€. Lakki oli vedenkestävä ja sisälsi vaihtolyyran, äidinlyyran, kaikki kirjailut ja kaiverrukset lippaan ja skumppalasin ylioppilaan nimellä. Aitoa nahkaa lippa ja hikinauha. Käänteen sisällä myös "pankkikorttilokero" johon saa vaikka henkkarit jos jatkoilla aikoo pitää päässä.

      • Abivaan

        Puhut vissiin C.L.Seifertin lakkisetistä joka on täyttä kuraa.. Lakki on kauhean näkönen ja todellisuudessa isompi kuin mitö on tilattu.. Kuminauha jonka pitäisi yltää leuan alle ei niin tee ja asiakaspalvelussa ei koskaan vastata..
        Koulussamme suurin osa tilasi ja varmaan yli puolet ovat palauttaneet. En suosittele todellakaa, mielummin ostakaa suomalainen jostain kaupasta niin että kokeilette oston yhteydessä.


      • huoh:::::

        mitä vittua joku tekee jollain korttilokerolla lakissa? Vittu taskut on keksitty hukkaisin sen kuppasen lätsän muutenkin ekan tunnin sisällä jatkoilla.

        En ymmärrä miksi pitää ostaa joku 98765 euroa maksava ruma vedenkestävä paska ties millä konfettikoneella ja tuulettimella maustettuna, mitä pidetään päässä vaan kerran ehkä vappuna niin kännissä ettei taida paljon väliä olla mitä on päällä.


    • werrewerwerr

      Itse ainakin marssin vain lähimpään ostoskeskukseen ja ostin sieltä sellaisen ylioppilaslakin kun nyt tarjolla sattui olemaan. Turha mitään kallista alkaa ostamaan.

    • werrewer

      Onko lakkia mahdollista käydä vaihtamassa kaupassa paria kokoa pienempään? Vanhempani olivat eilen ostaneet lakin, ja se olikin aivan liian iso. Kuitti on tallella, ostettu Citymarketista.

      • abi

        On


    • Anonyymi

      LOL

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      301
      2719
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      103
      2132
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      80
      1625
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      179
      1485
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1308
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe