Kuulin pärräporukoissa puhetta että rupeavat syynäämään ensikesänä kypäröitä tarkemmin, eli pitäisi olla eu direktiivin täyttävä kypärä. Tämä jo yleistä muualla euroopassa ja nytkö sitten meillä, mitä seuraavaksi? Ja ketähän ryhmää tämä eniten haittaa, no tietysti customi & hd kuskeja, varsinaista ajojahtia, sanokaa mitä sanotte!!!
PS. Asiallinen ohutkuorinen avopotta SHOEI S-20 ja on perkele sitten EU-direktiivin mukainen!
Kypärä ratsiat!
21
12434
Vastaukset
- Gsxrgthj
Onko se ajojahtia jos vaaditaan asetusten mukainen kypärä? Pitäiskö Custom/HD miehille laki olla erilainen?
- Shovelhead
mitä mä laitan päähän - se mättää. Direktiivin mukainen kypärä on niin pirun paksu et kun sen laittaa mun isoon päähän niin se on leveempi kun mun hartiat...ja painaa...
Sitäpaitsi moni testeissä hyväksi todettu ja suojaava kypärä ei läpäise direktiivejä; esim Nolan N01 ! Kun seuraa kypärätestejä niin osa testi osioista tuntuu sellaisilta, että jos vahinko sattuis oikeesti tienpäällä, niin direktiivikypärä säilyis ehjänä mut pää irtoais iskunvoimasta hartioista ??? No, ilman kypärää en kuitenkaan ajele, ettei käy niinkuin Inkkari Laurille... - peterpam
Shovelhead kirjoitti:
mitä mä laitan päähän - se mättää. Direktiivin mukainen kypärä on niin pirun paksu et kun sen laittaa mun isoon päähän niin se on leveempi kun mun hartiat...ja painaa...
Sitäpaitsi moni testeissä hyväksi todettu ja suojaava kypärä ei läpäise direktiivejä; esim Nolan N01 ! Kun seuraa kypärätestejä niin osa testi osioista tuntuu sellaisilta, että jos vahinko sattuis oikeesti tienpäällä, niin direktiivikypärä säilyis ehjänä mut pää irtoais iskunvoimasta hartioista ??? No, ilman kypärää en kuitenkaan ajele, ettei käy niinkuin Inkkari Laurille...No viime kesä meni tuurilla customoidulla "mäkihyppyrikypärällä"..well Indian Larry R.I.P.
- FAT BOY
peterpam kirjoitti:
No viime kesä meni tuurilla customoidulla "mäkihyppyrikypärällä"..well Indian Larry R.I.P.
Oikeassa olette siinä että laki sama kaikille (kait???) mutta jokainen joka pitänyt direktiivin mukaista avopottaa päässä ymmärtää mistä kyse ja avopotilla harvemmin ajelee muut kun customi & HD bikerit! No ihan yks ja sama!!! Ajelkaahan varovasti ensikesänä!!!
- Lukutaitoinen.
Shovelhead kirjoitti:
mitä mä laitan päähän - se mättää. Direktiivin mukainen kypärä on niin pirun paksu et kun sen laittaa mun isoon päähän niin se on leveempi kun mun hartiat...ja painaa...
Sitäpaitsi moni testeissä hyväksi todettu ja suojaava kypärä ei läpäise direktiivejä; esim Nolan N01 ! Kun seuraa kypärätestejä niin osa testi osioista tuntuu sellaisilta, että jos vahinko sattuis oikeesti tienpäällä, niin direktiivikypärä säilyis ehjänä mut pää irtoais iskunvoimasta hartioista ??? No, ilman kypärää en kuitenkaan ajele, ettei käy niinkuin Inkkari Laurille...Opettele lukemaan tai edes ymmärtämään testit. Kysy äidiltä apua.
- sitä
hoodeella saa ajaa ilman kypärää.Ei muuta
kun käy lääkärissä ja sieltä hommaa paperit,ettei
terveydellisistä syistä voi käyttää kypärää. - testi....
Eikö noissa EU testeissä turvallisimmaksi todettu pipo. Se taisi olla ainoa joka säilyi ehjänä katolta tiputettaessa...
- alkaa
Se on selvä.että vainoaminen alkaa,vaikka "hiihtopukuväki" se kaahausonnettomuudet aiheuttaa.
- kun ihmetyttää
...että minkä ihmeen takia teidän täytyy ajaa avokypärällä? Mikä on syy?
Kun tulee harrastettua tuota moottoripyöräurheilua ja kaatuiltua aika runsaasti niin en voi kyllä muuta suositella kuin umpikypärää...
Siis mistä syystä avokypärä?- Shovelhead
tieliikenteessä lienee kielletty ? Ja asetus kypärän käytöstä koskee vain tieliikennettä ?
Jos et pysy pystyssä pyöräsi kanssa kannattaisi lopettaa sillä ajaminen !
Lienee oma asiani miksi ajan avokypärällä ? - Jerkhead
Shovelhead kirjoitti:
tieliikenteessä lienee kielletty ? Ja asetus kypärän käytöstä koskee vain tieliikennettä ?
Jos et pysy pystyssä pyöräsi kanssa kannattaisi lopettaa sillä ajaminen !
Lienee oma asiani miksi ajan avokypärällä ?1. En ole sanonut tietääkseni harrastavani moottoriurheilua tieliikenteessä? Opettele lukemaan.
2. Jos aikoo kehittyä nopeuslajissa, on ajettava tilannekohtaisilla äärirajoilla, jolloin tulee kaatumisia. Sinä kun et todennäköisesti pyörääsi hallitse, niin asia on tietysti sinulle täysin vieras.
Kannattaisi ehkä sinunkin kehittää ajotaitojasi, niin tietäisit mistä puhut?
3. On aivan täysin oma asiasi vaikka ajaisit ilman kypärää. Kai kuitenkin saan täällä suositella umpikypärää?
Onhan se avopotta tosi cool. Aikuisen miehen itsetunnolle tekee eetvarttia cruisailla aurinkolasit ja avopata päässä tyly ilme naamalla. Pakoputkista vaimentajat pois ja päässä soi Born to be Wild. ..Kyllä saa mummoilta rispectiä.
Ehkä sinunkin mielipiteesi umpikypärästä muuttuu kun ekan kerran otat liukua asfaltilla naama edellä sillä avopotallasi. Jos nyt edes omistat moottoripyörää. - Kapiteeli
miksi ei? Miksi ihmeessä pitäisi ajaa astronautin varusteissa? Airbag puvut, umpikypärät peruutuspeilillä, kuukengät ja mitä vielä pitäisi sun mielestä olla? Ajoin kerran tuollasissa goretex-kalvoissa ja pysäköintipaikan puolipallon muotoista roska-astiaa muistuttavassa kypärässä Portugaliin ja pyöränä oli vielä Goldwing. Täytyy todeta että nautinto(?) oli samaa luokkaa kuin ajaminen Hiacella ikkuna avoinna....... Minusta se oli hyvin kaukana moottoripyöräilystä, mutta joku saa nautinnon siitäkin, saakoon. Minä taas nautin tuulen tuivertaessa kasvoilleni, moottoripyörän paukutellessa harvoja tahtejaan ja matkan taittuessa jouhevasti pitkin maalaisteitä...
- Höh
Kapiteeli kirjoitti:
miksi ei? Miksi ihmeessä pitäisi ajaa astronautin varusteissa? Airbag puvut, umpikypärät peruutuspeilillä, kuukengät ja mitä vielä pitäisi sun mielestä olla? Ajoin kerran tuollasissa goretex-kalvoissa ja pysäköintipaikan puolipallon muotoista roska-astiaa muistuttavassa kypärässä Portugaliin ja pyöränä oli vielä Goldwing. Täytyy todeta että nautinto(?) oli samaa luokkaa kuin ajaminen Hiacella ikkuna avoinna....... Minusta se oli hyvin kaukana moottoripyöräilystä, mutta joku saa nautinnon siitäkin, saakoon. Minä taas nautin tuulen tuivertaessa kasvoilleni, moottoripyörän paukutellessa harvoja tahtejaan ja matkan taittuessa jouhevasti pitkin maalaisteitä...
Eiköhän se tullut tossa edellä selväksi miksi ei? Siksi että avokypärä ei suojaa naamaa. Voihan toki ajaa umpikypärällä visiiri auki tai vaikka ottaa sen kokonaan pois jos haluaa tuulen tuivertavan.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä että Goldwingillä ajaminen on varsin kaukana moottoripyörällä ajamisesta.
Valitettavan usein suojavarusteiden arvon huomaa liian myöhään. Valitettavasti kokemusta on tästä asiasta...
Se, että ajovarusteet oli coolin näköiset ei paljon lohduta jos on lihat luun päältä pois. - Tex Willer
Höh kirjoitti:
Eiköhän se tullut tossa edellä selväksi miksi ei? Siksi että avokypärä ei suojaa naamaa. Voihan toki ajaa umpikypärällä visiiri auki tai vaikka ottaa sen kokonaan pois jos haluaa tuulen tuivertavan.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä että Goldwingillä ajaminen on varsin kaukana moottoripyörällä ajamisesta.
Valitettavan usein suojavarusteiden arvon huomaa liian myöhään. Valitettavasti kokemusta on tästä asiasta...
Se, että ajovarusteet oli coolin näköiset ei paljon lohduta jos on lihat luun päältä pois.Toki sen kaikki tietää että suojat pitää olla ok.
Mutta kun katselee motoristeja niin kirjo on aika suuri...on teepaitaa shortsia puukenkää ja vaikka mitä. Itse käytän avo ja umpi pottaa tilanteen mukaan mukavuudessa pisteet menee avolle. - Hiace mies!
Kapiteeli kirjoitti:
miksi ei? Miksi ihmeessä pitäisi ajaa astronautin varusteissa? Airbag puvut, umpikypärät peruutuspeilillä, kuukengät ja mitä vielä pitäisi sun mielestä olla? Ajoin kerran tuollasissa goretex-kalvoissa ja pysäköintipaikan puolipallon muotoista roska-astiaa muistuttavassa kypärässä Portugaliin ja pyöränä oli vielä Goldwing. Täytyy todeta että nautinto(?) oli samaa luokkaa kuin ajaminen Hiacella ikkuna avoinna....... Minusta se oli hyvin kaukana moottoripyöräilystä, mutta joku saa nautinnon siitäkin, saakoon. Minä taas nautin tuulen tuivertaessa kasvoilleni, moottoripyörän paukutellessa harvoja tahtejaan ja matkan taittuessa jouhevasti pitkin maalaisteitä...
Eipäs nyt morkata hiacea, tosin kesäisin alla HD, no se siitä! Keskusteluun sen verran, että jos joku ihmettelee sitä, että avopotalla kolaroidessa henki lähtee paremmin kun umpipotalla, mielestäni saa lähteäkkin jos viimeinen reissu on ajettu HD:lla kukapa haluaisi muilla pyörillä viimeistä reissuaan heittääkkään, kun sillä ainoalla ja oikealla!
- Shovelhead
Jerkhead kirjoitti:
1. En ole sanonut tietääkseni harrastavani moottoriurheilua tieliikenteessä? Opettele lukemaan.
2. Jos aikoo kehittyä nopeuslajissa, on ajettava tilannekohtaisilla äärirajoilla, jolloin tulee kaatumisia. Sinä kun et todennäköisesti pyörääsi hallitse, niin asia on tietysti sinulle täysin vieras.
Kannattaisi ehkä sinunkin kehittää ajotaitojasi, niin tietäisit mistä puhut?
3. On aivan täysin oma asiasi vaikka ajaisit ilman kypärää. Kai kuitenkin saan täällä suositella umpikypärää?
Onhan se avopotta tosi cool. Aikuisen miehen itsetunnolle tekee eetvarttia cruisailla aurinkolasit ja avopata päässä tyly ilme naamalla. Pakoputkista vaimentajat pois ja päässä soi Born to be Wild. ..Kyllä saa mummoilta rispectiä.
Ehkä sinunkin mielipiteesi umpikypärästä muuttuu kun ekan kerran otat liukua asfaltilla naama edellä sillä avopotallasi. Jos nyt edes omistat moottoripyörää.Viimeisin kirjoituksesi on asenteineen tosi paljastava - olet tehnyt tosi osuvan analyysin minusta, ajotaidoistani, ajokokemuksestani, moottoripyöristäni ja kaupanpäälle kaikista H-D kuskeista - onnittelut ?!?
- kommenttisi...
Hiace mies! kirjoitti:
Eipäs nyt morkata hiacea, tosin kesäisin alla HD, no se siitä! Keskusteluun sen verran, että jos joku ihmettelee sitä, että avopotalla kolaroidessa henki lähtee paremmin kun umpipotalla, mielestäni saa lähteäkkin jos viimeinen reissu on ajettu HD:lla kukapa haluaisi muilla pyörillä viimeistä reissuaan heittääkkään, kun sillä ainoalla ja oikealla!
saa mieleni haluamaan itsestäni entistäkin enemmän motoristia. Harmi kun ei ole varaa hommata hoodeeta. Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa hoitaa toi viimeinen reissu? Saattaisin saada irti semmoisen munankuoren mitä liivitransut pitää päässään... ellei joku halua lainata valmiiksi hikiseksihinkattua pottaa?
- juippi6
kommenttisi... kirjoitti:
saa mieleni haluamaan itsestäni entistäkin enemmän motoristia. Harmi kun ei ole varaa hommata hoodeeta. Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa hoitaa toi viimeinen reissu? Saattaisin saada irti semmoisen munankuoren mitä liivitransut pitää päässään... ellei joku halua lainata valmiiksi hikiseksihinkattua pottaa?
no siitä vaan. Et sä mitään hoodeetä tuohon tarvi, tee niinkuin muutkin. Eli osta osamaksulla Yamahondi GSXRCBRX1, hikiseksi hinkatun kypärän saat multa, se ja sama onko umpi vai avo. Bomperoi hetki Elviksenä (juu, teho korvaa kyllä taidon) ja vääjämätön lopullinen pläjäys tulee ennenkuin yksikään osamaksuerä ehtii perintätoimistoon asti. Takuuvarma toimintatapa, ideoita voit käydä hakemassa vaikka autovahinkokeskuksesta.
Jerkhead kirjoitti:
1. En ole sanonut tietääkseni harrastavani moottoriurheilua tieliikenteessä? Opettele lukemaan.
2. Jos aikoo kehittyä nopeuslajissa, on ajettava tilannekohtaisilla äärirajoilla, jolloin tulee kaatumisia. Sinä kun et todennäköisesti pyörääsi hallitse, niin asia on tietysti sinulle täysin vieras.
Kannattaisi ehkä sinunkin kehittää ajotaitojasi, niin tietäisit mistä puhut?
3. On aivan täysin oma asiasi vaikka ajaisit ilman kypärää. Kai kuitenkin saan täällä suositella umpikypärää?
Onhan se avopotta tosi cool. Aikuisen miehen itsetunnolle tekee eetvarttia cruisailla aurinkolasit ja avopata päässä tyly ilme naamalla. Pakoputkista vaimentajat pois ja päässä soi Born to be Wild. ..Kyllä saa mummoilta rispectiä.
Ehkä sinunkin mielipiteesi umpikypärästä muuttuu kun ekan kerran otat liukua asfaltilla naama edellä sillä avopotallasi. Jos nyt edes omistat moottoripyörää.2. Jos aikoo kehittyä nopeuslajissa, on ajettava tilannekohtaisilla äärirajoilla, jolloin tulee kaatumisia.
eipä kuullosta turvalliselta tai täysin lailliselta. kehittyä nopeuslajissa heh siellä on tikkarit pystyssä kadulla kuinka paljon voi kehittyä nopeuslajissa.. tietty matka saksaan on toinen juttu.
miksi käytän avo kupärää. näkökenttäni on todella hyvä eikä tarvitse hengittää missään välissä. omalle kohdalle tuntuu paljon mukavammalta. olen kyllä kaatunutkin ja siinä on aina tullut kypärän sivulle iskuja. toista tietty on jossain nato ohjuksessa kun vedetään jotain päin ja lennetään nykäs meiningillä leuka edellä :)
- zöf
On jo täällä, kuka alistuu, kuka ei.
Kohta varmaan kusen kaarikin määritellään jonkun direktiivin mukaiseksi.- olen
jo kuullut, et kusenkin pitää olla suora kuin kurkkukin nykyisin. =)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187576- 545688
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa693187Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72743Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101648Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081523Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3311139Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2521131Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321021