Pieni, mutta kiusallinen asia

Moppi

Nimeltä mainitsematon firma asensi syksyllä uudiskohteeseemme rännit (kulmikas malli, sisäpuol. kiinnitys) ja syöksyt. Nyt kun kattolumet alkoivat sulamaan, niin pirullinen liplatus kuuluu koko ajan rännistä. Kaadot ovat sinnsä ok. Tuumin asiaa ja ilmeisesti laittoivat kuitenkin liian pienen kaadon, koska veden virtanopeus rännissä on liian pieni. Tällöin rännin pohjalla on koko ajan vettä ja katolta (tiilikate) tuleva vesinoro putoaa "lammikkoon". Pitää korjata kesällä.

8

5472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harva talo

sinulla on kun katolta ränniin putoava vesi
      saa aikaan häiritsevää "pirullista liplatusta"?

• Moppi

...tai muuten harvinaisesta en tiedä, mutta koska olen niin hermoherkkä ja epästabiili ihminen :-) niin tuumin, että kaatoa jyrkentämällä vesi virtasi rännistä nopeammin pois, jolloin katolta valuva vesi tippuisi suoraan rännin pohjalle eikä aiheuttaisi "pirullista liplatusta". Tiedä häntä, onko teoria oikea.

• nollakaatoon

koska kyllä se vesi tulee pois jos syöksyt on rännin alapuolella.

Radio kovemmalle tai korvatulpat on halvemi keino.

• Moppi

Korvatulpat on jo käytössä :-)))

• ehdottomasti

ottaa yhteyttä kuluttajavalituslautakuntaan. Jos asennusfirma ei hyvällä suostu korvauksiin, niin sitten ei auta muuta kuin vetää asia käräjille. Mikä firma kyseessä ?

• kourut

Mun mielestä rännit on niitä putkia, joita pitkin vesi valuu alas. Eli ne rännit mitä tarkoitat, on ainakin mun mielestä vesikouruja.

Mutta miten vaan, kaadoilla ei ole mitään merkitystä liplatteluun, eikähän kouruihin edes voi laittaa mitään kamalia kaatoja. Jos kourun molemmissa päissä on rännit, niin usein kourut laitetaan jopa ilman kaatoja. Ei ne tietenkään keskeltä saa alempana olla..
      Turhaan korjausta suunnittelet, ei liplatus mihinkään katoa.

• joku vaan

Täytyypi olla kouruissa tosi iso kaato ja puita ei 100m säteellä niin ei vesi makaisi yhtään.
        Noi siistimmän näköiset kiinnittimet valitsin minäkin ja syksyisin ei tarvii olla kuin muutama lehti ja koivun oksan pala niin pato on valmis.
        Helevetin tarkkakorvainen täytyy olla kun tuon tiputuksen kuulee.
        Itellä pitää enemmän ääntä kun vesi tulee ränniä pitkin alas vapaasti ja törmää sitten alhaalla mutkaan.

• Nimimerkki

Kouruissa pitää kaadot olla. Vaikuttaa oleellisesti myös käyttöikään. Ja mitä ääntelyyn tulee, niin suurin osa äänistä tulee kun vesi tippuu ulosheittäjään. Senkin ongelman osaa osaava kaveri korjata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe