Kypärä ratsiat!

Ajojahti!

Kuulin pärräporukoissa puhetta että rupeavat syynäämään ensikesänä kypäröitä tarkemmin, eli pitäisi olla eu direktiivin täyttävä kypärä. Tämä jo yleistä muualla euroopassa ja nytkö sitten meillä, mitä seuraavaksi? Ja ketähän ryhmää tämä eniten haittaa, no tietysti customi & hd kuskeja, varsinaista ajojahtia, sanokaa mitä sanotte!!!

PS. Asiallinen ohutkuorinen avopotta SHOEI S-20 ja on perkele sitten EU-direktiivin mukainen!

21

12550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gsxrgthj

      Onko se ajojahtia jos vaaditaan asetusten mukainen kypärä? Pitäiskö Custom/HD miehille laki olla erilainen?

      • Shovelhead

        mitä mä laitan päähän - se mättää. Direktiivin mukainen kypärä on niin pirun paksu et kun sen laittaa mun isoon päähän niin se on leveempi kun mun hartiat...ja painaa...
        Sitäpaitsi moni testeissä hyväksi todettu ja suojaava kypärä ei läpäise direktiivejä; esim Nolan N01 ! Kun seuraa kypärätestejä niin osa testi osioista tuntuu sellaisilta, että jos vahinko sattuis oikeesti tienpäällä, niin direktiivikypärä säilyis ehjänä mut pää irtoais iskunvoimasta hartioista ??? No, ilman kypärää en kuitenkaan ajele, ettei käy niinkuin Inkkari Laurille...


      • peterpam
        Shovelhead kirjoitti:

        mitä mä laitan päähän - se mättää. Direktiivin mukainen kypärä on niin pirun paksu et kun sen laittaa mun isoon päähän niin se on leveempi kun mun hartiat...ja painaa...
        Sitäpaitsi moni testeissä hyväksi todettu ja suojaava kypärä ei läpäise direktiivejä; esim Nolan N01 ! Kun seuraa kypärätestejä niin osa testi osioista tuntuu sellaisilta, että jos vahinko sattuis oikeesti tienpäällä, niin direktiivikypärä säilyis ehjänä mut pää irtoais iskunvoimasta hartioista ??? No, ilman kypärää en kuitenkaan ajele, ettei käy niinkuin Inkkari Laurille...

        No viime kesä meni tuurilla customoidulla "mäkihyppyrikypärällä"..well Indian Larry R.I.P.


      • FAT BOY
        peterpam kirjoitti:

        No viime kesä meni tuurilla customoidulla "mäkihyppyrikypärällä"..well Indian Larry R.I.P.

        Oikeassa olette siinä että laki sama kaikille (kait???) mutta jokainen joka pitänyt direktiivin mukaista avopottaa päässä ymmärtää mistä kyse ja avopotilla harvemmin ajelee muut kun customi & HD bikerit! No ihan yks ja sama!!! Ajelkaahan varovasti ensikesänä!!!


      • Lukutaitoinen.
        Shovelhead kirjoitti:

        mitä mä laitan päähän - se mättää. Direktiivin mukainen kypärä on niin pirun paksu et kun sen laittaa mun isoon päähän niin se on leveempi kun mun hartiat...ja painaa...
        Sitäpaitsi moni testeissä hyväksi todettu ja suojaava kypärä ei läpäise direktiivejä; esim Nolan N01 ! Kun seuraa kypärätestejä niin osa testi osioista tuntuu sellaisilta, että jos vahinko sattuis oikeesti tienpäällä, niin direktiivikypärä säilyis ehjänä mut pää irtoais iskunvoimasta hartioista ??? No, ilman kypärää en kuitenkaan ajele, ettei käy niinkuin Inkkari Laurille...

        Opettele lukemaan tai edes ymmärtämään testit. Kysy äidiltä apua.


    • sitä

      hoodeella saa ajaa ilman kypärää.Ei muuta
      kun käy lääkärissä ja sieltä hommaa paperit,ettei
      terveydellisistä syistä voi käyttää kypärää.

    • testi....

      Eikö noissa EU testeissä turvallisimmaksi todettu pipo. Se taisi olla ainoa joka säilyi ehjänä katolta tiputettaessa...

    • alkaa

      Se on selvä.että vainoaminen alkaa,vaikka "hiihtopukuväki" se kaahausonnettomuudet aiheuttaa.

    • kun ihmetyttää

      ...että minkä ihmeen takia teidän täytyy ajaa avokypärällä? Mikä on syy?

      Kun tulee harrastettua tuota moottoripyöräurheilua ja kaatuiltua aika runsaasti niin en voi kyllä muuta suositella kuin umpikypärää...

      Siis mistä syystä avokypärä?

      • Shovelhead

        tieliikenteessä lienee kielletty ? Ja asetus kypärän käytöstä koskee vain tieliikennettä ?
        Jos et pysy pystyssä pyöräsi kanssa kannattaisi lopettaa sillä ajaminen !
        Lienee oma asiani miksi ajan avokypärällä ?


      • Jerkhead
        Shovelhead kirjoitti:

        tieliikenteessä lienee kielletty ? Ja asetus kypärän käytöstä koskee vain tieliikennettä ?
        Jos et pysy pystyssä pyöräsi kanssa kannattaisi lopettaa sillä ajaminen !
        Lienee oma asiani miksi ajan avokypärällä ?

        1. En ole sanonut tietääkseni harrastavani moottoriurheilua tieliikenteessä? Opettele lukemaan.

        2. Jos aikoo kehittyä nopeuslajissa, on ajettava tilannekohtaisilla äärirajoilla, jolloin tulee kaatumisia. Sinä kun et todennäköisesti pyörääsi hallitse, niin asia on tietysti sinulle täysin vieras.

        Kannattaisi ehkä sinunkin kehittää ajotaitojasi, niin tietäisit mistä puhut?

        3. On aivan täysin oma asiasi vaikka ajaisit ilman kypärää. Kai kuitenkin saan täällä suositella umpikypärää?

        Onhan se avopotta tosi cool. Aikuisen miehen itsetunnolle tekee eetvarttia cruisailla aurinkolasit ja avopata päässä tyly ilme naamalla. Pakoputkista vaimentajat pois ja päässä soi Born to be Wild. ..Kyllä saa mummoilta rispectiä.

        Ehkä sinunkin mielipiteesi umpikypärästä muuttuu kun ekan kerran otat liukua asfaltilla naama edellä sillä avopotallasi. Jos nyt edes omistat moottoripyörää.


      • Kapiteeli

        miksi ei? Miksi ihmeessä pitäisi ajaa astronautin varusteissa? Airbag puvut, umpikypärät peruutuspeilillä, kuukengät ja mitä vielä pitäisi sun mielestä olla? Ajoin kerran tuollasissa goretex-kalvoissa ja pysäköintipaikan puolipallon muotoista roska-astiaa muistuttavassa kypärässä Portugaliin ja pyöränä oli vielä Goldwing. Täytyy todeta että nautinto(?) oli samaa luokkaa kuin ajaminen Hiacella ikkuna avoinna....... Minusta se oli hyvin kaukana moottoripyöräilystä, mutta joku saa nautinnon siitäkin, saakoon. Minä taas nautin tuulen tuivertaessa kasvoilleni, moottoripyörän paukutellessa harvoja tahtejaan ja matkan taittuessa jouhevasti pitkin maalaisteitä...


      • Höh
        Kapiteeli kirjoitti:

        miksi ei? Miksi ihmeessä pitäisi ajaa astronautin varusteissa? Airbag puvut, umpikypärät peruutuspeilillä, kuukengät ja mitä vielä pitäisi sun mielestä olla? Ajoin kerran tuollasissa goretex-kalvoissa ja pysäköintipaikan puolipallon muotoista roska-astiaa muistuttavassa kypärässä Portugaliin ja pyöränä oli vielä Goldwing. Täytyy todeta että nautinto(?) oli samaa luokkaa kuin ajaminen Hiacella ikkuna avoinna....... Minusta se oli hyvin kaukana moottoripyöräilystä, mutta joku saa nautinnon siitäkin, saakoon. Minä taas nautin tuulen tuivertaessa kasvoilleni, moottoripyörän paukutellessa harvoja tahtejaan ja matkan taittuessa jouhevasti pitkin maalaisteitä...

        Eiköhän se tullut tossa edellä selväksi miksi ei? Siksi että avokypärä ei suojaa naamaa. Voihan toki ajaa umpikypärällä visiiri auki tai vaikka ottaa sen kokonaan pois jos haluaa tuulen tuivertavan.

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä että Goldwingillä ajaminen on varsin kaukana moottoripyörällä ajamisesta.

        Valitettavan usein suojavarusteiden arvon huomaa liian myöhään. Valitettavasti kokemusta on tästä asiasta...
        Se, että ajovarusteet oli coolin näköiset ei paljon lohduta jos on lihat luun päältä pois.


      • Tex Willer
        Höh kirjoitti:

        Eiköhän se tullut tossa edellä selväksi miksi ei? Siksi että avokypärä ei suojaa naamaa. Voihan toki ajaa umpikypärällä visiiri auki tai vaikka ottaa sen kokonaan pois jos haluaa tuulen tuivertavan.

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä että Goldwingillä ajaminen on varsin kaukana moottoripyörällä ajamisesta.

        Valitettavan usein suojavarusteiden arvon huomaa liian myöhään. Valitettavasti kokemusta on tästä asiasta...
        Se, että ajovarusteet oli coolin näköiset ei paljon lohduta jos on lihat luun päältä pois.

        Toki sen kaikki tietää että suojat pitää olla ok.

        Mutta kun katselee motoristeja niin kirjo on aika suuri...on teepaitaa shortsia puukenkää ja vaikka mitä. Itse käytän avo ja umpi pottaa tilanteen mukaan mukavuudessa pisteet menee avolle.


      • Hiace mies!
        Kapiteeli kirjoitti:

        miksi ei? Miksi ihmeessä pitäisi ajaa astronautin varusteissa? Airbag puvut, umpikypärät peruutuspeilillä, kuukengät ja mitä vielä pitäisi sun mielestä olla? Ajoin kerran tuollasissa goretex-kalvoissa ja pysäköintipaikan puolipallon muotoista roska-astiaa muistuttavassa kypärässä Portugaliin ja pyöränä oli vielä Goldwing. Täytyy todeta että nautinto(?) oli samaa luokkaa kuin ajaminen Hiacella ikkuna avoinna....... Minusta se oli hyvin kaukana moottoripyöräilystä, mutta joku saa nautinnon siitäkin, saakoon. Minä taas nautin tuulen tuivertaessa kasvoilleni, moottoripyörän paukutellessa harvoja tahtejaan ja matkan taittuessa jouhevasti pitkin maalaisteitä...

        Eipäs nyt morkata hiacea, tosin kesäisin alla HD, no se siitä! Keskusteluun sen verran, että jos joku ihmettelee sitä, että avopotalla kolaroidessa henki lähtee paremmin kun umpipotalla, mielestäni saa lähteäkkin jos viimeinen reissu on ajettu HD:lla kukapa haluaisi muilla pyörillä viimeistä reissuaan heittääkkään, kun sillä ainoalla ja oikealla!


      • Shovelhead
        Jerkhead kirjoitti:

        1. En ole sanonut tietääkseni harrastavani moottoriurheilua tieliikenteessä? Opettele lukemaan.

        2. Jos aikoo kehittyä nopeuslajissa, on ajettava tilannekohtaisilla äärirajoilla, jolloin tulee kaatumisia. Sinä kun et todennäköisesti pyörääsi hallitse, niin asia on tietysti sinulle täysin vieras.

        Kannattaisi ehkä sinunkin kehittää ajotaitojasi, niin tietäisit mistä puhut?

        3. On aivan täysin oma asiasi vaikka ajaisit ilman kypärää. Kai kuitenkin saan täällä suositella umpikypärää?

        Onhan se avopotta tosi cool. Aikuisen miehen itsetunnolle tekee eetvarttia cruisailla aurinkolasit ja avopata päässä tyly ilme naamalla. Pakoputkista vaimentajat pois ja päässä soi Born to be Wild. ..Kyllä saa mummoilta rispectiä.

        Ehkä sinunkin mielipiteesi umpikypärästä muuttuu kun ekan kerran otat liukua asfaltilla naama edellä sillä avopotallasi. Jos nyt edes omistat moottoripyörää.

        Viimeisin kirjoituksesi on asenteineen tosi paljastava - olet tehnyt tosi osuvan analyysin minusta, ajotaidoistani, ajokokemuksestani, moottoripyöristäni ja kaupanpäälle kaikista H-D kuskeista - onnittelut ?!?


      • kommenttisi...
        Hiace mies! kirjoitti:

        Eipäs nyt morkata hiacea, tosin kesäisin alla HD, no se siitä! Keskusteluun sen verran, että jos joku ihmettelee sitä, että avopotalla kolaroidessa henki lähtee paremmin kun umpipotalla, mielestäni saa lähteäkkin jos viimeinen reissu on ajettu HD:lla kukapa haluaisi muilla pyörillä viimeistä reissuaan heittääkkään, kun sillä ainoalla ja oikealla!

        saa mieleni haluamaan itsestäni entistäkin enemmän motoristia. Harmi kun ei ole varaa hommata hoodeeta. Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa hoitaa toi viimeinen reissu? Saattaisin saada irti semmoisen munankuoren mitä liivitransut pitää päässään... ellei joku halua lainata valmiiksi hikiseksihinkattua pottaa?


      • juippi6
        kommenttisi... kirjoitti:

        saa mieleni haluamaan itsestäni entistäkin enemmän motoristia. Harmi kun ei ole varaa hommata hoodeeta. Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa hoitaa toi viimeinen reissu? Saattaisin saada irti semmoisen munankuoren mitä liivitransut pitää päässään... ellei joku halua lainata valmiiksi hikiseksihinkattua pottaa?

        no siitä vaan. Et sä mitään hoodeetä tuohon tarvi, tee niinkuin muutkin. Eli osta osamaksulla Yamahondi GSXRCBRX1, hikiseksi hinkatun kypärän saat multa, se ja sama onko umpi vai avo. Bomperoi hetki Elviksenä (juu, teho korvaa kyllä taidon) ja vääjämätön lopullinen pläjäys tulee ennenkuin yksikään osamaksuerä ehtii perintätoimistoon asti. Takuuvarma toimintatapa, ideoita voit käydä hakemassa vaikka autovahinkokeskuksesta.


      • Jerkhead kirjoitti:

        1. En ole sanonut tietääkseni harrastavani moottoriurheilua tieliikenteessä? Opettele lukemaan.

        2. Jos aikoo kehittyä nopeuslajissa, on ajettava tilannekohtaisilla äärirajoilla, jolloin tulee kaatumisia. Sinä kun et todennäköisesti pyörääsi hallitse, niin asia on tietysti sinulle täysin vieras.

        Kannattaisi ehkä sinunkin kehittää ajotaitojasi, niin tietäisit mistä puhut?

        3. On aivan täysin oma asiasi vaikka ajaisit ilman kypärää. Kai kuitenkin saan täällä suositella umpikypärää?

        Onhan se avopotta tosi cool. Aikuisen miehen itsetunnolle tekee eetvarttia cruisailla aurinkolasit ja avopata päässä tyly ilme naamalla. Pakoputkista vaimentajat pois ja päässä soi Born to be Wild. ..Kyllä saa mummoilta rispectiä.

        Ehkä sinunkin mielipiteesi umpikypärästä muuttuu kun ekan kerran otat liukua asfaltilla naama edellä sillä avopotallasi. Jos nyt edes omistat moottoripyörää.

        2. Jos aikoo kehittyä nopeuslajissa, on ajettava tilannekohtaisilla äärirajoilla, jolloin tulee kaatumisia.

        eipä kuullosta turvalliselta tai täysin lailliselta. kehittyä nopeuslajissa heh siellä on tikkarit pystyssä kadulla kuinka paljon voi kehittyä nopeuslajissa.. tietty matka saksaan on toinen juttu.

        miksi käytän avo kupärää. näkökenttäni on todella hyvä eikä tarvitse hengittää missään välissä. omalle kohdalle tuntuu paljon mukavammalta. olen kyllä kaatunutkin ja siinä on aina tullut kypärän sivulle iskuja. toista tietty on jossain nato ohjuksessa kun vedetään jotain päin ja lennetään nykäs meiningillä leuka edellä :)


    • zöf

      On jo täällä, kuka alistuu, kuka ei.
      Kohta varmaan kusen kaarikin määritellään jonkun direktiivin mukaiseksi.

      • olen

        jo kuullut, et kusenkin pitää olla suora kuin kurkkukin nykyisin. =)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      173
      22279
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      74
      9496
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      29
      7480
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      80
      6325
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      182
      5960
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      34
      4966
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4620
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4386
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      87
      2060
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

      Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      80
      1355
    Aihe