W.i.t.c.h.

-Taranee-

Kaikkein paras sarjakuvalehti on W.i.t.c.h.
mutta se onkin tarkoitettu nuorille tytöille, joten älkää hyvät vanhemmat ihmiset VAAN antako siitä mitään tyhmää kritiikkiä, joka saattaa loukata W.i.t.c.h. -fanien herkkiä tunteita. Kaikki 11-14 v. fantasiasta kiinnostuneet; lukekaa sitä W.i.t.c.h. :iä! Se on hyvä.
kiitos ja kuulemiin...

11

948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syksy

      Kaikki 11-14 v. fantasiasta kiinnostuneet, lukekaa kaikkia fantasiakirjoja mitä käsiinne saatte ja jättäkää Di$neyn kukkaron paisuttaminen.

      suositeltavia:
      - Astrid Lindgren: Ronja Ryövärintytär, veljeni Leijonamieli
      - J.R.R. Tolkien: Hobitti, TSH, Maamies ja Lohikäärme
      - Lloyd Alexander: Prydainin Kronikat (eli Kolmen Kertomus, Hiidenpata, Llyrin Linna, Taran Vaeltaja, ja Suurkuningas)
      - Viivi Hyvänen: Etsijä (oli muuten vasta jotain 16 kun kirjoitti tämän!)
      - Diane Wynne-Jones: Kyylän Kyydissä, Noidan Veli, Tuli ja Myrkkykatko (järjestyksessä kevyimmästä vakavimpaan)
      - ekat Pratchett-käännökset: Noitasiskokset, Mort, Viikatemies, Valkoparta Karjupukki, Noitia Maisemissä. sen jälkeen käännökset alkaa mennä melko surkeiksi. *nytk* :&
      - Stephen King: Lohikäärmeen silmät
      - Taru ja Tarmo Väyrynen: Kuuman Tuulen aika, Vuorileijonan varjo, jotain... (eka trilogia ei niin vakava, toisessa mennään paikoitellen synkkiin teemoihin.) Jääsilmä on myös hyvä.

      • Satunnainen

        Vaikka tuotteessa mainittaisikin Disneyn nimi, on sillä _hyvin_ vähän tekemistä Walt Disneyn tai jenkkilän kanssa.
        Suoraan sanottuna ei ollenkaan.


      • -Taranee-

        Mutta kuten satunnainen jo tässä sanoikin, ei sillä ole paljoa tekemistä Disneyn kanssa. Voi siis sitäkin lukea, katsos, se on näille laiskemmillekin tyypeille, jotka ei kehtaa kunnon kirjaa lukea, vaan ahmivat mieluummin sarjakuvia. Ni. Mutta itse en kyllä sentyyppinen ole, vaan ihkaoikea lukutoukka. Niin tuota... Muitakin suositeltavia on, esim. Lumotun metsän kronikat, kirjoittanut Patricia C. Wrede ja Marja Luukkosen kirjat, varsinkin Täyden kuun lapset, muita en olekaan lukenut... Mutta ne ovat 8-11 vuotiaille. xP Päästän teidän kärsimyksistänne ja lopetan tähän. Piste.


      • Syksy
        Satunnainen kirjoitti:

        Vaikka tuotteessa mainittaisikin Disneyn nimi, on sillä _hyvin_ vähän tekemistä Walt Disneyn tai jenkkilän kanssa.
        Suoraan sanottuna ei ollenkaan.

        kaikki mikä liittyy Disney-yhtiöön saa meikäläisen niskakarvat tehokkaasti pystyyn. Satuin nimittäin taannoin kuulemaan miten Sen to Chihiro no Kamikakushia (Henkien Kätkemä, on muuten suomessa ihan teatterileviytyksessä - iloitkaa!) kuulemma mainostettiin Jenkeissä. *nytk* Se oli hyvin tuskallinen kokemus vannoutuneelle animefanille.
        Joten D-sanan sietokyky on matalalla. ;)


      • Fresa
        -Taranee- kirjoitti:

        Mutta kuten satunnainen jo tässä sanoikin, ei sillä ole paljoa tekemistä Disneyn kanssa. Voi siis sitäkin lukea, katsos, se on näille laiskemmillekin tyypeille, jotka ei kehtaa kunnon kirjaa lukea, vaan ahmivat mieluummin sarjakuvia. Ni. Mutta itse en kyllä sentyyppinen ole, vaan ihkaoikea lukutoukka. Niin tuota... Muitakin suositeltavia on, esim. Lumotun metsän kronikat, kirjoittanut Patricia C. Wrede ja Marja Luukkosen kirjat, varsinkin Täyden kuun lapset, muita en olekaan lukenut... Mutta ne ovat 8-11 vuotiaille. xP Päästän teidän kärsimyksistänne ja lopetan tähän. Piste.

        W.i.t.c.h on sarjakuva mitä lukee mielellään, kun ei muuta luettavaa keksi.

        Sensiaan esimerkiksi Ramses sarja on erinomaista luettavaa. ^-^
        Sarjan on kirjoittanut Christian Jacq. Jos oikein muistan. :B


      • Irma
        -Taranee- kirjoitti:

        Mutta kuten satunnainen jo tässä sanoikin, ei sillä ole paljoa tekemistä Disneyn kanssa. Voi siis sitäkin lukea, katsos, se on näille laiskemmillekin tyypeille, jotka ei kehtaa kunnon kirjaa lukea, vaan ahmivat mieluummin sarjakuvia. Ni. Mutta itse en kyllä sentyyppinen ole, vaan ihkaoikea lukutoukka. Niin tuota... Muitakin suositeltavia on, esim. Lumotun metsän kronikat, kirjoittanut Patricia C. Wrede ja Marja Luukkosen kirjat, varsinkin Täyden kuun lapset, muita en olekaan lukenut... Mutta ne ovat 8-11 vuotiaille. xP Päästän teidän kärsimyksistänne ja lopetan tähän. Piste.

        Vaikka luenkin kirjoja, niin miksei pari sarjista väliin? Ehkä kaikkien e i t a r v i t s e lukea kirjoja, jos he haluavat lukea sarjakuvia. Musta Witch on erittäin hyvä lehti, mutta Harry Potterit on hyviä kirjoja! Sitä paitsi, Witcheistä on tullut kaksi kirjaakin. No, nyt rupeatte väittämään, että ne ovat lyhyitä ja kuvitettuja. En ole lukenut yhtäkään, mutta varmasti tulevat olemaan hyviä! Eihän kirjojen tarvitse edes olla pitkiä. Eikös sisältö ole tärkeintä? Ja luettavasta nauttiminen. Mutta jos haluaa lukea pitkän kirjan, niin lukekoon sitten vaikka jonkun tylsän kirjan Rooman valta-ajoista. Tietysti on valittavana myös iki-ihanat Nalle Puh -kirjat, mutta valinta on ihan oma.


      • Will

        Mun mielestä w.i.t.c.h on ihan luettava lehti!!!!


    • Dragonfly

      Senkö takia kun ei osata lukea englantia, ja aidot manga-albumit maksavat liikaa?

      • Syksy

        ei tarvitse ostaa, netistä löytyy vaikka millä mitalla esim. keenspace.comista. Juju on vaan että löytää ne kunnolliset. Jesh, ja englantia on tosiaan syytä osata.


    • Irma

      joo olen 15-vuotias likka ja mun mielestä w.i.t.c.h
      sopii kaikille likoille. mulla on 16 vuotias kaveri joka lukee myös sitä, mä rakastan sitä lehteä, mulla on kaikki tähän mennessä paitsiku no:6 :(
      ne jotka lukee sitä lehteä ovat parhaita.

      ELÄKÖÖÖN W.H.T.C.H

    • Switchh

      Ei W.i.t.c.h:iä tarvitse aina rinnastaa mangaan, manga on mangaa ja W.i.t.c.h ei ole vain mangan korvike, vaan Disneyn sarjakuva.

      Itse pidän kyseisestä sarjakuvasta vaikka olen jo 16, ja kyllä, luen myös manhwaa ja mangaa. Ei siinä minun mielestäni ole mitään ongelmaa. Typerää yrittää löytää aina vertailukohdetta.

      W.i.t.c.h on nuoremmille suunnattu kuin osa mangoista. On myös yhtä kevyttä luettavaa Japanin sarjakuvakirjossa, mutta miksi ei voisi lukea sitä länsimaalaisena? Piirrosjälki on toki epätasaisempaa laatua vaihtuvien piirtäjien takia, mutta juoni on viihdyttävä ja suuhun ei jää liian karvas maku ahdistavasta juonesta. Väliin pitää aina saada jotain ah-niin-helppoa-luettavaa, ja minulle se on W.i.t.c.h.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe