linux käyttäjät?

kyselijä.

Mitä teette koneillanne?

26

1377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti sitä

      Kaikkea muuta paitsi levyneheytystä ja virustarkistusta.

      • kyselijä.

        Oliko kysymys liian vaikea?


      • lisäys

        ...negaatiolistaan.

        En koskaan boottaa konetta turhanpäiten, esim jonkun päivityksen tai ohjelman asentamisen takia saati että sitä pitäisi milloinkaan tehdä koneen sekoamisen takia.

        En myöskään ilmoittaudu kenellekään kun olen järjestelmän asentanut tai tehnyt siihen merkittäviä muutoksia.

        Eikä koskaan ole tarvinnut vakuuttaa kenellekään että järjestelmäni on aito että olisin oikeutettu päivityksiin.

        Surffailun aikana ei ole koskaan tullut mieleenkään epäilys jostain sivustosta josko sinne uskaltaisi mennä.

        Sähköpostin liitteitä en tarkistele mitenkään ennen käyttöä vaan avaan ne suoraan niille tarkoitetuilla sovelluksilla.


      • mieti sitä
        kyselijä. kirjoitti:

        Oliko kysymys liian vaikea?

        Ei mutta vastaus ilmeisesti oli.


    • jak

      Koodataan, suffaillaan netissä, irkataan, kuunnellaan musiikkia, katotaan leffoja ja digitv:tä, pelataan... Tossa suunnilleen oma lista :)

      • kyselijä.

        Tulihan sieltä järkevääkin vastausta =)


      • Ja kaikkea tuota tehdään ilman turhia boottailua. Eikä tarvitse kirota käyttöjärjestelmää että mitäs tää taas tekee ilman minun käskyjä.

        Win on turvallinen vain ja ainoastaan turvallisen linuxpalomuurin takana ja hyvän virusturvan takana. siinäkin joutuu erilaisten levyneheytysten yms kanssa tappelemaan että kone toimis jouhevasti jokakerta. ja scannailemaan spywarea koneelta ettei sisäverkkoon tulisi haittaohjelmia webbiselaimen takia. Ja tuntemattomien ohjelmien latausten takia.


      • kyselijä.
        CannisLupus kirjoitti:

        Ja kaikkea tuota tehdään ilman turhia boottailua. Eikä tarvitse kirota käyttöjärjestelmää että mitäs tää taas tekee ilman minun käskyjä.

        Win on turvallinen vain ja ainoastaan turvallisen linuxpalomuurin takana ja hyvän virusturvan takana. siinäkin joutuu erilaisten levyneheytysten yms kanssa tappelemaan että kone toimis jouhevasti jokakerta. ja scannailemaan spywarea koneelta ettei sisäverkkoon tulisi haittaohjelmia webbiselaimen takia. Ja tuntemattomien ohjelmien latausten takia.

        Eli näyttää siltä, että tämänkin palstan käyttäjät ovat suurimmalta osaltaa linux käyttäjiä, joilla ei näytä olevan muuta tekemistä kuin etsiä muista (Windows) käyttöjärjestelmistä vikoja vikojen perään!

        Siis oikeasti jos on tyytyväinen omaan käyttöjärjestelmään ja tulee vain sillä toimeen, tuskin on tarve morkata muita käyttöjärjestelmiä ja on tyytyväinen siihen millä tulee toimeen. Olenko väärässä?


      • minä
        kyselijä. kirjoitti:

        Eli näyttää siltä, että tämänkin palstan käyttäjät ovat suurimmalta osaltaa linux käyttäjiä, joilla ei näytä olevan muuta tekemistä kuin etsiä muista (Windows) käyttöjärjestelmistä vikoja vikojen perään!

        Siis oikeasti jos on tyytyväinen omaan käyttöjärjestelmään ja tulee vain sillä toimeen, tuskin on tarve morkata muita käyttöjärjestelmiä ja on tyytyväinen siihen millä tulee toimeen. Olenko väärässä?

        Ei niitä Windowsin vikoja tarvii etsiä :) hetken ku Windowsia käyttää, ni ne viaat on iha ilmeisiä :)


    • poltin mp3 levyn autossa kuunneltavaksi, sit sen aikana pistin luokkakavereille IRC:ssä viestiä et poistun koneen ääreltä...
      Katsoin myös miten BOINC jakseli osaltani...
      Mailitkin lukaisin hetki sitten tässä tätä vastausta kirjoittaessa stoppasin amarokista netti radion kuuntelun, eli ei mitään maata mullistavaa!
      :-P

    • tiedä?

      Linux on vittuillut mulle alusta asti, buginen paska!

      Odotan Vistaa innolla tai sitten siirryn Macin miehistöön.

      • optimisti?

        >Odotan Vistaa innolla...

        Oletko niin nuori että et ole nähnyt aikaisempia Windowsin julkistuksia? Jokaikinen kerta on ollut samanlainen rummutus siitä kuinka "hyvä ja edellisiin verrattuna parempi" se uusi versio onkaan. Lopputuloksen tietävät kaikki.

        Mikähän siinä nyt tälläkertaa olisi jotenkin erilaista. Varsinkin kun he myöntävät itsekin että ovat aikataulujen kanssa lirissä. Se ei lupaa hyvää laadun kannalta.


      • Pärsereikä

        Mutta en aio antaa periksi.. kyllä se oikea distro vielä löytyy, pläräämisellä oppii pikkuhiljaa kaikenlaista. Tai se ksymin BSD ei ole ollenkaan hassumpi vaikka vaatii taas hieman erilaisen tavan ajatella kuin linux, winkusta puhumattakaan.

        Kyllä noiden unixien säädeltävyys kuitenkin kiihottaa liikaa ja kevyet ikkunamanageritkin saa näyttävän näköisiksi. Tai nää guru-graafikot saa, en mää, mun fvvmfluxboxxfceet näyttää ihan niin win3.1 kolhoilta että kyllä harmittaa. Meinaan, kevyt ikkunointi pitää koneen mukavan nopeana ja sillä on mulle merkitystä.. vaikka on olevinaan keskitehokas rauta alla niin liikaa vaan pikselit ja bitit yhä painaa.


      • wm hienoksi
        Pärsereikä kirjoitti:

        Mutta en aio antaa periksi.. kyllä se oikea distro vielä löytyy, pläräämisellä oppii pikkuhiljaa kaikenlaista. Tai se ksymin BSD ei ole ollenkaan hassumpi vaikka vaatii taas hieman erilaisen tavan ajatella kuin linux, winkusta puhumattakaan.

        Kyllä noiden unixien säädeltävyys kuitenkin kiihottaa liikaa ja kevyet ikkunamanageritkin saa näyttävän näköisiksi. Tai nää guru-graafikot saa, en mää, mun fvvmfluxboxxfceet näyttää ihan niin win3.1 kolhoilta että kyllä harmittaa. Meinaan, kevyt ikkunointi pitää koneen mukavan nopeana ja sillä on mulle merkitystä.. vaikka on olevinaan keskitehokas rauta alla niin liikaa vaan pikselit ja bitit yhä painaa.

        Jos linux jakeluja on tullut asennettua niin varmaan on jo tuttua että melkein kaikelle on unix maailmassa tehty kattavat ohjeet jotka löytyy helposti netistä tai /usr/(share)/doc hakemistosta.

        Esim fluxbox:
        http://fluxbox.sourceforge.net/themes.php
        http://fluxbox.sourceforge.net/docbook/en/html/fluxstyle-man.html
        http://fluxbox.sourceforge.net/docbook/en/html/fbsetbg-man.html


      • Pärsereikä
        wm hienoksi kirjoitti:

        Jos linux jakeluja on tullut asennettua niin varmaan on jo tuttua että melkein kaikelle on unix maailmassa tehty kattavat ohjeet jotka löytyy helposti netistä tai /usr/(share)/doc hakemistosta.

        Esim fluxbox:
        http://fluxbox.sourceforge.net/themes.php
        http://fluxbox.sourceforge.net/docbook/en/html/fluxstyle-man.html
        http://fluxbox.sourceforge.net/docbook/en/html/fbsetbg-man.html

        Tähän asti olen yrittänyt touhuta lähinnä KDE:llä ja Gnomella ja kokeillut vasta äskettäin näitä kevyempiä.. olen mä tuolla eka linkissä joskus tainut käydäkin mutta en silloin ollut innostunut modaamaan.. kiitos kun muistutit mistä niitä saa, nyt voinkin kokeilla.


    • mä vaan

      No esim itsellä Linux tietokoneiden käyttö on tämmöstä:

      Netissä surffailua
      irkkausta
      koodaamista
      musiikkin kuuntelua
      nettiradioiden kuuntelua
      VOIP nettipuhelujen puhumista
      tietokoneen videoiden korvikkeena käyttämistä,
      töllön katselua
      leffojen katselua
      pelaamista
      erilaisten dokujen kirjottelua
      webbipalvelimen ja oman webbisivun ylläpitoa,
      kuvankäsittelyä,

      Lisäksi kaikenlaista yleistä kokeilua ja uuden opettelua esim dns:n, sähköpostipalvelimien, tietokantojen ja muiden palvelujen toiminnan ja konfiguroinnin opettelua jne jne.

      • miksuh.

        Aikalailla vastaava lista on munkin. Oikeastaan ainut ero on, että kuvankäsittelyä tulee itse tehtyä aika harvoin.


      • hee...

        Hanki elämä nörtti paska.


      • ...
        hee... kirjoitti:

        Hanki elämä nörtti paska.

        Hankkijaltako löysit omasi? Hukkaan meni sekin.


      • minä
        hee... kirjoitti:

        Hanki elämä nörtti paska.

        taidat olla sama tyyppi.


    • te ymmärrä?!..

      Mä katon pornoo ja vänkään händyyn!!! voin surffailla pornosivuil, kun mul ei tuu viiruksii kun käytän linuxiii. linus on tehny se käyttiksen ja se on oikeesti suomalainen jätkä vaikka sillä onkin ruotsalainen nimi!!

      • better free

        Asenna sinäkin linux, niin voit toteuttaa mielitekosi, eikä tarvitse täällä katkerana feikata.

        Siis jos sulla edes seisoo, kun oot niin kännissä...


      • Pärsereikä
        better free kirjoitti:

        Asenna sinäkin linux, niin voit toteuttaa mielitekosi, eikä tarvitse täällä katkerana feikata.

        Siis jos sulla edes seisoo, kun oot niin kännissä...

        parasta että olet ihan "better free" ja omassa luolassas.


      • better free
        Pärsereikä kirjoitti:

        parasta että olet ihan "better free" ja omassa luolassas.

        No no Pärse, ajattelit tietysti himosi kohdetta ksymin "luolaa". Älä pelkää en ole viemässä häntä sinulta. Ei muuta kuin lips lips teille vaan.


      • Pärsereikä
        better free kirjoitti:

        No no Pärse, ajattelit tietysti himosi kohdetta ksymin "luolaa". Älä pelkää en ole viemässä häntä sinulta. Ei muuta kuin lips lips teille vaan.

        Ainakin mukava huomata että täällä on tuttuja hehheh..


    • tietokoneeni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe