RAM-Muisteista

Randomaccesmemory

Terve!
Olisin hankkimassa tällä hetkellä koneeseeni suht tehokasta ja edullista ram muistia mutta tällä hetkellä nää arvosuhteet on hieman sekasin. Eli voisko joku kertoo mitä yleisesti ottaen esim.
CAS-viive tarkoittaa? Onko se niin että mitä pienempi arvo sitä parempi? Entäpä muistin mhz arvo? Järki sanoo että mitä nopeampi sen parempi mutta kun jos emo tukee vain 400mhz niin eikös sitten esim. 533mhz muisti käy? Kannattaako hankkia sitten esim 800mhz? Mites sitten vielä kellopulssisarja (5-3-3-3)? Mitä kyseinen arvo tarkoittaa? Onko pienemmät arvot parempia kuin suuremmat vaiko toisin päin?

Kiitos jos jaksat vaivautua auttamaan minua ongelmassani! =D

5

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Randomaccsessmemory

      ... olisi tulossa pelikäyttöön eli mahdollisimman tehokasta rammia olisi hakusessa... Mutta kun en tunne kyseisiä arvoja vielä niin hieman hankala valita sitten oikeata rammia. Tollaseen emoon olis rammi tulossa.

      A8N-SLI Premium

      Hieman Ram yhteensopivuus tietoja.
      4 x DIMM, max. 4GB, DDR 400/333/266, ECC, non-ECC, un-buffered memory
      Dual Channel Architecture

      Niin eli ihmettelin hieman että voiko tohon laittaa 2xddr2 512mb 533mhz rammia? Se tuntuu olevan edullista ja suht tehokasta kun pystyy tota dual channelii käyttää. Mutta mites ku se on 533mhz ja emo tukee vaan 400mhz? Entäs merkinnät PC2-3200? CL3? puskuroimaton? Meinaa?

      • pjotr

        artikkeli aiheesta.
        laitan suomennoksen testin loppuyhteenvedosta:
        kunhan sinulla on tarpeeksi muistia(mielellään 2GB). ylimääräisen rahan jonka sijoittaisit suurempaan muistin nopeuteen,kannattaa mielummin käyttää nopeampaan näytönohjaimeen.edellinen siis sellaiselle joka pelaa koneella.
        ja koko artikkeli
        http://www.tomshardware.com/2006/03/31/tight_timings_vs_high_clock_frequencies/index.html

        itse en ole varma tarvitseeko sen 2GB vai riittääkö1GB.mutta nythän tuo muisti on aika halpaa niin miksei se 2GB sitten.
        minusta joku perusmuisti riittää mutta meitä on moneen junaan.mikä riittää yhdelle ei riitä toiselle jne.


      • pjotr
        pjotr kirjoitti:

        artikkeli aiheesta.
        laitan suomennoksen testin loppuyhteenvedosta:
        kunhan sinulla on tarpeeksi muistia(mielellään 2GB). ylimääräisen rahan jonka sijoittaisit suurempaan muistin nopeuteen,kannattaa mielummin käyttää nopeampaan näytönohjaimeen.edellinen siis sellaiselle joka pelaa koneella.
        ja koko artikkeli
        http://www.tomshardware.com/2006/03/31/tight_timings_vs_high_clock_frequencies/index.html

        itse en ole varma tarvitseeko sen 2GB vai riittääkö1GB.mutta nythän tuo muisti on aika halpaa niin miksei se 2GB sitten.
        minusta joku perusmuisti riittää mutta meitä on moneen junaan.mikä riittää yhdelle ei riitä toiselle jne.

        tuossa ihanne muistiasetukset jos nyt päätät jotain erikoismuistia hankkia
        http://www.tomshardware.com/2005/03/23/asus_a8n/page7.html


      • ffffffff

        Jos käytät Dual Channelina, on muistit oltava vähintään 400 Mhz ja kaksi samanlaista palikkaa.
        Nopeammatkin toki käyvät. Menet vain kauppaan ja pyydät pari palikkaa DDR-muistia, sanot että tulee Dual Channel emoon.

        Ehdottamasi muistit ovat DDR2-muisteja. Ne kait eivät emoosi käy, koska ilmoitat yhteensopivuustiedoissa emoosi käyvän DDR- eikä DDR2-muisteja. DDR-muisteissa on 184 pinniä ja DDR2:ssa luulisin olevan 240 pinniä. Eli ei kait käy keskenään. Joku korjatkoon jos olen väärässä, en ehdi tarkistaa, nyt on mentävä, moro...


    • Randomaccesmemory

      Kiitos kaikille vastanneille etenkin pjotr:ille... Olen nyt paljon viisaampi ja löydän varmasti oikeat rammit koneeseeni :D Kiitos!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe