Iso-veli..

Pieni

Oon 15v. tyttö, ja mulla on vuotta vanhempi veli. Mä en kestä enää. Oon joutunu jo pari vuotta elään ainaisessa pelossa, koska mun veli hakkaa ja muutenki ahdistelee. Potkii, ja muutenki kohtelee väkivaltasesti, sillon ku porukat ei oo kotona. Sit se tuijottelee silleen arvioivasti ja jotenki pervosti. Oon aina ihan täynnä mustelmia, mut pystyn piilotteleen niitä, ja sit jos joku huomaa ne valehtelen jonku syyn et mist ne on tullu. Itken melkein joka ilta tän asian takia, ja oon monesti kavereil yötä, ettei tartte kestää veljee. En oo kertonu tästä kenellekään ku mun veli uhkaa muuten tappaa mut. Mitä teen?

8

3126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepi-7

      pariin paikkaan. ensin soitat kytille. sitten vaikka mannerheiminlastesuojeluliitolle, puhelinnumeroa en muista mutta ne osais varmaan auttaa.

    • Isoveli 2

      Isoveljesi käyttäyminen ei ole normaalia. Ei veli lyö siskoaan mustelmille. Kerro siitä vanhemillesi, kerro koulussa terveydenhoitajlle, tai käy terveysasemalla näyttämässä mustelmia, tai missä tahansa paikkakuntasi sosiaalitoimistossa. Sinä olet uhri, älä mitenkään suojele veljeäsi, hän tarvii apua ja vastuuta teoistaan. Et voi jatkaa elämääsi jos et tee mitään. Toimi!!

    • sinäliini

      Se voi tuntua vaikealta tehdä asialle mitään mutta ota ja vaan tee se, vaikkapa poliisille, vaadi naispoliisi ja kerrot kaiken niin tarkasti ku ikinä pystyt, usko mua, sen jälkeen tilanne lähtee menemään eteenpäin, saat rauhan. Ja jos sulla on mustelmia jossain niin ehdottomasti näytät ne, et kaunistele mitään vaan kerrot miten pelkäät veljeäs mitä se voisi tehdä, jos se noin käyttäytyy niin ennenpitkää se vielä tekee sulle jotain pahempaa, se on varma. Voimia sulle tyttönen, lähetteleepi 30v miehenalku.. :)

    • minä

      mä tiedän että sä ajattelet, et jos kerrot eikä kukaan usko, vaikka näyttäisit mustelmat ja kaikki, niin se hakkais sua pahemmin. mutta et sä voi tollatsa sietää. kerran yks isoveli hakkas sikoonsa, kun oli huumeriippuvainen ja tappo itsensä monet kerrat pikkusiskonsa hakkaamisten jälkeen. kyllä siko jälkeenpäin ajatteli et olis pitäny kertoo ettei se rakas mutta hakkaava veli olis kuollu, ja ettei ite olis tarvinnu sietää tollasta. sun veljes pitää päästä oitoon vaikka mielisairaalan mut toi on jo sairasta!

    • katariina 12123

      Minua pahoinpiteli, kuristi ja uhkaili veljeni säännölisesti lapsena ja nuorena. Soitin usein poliisit ja ne veivät miehen siksi yöksi putkaan mutta tilanne jatkoi edelleen. Veljeni mm.ssa yritti raiskata äitini, onneksi olin tuon yön siskoni luona yökylässä. Veljeni oli sitten hoidossa joitain vuosia. Aina äiti antoi anteeksi ja piti poikansa puolta. En todellakaan kertonut näistä kenellekään ulkopuoliselle, vasta nyt nelikymppisenä terapeutilleni. Vuosia toivoin vain että pääsisin jotenkin pois tilanteesta. Muutin sitten myöhemmin poikaystäväni luo ja myöhemmin omaan kotiin.
      Kiitos että kirjoitit tänne. Voisitko ottaa yhteyttä lasten suojeluun numero on 09-81642439. Soita heti!

      • Penis

        En voi enää ottaa yhteyttä kun viestikin on neljä vuotta vanha.


    • VÄKIVALLAN UHRI

      Minulla on 3 isoveljeä. Nuorin niistä hakkasi minut nuoruus iässäni jatkuvasti. Hän on tosi isokokoinen ja minä aika hento pieni niin ei ollu paljon vastaan panemist. Monet kerrat rukoilin et pääsisin pois siitä helvetistä ja itkin. Kerroin asiasta vanhemmilleni, mutta he eivät ottaneet minua todesta.. Sitten yläasteella opettajani oli huolissaan musta kun olin niin surullinen ja paljon poissa koulusta.. Hän laittoi minut perheterapeutin puheille. Noin kerran viikossa kävin juttelemessa ja hänellekkin yritin kertoa että veljeni lyö minua mutta eihän hänkään uskonut. Tuntu nii vitun pahalta ku ajattelin ettei ketään näköjään kiinnosta vaikka oma veli saakin aikaa mustelmii ja muuta paskaa. Nyt on kulunu vuodet ja elämä muuttunu paljon ja ihan hyvin tänä päivänä menee... Mutta itsetunto on välillä vähän alhaalla ja muutenkin oon helposti säikkyvä...

    • se on hullu

      käy täällä lasten ja nuorten puhelin auki ma-pe 14-20 la-su 17-20 numero 116 111 tai www.mll.fi/nuorten netti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe